Software update 2.8.16 | Eneco Community

Software update 2.8.16

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

285 Reacties

@ Danielle.
Super compliment voor deze zeer attente Toongebruikers. Ze hebben gelijk. Bij slimme meters worden bij het electra de tellerstanden 1 en 2 verwisseld. Dat is zeer verwarrend en daar kun je hopelijk wat aan doen.
Voor de jaarnota hoeven mensen met dubbel tarief zich geen zorgen te maken volgens mij. In Tussenstand Slim heb ik gevens gedownload en daar gaat het wel goed. Het gaat alleen in Toon fout. Klantenservice staat open.
Voor de jaarnota is er uiteraard geen enkel probleem, want de originele meters zijn daarbij relevant.

Vreemd overigens dat er nog geen moderator heeft gereageerd op de constatering van ons forumlid @cor1982!
Reputatie 7
Badge +6
Vandaag de update gedaan.

Ziet er mooi uit vooral status verbruik is vooruit gegaan.
Alleen na update is meterstand 1 en 2 omgedraaid.
Op de meter geeft hij het nog wel goed aan maar op de toon niet meer na update.
Hebben meer mensen dit ??

Verder vind ik het jammer dat er niks met zonnnepanelen is gedaan.

@Cor1982, Jvp en Henka,

Fijn dat jullie dit ontdekt hebben. We gaan het verder onderzoeken. Zouden jullie misschien een foto van de meterstanden op Toon kunnen maken?
Alvast bedankt!
@Danielle,
Dank voor je snelle reactie
Hierbij de gevraagde foto. Dit moet dus net andersom zijn. Kijk maar in jullie gegevens. Op het oog lijkt het in de grafieken wel goed te gaan. Tellerstand1 en tellerstand 2 worden dus verwisseld weergegeven in Toon.
Reputatie 7
Badge +6
@ moderators, wordt de android app ook geupdate als er de slimme stekkers komen?

@Toontjelager,

De Toon op Afstand en de Toon op Tablet App worden voor zowel Android als IOS geüpdate.
Reputatie 6
Badge +1
Foto meterstand
Reputatie 4
Badge

@Toontjelager,

De Toon op Afstand en de Toon op Tablet App worden voor zowel Android als IOS geüpdate.

Okee bedankt Danielle, weten we dit ook weer zeker. Laat maar komen die stekkers.
Reputatie 7
Badge +6
@Henka en Jvp,

Bedankt voor het uploaden van de foto 😃
Reputatie 7
Badge +6
Ook de update binnen gekregen.
Wat opvalt.
Daltarief ingesteld van 21:00 uur tot 7:00.
De grafiek laat echter de instelling op 23:00 tot 7:00 uur zien.
Deze bug al bekend?

@Tjacha,

Bedankt voor de melding en het uploaden van de foto's.
Wat apart dat de instelling van de tijden niet gewijzigd is, maar dit wel verkeerd staat in de grafiek.
We zijn het verder aan het onderzoeken. Kan je me doorgeven wat voor slimme elektriciteitsmeter je hebt? Op de meter zelf staat als het goed is het merk (en type).
Alvast bedankt!
Badge
Hier de foto,s van de toon en meter.

Sorry voor slechte kwaliteit kreeg hem niet beter.
Ook hier zijn de meterstanden van Telwerk I en Telwerk II omgewisseld
Reputatie 6
Badge +1
Dit issue heb ik bij toeval vanochtend ook gezien bij maanden in het verleden. Je ziet dan bij een maand geen verbruik en de opvolgende maand een te hoog verbruik ( bijna een verdubbeling)

Wil je meer inzicht. Toon op afstand staat aan suc6

@Jvp,

Bedankt voor het aanzetten van de klantenservice toegang. We zouden alleen nog enkele foto's willen zien van de maanden die leeg zijn en die een te hoog verbruik aangeven in het nieuwe Status Verbruik, net als de foto's van @Mpleizr. Kan je ons daarmee helpen?
Alvast bedankt!

Ik weet even niet ofdat ik nu vandaag de foto,s wel of niet heb geupload. Daarom nu nog maar een keer. Beter te veel dan te weinig.

Ik geloof namelijk nooit dat gas in oktober zo ver afwijkt, ondans de zachte winter.
Dit issue heb ik bij toeval vanochtend ook gezien bij maanden in het verleden. Je ziet dan bij een maand geen verbruik en de opvolgende maand een te hoog verbruik ( bijna een verdubbeling)

@Jvp,

Bedankt voor het aanzetten van de klantenservice toegang. We zouden alleen nog enkele foto's willen zien van de maanden die leeg zijn en die een te hoog verbruik aangeven in het nieuwe Status Verbruik, net als de foto's van @Mpleizr. Kan je ons daarmee helpen?
Alvast bedankt!

Ik weet even niet ofdat ik nu vandaag de foto,s wel of niet heb geupload. Daarom nu nog maar een keer. Beter te veel dan te weinig.

Ik geloof namelijk nooit dat gas in oktober zo ver afwijkt, ondans de zachte winter.

Hoi Jürgen,

Ik heb de foto's even ook bekeken. Wat heeft die Toon er een puinhoop van gemaakt.
Weet jij ook of dat ook zo was voor update 2.8.16?
Vlak na de laatste update en nu weer heb ik mijn statusmaanden tot september 2013 terug gekeken, maar alles was normaal en niet zoals bij jou lege velden.
Dit alles begint nu toch wel voor sommige Toon gebruikers een soap te worden zeg..................
Waarom gaat het op dat gebied bij sommige zo ernstig fout; had jij soms voorheen problemen met de schatting van je verwachte verbruik?
Hier de nieuwe update helaas nog niet binnen. Ben benieuwd met de verandering, leuk dat er steeds door ontwikkeld wordt.
@ Daniella, Ik heb geen slimme meters, maar traditionele tellers.
Moet dus ergens in de interne firmware/software fout gaan bij de afwijkende 21:00 -07:00 daltarief verwerking.

