Software update 2.8.21 | Eneco Community

Software update 2.8.21

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Zojuist is de nieuwste update uitgerold. Deze versie lost een klein aantal bugs op. De uitrol neemt ongeveer 3 weken in beslag.
De update duurt circa 5 minuten.

Opgeloste problemen:

-Paarse lijn ontstaan na 2.8.16
-normaal/laag tarief bij slimme meters worden omgekeerd weergegeven in Toon
-daluren worden niet meegenomen in de berekening(speelde bij een kleine groep klanten)

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

108 Reacties

Heb je de tijden zelf in Toon ook aangepast?
Reputatie 7
Badge +7
klopt Ton , dit moet je ergens in het Toon menu kunnen instellen
zoals de 2de foto bij tjacha aangeeft
dus ergens gaat er iets mis aan foto 1 te zien
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Als je op Mijn Eneco doelt dan zijn daar inderdaad wat lopende issues.
Dat het al een jaar duurt heeft niets met Toon te maken, want daar is alles te allen tijde aan te passen.
Als je de jaarnota afwacht dan wordt alles weer aangepast in Mijn Eneco en ook in Toon.
Laten we er in dit topic niet meer over verder gaan, omdat het hier gaat om de update van 2.8.21 en het onderwerp Mijn Eneco off-topic is.
Reputatie 4
Badge
Hier ook de update binnen, en kreeg het driehoekje weer te zien. Na de meteradapter even van het stroom gehaald te hebben verdween ook het driehoekje weer.

Hier is wel wat veranderd. Vroeger deed ik altijd update via de kabel, maar daar reageert hij nu niet meer op?....

Nou dan maar draadloos. Echter ben ik daar zelf geen voorstander van. Waarom is deze afgesloten?

De meterstanden daan idd nu weer waar ze horen. Telwerk 1 en telwerk2. Voor de rest zie ik geen bijzonderheden en werkt toon weer zoals hij moet werken.

Hoi Jürgen,

Is de update verder goed gelopen?
Kennelijk hebben ze dan de USB-poort definitief ontmanteld?
Reputatie 6
Badge +1

Hier is wel wat veranderd. Vroeger deed ik altijd update via de kabel, maar daar reageert hij nu niet meer op?....

Nou dan maar draadloos. Echter ben ik daar zelf geen voorstander van. Waarom is deze afgesloten?

De meterstanden daan idd nu weer waar ze horen. Telwerk 1 en telwerk2. Voor de rest zie ik geen bijzonderheden en werkt toon weer zoals hij moet werken.

Hoi Jürgen,

Ja hier loopt alles stabiel. Alleen we hebben het niet over de usb poort, masr over de utp poort. Ik wil graag wel nog steeds weten, waarom.

De meterstanden staan idd nu weer waar ze horen. Telwerk 1 en telwerk 2. Voor de rest zie ik geen bijzonderheden en werkt toon weer zoals hij moet werken.

Hoi Jürgen,

Ja hier loopt alles stabiel. Alleen we hebben het niet over de usb poort, maar over de utp poort. Ik wil graag wel nog steeds weten, waarom.

Sorry voor de omwisseling.
Ik bedoelde uiteraard de netwerkaansluiting!

Ik denk dat je voor het weekend geen antwoord meer krijgt op je vraag waarom de update zo niet meer gaat..............
Reputatie 4
Badge

Ja hier loopt alles stabiel. Alleen we hebben het niet over de usb poort, masr over de utp poort. Ik wil graag wel nog steeds weten, waarom.

Maar waarvoor niet over wifi? Is toch veel makkelijker, en net zo goed hoor.
Tegenwoordig gaat er een hoop draadloos.
Reputatie 2
Badge
We missen nog flink wat functionaliteit met de nieuwe Slimme Stekker in deze update (2.8.21):

De stekkers beschikken over de mogelijkheid om een "altijd aan" stand in te stellen. Dan kunnen ze ook gebruikt worden tussen bijvoorbeeld een koelkast, vriezer of thuisserver en kunnen niet per ongeluk uitgeschakeld worden.

Zoals ook op de site van Fibaro (http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/wall-plug) te zien is kan dan de melding op de Toon verschijnen als een van bovengenoemde apparaten uitvalt.

