Software update 2.8.16 | Eneco Community

Software update 2.8.16

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

285 Reacties

Badge +5
Hoi Theo,

Inderdaad dus jouw statusbalk ziet er toch perfect uit?
Ik heb dezelfde opbouw.

Inderdaad, ik was in de "bonen".
Hoi Theo,

Inderdaad dus jouw statusbalk ziet er toch perfect uit?
Ik heb dezelfde opbouw.

Inderdaad, ik was in de "bonen".

Hoi Theo,

Geeft niks!
Overigens heeft Danielle het nog even perfect uitgelegd hoe de opbouw in elkaar steekt!
Reputatie 6
Badge +2
ik vind deze update ook super !
nu kan je goed de vergelijking maken met je streefverbruik
misschien kan de app nu ook geupdate worden
ik zie nu in toon dat ik bv 0,24m3 gas hebt verbruikt maar op mijn app blijft deze staan dan op 0,2m3
nu kan je goed de vergelijking maken met je streefverbruik
ik zie nu in toon dat ik bv 0,24m3 gas hebt verbruikt maar op mijn app blijft deze staan dan op 0,2m3

Uiteraard wordt de App ook aangepast, maar daar zit bij IOS uiteraard Apple's controlecentrum er nog tussen!
En dat werkt vertragend.

Maar er kan ook een verdere aanpassing/uitbreiding er aan zitten te komen.
Misschien reageert er nog een moderator om een tipje van de sluier op te tillen.
Reputatie 6
Badge +2
ik heb niets aan IOS gelukkig ben geen fan van Apple brrrrrrrrrr
nee gewoon Andriod !
Reputatie 4
Badge

Dat is zeker een hele verbetering, het is iets duidelijker nu. Op de app zal het ook best wel aangepast worden.

Ik ben dadelijk ook benieuwd met de slimme stekker en de app.
Vanmorgen even een driehoekje gezin met als waarschuwing: geen internet verbinding.
Mogelijk heeft dit te maken met het dichtmaken van port 80 in de router in verband met dreiging van malware op synology's. Ik ben daar niet zeker van omdat alles goed functioneerde op Toon en Tablet.

Wellicht kan een moderator aangeven of port 80 voor Toon geforward moet zijn.

Oke duidelijk. Ja de DS214+ heb ik nu bijna een jaar tvv van LaCie. Wil nooit meer een andere.

Ik neem aan dat jij de DS ook rechtstreeks op een LAN-poort van je router heb zitten?
Dan heeft dat verder geen enkele storing op de Toon.
Of bedoel je een andere poort 80?

Dat is vervelend.
Ik heb al sinds de update geen enkele driehoek meer gezien; behalve vlak na de update eentje.

Ik draai ook een Synology DS214+ maar waarvoor zou je de poort 80 dicht doen?
Verkeer van buiten die de DS zou kunnen benaderen wordt afgevangen via de ingebouwde veiligheden.
Of bedoel jij iets anders? Heb je een Email van synology gehad?

Hoi Ton, leuk dat je ook een Synology hebt. Ik heb een DS212J alweer zo'n 2 jaar en met veel gemak.
Gisteren op Tweakers gelezen dat er Ransomware "Synolocker" als encryptie bedreiging voor Synology is.
Ik heb de poorten maar zolang dichtgezet incl 80 maar weet niet of dat nadelig is voor Toon.
Synology heeft nog niet gereageerd met een oplossing, een onbenaderbare Synolgy is echter ook niet wat ik wil.
Voorlopig staat de server ook uit.
Vervelende situatie, dat wel.
Hoi Theo,

Als je over Synology nog even verder wil praten is het wellicht slim om in de huiskamer een topic te starten.
Misschien zijn er nog meer Synology forummers.
Hoi Theo,

Ik heb in de huiskamer even een topic geopend, want we zijn nu dit topic aan het vervuilen!!

Tevens heb ik Danielle verzocht de vervuiling over te zetten naar dat topic!
Reputatie 7
Badge +6
Hey Brandje,

De reacties zijn overgezet naar dit topic 🙂.
Toppie Danielle.
En sorry voor de overlast!
Reputatie 4
Badge
@ moderators, wordt de android app ook geupdate als er de slimme stekkers komen?
Badge +5
@ moderators, wordt de android app ook geupdate als er de slimme stekkers komen?

