Software update 2.8.21 | Eneco Community

Software update 2.8.21


Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Zojuist is de nieuwste update uitgerold. Deze versie lost een klein aantal bugs op. De uitrol neemt ongeveer 3 weken in beslag.
De update duurt circa 5 minuten.

Opgeloste problemen:

-Paarse lijn ontstaan na 2.8.16
-normaal/laag tarief bij slimme meters worden omgekeerd weergegeven in Toon
-daluren worden niet meegenomen in de berekening(speelde bij een kleine groep klanten)

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

108 Reacties

Normaal is het op een dinsdag en wel rond 15:00 uur.
Ik ga er dan ook van uit dat de update volgende week zou zijn, maar dan is het al december.

Afwachten maar weer.
Badge
Het hue systeem heeft vanochtend ook al een update gehad 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Maar als alles verloopt, zoals het normaal gaat, zou vandaag de grote dag zijn. Ik zit er al helemaal klaar voor 🙂
wanneer mogen we de nieuwe update verwachten
ben benieuwd welke functies erbij zijn gekomen
behalve de philips hue waar daar heb ik niets aan
mag hopen dat er wat bij zit waar de meeste gebruikers wel wat aan hebben


Kijk even 13 dagen terug waar Folkert nadere info geeft!
De uitrol, is hier al meerdere keren gecommuniceerd, die zou in de laatste week van deze maand komen.

Even geduld dus nog!
Reputatie 6
Badge +2
wanneer mogen we de nieuwe update verwachten
ben benieuwd welke functies erbij zijn gekomen
behalve de philips hue waar daar heb ik niets aan
mag hopen dat er wat bij zit waar de meeste gebruikers wel wat aan hebben
Oké Folkert,

Wat je noemt wisten we al natuurlijk.
We wachten de rest gewoon af bij de presentatie van de uitrol versie 2.9
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Toon wordt geschikt gemaakt voor het bedienen van Philips hue en ook wordt Toon geschikt gemaakt voor Eneco Warmte. De rest zullen we over enkele weken communiceren voor de start van de uitrol.
En @moderators is er één van jullie die een tipje van de sluier op kan en mag liften??
Reputatie 3
Badge
ik ben ook wel benieuwd naar een release note voor versie 2.9
Hoi JSE,

Ik ben toch wel erg nieuwsgierig of en hoe @Folkert hierop reageert.
Reputatie 2
Badge
Volgens jullie eigen persbericht: "Toon is developing into a central system that helps households to consume energy as effectively as possible in a comfortable manner. New possibilities may include automatic burglar of fire alarm functionality, lighting that automatically switches off when people leave the room or monitoring air quality in baby rooms. Partnerships will be formed with parties that are active in areas such as these."

Folkert, eind november staat release 2.9 voor de Toon gepland. Wat kunnen we daar zoal in verwachten?
Reputatie 4
Badge
omdat het hier gaat om de update van 2.8.21 en het onderwerp Mijn Eneco off-topic is.
Precies, en anders even een nieuw topic openen, dan blijft alles overzichtelijk. Nu loopt alles door elkaar heen, maar dat komt door vragen van anderen.
@Danielle. ik reageerde in 1e instantie op de nieuwe SW release en de daarbij gerelateerde problemen die ik ondervind. voor de 2e bovenstaande reageerde ik inhoudelijk op de mede forumgebruikers :8 Je reactie is ook waar ik op doelde. ff afwachten of het na de jaarnota e.a. correct gepushed wordt?.

Enfin.


Goed samengevat @mpleizr!
Hopelijk komt er nu niet weer geneuzel tussendoor, omdat je simpel weg weet waar je nu op moet wachten.
@Danielle. ik reageerde in 1e instantie op de nieuwe SW release en de daarbij gerelateerde problemen die ik ondervind. voor de 2e bovenstaande reageerde ik inhoudelijk op de mede forumgebruikers :8 Je reactie is ook waar ik op doelde. ff afwachten of het na de jaarnota e.a. correct gepushed wordt?.

