Software update 2.8.21 | Eneco Community

Software update 2.8.21

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

108 Reacties

Wat betreft dat grafiek probleem heeft met een eneco storing

Dat lees ik eigenlijk voor het eerst nu @mpleizr,

De data lever jij via Toon en Eneco via de server, die beiden werken prima bij mij.
Als er storing is dan zou ik daar toch ook last van moeten hebben?
Hier in onze regio gelden de afwijkende daluren van 21:00 tot 7:00 uur.
Ik heb een analoge meter.

Bij instellingen staat afwijkende daluren ingesteld.

De stroomgrafieken houden nog steeds de standaard daluren aan. De nieuwe update heeft dit dus niet niet verholpen.

Toon verwerkt dit dus zelf niet goed bij de analoge meters.
In de firmware staat er dus nog steeds iets fout waardoor de afwijkende daluren niet meegenomen worden.
Heb je de tijden zelf in Toon ook aangepast?
Reputatie 7
Badge +7
klopt Ton , dit moet je ergens in het Toon menu kunnen instellen
zoals de 2de foto bij tjacha aangeeft
dus ergens gaat er iets mis aan foto 1 te zien
Reputatie 4
Badge

De stroomgrafieken houden nog steeds de standaard daluren aan. De nieuwe update heeft dit dus niet niet verholpen.

Ik begrijp dat je dit dus al eerder ook had. Denk dat dit iets is voor de moderators hier op het forum.
Die kunnen je gelijk vertellen of dit ook in de update verwerkt zat of niet.
Reputatie 7
Badge +6
@tjacha

We verwachten dat dit in de volgende software release is opgelost.
@MPleizr,

Eerder hebben we dit onderzocht en helaas kan de maand juni niet hersteld worden, ook niet met een update.
Dit komt omdat enkele dagen in die maand misten aan verbruik en daarom wordt dit niet verder berekend op Toon.

Ben ik dan de enige?. Dat er geen info/verbruik op die dagen is. Ik heb destijds aangegeven dat de drie andere uitlezers online deze gegevens wel hebben?.

Wat betreft dat grafiek probleem heeft met een eneco storing

Dat lees ik eigenlijk voor het eerst nu @mpleizr,

De data lever jij via Toon en Eneco via de server, die beiden werken prima bij mij.
Als er storing is dan zou ik daar toch ook last van moeten hebben?

Volgens eneco zijn er bij hun geen gegevens binnengekomen?. Maar mijn 3 online managers geven deze maand op alle dagen een verbruik. Dus is dit iets wat bij eneco ligt
Hoi mpleizr,

Dan wordt het tijd dat Eneco toch een onderzoek naar het manco instelt.
Hoi mpleizr,

Elke keer als ik hier opheldering op vraag, krijg ik aan afwijzend antwoord, dus daar geloof ik niet meer in.

He, krijg zowaar weer een email bie een bericht/antwoord
Reputatie 2
Badge
@tjacha

We verwachten dat dit in de volgende software release is opgelost.

@Folkert: Wanneer staat deze gepland? Zit daar ook de "altijd aan" functie van de Slimme Stekker in verwerkt?
Hoi mpleizr,

Elke keer als ik hier opheldering op vraag, krijg ik aan afwijzend antwoord, dus daar geloof ik niet meer in.

He, krijg zowaar weer een email bie een bericht/antwoord

Zo laat nog?
En mogen we weten wat ze zeggen?
Eigelijk hetzelfde als Danielle. Eerst onderzoek, dan zeggen dat het niet aan hun ligt en er dus niets aangedaan kan worden. Als ik aangeef dat de online managers wel deze data heeft, zeggen ze dat er 1x op een dag de data opgehaald wordt, en als er dan geen data beschikbaar is deze ook niet ingevoerd kan worden.

Ja dat gebeurd bij de online managers ook. reactie dan moet/komt dat bij ons ook wel goed.

Als ik alle onderhoudsmeldingen van de managers moet geloven, dan zouden al mijn data van af het moment dat ik hier slim ben geworden alle maanden geen grafieken moeten hebben bij eneco.

Reactie hierop. Dit komt in de komende week dat het aangepast gaat worden.
Reputatie 4
Badge
De één geeft de ander de schuld, en zo ga jij van het kastje naar de muur verhaal.
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

De online managers werken vanaf de meter zelf, net zoals Mijn Eneco. Toon krijgt de verbruiken door vanaf de meteradapter. De meteradater had in de maand juni blijkbaar een storing of iets waardoor er even geen verbruik doorkwam. Daardoor is er voor die maand geen berekening gemaakt voor het Status Verbruik.

