Software update 2.8.16 | Eneco Community

Software update 2.8.16

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

285 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Oké!
Sinds de vorige update had ik net als enige anderen soms weer die driehoekjes.
Besteedde er uitaard verder geen aandacht aan, maar toch..........het hoort niet!

Dat is balen. Moeten ze dan toch maar weer onderzoeken. Ik heb het driehoekje (nog) niet gezien
Oké!
Besteedde er uitaard verder geen aandacht aan, maar toch..........het hoort niet!

Dat is balen. Moeten ze dan toch maar weer onderzoeken. Ik heb het driehoekje (nog) niet gezien

Ho ho Jürgen,

Je moet even terug lezen en dan merk je dat ik iets anders bedoel.................
Kijk je bent ff offline geweest dus je moet eerst ff je achterstand inhalen................
Reputatie 4
Badge
Ik heb het driehoekje (nog) niet gezien

Die heb ik gelukkig ook al een poosje niet meer gezien.
Hoi Jürgen,

Ik heb verder geen reactie meer van je gehad....................
Begreep je wat ik bedoelde?:S
Reputatie 4
Badge
Het is pas 16 uur geleden... maar toch.
Hoi Jürgen,

Ik heb verder geen reactie meer van je gehad....................
Begreep je wat ik bedoelde?:S

Even maar weer naar voren gehaald:@
Er zijn toch geen vervelende zaken met je gezondheid aan de gang..........
Je ziet je wordt meteen gemist!
Reputatie 4
Badge
Ow, beterschap jvp 😉
Reputatie 7
Badge +6
@Mpleizr en @Jvp,

We zijn nog aan het onderzoeken waarom het ingeschatte gedeelte van het Status Verbruik van de voorgaande maand(en) niet is/zijn weergegeven.
@Mpleizr en @Jvp,

We zijn nog aan het onderzoeken waarom het ingeschatte gedeelte van het Status Verbruik van de voorgaande maand(en) niet is/zijn weergegeven.

Hoi Danielle,

Verschilt dat dan per klant?
Ik heb alle maanden terug gekeken tot januari dit jaar en de status van het geschatte verbruik stond er steeds bij..........
Badge +5
@Danielle.

Volgens Toon ga ik deze maand niet veel gebruiken ....... Het klopt niet helemaal.

De externe toegang staat aan.

En

De foto's zijn van zaterdag 2-aug-'14. Op vrijdag avond was de ingeschatte hoeveelheid voor beiden "0".

Eind van de maand klopt het precies denk ik 😉 😉.

@Danielle valt dit vraagstuk onder dezelfde noemer als van de berichten waar het met de vorige maanden verkeerd is gegaan?

Misschien heb je dit (mijn) bericht over het hoofd gezien.
Kan niet blij zijn met de update..... Eerst had ik een keurig verbruik, zelfs gas23% lager en stroom 6% lager dan normaal.
Nu heb ik iedere dag "teveel" gebruikt.... Volgens de gegevens van Toon kunnen we nog niet eens meer onder de douche want dan gebruiken we al teveel...
Jammer dat ik de update heb geïnstalleerd word er best depri van dat we ineens"veel te veel" verbruiken 😞
Is bij jou dan ook de paarse statusbalk weg of staat een te laag bedrag?
Zet anders ook je externe klantentiegang aan. Kan Eneco even meekijken.
Reputatie 4
Badge
Ik zie nu dat het volgens mij bij mij ook niet helemaal klopt. Ik heb teveel gas verbruikt :? en stroom is juist ingeschat. Ik heb volgens mij juist minder gas verbruikt, en niet zo'n klein beetje ook. Lijkt nu wel of de buren lopen af te tappen :D
Ik hou het voorlopig nog even in de gaten.
Is bij jou dan ook de paarse statusbalk weg of staat een te laag bedrag?
Zet anders ook je externe klantentiegang aan. Kan Eneco even meekijken.

Bedankt voor het meedenken alvast!
Balkje staat er gewoon en het bedrag erbij klopt ook niet echt, het geeft minden dat ik deze laatstepaar dagen al te veel heb gebrukt.
ik heb ook ingesteld dat eneco mee kan kijken....ik ga ook maar weer alles bijhouden op papier,, kan ik kijken wat het verschil is met vorig jaar 😞
Over welke balk heb je het nu?
De schatting van je verbruik?
Misschien moet Eneco je jaarverbruik opnieuw even pushen.
Of te wel opnieuw aan je Toon doorgeven.