Enfin.
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Als je op Mijn Eneco doelt dan zijn daar inderdaad wat lopende issues.
Dat het al een jaar duurt heeft niets met Toon te maken, want daar is alles te allen tijde aan te passen.
Als je de jaarnota afwacht dan wordt alles weer aangepast in Mijn Eneco en ook in Toon.
Laten we er in dit topic niet meer over verder gaan, omdat het hier gaat om de update van 2.8.21 en het onderwerp Mijn Eneco off-topic is.
Reputatie 4
Badge
Toch is een jaar veels te lang...
Wat een moderator hiervan zegt kan je terug lezen in dit topic....................

Daar lees je dat het nu dus wachten is op de jaarnota en dat er dan met spanning door @mpleizr wordt afgewacht hoe de gegevens dan gepushed worden.
Reputatie 4
Badge

Dat dacht ik dus ook, maar ben daar al ruim een jaar mee bezig om eneco daar van te overtuigen. :? telefonische helpdesk wimpelt het iedere keer af. Twitter gaat serieus mee aan de gang, maar hoor je vervolgens niets meer van. Bel je daar over op, kom ik weer bij het afwimpelverhaal

Een jaar is toch wel belachelijk lang. Wat zegt een moderator hiervan? Kan die het nu eens niet goed oplossen binnen redelijke termijn?
Of in ieder geval contact houden tot het is opgelost.
Hoi mpleizr,

Zoals we al eerder vaststelde is het mij een raadsel wat bij mij kan en bij jou niet..............
Spannend straks na de jaarnota..........


Ik houd mijn hard vast dat ook na ingang nieuw jaar dit niet corrigeerbaar is. wat nu ook het geval is binnen mijn eneco



Hoi mpleizr,

Ik denk effe met je mee.........
Waarom zo dat niet corrigeerbaar zijn........
Eneco kan toch altijd de jaarbedragen voor Toon corrigeren en vervolgens naar Toon pushen.


@Brandje,

Dat dacht ik dus ook, maar ben daar al ruim een jaar mee bezig om eneco daar van te overtuigen. :? telefonische helpdesk wimpelt het iedere keer af. Twitter gaat serieus mee aan de gang, maar hoor je vervolgens niets meer van. Bel je daar over op, kom ik weer bij het afwimpelverhaal
Reputatie 4
Badge
@Toontjelager,

Automatisch wordt een aanpassing die je zelf in het termijnbedrag doet niet naar Toon verstuurd. Als je het termijnbedrag wilt wijzigen dan kan je het ons laten weten, zodat dat dat handmatig geregeld wordt.

Okee Danielle, dan is dat duidelijk. dank je.


Ik houd mijn hard vast dat ook na ingang nieuw jaar dit niet corrigeerbaar is. wat nu ook het geval is binnen mijn eneco



Hoi mpleizr,

Ik denk effe met je mee.........
Waarom zo dat niet corrigeerbaar zijn........
Eneco kan toch altijd de jaarbedragen voor Toon corrigeren en vervolgens naar Toon pushen.
@MPleizr,

Ik doelde op de wijziging van het termijnbedrag via Mijn Eneco, een paar maanden voordat het contract was gewijzigd.
Na de wijziging van het contract hebben wij inderdaad wat steken laten vallen.
Om je vraag te beantwoorden: 1 of enkele dagen zijn niet gemeten/doorgekomen in juni, waardoor er geen volledige data beschikbaar was om te gebruiken voor het Status Verbruik. De rest van de maand is wel gemeten en dat is terug te zien in de grafieken voor gas.

Ik verneem graag wat je aanpassing is van het termijnbedrag na de jaarnota, indien van toepassing.


@Danielle,

Wellicht had ik iets duidelijker moeten zijn waar ik precies op doel, en dat is mijn jaarverbruik van de afgelopen jaren, waarbij die van 2012/13 de richtlijn is voor berekening voorschot en wat zichtbaar zou moeten zijn binnen mijn eneco. Stroom was wel ingevoerd. Gas niet.

Ik houd mijn hard vast dat ook na ingang nieuw jaar dit niet corrigeerbaar is. wat nu ook het geval is binnen mijn eneco
Oké Danielle,

Leuk hier even door over gefilosofeerd te hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is zeker denkbaar. Maar ook dan dienen er koppelingen te komen met meerdere processen hier, anders gebeurt er verder niets met de wijziging die gemaakt wordt Toon.