We raden je geen fabrieksreset aan. Wat is er nog meer aan de hand behalve de ontbrekende maand?
Eind van deze maand krijgt je de jaarnota en worden de ingeschatte verbruiken aangepast naar het nieuwe termijnbedrag. Als je het termijnbedrag aan wilt passen, raden we je aan dit door ons te laten doen, zodat dat ook weer goed naar Toon wordt gestuurd en alles in orde blijft.
Hoi mpleizr,

Ik volg dit draadje al een tijdje.
Wat ik vermoedde klopt dus, maar wat is nu je keuze?
Reputatie 7
Badge +6
@JSE,

Je verbeteridee is goed ontvangen en er wordt werk van gemaakt. Het gaat niet mee met aankomende software release in november, maar mogelijk die daarna. In ieder geval is dat in het nieuwe jaar.
Reputatie 2
Badge
@JSE,

Je verbeteridee is goed ontvangen en er wordt werk van gemaakt. Het gaat niet mee met aankomende software release in november, maar mogelijk die daarna. In ieder geval is dat in het nieuwe jaar.

@Danielle,

Goed te horen dat het wordt meegenomen.

Is er een vaststaand release-schedule?
Elke 2 maanden een release (jan-mrt-mei-jul-sep-nov)?
@MPleizr,

De online managers werken vanaf de meter zelf, net zoals Mijn Eneco. Toon krijgt de verbruiken door vanaf de meteradapter. De meteradater had in de maand juni blijkbaar een storing of iets waardoor er even geen verbruik doorkwam. Daardoor is er voor die maand geen berekening gemaakt voor het Status Verbruik.

Oke, maar dan moet dit ook het geval zijn in juli, aangezien er toen ook enkele dagen een storing was.

We raden je geen fabrieksreset aan. Wat is er nog meer aan de hand behalve de ontbrekende maand?
Eind van deze maand krijgt je de jaarnota en worden de ingeschatte verbruiken aangepast naar het nieuwe termijnbedrag. Als je het termijnbedrag aan wilt passen, raden we je aan dit door ons te laten doen, zodat dat ook weer goed naar Toon wordt gestuurd en alles in orde blijft.

Ik kom hier nog even op terug als de jaarnota binnen is, en de gepushte data weerom niet correct is! Want dat is wat er speelt hier
Hoi mpleizr,

Onvoorstelbaar dat het bij jou niet mee zit. Eind oktober 2014 krijg ik ook weer de jaarnota. Hierna heb ik altijd de schattingen voor het volgend jaar prima doorgekregen.
Eenmaal heb ik tussendoor het aantal m3 gas laten aanpassen, maar ook dat ging goed.
Ik kan me voor stellen dat je roept: wat speelt hier...............

Effin eind deze maand weet je het. Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +6
@JSE,

Elk kwartaal is er een nieuwe software-update. Tussendoor kan het wel eens voorkomen dat er een update gemaakt wordt voor bugfixes, net zoals 2.8.21, maar dat is niet standaard in de planning opgenomen.
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

De huidige ingeschatte verbruiken op Toon komen van de vorige jaarnota. Het termijnbedrag heb je tussendoor aangepast naar boven en dat is natuurlijk prima, alleen handmatig moeten we de aanpassing doorsturen naar Toon. Dit is niet gebeurd, waardoor het ingeschatte verbruik nog gebaseerd is op het oude bedrag. Het voordeel is wel dat het Status Verbruik eigenlijk positiever is dan wat Toon aangeeft. :D

Als je na de aankomende jaarnota het termijnbedrag aan wilt passen dan vernemen we het graag. We zorgen ervoor dat het dan ook correct naar Toon wordt verstuurd.

Na de jaarnota verneem ik graag je bevindingen n.a.v. het nieuwe ingeschatte verbruik.
Hoi @mpleizr,

Wat Danielle hier net uitlegt , zo is het precies bij mij ook gegaan.
Het pushen van de aangepaste data, dat is dus niet gebeurt.
Het is dan ook een actie die van jou uit moet gaan.
Met de kennis van nu zal het bij jou nu ook goed komen.
Reputatie 4
Badge

Als je na de aankomende jaarnota het termijnbedrag aan wilt passen dan vernemen we het graag. We zorgen ervoor dat het dan ook correct naar Toon wordt verstuurd.

@Danielle, moet je iedere keer als je het termijnbedrag wijzigd dit ook doorgeven, of gaat dit automatisch?
Hoi @mpleizr,

Wat Danielle hier net uitlegt , zo is het precies bij mij ook gegaan.
Het pushen van de aangepaste data, dat is dus niet gebeurt.
Het is dan ook een actie die van jou uit moet gaan.
Met de kennis van nu zal het bij jou nu ook goed komen.

ABranje, @Danielle,

Dan is het vorig jaar al niet correct gepushed wat ik al aangaf. dus niet alleen met mijn verhoging, want daar zag ik wel een correctie binnen toon die goed was. Echter dat er na contractverlenging bij eneco weer 2 fouten zijn gemaakt en hersteld loopt toon dus nu weer incorrect data weer te geven.