Software update 2.8.21 | Eneco Community

Software update 2.8.21



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

108 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Toontjelager,

Automatisch wordt een aanpassing die je zelf in het termijnbedrag doet niet naar Toon verstuurd. Als je het termijnbedrag wilt wijzigen dan kan je het ons laten weten, zodat dat dat handmatig geregeld wordt.
@MPleizr,

De huidige ingeschatte verbruiken op Toon komen van de vorige jaarnota. Het termijnbedrag heb je tussendoor aangepast naar boven en dat is natuurlijk prima, alleen handmatig moeten we de aanpassing doorsturen naar Toon. Dit is niet gebeurd,
Na de jaarnota verneem ik graag je bevindingen n.a.v. het nieuwe ingeschatte verbruik.


Incorrect. Eneco heeft met mijn termijnbedrag lopen friemelen, en dit is pas na tussenkomst van Twiterwebcare hersteld. Dan mag ik er van uit gaan wat mij verteld is dat deze data ook hersteld wordt, bij ingaan van een nieuwe maand?.

Blijf het een wazig iets vinden waar de schuld dus weer bij de klant ligt. afijn wat ik al zij. Ik neem direct contact op na jaarafrekening. Hopelijk dart het dan een keer goed gaat.

Zit ik nog met 1 vraag die nog altijd onbeantwoord is, echter 2x in een reactie genoemd is van u zijde dat deze data niet beschikbaar waren. Nu lees ik dat die er wel zijn maar dus nooit is ingevoerd?. En dan doel ik op mijn jaarverbruik gas.
Reputatie 2
Badge +4
leuk dat status verbruik is verandert.
ziet er goed uit.
maar mis de functie uit 2.7 wat ik totaal in het jaar gebruikt heb en wat ik nog over heb.
deze functie zou ik graag terug zien


ik zou ook graag deze optie terug willen zien.
zodat je een goed beeld hebt van je jaarverbruik !
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

Ik doelde op de wijziging van het termijnbedrag via Mijn Eneco, een paar maanden voordat het contract was gewijzigd.
Na de wijziging van het contract hebben wij inderdaad wat steken laten vallen.
Om je vraag te beantwoorden: 1 of enkele dagen zijn niet gemeten/doorgekomen in juni, waardoor er geen volledige data beschikbaar was om te gebruiken voor het Status Verbruik. De rest van de maand is wel gemeten en dat is terug te zien in de grafieken voor gas.

Ik verneem graag wat je aanpassing is van het termijnbedrag na de jaarnota, indien van toepassing.
Reputatie 7
Badge +6
@Weyenhoven en @Kvdijk,

Fijn om te vernemen dat jullie het nieuwe Status Verbruik leuk vinden.
Jullie voorkeur heb ik doorgegeven aan de softwarebeheerders. Zodra er meer duidelijk is over de terugkeer van het overzicht van het ingeschatte en het werkelijke verbruik in exacte kWh en m3, laat ik het weten.
@Weyenhoven en @Kvdijk,

Fijn om te vernemen dat jullie het nieuwe Status Verbruik leuk vinden.
Jullie voorkeur heb ik doorgegeven aan de softwarebeheerders. Zodra er meer duidelijk is over de terugkeer van het overzicht van het ingeschatte en het werkelijke verbruik in exacte kWh en m3, laat ik het weten.


Hoi Danielle,

Duidelijk, maar wordt dan ook "meegenomen" de mogelijkheid om het te verwachten jaarverbruik aan kWh's en m³'s om dat op Toon zelf te wijzigen.............?
Je kan tenslotte, binnen beperkingen, ook het voorschotbedrag zelf wijzigen, toch......
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

Het termijnbedrag is inderdaad via Mijn Eneco te wijzigen. Aangezien het veel processen raakt als het ingeschatte verbruik er automatisch aan gekoppeld wordt, is het nog niet realiseerbaar gemaakt.
Wie weet komt het in de toekomst.
@Brandje,

Het termijnbedrag is inderdaad via Mijn Eneco te wijzigen. Aangezien het veel processen raakt als het ingeschatte verbruik er automatisch aan gekoppeld wordt, is het nog niet realiseerbaar gemaakt.
Wie weet komt het in de toekomst.


Hoi Danielle,

Automatisch koppelen (misschien op termijn) is natuurlijk mooi, maar is het niet denkbaar dat de klant op z'n Toon zelf de schatting voor het jaarverbruik invult?
Of dat jullie het wel invullen, sommigen zullen dat verder prima vinden en dat het veld door de klant/Toongebruiker zelf muteerbaar wordt?
Reputatie 7
Badge +6
Dat is zeker denkbaar. Maar ook dan dienen er koppelingen te komen met meerdere processen hier, anders gebeurt er verder niets met de wijziging die gemaakt wordt Toon.
Oké Danielle,

Leuk hier even door over gefilosofeerd te hebben.
@MPleizr,

Ik doelde op de wijziging van het termijnbedrag via Mijn Eneco, een paar maanden voordat het contract was gewijzigd.
Na de wijziging van het contract hebben wij inderdaad wat steken laten vallen.
Om je vraag te beantwoorden: 1 of enkele dagen zijn niet gemeten/doorgekomen in juni, waardoor er geen volledige data beschikbaar was om te gebruiken voor het Status Verbruik. De rest van de maand is wel gemeten en dat is terug te zien in de grafieken voor gas.