Hoe zeg je dat, voor Apple een weet en voor Android een vraag? (Ben geen Apple fan hoor 😉 maar mag graag een beetje plagen).

Hoe zeg je dat, voor Apple een weet en voor Android een vraag? (Ben geen Apple fan hoor 😉 maar mag graag een beetje plagen).

Het hangt er beetje van af welke goedkeuringsafdeling het snelst werkt!
Zal toch wel Apple zijn, denk je ook niet Theo:8
Badge +5

Het hangt er beetje van af welke goedkeuringsafdeling het snelst werkt!
Zal toch wel Apple zijn, denk je ook niet Theo:8

Natuurlijk 😉
Weet je waar ik nou nieuwsgierig naar ben?
Nog een week en het is half augustus en eind deze week loopt de 2 wekelijkse termijn voor afgelopen update af.

Wanneer krijgen we nu bericht om een slimme stekker te kopen?
Badge +5
Nog een week en het is half augustus en eind deze week loopt de 2 wekelijkse termijn voor afgelopen update af.

Ongeduldig ben ik niet maar het duurt wel lang......
.
Nou ik wel hoor!
Ik ben er sinds de publicatie van Toon3 al op aan het wachten en heb de aanschaf van andere sysytemen daarvoor (voorlopig) uitgesteld.
Badge
Vandaag de update gedaan.

Ziet er mooi uit vooral status verbruik is vooruit gegaan.
Alleen na update is meterstand 1 en 2 omgedraaid.
Op de meter geeft hij het nog wel goed aan maar op de toon niet meer na update.
Hebben meer mensen dit ??

Verder vind ik het jammer dat er niks met zonnnepanelen is gedaan.
Reputatie 6
Badge +1

Ongeduldig ben ik niet maar het duurt wel lang......
.

Staan ook nog niet op de Eneco site voor losse verkoop.
Reputatie 6
Badge +1

Verhip. Ik heb het hier meteen voor je nagekeken en idd op de slimme meter bij mij is teller1 de meterstand in Toon telwerk2 en teller2 op de slimme meter is in Toon teller1.

Dit is echt een foutje en kan dus ook meteen betekenen dat de mensen die een hoog/laag tarief contract hebben, mogelijk niet de juiste gegevens krijgen, omdat de ene stand is gekoppeld, aan het dal tarief en 1 aan het hoog tarief. Als dit (bij toeval) ook niet is gewisseld, kloppen de kosten ook niet meer in Toon. Dit is dus een echte bug. Goed opgemerkt cor:)
Ook de update binnen gekregen.
Wat opvalt.
Daltarief ingesteld van 21:00 uur tot 7:00.
De grafiek laat echter de instelling op 23:00 tot 7:00 uur zien.
Deze bug al bekend?

Verhip. Ik heb het hier meteen voor je nagekeken en idd op de slimme meter bij mij is teller1 de meterstand in Toon telwerk2 en teller2 op de slimme meter is in Toon teller1.

Dit is echt een foutje en kan dus ook meteen betekenen dat de mensen die een hoog/laag tarief contract hebben, mogelijk niet de juiste gegevens krijgen, omdat de ene stand is gekoppeld, aan het dal tarief en 1 aan het hoog tarief. Als dit (bij toeval) ook niet is gewisseld, kloppen de kosten ook niet meer in Toon. Dit is dus een echte bug. Goed opgemerkt cor:)

Dat kan je wel zeggen zeg!
Wat raar nu bijna 2 weken verder dat dat nog niet door anderen met slimme meters is ontdekt.
Ben nieuwsgierig wat @Danielle ons kan vertellen.
Reputatie 4
Badge
Ook de update binnen gekregen.
Wat opvalt.
Daltarief ingesteld van 21:00 uur tot 7:00.
De grafiek laat echter de instelling op 23:00 tot 7:00 uur zien.
Deze bug al bekend?

Tarieven zijn volgens mij regio verbonden. Misschien zit je in de verkeerde regio ingesteld?
Nee, daltarief is hier van 21:00 - 07:00. De software die de grafiek maakt lijkt deze daltariefinstelling uit Systeem niet op te pakken.