Software update 2.8.16 | Eneco Community

Software update 2.8.16


Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

De nieuwe software update van Toon is uitgerold. De totale uitrol duurt ongeveer 2 weken.

Hieronder zijn de Release Notes van versie 2.8.16 te vinden.

Vernieuwd

Toon®️ Slimme Stekkers
Eneco introduceert Toon®️ Slimme Stekkers. Slimme Stekkers bieden inzicht in het energieverbruik en -kosten per apparaat of per groep apparaten. Daarnaast kunnen aangesloten apparaten op afstand aan- en uitgeschakeld worden via Toon, maar ook via de Toon op Tablet of Toon op Afstand app. De 2 Apps worden na deze uitrol geüpdate.



Wil je gebruikmaken van Slimme Stekkers? Je kunt ze vanaf medio augustus 2014 aanschaffen in de vernieuwde webshop via eneco.nl/speciaalvoorklanten. De site is medio augustus te gebruiken. Schrijf je nu alvast online in via eneco.nl/toonsupport. Zo krijg je als eerste een e-mail zodra de Slimme Stekkers beschikbaar zijn.



Verbeterd

Status Verbruik
Op basis van input van Toon-gebruikers is de functie Status Verbruik aangepast. De functie Status Verbruik vergelijkt je verbruik met het door Eneco ingeschatte verbruik. Het duimpje in de rechterbovenhoek geeft aan of je energieverbruik deze maand hoger of lager is dan het door Eneco ingeschatte verbruik. Dit kan je vanaf nu per dag bekijken. Ook kan je nu zien hoe je het doet ten opzichte van het ingeschatte verbruik van de lopende maand. Zo kan je elke maand proberen om onder het ingeschatte verbruik te blijven.



Zit je boven het ingeschatte verbruik, dan staat er nu geen duimpje, maar een pijltje naar boven. Het energieverbruik is uw stroom- en gasverbruik in euro’s bij elkaar opgeteld.



Totaal overzicht
Via het scherm Overzicht bekijk je het verbruik ten opzichte van het ingeschatte verbruik in de afgelopen 12 maanden (of tot het moment dat Toon is geïnstalleerd.) Hierin zie je voor stroom en gas afzonderlijk hoe je ervoor staat.



Overige verbeteringen
Kleine verbeteringen voor stabiliteit, gebruiksgemak en de werking van Toon.
  • De dim-knop is verplaatst en staat nu rechtsboven.
  • De menuvolgorde is veranderd zodat de functies nu logischer zijn ingedeeld.
  • De kwaliteitsindicator voor verbinding met de meteradapter is verbeterd. De monteur kan nu bij installatie of bij storingen eenvoudig controleren hoe sterk de verbinding tussen uw Toon en de meteradapter in de meterkast is.

Ik ben benieuwd wat jullie van de update vinden!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

285 Reacties

Reputatie 4
Badge
@naw.pel.
Heb je een plaksensor op de kWh meter? Zo ja kontroleer dan eens of hij wel goed gepositioneerd is ten opzichte van de "draaiende schijf".

Ik heb hetzelfde gehad, en dacht dat de sensor goed zat, maar dat zat hij dus niet. Hij zat wel recht, maar was in zijn geheel gezakt. Ook heb je kans dat het lichtje van de sensor dan knippert.

Dus ik zou toch eerst dat even controleren voordat je beld of wacht op een forum reactie van één van de moderators. Aan jou natuurlijk de keus.
@brandje
ook dit heb ik gedaan zoals vorige keer ook al door jou geopperd


Software update vorige maand al geïnstalleerd.
Maar sinds eenw dag 4 de toon slaat weer eens op hol
met regelmatigheid een verbruik van 950.000 kwh
afgelopen 2 dagen zag ik op de toon een totsal verbruik voor vrijdag van € 29 en voor de zaterdag € 79,00.
al meerdere malen gerest en stekkers er allemaal uit gehad
geen resultaat.
Ik heb nu sinds mei 2014 toon en nog geen een maand zonder problemen kunnen draaien
en daar vraagt eneco 3,95 voor echt belachelijk.
morgen maar weer eens met ze bellen-


Heb je de module van Toon onder de CV ook stroomloos gehad?
Wacht een minuutje en sluit 'm weer aan.


