Software update 2.8.16 | Eneco Community

Software update 2.8.16

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

De nieuwe software update van Toon is uitgerold. De totale uitrol duurt ongeveer 2 weken.

Hieronder zijn de Release Notes van versie 2.8.16 te vinden.

Vernieuwd

Toon®️ Slimme Stekkers
Eneco introduceert Toon®️ Slimme Stekkers. Slimme Stekkers bieden inzicht in het energieverbruik en -kosten per apparaat of per groep apparaten. Daarnaast kunnen aangesloten apparaten op afstand aan- en uitgeschakeld worden via Toon, maar ook via de Toon op Tablet of Toon op Afstand app. De 2 Apps worden na deze uitrol geüpdate.

Wil je gebruikmaken van Slimme Stekkers? Je kunt ze vanaf medio augustus 2014 aanschaffen in de vernieuwde webshop via eneco.nl/speciaalvoorklanten. De site is medio augustus te gebruiken. Schrijf je nu alvast online in via eneco.nl/toonsupport. Zo krijg je als eerste een e-mail zodra de Slimme Stekkers beschikbaar zijn.

Verbeterd

Status Verbruik
Op basis van input van Toon-gebruikers is de functie Status Verbruik aangepast. De functie Status Verbruik vergelijkt je verbruik met het door Eneco ingeschatte verbruik. Het duimpje in de rechterbovenhoek geeft aan of je energieverbruik deze maand hoger of lager is dan het door Eneco ingeschatte verbruik. Dit kan je vanaf nu per dag bekijken. Ook kan je nu zien hoe je het doet ten opzichte van het ingeschatte verbruik van de lopende maand. Zo kan je elke maand proberen om onder het ingeschatte verbruik te blijven.

Zit je boven het ingeschatte verbruik, dan staat er nu geen duimpje, maar een pijltje naar boven. Het energieverbruik is uw stroom- en gasverbruik in euro’s bij elkaar opgeteld.

Totaal overzicht
Via het scherm Overzicht bekijk je het verbruik ten opzichte van het ingeschatte verbruik in de afgelopen 12 maanden (of tot het moment dat Toon is geïnstalleerd.) Hierin zie je voor stroom en gas afzonderlijk hoe je ervoor staat.

Overige verbeteringen
Kleine verbeteringen voor stabiliteit, gebruiksgemak en de werking van Toon.
  • De dim-knop is verplaatst en staat nu rechtsboven.
  • De menuvolgorde is veranderd zodat de functies nu logischer zijn ingedeeld.
  • De kwaliteitsindicator voor verbinding met de meteradapter is verbeterd. De monteur kan nu bij installatie of bij storingen eenvoudig controleren hoe sterk de verbinding tussen uw Toon en de meteradapter in de meterkast is.

Ik ben benieuwd wat jullie van de update vinden!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

285 Reacties

Reputatie 1
Badge
Typisch Eneco, we gaan het half implementeren..we gaan het rekken zodat we nog wat centjes per maand kunnen binnentrekken. We laten iedereen wachten op een tijdtrigger. De concurrentie is al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verder maar dat lijkt ze niet te boeien.
En binnenkort erachter komen dat er een andere Toon voor nodig is en dan zit je met je mooie schakelaars ala x Euro. En dan ga je niet terug...Of je koopt meteen iets knaps van Fibaro.
Reputatie 7
Badge +7
dit topic eens doorgelezen , en ja wat moeten we hier toch mee als we al meer dan 1 jaar op de beloofde zonnepaneel weergave zitten te wachten ( wat nu naar allewaarschijnelijkheid is op geschoven naar begin 2015)
het lijkt de politiek wel pffft ( en nee de pffft is niet van de warmte , maar van de ergenis).
Reputatie 6
Badge +1
Typisch Eneco, we gaan het half implementeren..we gaan het rekken zodat we nog wat centjes per maand kunnen binnentrekken. We laten iedereen wachten op een tijdtrigger. De concurrentie is al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verder maar dat lijkt ze niet te boeien.
En binnenkort erachter komen dat er een andere Toon voor nodig is en dan zit je met je mooie schakelaars ala x Euro. En dan ga je niet terug...Of je koopt meteen iets knaps van Fibaro.

Ik heb al eerder tegen je gezegd, dat het een vrije keuze is om wat wel of niet aan te schaffen, cq een abb op Toon te nemen. Je weet nu ook wat je voor 3,50 per maand krijg en wat niet. Ik vind het kort door de bocht, om dan hier te roepen dat het centje trekkerij is.