@Jvp,

Alvast bedankt!

Hoi Jürgen,

Ik heb de foto's even ook bekeken. Wat heeft die Toon er een puinhoop van gemaakt.
Weet jij ook of dat ook zo was voor update 2.8.16?
Vlak na de laatste update en nu weer heb ik mijn statusmaanden tot september 2013 terug gekeken, maar alles was normaal en niet zoals bij jou lege velden.
Dit alles begint nu toch wel voor sommige Toon gebruikers een soap te worden zeg..................
Waarom gaat het op dat gebied bij sommige zo ernstig fout; had jij soms voorheen problemen met de schatting van je verwachte verbruik?

Voor de update had mijn toon sinds de vorige update ook al lege gas: januari/februari, stroom: januari velden alsof er géén metingen zijn geweest.
Maar de schattings maand bedragen waren wel gewoon ingevuld?
Reputatie 6
Badge +1
nee, voor de update was dat niet het geval. ik denk dat er iets mis is gegaan met het converteren van de gegevens naar de nieuwe statusverbruik. echter nu doet hij het netjes wat betreft, de vorige en deze maand.

en normaal kijk ik niet terug, maar er werden op het forum de problemen genoemt en ben vanuit daar wezen kijken. Net als bij de meterstanden. Ik kijk daar nagenoeg niet op, omdat ik natuurlijk nog een parralel verbruikinzicht (hwz) er neven lopen.
Reputatie 6
Badge +1
jip
nee, voor de update was dat niet het geval. ik denk dat er iets mis is gegaan met het converteren van de gegevens naar de nieuwe statusverbruik. echter nu doet hij het netjes wat betreft, de vorige en deze maand.

en normaal kijk ik niet terug, maar er werden op het forum de problemen genoemt en ben vanuit daar wezen kijken. Net als bij de meterstanden. Ik kijk daar nagenoeg niet op, omdat ik natuurlijk nog een parralel verbruikinzicht (hwz) er neven lopen.

Oké Jürgen,

Dan kan het niet anders dan met het converteren te maken te hebben.
Hoe dan ook dat moeten ze toch even repareren, want anders kunnen sommigen het duimpje verder wel vergeten.
Reputatie 6
Badge +1

Oké Jürgen,

Hoe dan ook dat moeten ze toch even repareren, want anders kunnen sommigen het duimpje verder wel vergeten.

nou gesproken over het duimpje.... dat is volgens mij ook veranderd.

Het statusverbruik is realtime. En als je tijdens je verbruik meer gaat verbruiken dan Eneco heeft geschat tot dat moment, veranderd het duimpje in een uitroepteken. doe je vervolgens de volgende dag beter je best, en kom je dan weer onder het geschatte bedrag uit tot dusverre, veranderd het uitroepteken in een duimpje. het is dus goed mogelijk dat je door de maand heem steeds veranderingen ziet in duimpje en uitroepteken. hij kijkt dan ook echt naar de totalen. dus als je meer gas hebt verbruikt en stroom hebt bespaart is het plus en minnen. kom je dan in de - uit krijg je een duimpje op die dag. kom je financieel in de plus, krijg je een uitroepteken.

het is dus niet meer per maand. Alleen op het einde van de maand zie je wel wat je bespaart of meer hebt gebruikt tegen over de schatting.

Oké Jürgen,

nou gesproken over het duimpje.... dat is volgens mij ook veranderd.

Het statusverbruik is realtime. En als je tijdens je verbruik meer gaat verbruiken dan Eneco heeft geschat tot dat moment, veranderd het duimpje in een uitroepteken. doe je vervolgens de volgende dag beter je best, en kom je dan weer onder het geschatte bedrag uit tot dusverre, veranderd het uitroepteken in een duimpje. het is dus goed mogelijk dat je door de maand heem steeds veranderingen ziet in duimpje en uitroepteken. hij kijkt dan ook echt naar de totalen. dus als je meer gas hebt verbruikt en stroom hebt bespaart is het plus en minnen. kom je dan in de - uit krijg je een duimpje op die dag. kom je financieel in de plus, krijg je een uitroepteken.

het is dus niet meer per maand. Alleen op het einde van de maand zie je wel wat je bespaart of meer hebt gebruikt tegen over de schatting.

Daar heb je helemaal gelijk in!
Ik heb op een gas het al meegemaakt; de ene te kort; de andere over en gesaldeerd blijf het verschil 0; dus hield ik gewoon mijn duimpje!
Reputatie 4
Badge
Maar of ook dit klopt weet ik niet. Ik heb het vermoeden van niet.
Maar gaat het in de gaten houden.
Reputatie 6
Badge +1
Maar of ook dit klopt weet ik niet. Ik heb het vermoeden van niet.
Maar gaat het in de gaten houden.

Wat niet klop? Dat bij een telveel totaal verbruik tegenover Het geschatte van Eneco er een uitroepteken komt, en bij een minder verbruik dan geschat een duimpje

Wat niet klopt? Dat bij een te veel totaal verbruik tegenover Het geschatte van Eneco er een uitroepteken komt, en bij een minder verbruik dan geschat een duimpje

Hoi Jürgen,

Kennelijk wordt er niet begrepen dat het duimpje of uitroepteken nu per dag reageert en niet meer per de 1e van een nieuwe maand.

Misschien dat Danielle nog even een uitleg daarover kan geven!