Ik verneem graag wat je aanpassing is van het termijnbedrag na de jaarnota, indien van toepassing.


@Danielle,

Wellicht had ik iets duidelijker moeten zijn waar ik precies op doel, en dat is mijn jaarverbruik van de afgelopen jaren, waarbij die van 2012/13 de richtlijn is voor berekening voorschot en wat zichtbaar zou moeten zijn binnen mijn eneco. Stroom was wel ingevoerd. Gas niet.

Ik houd mijn hard vast dat ook na ingang nieuw jaar dit niet corrigeerbaar is. wat nu ook het geval is binnen mijn eneco


Ik houd mijn hard vast dat ook na ingang nieuw jaar dit niet corrigeerbaar is. wat nu ook het geval is binnen mijn eneco



Hoi mpleizr,

Ik denk effe met je mee.........
Waarom zo dat niet corrigeerbaar zijn........
Eneco kan toch altijd de jaarbedragen voor Toon corrigeren en vervolgens naar Toon pushen.
Reputatie 4
Badge
@Toontjelager,

Automatisch wordt een aanpassing die je zelf in het termijnbedrag doet niet naar Toon verstuurd. Als je het termijnbedrag wilt wijzigen dan kan je het ons laten weten, zodat dat dat handmatig geregeld wordt.

Okee Danielle, dan is dat duidelijk. dank je.


Ik houd mijn hard vast dat ook na ingang nieuw jaar dit niet corrigeerbaar is. wat nu ook het geval is binnen mijn eneco



Hoi mpleizr,

Ik denk effe met je mee.........
Waarom zo dat niet corrigeerbaar zijn........
Eneco kan toch altijd de jaarbedragen voor Toon corrigeren en vervolgens naar Toon pushen.


@Brandje,

Dat dacht ik dus ook, maar ben daar al ruim een jaar mee bezig om eneco daar van te overtuigen. :? telefonische helpdesk wimpelt het iedere keer af. Twitter gaat serieus mee aan de gang, maar hoor je vervolgens niets meer van. Bel je daar over op, kom ik weer bij het afwimpelverhaal
Hoi mpleizr,

Zoals we al eerder vaststelde is het mij een raadsel wat bij mij kan en bij jou niet..............
Spannend straks na de jaarnota..........
Reputatie 4
Badge

Dat dacht ik dus ook, maar ben daar al ruim een jaar mee bezig om eneco daar van te overtuigen. :? telefonische helpdesk wimpelt het iedere keer af. Twitter gaat serieus mee aan de gang, maar hoor je vervolgens niets meer van. Bel je daar over op, kom ik weer bij het afwimpelverhaal

Een jaar is toch wel belachelijk lang. Wat zegt een moderator hiervan? Kan die het nu eens niet goed oplossen binnen redelijke termijn?
Of in ieder geval contact houden tot het is opgelost.
Wat een moderator hiervan zegt kan je terug lezen in dit topic....................

Daar lees je dat het nu dus wachten is op de jaarnota en dat er dan met spanning door @mpleizr wordt afgewacht hoe de gegevens dan gepushed worden.
Reputatie 4
Badge
Toch is een jaar veels te lang...
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Als je op Mijn Eneco doelt dan zijn daar inderdaad wat lopende issues.
Dat het al een jaar duurt heeft niets met Toon te maken, want daar is alles te allen tijde aan te passen.
Als je de jaarnota afwacht dan wordt alles weer aangepast in Mijn Eneco en ook in Toon.
Laten we er in dit topic niet meer over verder gaan, omdat het hier gaat om de update van 2.8.21 en het onderwerp Mijn Eneco off-topic is.
@Danielle. ik reageerde in 1e instantie op de nieuwe SW release en de daarbij gerelateerde problemen die ik ondervind. voor de 2e bovenstaande reageerde ik inhoudelijk op de mede forumgebruikers :8 Je reactie is ook waar ik op doelde. ff afwachten of het na de jaarnota e.a. correct gepushed wordt?.

Enfin.
@Danielle. ik reageerde in 1e instantie op de nieuwe SW release en de daarbij gerelateerde problemen die ik ondervind. voor de 2e bovenstaande reageerde ik inhoudelijk op de mede forumgebruikers :8 Je reactie is ook waar ik op doelde. ff afwachten of het na de jaarnota e.a. correct gepushed wordt?.

Enfin.


Goed samengevat @mpleizr!
Hopelijk komt er nu niet weer geneuzel tussendoor, omdat je simpel weg weet waar je nu op moet wachten.
Reputatie 4
Badge
omdat het hier gaat om de update van 2.8.21 en het onderwerp Mijn Eneco off-topic is.
Precies, en anders even een nieuw topic openen, dan blijft alles overzichtelijk. Nu loopt alles door elkaar heen, maar dat komt door vragen van anderen.
Reputatie 2
Badge
Volgens jullie eigen persbericht: "Toon is developing into a central system that helps households to consume energy as effectively as possible in a comfortable manner. New possibilities may include automatic burglar of fire alarm functionality, lighting that automatically switches off when people leave the room or monitoring air quality in baby rooms. Partnerships will be formed with parties that are active in areas such as these."

Folkert, eind november staat release 2.9 voor de Toon gepland. Wat kunnen we daar zoal in verwachten?
Hoi JSE,

Ik ben toch wel erg nieuwsgierig of en hoe @Folkert hierop reageert.
Reputatie 3
Badge
ik ben ook wel benieuwd naar een release note voor versie 2.9