Oké naw.pel,

Je had het in je uiteenzetting hiervoor niet genoemd en deze reset is essencieel, vandaar.........:D
Badge +5
@naw.pel.
Heb je een plaksensor op de kWh meter? Zo ja kontroleer dan eens of hij wel goed gepositioneerd is ten opzichte van de "draaiende schijf". Het komt nogal eens voor dat de sensor er iets naast zit en dan gebeuren er rare dingen zoals pieken in de registratie. Als hij los zit dan met de reserve plakker de transparante sensor opnieuw recht voor de schijf plakken maar wel eerst het oppervlak goed schoonmaken.
Als je een slimme meter, dus geen plaksensor hebt dan kun je maar beter je meter standen eens noteren en die vergelijken met de Toon meterstanden. Uiteraard wel de adviezen eerst opvolgen die hierboven vermeld zijn.
Suc6.
@brandje
ook dit heb ik gedaan zoals vorige keer ook al door jou geopperd


Software update vorige maand al geïnstalleerd.
Maar sinds eenw dag 4 de toon slaat weer eens op hol
met regelmatigheid een verbruik van 950.000 kwh
afgelopen 2 dagen zag ik op de toon een totsal verbruik voor vrijdag van € 29 en voor de zaterdag € 79,00.
al meerdere malen gerest en stekkers er allemaal uit gehad
geen resultaat.
Ik heb nu sinds mei 2014 toon en nog geen een maand zonder problemen kunnen draaien
en daar vraagt eneco 3,95 voor echt belachelijk.
morgen maar weer eens met ze bellen-


Heb je de module van Toon onder de CV ook stroomloos gehad?
Wacht een minuutje en sluit 'm weer aan.
Software update vorige maand al geïnstalleerd.
Maar sinds eenw dag 4 de toon slaat weer eens op hol
met regelmatigheid een verbruik van 950.000 kwh
afgelopen 2 dagen zag ik op de toon een totsal verbruik voor vrijdag van € 29 en voor de zaterdag € 79,00.
al meerdere malen gerest en stekkers er allemaal uit gehad
geen resultaat.
Ik heb nu sinds mei 2014 toon en nog geen een maand zonder problemen kunnen draaien
en daar vraagt eneco 3,95 voor echt belachelijk.
morgen maar weer eens met ze bellen-


Heb je de module van Toon onder de CV ook stroomloos gehad?
Wacht een minuutje en sluit 'm weer aan.

En belle met Eneco is zonde van je geld voor zo'n duur 0900 nummer.
Via dit forum kan je prima een dialoog opzetten ook met de moderators van Eneco!

Hebben ze je gegevens al een keer opnieuw naar je Toon gepushed?
@danielle

Het heeft een aantal weken goed gewerkt
nu al weer 4 dagen een op hol geslagen toon met een verbruik op zaterdag van € 79,15.
En ik heb echt geen plantjes op zolder staan. ;-)

Bel morgen wel weer met de klantenservice



@Naw.pel,

Werkt het stroomverbruik weer naar behoren? Ik verneem het graag.
Software update vorige maand al geïnstalleerd.
Maar sinds eenw dag 4 de toon slaat weer eens op hol
met regelmatigheid een verbruik van 950.000 kwh
afgelopen 2 dagen zag ik op de toon een totsal verbruik voor vrijdag van € 29 en voor de zaterdag € 79,00.
al meerdere malen gerest en stekkers er allemaal uit gehad
geen resultaat.
Ik heb nu sinds mei 2014 toon en nog geen een maand zonder problemen kunnen draaien
en daar vraagt eneco 3,95 voor echt belachelijk.
morgen maar weer eens met ze bellen-


Heb je de module van Toon onder de CV ook stroomloos gehad?
Wacht een minuutje en sluit 'm weer aan.
Software update vorige maand al geïnstalleerd.
Maar sinds eenw dag 4 de toon slaat weer eens op hol
met regelmatigheid een verbruik van 950.000 kwh
afgelopen 2 dagen zag ik op de toon een totsal verbruik voor vrijdag van € 29 en voor de zaterdag € 79,00.
al meerdere malen gerest en stekkers er allemaal uit gehad
geen resultaat.
Ik heb nu sinds mei 2014 toon en nog geen een maand zonder problemen kunnen draaien
en daar vraagt eneco 3,95 voor echt belachelijk.
morgen maar weer eens met ze bellen-
Reputatie 4
Badge
Ik vraag me af of er ook een optie in komt om de stekker te updaten van nieuwe firmware.
Buiten de soap, we missen nog flink wat functionaliteit met de nieuwe Slimme Stekker in deze update (2.8.21):

De stekkers beschikken over de mogelijkheid om een "altijd aan" stand in te stellen. Dan kunnen ze ook gebruikt worden tussen bijvoorbeeld een koelkast, vriezer of thuisserver en kunnen niet per ongeluk uitgeschakeld worden.