Kijk ik heb in huis een ander homedomatica systeem, die voor mijn doeleinde goed werkt. Toch betaal ik gewoon abb. Dit ook omdat ik op een makkelijke manier mijn kosten tegenover de jaarnota in de gaten kan houden en desnoods eerder kan ingrijpen met een ander voorschot. De rest is bijzaak (met uitzondering van zonnepanelen inzicht, omdat die ook samenhangen met het voorschot en jaarnota)
Ondanks een ander homedomatica systeem, schaf ik direct toch de fibaro wall plug aan. Maar dat is een bewuste keuze in de hoop dat ik ook makkelijk inzicht krijg in stroomverbruik van andere apparaten.
En de wall plugs zijn nooit weg, omdat die met iedere gangbare z-wave controler werkt.

Maar iedereen is vrij om wel of niet dingen van Eneco af te nemen en daar hangt een prijskaartje aan. Maar dat hangt ook aan het pak suiker in de winkel.
Badge +5
Stedin heeft een oudewetse organisatie structuur met teveel lagen, waardoor er veel fout kan gaan en als het goed gaat is het zo traag als stroop. Ik heb zelf slimme meters besteld bij Stedin (18-02-2014) a 60 euries, maar tot de dag van vandaag alleen stroom data en geen gas. Op 02-08-2014 voor de 12x gebeld, nu krijg ik nieuwe meters. Maar ja, nog steeds stil. Ze zijn denk ik met ze alle nog op vakantie. !!!!:(

Hoi Robbert,

Ook jij bent (helaas) dus weer een voorbeeld van hoe het gigantisch fout gaat bij Stedin.
Wanneer wordt deze software problematiek nu eens voorgoed getackeld?
Zouden er bij het management nu ogen geopend worden nav een onderzoek, zoals eerder bedoeld?

Vandaag voor de 13x met Stedin gebeld wanneer mijn slimme meters worden gewisseld, ja meneer dit gaat 9 weken duren voor dat u een afspraak brief van ons krijg. Pardon!!! Als dit zo doorgaat hoop ik binnen 1 jaar toch werkende slimme meters te hebben. Wat een But bedrijf.
Stedin komt voor mij in aanmerking voor een Koude Douche van radar.

Robbert, probeer eens bij klachtenkompas.nl. Ik heb daar goede resultaten mee geboekt toen T-Mobile mij een Inflatiecorrectie wilde doorberekenen. Dat heeft snel goede resultaten opgeleverd, neem er even de tijd voor en bijt zakelijk van je af.

Niet geschoten is altijd mis!

Ik moet zeggen dat de adapter update tergend langzaam in % oploopt. Hij is er verhoudingsgewijs erg lang mee bezig

Wat is tergend?
Na enige tijd niets kwam vrij snel het eerder door mij genoemde percentage.
Reputatie 6
Badge +1
Klaar, en nu gaan we spelen, leren en ontdekken 🙂 energiemeter staat bij mij nu ook op 33/37
Klaar, en nu gaan we spelen, leren en ontdekken :)

Mooi!
Ik ben benieuwd of je nog negatieve zaken tegen komt.
Ik was vol lof en kon niets bijzonders daarom trend ontdekken.
En Jürgen................

Wel natuurlijk je profiel effe wijzigen he:@
Reputatie 6
Badge +1

Mooi!

Ik kom al 1 ding tegen.... Op de 1e foto in de post van Ts staat het stekkersymbool tussen vergelijk en menu. Ik weet niet hoe het bij andere is, maar bij mij is dat niet het geval.
Ps. Hij is wel onder menu vindbaar.

Het pijltje omhoog rechtsboven, waarmee je op statusverbruik komt is wel gaaf en zeer duidelijk. Je weet nu, wanneer en hoeveel je in het huishoudpotje bij moet storten, of er moet uithalen. Echter ga ik als proef dit een jaar monitoren, ofdat dit straks met de jaarafrekening klopt. Echter begin ik daar dus pas in november mee.
Leuke proef!

Dat die bedragen van verbruik ook in de tabbladen staan is tevens een positieve verbetering. Ook verder in de tablad is het driehoekje een mooie reminder om aan te geven dat er iets aan de hand is met het verbruik in dat tablad

Tot op heden ziet het er goed en mooi uit en is de verbetering idd positief te noemen.
Reputatie 7
Badge +6

Ongetwijfeld. Ik heb deze keer de adapter niet dichtbij Toon gehangen.
Ik zit op 33/37 op de adapter.
Ik had @Folkert al gevraagd of dat de nieuwe juiste versie was voor plaksensoren.

Ben nieuwsgierig of het bij jou deze keer wel meteen goed gaat!

Dit is de juiste versie, de andere is 33/38, wanneer je over de nieuwste meteradapter beschikt.

Mooi!

Ik kom al 1 ding tegen.... Op de 1e foto in de post van Ts staat het stekkersymbool tussen vergelijk en menu. Ik weet niet hoe het bij andere is, maar bij mij is dat niet het geval.
Ps. Hij is wel onder menu vindbaar.

In de omschrijving wordt gemeld dat er gekozen is voor een meer logische indeling van het menu.
Dus daarom zal het op het laatst aan de voorzijde weggehaald zijn.

Die ruimte wordt gewoon straks ingenomen door de zeg maar Kiek mogelijkheid vwb opbrengst zonnepanelen.

Ongetwijfeld. Ik heb deze keer de adapter niet dichtbij Toon gehangen.
Ik zit op 33/37 op de adapter.
Ik had @Folkert al gevraagd of dat de nieuwe juiste versie was voor plaksensoren.

Ben nieuwsgierig of het bij jou deze keer wel meteen goed gaat!

Dit is de juiste versie, de andere is 33/38, wanneer je over de nieuwste meteradapter beschikt.

Super bedankt Folkert.
Ik vermoedde het al, maar twijfelde bij het "meedenken" bij Yobotje.
Reputatie 6
Badge +1
Zodra je een slimme stekker hebt geplaatst en aan toon gekoppeld, dan word het lege vak idd opgevuld met een ikoontje voor slimme stekker. Inmiddels heb ik al een stekker aangesloten en die werkt.🆒

Ik ben alleen benieuwd ofdat de configuratie, die ik nu heb toegepast ook gaat werken. Het voordeel van het z-wave is dat alle opdrachten via diverse accessoire lopen, zodra deze gekoppeld zijn.
De repeater die eneco heeft gegeven, is inweze ook een aan uit sensor.
Ik heb dus even mijn stoute schoenen aangetrokken en ik heb dus deze stekker los gekoppeld van toon als repeater en nu geïnstalleerd als stekker. En dat werkt. Ik ben nu benieuwd ofdat de verbinding met de energieadapter wel goed blijft.
Reputatie 3
Badge
Aangezien ik al Fibaro Stekkers heb 🙂 kon ik dus meteen even proberen hoe dat werkt en ik moet zeggen het ziet er goed uit, je kunt ook groepen van apparaten aanmaken dus om ze allemaal in 1x aan uit te zetten. Het enige dat ik mis is een timer om bijv automatisch als zon ondergaat of als het xx uur is, dat stekker x en xx aan gaat. Dat is vooral handig met lampen die erachter hangen en dergelijken.

Verder vraag ik mij ook af of Eneco andere Fibaro zaken zoals de RGBW controller ook toe gaat laten, dat zou heel fijn zijn namelijk 🙂 http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/rgbw-controller

Overigens wanneer word iphone/ipad en android app geupdate? want daar kun je nu nog niks in 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb alleen geen inzicht in stroom verbruik. Dat is nu jammer. Het is dus echt alleen aan en uit.
Wel leuk, dat er dan tegeltjes in Toon komen met de naam en daar naast een balk, voor stroomafname.
Ook de optie "alles uit" is leuk. Daarbij kun je op homeschreem meteen zien ofdat er iets aan staat ( stipje groen) of uit (stipje rood).

Echter 1 punt: als je grote vingers hebt en je raakt niet goed de aan/uit knop op het scherm, kom je meteen in het configuratie van de stekker. Dit is minder practies te noemen. Ik zou er zelf voor hebben gekozen dat wijzigingen in de stekker alleen via menu zouden kunnen en niet via de tegel, waar de aan/uit knop in staat. Nu moet je goed op het scherm drukken en is het niet "even" uitzetten, op je weg naar boven bv.
Reputatie 6
Badge +1
Aangezien ik al Fibaro Stekkers heb 🙂 kon ik dus meteen even proberen hoe dat werkt en ik moet zeggen het ziet er goed uit, je kunt ook groepen van apparaten aanmaken dus om ze allemaal in 1x aan uit te zetten. Het enige dat ik mis is een timer om bijv automatisch als zon ondergaat of als het xx uur is, dat stekker x en xx aan gaat. Dat is vooral handig met lampen die erachter hangen en dergelijken.

Verder vraag ik mij ook af of Eneco andere Fibaro zaken zoals de RGBW controller ook toe gaat laten, dat zou heel fijn zijn namelijk 🙂 http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/rgbw-controller

Overigens wanneer word iphone/ipad en android app geupdate? want daar kun je nu nog niks in :)

In de begin post van TS wordt aangegeven dat de apps worden geupdate nadat de gehele uitrol heeft plaats gevonden.

In mijn post, staat dat de "repeter" die door eneco is verstrekt, ook geaccepteerd word. Dit is een ander merk nl. Everspring. Echter werkt het stroomverbruik inzicht niet.
Reputatie 6
Badge +1
Nog een klein puntje.. Als de Toon in dim stand staat valt het rondje (indicatie teveel of te weinig gebruikt tegenover geschat) rechtsboven bij de tijd heel erg op. Deze staat erg fel, tegenover de rest van het scherm. Is dat bij jullie ook?
Reputatie 3
Badge
Wat ik ook mis is dat bij Fibaro zelf is dat de ring in een kleur van verbruik in de stekker zelf (wit is prima, als ie rood is verbruikt ie heel veel) kleurt, maar als je de stekker met Toon verbind geeft ie alleen de kleur (bij mij tenminste) als ie aan of uit gaat. Das jammer.
Badge +5
@JVP, je geeft aan de Repeater als schakelaar te hebben ingesteld.
Bedoel je daarmee dat hij dan niet meer als Repeater werkt? Ik heb namelijk een Repeater voor de meteradapter zitten.
Reputatie 7
Badge +7
Hier de update ook binnen , en geinstalleerd.
wel wat problemen gehad met het updaten van de meter adaptor.
maar na een reset werkte het een en ander weer goed.

(Ik hoop dat de wat minder technische Toon bezitters hier geen problemen mee krijgen.)
Ik heb alleen geen inzicht in stroom verbruik. Dat is nu jammer. Het is dus echt alleen aan en uit.
Wel leuk, dat er dan tegeltjes in Toon komen met de naam en daar naast een balk, voor stroomafname.
Ook de optie "alles uit" is leuk. Daarbij kun je op homeschreem meteen zien ofdat er iets aan staat ( stipje groen) of uit (stipje rood).

Echter 1 punt: als je grote vingers hebt en je raakt niet goed de aan/uit knop op het scherm, kom je meteen in het configuratie van de stekker. Dit is minder practies te noemen. Ik zou er zelf voor hebben gekozen dat wijzigingen in de stekker alleen via menu zouden kunnen en niet via de tegel, waar de aan/uit knop in staat. Nu moet je goed op het scherm drukken en is het niet "even" uitzetten, op je weg naar boven bv.

En met name het verbruik daar gaat het mij om.
Leuk jullie (gedeeltelijk) kennismaking met de slimme stekker nu al te lezen.

Ik wordt steeds nieuwsgieriger!!
Nog een klein puntje.. Als de Toon in dim stand staat valt het rondje (indicatie teveel of te weinig gebruikt tegenover geschat) rechtsboven bij de tijd heel erg op. Deze staat erg fel, tegenover de rest van het scherm. Is dat bij jullie ook?

Je bedoelt het rondje met een streepje erin om Toon standby te zetten?

(Ik hoop dat de wat minder technische Toon bezitters hier geen problemen mee krijgen.)

Hoi Jan,

Ik heb de adapter gewoon op z'n plaatst laten zitten deze keer en de update ging verder prima.
Dus ik vermoed dat dat wel mee valt.
Badge +5

En met name het verbruik daar gaat het mij om.
Leuk jullie (gedeeltelijk) kennismaking met de slimme stekker nu al te lezen.

Ik wordt steeds nieuwsgieriger!!

Zit noch op een reactie van JVP te wachten. De Repeater is voor mij een noodzakelijk kwaad denk ik alhoewel ik met Repeater ook nog wel eens onderbrekingen ondervindt zoals vorige week.
Misschien dat ik toch eens ga proberen zonder de Repeater aan de meteradapter......

Iets anders, tijdens de inregeltijd van de sensoren wordt er geen gasverbruik ge-update op Toon maar in de app wordt het totaal wel bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +7

Hoi Jan,

Ik heb de adapter gewoon op z'n plaatst laten zitten deze keer en de update ging verder prima.
Dus ik vermoed dat dat wel mee valt.

Hier had het een en ander er wat moeite mee Ton.
zo wie zo was de update er eerder , dan de mail op Toon.:8

mijn advies hangt de meter adaptor wat verder weg van de Toon ,
dan is het verstandig om de adaptor even vlak bij de Toon te hangen
voor de update.

mvg
jan

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen