Software update 2.8.16 | Eneco Community

Software update 2.8.16

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

285 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Uiteraard zal het een goed systeem zijn. Maar ik vraag me af waarom het nu gelijk zo duur moet zijn?! Waarom niet gewoon een simpele aan/uit schakelaar voor 19,95 of zo?! Waarom moet er gelijk weer een soort meter in zitten en dure ledjes die van kleur kunnen veranderen.

Natuurlijk, het is leuk en het zal allemaal prima werken. Maar om een paar kWh per maand te proberen te besparen op een stekker die ruim 49,95 kost. Dat haal je er natuurlijk niet uit!! Dus ik vind het wel jammer. Heb me uiteraard wel ingeschreven om te zien wat het voor onze vaste TOON klanten gaat kosten, maar heb wel mijn twijfel of ik het ook zo. Dus het moet wel een hele goede aanbieding zijn 🙂
Badge +5
Uiteraard zal het een goed systeem zijn. Maar ik vraag me af waarom het nu gelijk zo duur moet zijn?! Waarom niet gewoon een simpele aan/uit schakelaar voor 19,95 of zo?! Waarom moet er gelijk weer een soort meter in zitten en dure ledjes die van kleur kunnen veranderen.

Natuurlijk, het is leuk en het zal allemaal prima werken. Maar om een paar kWh per maand te proberen te besparen op een stekker die ruim 49,95 kost. Dat haal je er natuurlijk niet uit!! Dus ik vind het wel jammer. Heb me uiteraard wel ingeschreven om te zien wat het voor onze vaste TOON klanten gaat kosten, maar heb wel mijn twijfel of ik het ook zo. Dus het moet wel een hele goede aanbieding zijn :)

Hi Energyboy, er zijn ook goedkopere stekkers die op Toon te bedienen zijn. Kijk maar eens naar de "Everspring"

Voor €19,95 koop je geen stekker van 2500 of 3500 Watt ook niet bij KlikAan KlikUit.
Het is best een flinke uitgave, dat wel.
Reputatie 3
Badge +1
KlikAan KlikUit heeft zeker wel iets goedkoop hoor! Dan geen 2500 maar wel 2300: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/sets/afstandsbediening-stekkerdoos-schakelaar-apa2-2300r-1/

En waarom zoveel? Een lampje is echt niet zoveel stroom! Kan je gerust met 1500 ook wel af en dan heb je er 3 voor maar een paar tientjes. http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/sets/apa3-1500r-1/

Ik blijf het een flinke uitgave vinden. Kan Everspring niet echt vinden. Zie wel een website maar snap even niet waar ik naar kijken moet. Is volgens mij ook gewoon een duur merk 🙂

Natuurlijk, het is leuk en het zal allemaal prima werken. Maar om een paar kWh per maand te proberen te besparen op een stekker die ruim 49,95 kost. Dat haal je er natuurlijk niet uit!! Dus ik vind het wel jammer. Heb me uiteraard wel ingeschreven om te zien wat het voor onze vaste TOON klanten gaat kosten, maar heb wel mijn twijfel of ik het ook zo. Dus het moet wel een hele goede aanbieding zijn :)

Hoi Energieboy,

Ach als je je via de nieuwsbrief hebt aangemeld krijg je 'm misschien wel gratis.....
Het is net als de Toon een gadget.
Overigens vind ik die kleur verandering wel slim ivm het meteen visueel maken van een hoger verbruik en het stroomverbruik daarvan is uiteraard geheel te verwaarlozen.
En ja goedkoop is het zeker niet; we moeten straks maar eens afwachten of we de stekker in bezit hebben of het z'n geld waard is......
Badge +5
KlikAan KlikUit heeft zeker wel iets goedkoop hoor! Dan geen 2500 maar wel 2300: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/sets/afstandsbediening-stekkerdoos-schakelaar-apa2-2300r-1/

En waarom zoveel? Een lampje is echt niet zoveel stroom! Kan je gerust met 1500 ook wel af en dan heb je er 3 voor maar een paar tientjes. http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/sets/apa3-1500r-1/

Ik blijf het een flinke uitgave vinden. Kan Everspring niet echt vinden. Zie wel een website maar snap even niet waar ik naar kijken moet. Is volgens mij ook gewoon een duur merk :)

Bij http://www.domotica-shop.nl/everspring-an157-2-z-wave-schakelaar-p-16155.html kun je de Everspring terugvinden.

Niet zo goedkoop zoals KlikAan KlikUit maar wel onder andere bedienbaar met Toon of een controller van ca € 135. Bijvoorbeeld http://www.domotica-shop.nl/benext-internet-gateway-eu--p-16666.html
De een kun je combineren met Toon de ander niet.
KlikAan KlikUit heeft ook een controller van ca dezelfde prijs maar dat is een ander systeem (en dus niet te combineren met Toon).

Mocht je ooit van Toon of het Eneco internet abonnement afstappen dan kun je met zo'n controller gewoon verder dat dan weer wel.
Misschien dat meerder gebruikers het is opgevallen, of dat ik weer zo'n apart geval ben:$ Maar bij het nieuwe vergelijk menu lila achtige. zie ik per dag niet alleen mijn verbruik dat hoger is (lochische) maar ook mijn berekende termijntarief door eneco loopt per dag een euro op?

Wellicht kan webcare daar eens naar kijken.
Bij mij staat voor de maand juli € 9 gas en dat is sinds de update gelijk gebleven.
Dus wordt er inderdaad gerommeld met jouw jaarquota.
Bij mij staat voor de maand juli € 9 gas en dat is sinds de update gelijk gebleven.
Dus wordt er inderdaad gerommeld met jouw jaarquota.

Dat denk ik ook. Toch hebben ze al voor 2 jaren een jaaroverzicht. vanavond geeft hij 6,00 EUR aan en 16,00 EUR berekend door eneco. Dat was na update 4,00 / 13,00 ????. dus 2m3 in 1 1/2 dag actueel verbruik 0,33 / 0,28 dus totaal 0,61 verschil 1.39m3

Graag uitleg Eneco hierover
Reputatie 4
Badge
Is het niet dat na verbruik ook de bedragen een beetje worden aangepast?
Maar een euro per dag is wel erg veel. Misschien dat een moderator hier een zinnig antwoord op weet?
Voor ons is het toch gissen.
Is het niet dat na verbruik ook de bedragen een beetje worden aangepast?
Maar een euro per dag is wel erg veel. Misschien dat een moderator hier een zinnig antwoord op weet?
Voor ons is het toch gissen.

Je actueel verbruik loopt inderdaad op, echter niet je ingeschat verbruik. Hier gebeurd het allebei. We wachten af wat de moderators hier wat over kunnen zeggen
Reputatie 7
Badge +6
@Mpleizr,

Het klopt dat het ingeschatte verbruik steeds in kosten omhoog gaat. Het ligt er alleen per persoon aan met hoeveel euro dit is en of het dagelijks is. Aangezien het Status Verbruik dagelijks update, gaat het werkelijke verbruik in ieder geval dagelijks omhoog. Aan het einde van de maand dient het ingeschatte verbruik doorberekend te zijn in kosten, wat in de zomer lager is dan het termijnbedrag.
Op hoeveel staat het ingeschatte verbruik in totaal in euro's op Toon?
@Danielle, Deze maand ben ik op vakantie geweest en zie dat er dus meer energie is verbruikt dan 2mnd geleden. van juni geeft toon aan dat er geen data is.

Actueel in toon is

Electra: Verbruik/ingeschat 30/26
Gas: Verbruik/ingeschat 6/17

Hoop niet dat het te verwarrend gaat worden.

Beging vanaf het begin. Status verbruik gaf elke dag aan dat ik (onder mijn streefbedrag zat), tot aan de dag van update. Toen viel mij op dat het streefbedrag 1 euro per dag oploopt. dus als je 31dgn hebt geeft toon een streefbedrag aan van 31 euro ook mijn ingeschat gebruik loopt 1 euro per dag op de oude status verbruik geeft nog steeds aan dat ik onder mijn limiet zit?.

Voor gas is dit dus dus 3 euro na update terwijl actueel verbruik 1.39m3 is ?
Voor electra gaat hetzelfde op

Kijk ik nu in mijn online managers waarvan ik elke dag de meter van uitlees dan zie ik een verbruik van electra van 120kwh is een verschil van 5kwh

Bij gas heb ik een afname van 9m3 +/-
Reputatie 7
Badge +6
@Mpleizr,

Goed dat je de melding geeft.
Om alles voor ons helder te krijgen heb ik nog wat vragen:

Je geeft aan dat er in de maand juni geen data is. Staat er verder nog een melding? Of zijn enkel de paarse balkjes niet gevuld bij Totaal, Stroom en Gas?
Waar achterhaal je de oude Status Verbruik waar je ziet dat je nog onder het ingeschatte zit?

Kan je een foto uploaden van je huidige Status Verbruik en dan van de tab Totaal? Dan wordt het ons misschien iets duidelijker wat je bedoelt.
@Mpleizr,

Goed dat je de melding geeft.
Om alles voor ons helder te krijgen heb ik nog wat vragen:

Je geeft aan dat er in de maand juni geen data is. Staat er verder nog een melding? Of zijn enkel de paarse balkjes niet gevuld bij Totaal, Stroom en Gas?

Waar achterhaal je de oude Status Verbruik waar je ziet dat je nog onder het ingeschatte zit?

dit is niet meer beschikbaar, ik hanteer nu het vergelijk met anderen.

Kan je een foto uploaden van je huidige Status Verbruik en dan van de tab Totaal? Dan wordt het ons misschien iets duidelijker wat je bedoelt.

Reputatie 7
Badge +6
@Mpleizr,

Bedankt voor het uploaden van de foto's. Zodra we het hebben uitgezocht en/of nog vragen hebben, dan laten we het weten.
Reputatie 6
Badge +1
Dit issue heb ik bij toeval vanochtend ook gezien bij maanden in het verleden. Je ziet dan bij een maand geen verbruik en de opvolgende maand een te hoog verbruik ( bijna een verdubbeling)

Wil je meer inzicht. Toon op afstand staat aan suc6
Reputatie 4
Badge
Dus de maand die je niet ziet zit misschien bij de volgende maand opgeteld?
Badge +5
@Danielle.

Volgens Toon ga ik deze maand niet veel gebruiken ....... Het klopt niet helemaal.

De externe toegang staat aan.

En

De foto's zijn van zaterdag 2-aug-'14. Op vrijdag avond was de ingeschatte hoeveelheid voor beiden "0".

Eind van de maand klopt het precies denk ik 😉 😉.
Reputatie 6
Badge +1
Dus de maand die je niet ziet zit misschien bij de volgende maand opgeteld?

Daar lijkt het bij mij wel op. Dus er zit toch ergens een bug
Hier hetzelfde probleem.

@Danielle.

Volgens Toon ga ik deze maand niet veel gebruiken ....... Het klopt niet helemaal.

De externe toegang staat aan.

En

De foto's zijn van zaterdag 2-aug-'14. Op vrijdag avond was de ingeschatte hoeveelheid voor beiden "0".

Eind van de maand klopt het precies denk ik 😉 😉.
Kan eneco nou niet per 100 aangeven wat je verbruik is i.P.V. per m3 / euro a dag. Ik zie dit meer als een 2e tussenstand slim
Reputatie 1
Badge +1
Hier draait de update al en paar dagen en zonder enige problemen. gedeeltelijke nieuwe lay-out is netjes alhoewel het dimknopje rechts boven in de hoek voor iemand met kolenschoppen ( 🙂 ) beetje moeilijk te bereiken is. Nieuwe vergelijk is geweldig en veel overzichtelijker dan het oude. Het updaten van de meter adapter ging prima alleen na de reboot was even stroom niet te zien vanwege het validereren. Nu afwachten op de stekkers die weliswaar redelijk aan de prijs zijn maar voor mijn gevoel en must have. Hulde voor het software team die en uitstekend stukje werk hebben neer gezet. Nu op naar 3.0!
Hier draait de update al en paar dagen en zonder enige problemen. gedeeltelijke nieuwe lay-out is netjes alhoewel het dimknopje rechts boven in de hoek voor iemand met kolenschoppen ( 🙂 ) beetje moeilijk te bereiken is. Nieuwe vergelijk is geweldig en veel overzichtelijker dan het oude. Het updaten van de meter adapter ging prima alleen na de reboot was even stroom niet te zien vanwege het validereren. Nu afwachten op de stekkers die weliswaar redelijk aan de prijs zijn maar voor mijn gevoel en must have. Hulde voor het software team die en uitstekend stukje werk hebben neer gezet. Nu op naar 3.0!

Hoi Marcel,

Leuk om je reactie te lezen.
Ik was ook erg tevreden over deze update.
Sinds de update heb ik de vermaledijde driehoekjes ook niet meer gezien!
Reputatie 1
Badge +1

Hoi Marcel,

Leuk om je reactie te lezen.
Ik was ook erg tevreden over deze update.
Sinds de update heb ik de vermaledijde driehoekjes ook niet meer gezien!

Die had ik ook niet meer in de vorige update🆒 ik denk dat ik me gelukkig mag prijzen want over het algemeen lopen update's hier altijd wel vrij vlekkeloos.
Oké!
Sinds de vorige update had ik net als enige anderen soms weer die driehoekjes.
Besteedde er uitaard verder geen aandacht aan, maar toch..........het hoort niet.
Nu met deze update heeft Eneco/Quby het kennelijk afdoende aangepakt.

Inderdaad lopen hier de updates ook altijd goed, maar soms zijn de uitkomsten niet perfect.

En deze versie is dat m.i. wel!

Hier ook ik kan niet wachten op Toon3 heb ik ook hier geroepen, want de slimme stekkers is 1, maar wat er in het verdere "vat" zit interesseert mij nog het meest!