Zoals ook op de site van Fibaro (http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/wall-plug) te zien is kan dan de melding op de Toon verschijnen als een van bovengenoemde apparaten uitvalt.

Dit is namelijk een ZEER gewenste optie, die al wel in de stekker zit, maar niet in de Toon of Toon App! Gemiste kans!


Hoi JSE,

Long time no see.
Ach je moet maar zo denken, het 1e begin is er en nu zoals jij zo mooi toendertijd kenbaar maakte op naar Toon 3.0.
Het gaat helaas langzaam; het is niet anders
Reputatie 3
Badge
@JSE

Als je dit in een topic kenbaar maakt is dit voldoende hoor.
Reputatie 2
Badge
Buiten de soap, we missen nog flink wat functionaliteit met de nieuwe Slimme Stekker in deze update (2.8.21):

De stekkers beschikken over de mogelijkheid om een "altijd aan" stand in te stellen. Dan kunnen ze ook gebruikt worden tussen bijvoorbeeld een koelkast, vriezer of thuisserver en kunnen niet per ongeluk uitgeschakeld worden.

Zoals ook op de site van Fibaro (http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/wall-plug) te zien is kan dan de melding op de Toon verschijnen als een van bovengenoemde apparaten uitvalt.

Dit is namelijk een ZEER gewenste optie, die al wel in de stekker zit, maar niet in de Toon of Toon App! Gemiste kans!


We zullen zien, maandag meer.



Hoi Theo,

Ik volg de soap op de voet!
Badge +5
Ik geef maandag degene die mij toezegging heeft gedaan de gelegenheid te reageren op mijn mail. Het is mogelijk dat ze een echt excuus heeft maar ze krijgt niet meer dan een halve dag de tijd om te reageren.
Dan start ik op Klachtenkompas met een nieuw topic voor Stedin. :@:@:@


Hoi Theo,

Jij bent goed bezig!
Gewoon doorvechten voor je belangen en je niet ïn de maling"laten nemen door Stedin!
Ik vind ook beloofd is beloofd!


Hallo Ton.
Met name de afspraken die gemaakt zijn en niet nagekomen worden gaan me te ver. In deze tijd van moderne handzame communicatie middelen moet er echt wel iets ernstigs aan de hand zijn om dan afspraken niet na te komen.
We zullen zien, maandag meer.
Ik geef maandag degene die mij toezegging heeft gedaan de gelegenheid te reageren op mijn mail. Het is mogelijk dat ze een echt excuus heeft maar ze krijgt niet meer dan een halve dag de tijd om te reageren.
Dan start ik op Klachtenkompas met een nieuw topic voor Stedin. :@:@:@


Hoi Theo,

Jij bent goed bezig!
Gewoon doorvechten voor je belangen en je niet ïn de maling"laten nemen door Stedin!
Ik vind ook beloofd is beloofd!
Badge +5
Hoi Toontjelager, hier https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/gas-wordt-niet-geregistreerd-verbruik-storingsmelding-7220/index5.html#post63937 verzamel ik die soap.
Reputatie 4
Badge

Dan start ik op Klachtenkompas met een nieuw topic voor Stedin. :@:@:@

Misschien een gezamelijk topic om de krachten te bundelen?
@Robbert, ik heb nog geen contact gehad met Webcare van Stedin. Dat kan ik maandag wel doen als er niet vlot gereageerd wordt op de mail die ik vanavond heb gestuurd naar mijn contactpersoon bij Stedin.
Heb jij voor mij een adres evt via pm?


Ik heb geprobeerd om het email adres te achterhalen, maar dat is niet gelukt. Je kan ze ook via twitter bereiken, of ook via klachtencompas.nl.


Hi Robbert, ik heb nog nooit getwittert maar weet wel de weg in Klachtenkompas. Ik geef maandag degene die mij toezegging heeft gedaan de gelegenheid te reageren op mijn mail. Het is mogelijk dat ze een echt excuus heeft maar ze krijgt niet meer dan een halve dag de tijd om te reageren.
Dan start ik op Klachtenkompas met een nieuw topic voor Stedin. :@:@:@


Ik hou je op de hoogte van mijn traject bij Stedin.

Sorry, dat dit een beetje off-topic gaan !!
Badge +5
@Robbert, ik heb nog geen contact gehad met Webcare van Stedin. Dat kan ik maandag wel doen als er niet vlot gereageerd wordt op de mail die ik vanavond heb gestuurd naar mijn contactpersoon bij Stedin.
Heb jij voor mij een adres evt via pm?


Ik heb geprobeerd om het email adres te achterhalen, maar dat is niet gelukt. Je kan ze ook via twitter bereiken, of ook via klachtencompas.nl.


Hi Robbert, ik heb nog nooit getwittert maar weet wel de weg in Klachtenkompas. Ik geef maandag degene die mij toezegging heeft gedaan de gelegenheid te reageren op mijn mail. Het is mogelijk dat ze een echt excuus heeft maar ze krijgt niet meer dan een halve dag de tijd om te reageren.
Dan start ik op Klachtenkompas met een nieuw topic voor Stedin. :@:@:@
@Robbert, ik heb nog geen contact gehad met Webcare van Stedin. Dat kan ik maandag wel doen als er niet vlot gereageerd wordt op de mail die ik vanavond heb gestuurd naar mijn contactpersoon bij Stedin.
Heb jij voor mij een adres evt via pm?


Ik heb geprobeerd om het email adres te achterhalen, maar dat is niet gelukt. Je kan ze ook via twitter bereiken, of ook via klachtencompas.nl.
Badge +5
@Robbert, ik heb nog geen contact gehad met Webcare van Stedin. Dat kan ik maandag wel doen als er niet vlot gereageerd wordt op de mail die ik vanavond heb gestuurd naar mijn contactpersoon bij Stedin.
Heb jij voor mij een adres evt via pm?
[quote=Yobotje][quote=Robbert]Stedin heeft een oudewetse organisatie structuur met teveel lagen, waardoor er veel fout kan gaan en als het goed gaat is het zo traag als stroop. Ik heb zelf slimme meters besteld bij Stedin (18-02-2014) a 60 euries, maar tot de dag van vandaag alleen stroom data en geen gas. Op 02-08-2014 voor de 12x gebeld, nu krijg ik nieuwe meters. Maar ja, nog steeds stil. Ze zijn denk ik met ze alle nog op vakantie. !!!!:(

Robbert, probeer eens bij klachtenkompas.nl. Ik heb daar goede resultaten mee geboekt toen T-Mobile mij een Inflatiecorrectie wilde doorberekenen. Dat heeft snel goede resultaten opgeleverd, neem er even de tijd voor en bijt zakelijk van je af.

Niet geschoten is altijd mis!




Ik heb je advies opgevolgd, en een klacht bij klachtencompas.nl neer gelegd. En tot mijn verbazing werd er binnen 24 uur telefonie's contact met mij opgenomen. En ze zijn nu druk bezig om mijn probleem op te lossen, er werd zelfs vandaag nog even na gebeld. Als mijn probleem even snel word opgelost ben ik een gelukkig man.:D


Wat fijn Robbert, ik heb je klacht gelezen op Klachtenkompas en toen ik deze week contact had met Stedin klantenservice heb ik ook gerefereerd aan jouw probleem wat ten stelligste ontkend werd. Zorg dat dat je aandacht van ze vasthoud want ze zijn momenteel erg gevoelig voor kritiek of zaken die ze niet in de hand hebben.

Duimpje?



Theo, heb je al contact met de webcare service van Stedin gehad ??? Die kunnen meer voor je doen als de klanten service, die hebben alleen maar standaard antwoorden. Jij heb toch ook geen gas koppeling?
Badge +5
[quote=Robbert][quote=Yobotje]Stedin heeft een oudewetse organisatie structuur met teveel lagen, waardoor er veel fout kan gaan en als het goed gaat is het zo traag als stroop. Ik heb zelf slimme meters besteld bij Stedin (18-02-2014) a 60 euries, maar tot de dag van vandaag alleen stroom data en geen gas. Op 02-08-2014 voor de 12x gebeld, nu krijg ik nieuwe meters. Maar ja, nog steeds stil. Ze zijn denk ik met ze alle nog op vakantie. !!!!:(


Robbert, probeer eens bij klachtenkompas.nl. Ik heb daar goede resultaten mee geboekt toen T-Mobile mij een Inflatiecorrectie wilde doorberekenen. Dat heeft snel goede resultaten opgeleverd, neem er even de tijd voor en bijt zakelijk van je af.

Niet geschoten is altijd mis!




Ik heb je advies opgevolgd, en een klacht bij klachtencompas.nl neer gelegd. En tot mijn verbazing werd er binnen 24 uur telefonie's contact met mij opgenomen. En ze zijn nu druk bezig om mijn probleem op te lossen, er werd zelfs vandaag nog even na gebeld. Als mijn probleem even snel word opgelost ben ik een gelukkig man.:D


Wat fijn Robbert, ik heb je klacht gelezen op Klachtenkompas en toen ik deze week contact had met Stedin klantenservice heb ik ook gerefereerd aan jouw probleem wat ten stelligste ontkend werd. Zorg dat dat je aandacht van ze vasthoud want ze zijn momenteel erg gevoelig voor kritiek of zaken die ze niet in de hand hebben.

Duimpje?
[quote=Yobotje][quote=Robbert]Stedin heeft een oudewetse organisatie structuur met teveel lagen, waardoor er veel fout kan gaan en als het goed gaat is het zo traag als stroop. Ik heb zelf slimme meters besteld bij Stedin (18-02-2014) a 60 euries, maar tot de dag van vandaag alleen stroom data en geen gas. Op 02-08-2014 voor de 12x gebeld, nu krijg ik nieuwe meters. Maar ja, nog steeds stil. Ze zijn denk ik met ze alle nog op vakantie. !!!!:(


Robbert, probeer eens bij klachtenkompas.nl. Ik heb daar goede resultaten mee geboekt toen T-Mobile mij een Inflatiecorrectie wilde doorberekenen. Dat heeft snel goede resultaten opgeleverd, neem er even de tijd voor en bijt zakelijk van je af.

Niet geschoten is altijd mis!




Ik heb je advies opgevolgd, en een klacht bij klachtencompas.nl neer gelegd. En tot mijn verbazing werd er binnen 24 uur telefonie's contact met mij opgenomen. En ze zijn nu druk bezig om mijn probleem op te lossen, er werd zelfs vandaag nog even na gebeld. Als mijn probleem even snel word opgelost ben ik een gelukkig man.:D
Stedin heeft een oudewetse organisatie structuur met teveel lagen, waardoor er veel fout kan gaan en als het goed gaat is het zo traag als stroop. Ik heb zelf slimme meters besteld bij Stedin (18-02-2014) a 60 euries, maar tot de dag van vandaag alleen stroom data en geen gas. Op 02-08-2014 voor de 12x gebeld, nu krijg ik nieuwe meters. Maar ja, nog steeds stil. Ze zijn denk ik met ze alle nog op vakantie. !!!!:(

Hoi Robbert,

Ook jij bent (helaas) dus weer een voorbeeld van hoe het gigantisch fout gaat bij Stedin.
Wanneer wordt deze software problematiek nu eens voorgoed getackeld?
Zouden er bij het management nu ogen geopend worden nav een onderzoek, zoals eerder bedoeld?



Vandaag voor de 13x met Stedin gebeld wanneer mijn slimme meters worden gewisseld, ja meneer dit gaat 9 weken duren voor dat u een afspraak brief van ons krijg. Pardon!!! Als dit zo doorgaat hoop ik binnen 1 jaar toch werkende slimme meters te hebben. Wat een But bedrijf.
Stedin komt voor mij in aanmerking voor een Koude Douche van radar.


Onvoorstelbaar Robbert,

Voor de 13e keer bellen, dat vind ik niet normaal.
En dan doodleuk te horen krijgen dat je nog 9 weken op een brief moet wachten.

Heb je er niet eens serieus over nagedacht dit dus echt bij Kassa/Radar aan te kaarten.
Gewoon doen!
Ze nodigen dan meestal de wederpartij ook uit.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen