Software update 2.9.15 | Eneco Community

Software update 2.9.15

  • 26 november 2014
  • 297 reacties
  • 11602 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

297 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
@jvp

Er komt een update over enkele weken, deze staat los van de zonnepanelen die ook volgende maand live gaat. We hopen snel hier meer over te kunnen melden.


Ben erg benieuwd naar de releasenotes.
Ben ook erg benieuwd hoe een en ander met zonnepanelen gaat werken, ben momenteel namelijk aan het oriënteren.
ook ik ben benieuwd. daar wij ook binnenkort zonnepanelen krijgen.
al iets bekend over een verwachte datum wanneer update komen?
Nou ti's mooi dat bij de meeste de opdate werkt ,heb al 2x Eneco aan de telefoon gehad omdat mijn toon niet meer werkt .
Vriendelijke dame dat wel ,maar nog steeds geen oplossing .
Dus de vriendelijkheid bij gaat er langzaam vanaf .
Badge +5
Nou ti's mooi dat bij de meeste de opdate werkt ,heb al 2x Eneco aan de telefoon gehad omdat mijn toon niet meer werkt .
Vriendelijke dame dat wel ,maar nog steeds geen oplossing .
Dus de vriendelijkheid bij gaat er langzaam vanaf .


Als je met 2.9.15 werkt dan is dat al vreemd en dat belt om je probleem duidelijk te maken en vervolgens op het forum alleen maar klaagt maakt het nog erger. Waarom?
Wil je hulp op het forum?
Geef dan wat meer spec's als je wil, wellicht kan iemand je hier een eindje op weg helpen en het kost niets.
Blijf wel vriendelijk!;)
Nou ti's mooi dat bij de meeste de opdate werkt ,heb al 2x Eneco aan de telefoon gehad omdat mijn toon niet meer werkt .
Vriendelijke dame dat wel ,maar nog steeds geen oplossing .
Dus de vriendelijkheid bij gaat er langzaam vanaf .


Ik zou zeggen, begin eens met je Toon een harde reset te geven.
Of geef op z'n minst eens aan wat je al gedaan hebt.......
Misschien lijkt het klagen ,ti's meer frustratie denk ik ,je betaalt ervoor en als je dan belt en vervolgens niet wordt geholpen ja dan is dat shit.
Aanleiding hiervan is dat na de laatste opdate b mijn toon alleen nog maar een zwarte en witte zijde heeft .
1 de home site is zwart en 2 is de menu site die is wit en verder heb ik niks ,misschien iemand kan vertellen hoe dit op te lossen is .
Ik heb hem al meerdere malen ge reset maar blijft het zelfde ,toen ik belde met Eneco werd gezegd dat dit probleem vaker voorkwam .
Ze belde mij terug maar zat zelf toen onder weg en konden mij toen ook niet verder helpen.
Heb zelf s'avonds bij thuis komst gebeld ,en werd toen gezegd U wordt zo terug gebeld nou dat moet nog gebeuren .
Badge +5
Ik heb hem al meerdere malen ge reset maar blijft het zelfde ,toen ik belde met Eneco werd gezegd dat dit probleem vaker voorkwam .
Ze belde mij terug maar zat zelf toen onder weg en konden mij toen ook niet verder helpen.
Heb zelf s'avonds bij thuis komst gebeld ,en werd toen gezegd U wordt zo terug gebeld nou dat moet nog gebeuren .


Toon eens een afbeelding en wat is voor jou een reset? Hoe doe je dat?
Reset knop zit aan de onderkant van toon maar dan gebeurd er eigenlijk nagenoeg niets ,krijg dan weer hetzelfde terug .
Reputatie 7
Badge +7
als het goed is reageert er maandag een moderator op je vraag / probleem.
en er zijn meer mogelijk heden om Toon te resetten.
zoek en lees maar eens op het forum.

maar zover ik je verhaal kan lezen / snappen
zie je alleen maar zwart of wit op je scherm en geen letters cijfers of pictogrammen ???
zoals al eerder werd aangegeven ( zet eens wat foto,s op het forum van het gebeuren)!

mvg,
jan
Oké dank voor jullie reactie ,dit is wat mijn toon nog doet en meer niet !!!.
Reputatie 7
Badge +7
dat gaat niet echt goed,
ff afw8 tot maandag
anders zelf even met een moderator op het forum contact opnemen

mvg,
jan
Dank je jan ,dus dit leverde bij een frustratie op .
Ik wacht ff af tot maandag !!.
Badge +5
Haal de ketel adapter eens een minuut uit het stopcontact (= harde reset). Kijk dan nog eens wat de situatie is.
Als dat geen succes is kun je in de tussentijd ook de keteladapter meerdere uren desnoods zondagnacht uit het stopcontact houden alvorens de moderator maandag contact met je opneemt.

Heb je recent slimme meters ontvangen, heb je wel de laatste software op toon en je adapters. Is er iets gebeurt waardoor mogelijk deze situatie is ontstaan bijv. Tijdens een update de spanning van Toon af geweest! Als je geen zonnepanelen hebt of wacht op Toon en Zon dan loop je achter met je software en ik vermoed dat daar iets niet goed is gegaan maar dat is een gok van me.
Reputatie 7
Badge +6
Beste W.A. Budde,

Kun je de toegang klantenservice aanzetten? Ik schiet het in bij de softwarebeheerders om te kijken of dit op afstand hersteld kan worden.

Groet,

Folkert
Goedenavond Folkert ik kom net thuis van mijn werk,zie dat toon ge opdate is ???????

Vraag me niet hoe of wat want vanmorgen had ik nog niks !!.
Wil jouw en de rest van het forum ff bedanken voor het mee denken hopelijk is nu toon weer de oude
Reputatie 7
Badge +6
@W.A. Budde,

Dat klopt, dit is op afstand gedaan ik zie het terug in mijn mail dat het uitgevoerd is. Als het goed is dan werkt alles weer naar behoren anders horen we het graag. En uiteraard graag gedaan
omdat je blijkbaar de software update moet aanvragen via het forum, ik heb al een tijd versie 2.9. Dus graag ook de update pushen...
Reputatie 4
Badge
Beste E. Sprangers,

Ik heb de update inmiddels naar je Toon gestuurd. Veel plezier ermee ;-)

Groet Martijn
Ik heb zo te zien ook nog de oude software. Vandaar dat mijn rook melder niet werkt. Waar kan ik de update vandaan halen???
Ik heb zo te zien ook nog de oude software. Vandaar dat mijn rook melder niet werkt. Waar kan ik de update vandaan halen???

Dan is het niet slim om in dit oude topic je oproep te plaatsen.
Als je even verder kijkt, zie je een topic waar je dat beter kunt doen.

Je zou dan bv hier kunnen uitkomen:

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/update-toon-3x-forceren-9099