Overigens zelf de standen ook bijhouden is zeer verstandig.
Oké!

Hier ook weer met enige regelmaat het overbekende driehoekje ^ M
Hoi mpleizr,

Gelukkig heb ik na de update 1 a 2 keer het driehoekje gezien en inmiddels nooit meer.
Ik ben dan ook erg tevreden over de update.

Is jouw driehoekje voor de WiFi of sensoren/adapter
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb vandaag nog niet geleken in de status, maar ik zag vanavond in een keer een duimpje staan. Zal morgen vroeg eens verder kijken.
In de status?
Reputatie 4
Badge
Statusbalk...
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

Bedankt voor het uploaden van de foto's.
Het nieuwe Status Verbruik wordt iets anders berekend. Ik leg je graag uit hoe het gaat.

Elke nacht om 00.00 uur wordt het werkelijke verbruik van de dag daarvoor omgerekend en doorgevoerd in het nieuwe Status Verbruik. Op 1 augustus om 00.00 uur werd je verbruik van 31 juli berekend. Dit komt nog in de maand juli terecht.
Zaterdag 2 augustus om 00.00 uur is de balk van 'Uw verbruik deze maand' voor de dag daarvoor berekend. Daarom was op 1 augustus de balk nog leeg.

Aangezien de balk voor gas op de foto nog leeg is, ben ik benieuwd of/hoeveel gas je hebt gebruikt op vrijdag. Kan je dat doorgeven?
Reputatie 7
Badge +6
Dit issue heb ik bij toeval vanochtend ook gezien bij maanden in het verleden. Je ziet dan bij een maand geen verbruik en de opvolgende maand een te hoog verbruik ( bijna een verdubbeling)

Wil je meer inzicht. Toon op afstand staat aan suc6

@Jvp,

Bedankt voor het aanzetten van de klantenservice toegang. We zouden alleen nog enkele foto's willen zien van de maanden die leeg zijn en die een te hoog verbruik aangeven in het nieuwe Status Verbruik, net als de foto's van @Mpleizr. Kan je ons daarmee helpen?
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
Kan niet blij zijn met de update..... Eerst had ik een keurig verbruik, zelfs gas23% lager en stroom 6% lager dan normaal.
Nu heb ik iedere dag "teveel" gebruikt.... Volgens de gegevens van Toon kunnen we nog niet eens meer onder de douche want dan gebruiken we al teveel...
Jammer dat ik de update heb geïnstalleerd word er best depri van dat we ineens"veel te veel" verbruiken :(

@Debbie,

Welkom op het forum!
Zoals we zien was er een extreem hoog verbruik afgelopen vrijdag voor gas, terwijl zaterdag de update is gedaan.
Mogelijk zit de sensor net even niet meer goed op de gasmeter, of geeft de meteradapter het even niet goed door. Zou je de sensor kunnen controleren en de meteradapter kunnen resetten?
We vernemen daarna graag van je om te kijken of het geholpen heeft.
Badge +5
@Yobotje,

Bedankt voor het uploaden van de foto's.
Het nieuwe Status Verbruik wordt iets anders berekend. Ik leg je graag uit hoe het gaat.

Elke nacht om 00.00 uur wordt het werkelijke verbruik van de dag daarvoor omgerekend en doorgevoerd in het nieuwe Status Verbruik. Op 1 augustus om 00.00 uur werd je verbruik van 31 juli berekend. Dit komt nog in de maand juli terecht.
Zaterdag 2 augustus om 00.00 uur is de balk van 'Uw verbruik deze maand' voor de dag daarvoor berekend. Daarom was op 1 augustus de balk nog leeg.

Aangezien de balk voor gas op de foto nog leeg is, ben ik benieuwd of/hoeveel gas je hebt gebruikt op vrijdag. Kan je dat doorgeven?

Hallo Danielle, bijgaand de foto's van vorige week vrijdag en deze maand gas.

Door de eerdere foto's was ik in de veronderstelling, niet goed opgelet dus, dat aan het begin van de maand meteen het geschatte maand verbruik wordt getoond. Dat wordt dus niet per maand maar per dag opgehoogd.
Graag nog even je reactie.

Op de foto zie je het verbruik van vrijdag etc.

en

Hoi Theo,

Inderdaad dus jouw statusbalk ziet er toch perfect uit?
Ik heb dezelfde opbouw.