Software update 2.8.21 | Eneco Community

Software update 2.8.21

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

108 Reacties

Hier de update direct binnen gekregen en heeft mijn problemen met de omgekeerde meterstander verholpen, echter mijn grafieken zoals eerder omschreven zijn nog steeds niet kompleet. Mis nog steeds de maand juni in het overzicht

Misschien morgen met de aanvang van een nieuwe maand?
leuk dat status verbruik is verandert.
ziet er goed uit.
maar mis de functie uit 2.7 wat ik totaal in het jaar gebruikt heb en wat ik nog over heb.
deze functie zou ik graag terug zien

Zet anders je klantentoegang even aan, zodat ze maandag even kunnen kijken op afstand.
Heb je voor de zekerheid ook nog even een hard reset gegeven? Dus de CV-module even een minuutje stroomloos gemaakt.
Reputatie 4
Badge
Hier de update direct binnen gekregen en heeft mijn problemen met de omgekeerde meterstander verholpen, echter mijn grafieken zoals eerder omschreven zijn nog steeds niet kompleet. Mis nog steeds de maand juni in het overzicht
Alleen juni of meer?(maanden daarvoor) Sinds wanneer heb je toon?
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Dit zou moeten werken. Soms is het nodig om een harde reset uit te voeren voordat er data binnengehaald wordt via de utp poort. Bij de volgende update houden we het in de gaten mocht het dan niet werken, dan horen we het graag.
Oké Folkert,

Ik ging er even vanuit dat jullie de netwerkaansluiting hadden geblokkeerd, maar dat is dus niet zo!
Reputatie 4
Badge

Nou dan maar draadloos. Echter ben ik daar zelf geen voorstander van. Waarom is deze afgesloten?

Het moet dus werken, maar ik ben toch nog wel benieuwd wat hier je reden voor is.

Is bekend bij eneco, en hoopte dat het met de nieuwe SW in mijn geval op opgelost zou worden. In mijn ander postings heb ik dit al eens aangegeven. Helaas
Alleen juni of meer?(maanden daarvoor) Sinds wanneer heb je toon?

Toon hangt al meer dan 16mnd hier rond 🙂
Reputatie 4
Badge

Is bekend bij eneco, en hoopte dat het met de nieuwe SW in mijn geval op opgelost zou worden. In mijn ander postings heb ik dit al eens aangegeven.

Ik heb niet al je andere berichten gelezen, maar hebben ze al eens in je toon gekeken op afstand?
Misschien zien ze wat er mis gaat.

Is bekend bij eneco, en hoopte dat het met de nieuwe SW in mijn geval op opgelost zou worden. In mijn ander postings heb ik dit al eens aangegeven. Helaas

Dan zal je ook wel niet hersteld kunnen worden.
Misschien is het een optie om overnieuw te beginnen en een fabrieksherstel uit te voeren...........
Reputatie 7
Badge +6
@MPleizr,

Eerder hebben we dit onderzocht en helaas kan de maand juni niet hersteld worden, ook niet met een update.
Dit komt omdat enkele dagen in die maand misten aan verbruik en daarom wordt dit niet verder berekend op Toon.
@Brandje,

Dat hebben we ook in overleg met Danielle enige tijd geleden afgesproken. Binnenkort krijg ik de jaarafrekening en dan gaat de reset er op los.

Misschien is het een optie om overnieuw te beginnen en een fabrieksherstel uit te voeren...........
@MPleizr,

Eerder hebben we dit onderzocht en helaas kan de maand juni niet hersteld worden, ook niet met een update.
Dit komt omdat enkele dagen in die maand misten aan verbruik en daarom wordt dit niet verder berekend op Toon.

Oke,

Had hier nog geen terugkoppeling van ontvangen. Binnenkort vraag ik zoals afgesproken de reset aan.
Badge +5
@MPleizr,

Oke,

Had hier nog geen terugkoppeling van ontvangen. Binnenkort vraag ik zoals afgesproken de reset aan.

Een reset aanvragen, waarom doe je dat niet zelf Mpleizr? Daar is toch fabrieksherstel voor op Toon of bedoel je iets anders?
@Brandje,

Dat hebben we ook in overleg met Danielle enige tijd geleden afgesproken. Binnenkort krijg ik de jaarafrekening en dan gaat de reset er op los.