Dit is namelijk een ZEER gewenste optie, die al wel in de stekker zit, maar niet in de Toon of Toon App!

@Folkert: Wanneer kunnen we hiervan de implementatie verwachten?
Reputatie 3
Badge
@JSE

Dit lijkt mij ook een super mooie optie die zeker met de volgende update mee genomen moet worden.
Net als de tijdschakelaar en de scene optie's.

Weet iemand trouwens of de firmware van de slimme stekkers straks ook via Toon te updaten is?
Dit is namelijk wel mogelijk via de Homecenter 2 van Fibaro.
Badge
leuk dat status verbruik is verandert.
ziet er goed uit.
maar mis de functie uit 2.7 wat ik totaal in het jaar gebruikt heb en wat ik nog over heb.
deze functie zou ik graag terug zien
Reputatie 4
Badge
Ik denk dat dadelijk toon een alles in één fucntie wordt voor wat we allemaal willen.
Veranderd de naam dan ook in b.v. toon en meer?
Hier de update direct binnen gekregen en heeft mijn problemen met de omgekeerde meterstander verholpen, echter mijn grafieken zoals eerder omschreven zijn nog steeds niet kompleet. Mis nog steeds de maand juni in het overzicht
Hier de update direct binnen gekregen en heeft mijn problemen met de omgekeerde meterstander verholpen, echter mijn grafieken zoals eerder omschreven zijn nog steeds niet kompleet. Mis nog steeds de maand juni in het overzicht

Misschien morgen met de aanvang van een nieuwe maand?
leuk dat status verbruik is verandert.
ziet er goed uit.
maar mis de functie uit 2.7 wat ik totaal in het jaar gebruikt heb en wat ik nog over heb.
deze functie zou ik graag terug zien

Zet anders je klantentoegang even aan, zodat ze maandag even kunnen kijken op afstand.
Heb je voor de zekerheid ook nog even een hard reset gegeven? Dus de CV-module even een minuutje stroomloos gemaakt.
Reputatie 4
Badge
Alleen juni of meer?(maanden daarvoor) Sinds wanneer heb je toon?
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Dit zou moeten werken. Soms is het nodig om een harde reset uit te voeren voordat er data binnengehaald wordt via de utp poort. Bij de volgende update houden we het in de gaten mocht het dan niet werken, dan horen we het graag.
Oké Folkert,

Ik ging er even vanuit dat jullie de netwerkaansluiting hadden geblokkeerd, maar dat is dus niet zo!
Reputatie 4
Badge

Het moet dus werken, maar ik ben toch nog wel benieuwd wat hier je reden voor is.

Is bekend bij eneco, en hoopte dat het met de nieuwe SW in mijn geval op opgelost zou worden. In mijn ander postings heb ik dit al eens aangegeven. Helaas
Alleen juni of meer?(maanden daarvoor) Sinds wanneer heb je toon?

Toon hangt al meer dan 16mnd hier rond 🙂
Reputatie 4
Badge

Is bekend bij eneco, en hoopte dat het met de nieuwe SW in mijn geval op opgelost zou worden. In mijn ander postings heb ik dit al eens aangegeven.

Ik heb niet al je andere berichten gelezen, maar hebben ze al eens in je toon gekeken op afstand?
Misschien zien ze wat er mis gaat.

Is bekend bij eneco, en hoopte dat het met de nieuwe SW in mijn geval op opgelost zou worden. In mijn ander postings heb ik dit al eens aangegeven. Helaas

Dan zal je ook wel niet hersteld kunnen worden.
Misschien is het een optie om overnieuw te beginnen en een fabrieksherstel uit te voeren...........
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

Eerder hebben we dit onderzocht en helaas kan de maand juni niet hersteld worden, ook niet met een update.
Dit komt omdat enkele dagen in die maand misten aan verbruik en daarom wordt dit niet verder berekend op Toon.
@Brandje,

Dat hebben we ook in overleg met Danielle enige tijd geleden afgesproken. Binnenkort krijg ik de jaarafrekening en dan gaat de reset er op los.

Dan zal je ook wel niet hersteld kunnen worden.
Misschien is het een optie om overnieuw te beginnen en een fabrieksherstel uit te voeren...........