Misschien is het een optie om overnieuw te beginnen en een fabrieksherstel
uit te voeren...........

Hoi mpleizr,

Zoals ik al voorspelde is herstel onmogelijk. Mooi om perceinde van deze maand een fabrieksreset uit te voeren.
Kan je weer per 1e van het 4e kwartaal nieuwe historie opbouwen.
Let op dat je je activatiecode daarbij nodig hebt en heb je die niet paraat kan je die vooraf bij een van moderators per pb aanvragen.
Reputatie 4
Badge

Een reset aanvragen, waarom doe je dat niet zelf Mpleizr? Daar is toch fabrieksherstel voor op Toon of bedoel je iets anders?

Dat zal dan misschien voor de activatiecode zijn?
Er spelen meerder zaken mee dat er aan de kant van eneco een herstel gedaan word. uiteraard kan ik dat zelf ook doen, maar wacht tot aan het eind van deze maand
Reputatie 4
Badge
Er spelen meerder zaken mee dat er aan de kant van eneco een herstel gedaan word. uiteraard kan ik dat zelf ook doen, maar wacht tot aan het eind van deze maand
Het zal allemaal wel, maar kun je iets duidelijker zijn. Nu is het voor ons ook een raadsel met wat je allemaal bedoeld. Zeker met meerdere zaken, en je kan het zelf ook doen. En waarvoor wachten tot het einde van de maand is mij ook een raadsel.

Hoi mpleizr,

Oke duidelijk en eind van de maand is een goed keuze!
Mooi een schone Toon en een nieuw kwartaal!
Badge +5
Het zal allemaal wel, maar kun je iets duidelijker zijn. Nu is het voor ons ook een raadsel met wat je allemaal bedoeld. Zeker met meerdere zaken, en je kan het zelf ook doen. En waarvoor wachten tot het einde van de maand is mij ook een raadsel.

Dat vraag ik me ook af wat er speelt.

Valt wel mee denk ik.
Heeft meer te maken met de juiste info/data/gegevens die de server naar @mpleizr moet pushen.

Als belangrijkste denk dan aan je geschatte jaarverbruik en het duimpje wel of niet wat daar dus mee samenhangt.
Reputatie 4
Badge

Misschien horen we het nog van mpleizr. Ben ook wel benieuwd wat het kan zijn.

Valt wel mee denk ik.
Heeft meer te maken met de juiste info/data/gegevens die de server naar @mpleizr moet pushen.

Als belangrijkste denk dan aan je geschatte jaarverbruik en het duimpje wel of niet wat daar dus mee samenhangt.

Dat klopt @Brandje. Het grote probleem is dat vorig jaar eneco niet correct mijn gasverbruik heeft verwerkt, stroom wel. Ben al een jaar bezig om dit te corrigeren. elke maand is er wel weer iets waarvoor ik weer iets moet laten herstellen.

Wat betreft dat grafiek probleem heeft met een eneco storing

Dat klopt @Brandje. Het grote probleem is dat vorig jaar eneco niet correct mijn gasverbruik heeft verwerkt, stroom wel. Ben al een jaar bezig om dit te corrigeren. elke maand is er wel weer iets waarvoor ik weer iets moet laten herstellen.

Wat betreft dat grafiek probleem heeft met een eneco storing

Inderdaad, want je denk met een fabrieksherstel schoonschip te maken en dan wordt het nog een rommeltje met de data die Eneco niet levert of verkeerd levert.
Dus de komende maand heb je in ieder geval de mogelijkheid om daar (bij Eneco) druk uit te oefenen.
Een jaar jou in de kou laten staan daarmee is meer dan treurig!!

Ga je in ieder geval even een tussendoor fabrieksherstel doen als een soort generale repetitie?
Reputatie 4
Badge
Het grote probleem is dat vorig jaar eneco niet correct mijn gasverbruik heeft verwerkt, stroom wel. Ben al een jaar bezig om dit te corrigeren. elke maand is er wel weer iets waarvoor ik weer iets moet laten herstellen.

Vervelend dat je al zo lang bezig bent zeg. Nou hopen dat het eens goed opgelost gaat worden.