Software update 2.8.16 | Eneco Community

Software update 2.8.16

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

285 Reacties

Iets anders, tijdens de inregeltijd van de sensoren wordt er geen gasverbruik ge-update op Toon maar in de app wordt het totaal wel bijgewerkt.

We hebben het daar niet over gehad, maar dat is een bekend gegeven.
Ik dacht dat je dat wel wist, want elke nacht om 00:00 uur wordt de teller in Toon weer gereset naar 0 en begint er dus een nieuwe telling.
Tijdens zo'n update als nu, ben je dus altijd de tijd vanaf de update tot 0:00 je verbruiksweergave in Toon kwijt.
Klopt helemaal Jan,

Ook ik had geen melding in het scherm; toen ik bij software op het scherm drukte sprong de kreet update er spontaan in.
Ik durfte het niet te noemen gezien een eerdere discussie daarover, weet je nog.........:8
Badge +5

Iets anders, tijdens de inregeltijd van de sensoren wordt er geen gasverbruik ge-update op Toon maar in de app wordt het totaal wel bijgewerkt.

We hebben het daar niet over gehad, maar dat is een bekend gegeven.
Ik dacht dat je dat wel wist, want elke nacht om 00:00 uur wordt de teller in Toon weer gereset naar 0 en begint er dus een nieuwe telling.
Tijdens zo'n update als nu, ben je dus altijd de tijd vanaf de update tot 0:00 je verbruiksweergave in Toon kwijt.

Dat was mij niet bekend Brandje, het is best mogelijk dat me dat door de monteur wel verteld is.

Het verklaard in ieder geval waarom er tussentijds geen registratie plaatsvindt.

Heb zojuist geprobeerd de repeater, een AN157, als slimme stekker toe te voegen maar dat is niet gelukt.
Hij is nu in gebruik als Repeater en om hem als schakelaar aan te melden moet hij misschien als Repeater verwijderd worden.
Ik weet dat niet zeker, in de handleiding vind ik daarover niets.
Ik zou de Repeater kunnen inzetten als wasmachine schakelaar ivm zijn 3500 Watt schakelvermogen.
Denk er nog over na.
Hier ook de sw update gedaan. helaas in 2x update wou niet lukken. Grafische ziet het er wel beter uit, echter waar ik al bang voor was zie ik in de nieuwe vergelijk ook terug.

Ben altijd wel kritische in dit soort dingen, en dat doe ik ook nu weer 😳 :(

In oude vergelijk die nog steeds op te vragen is gebruik ik veel minder dan wat eneco heeft berekend. Dit komt overeen met wat de 3 andere online managers ook zeggen.

Nieuwe situatie toon ingeschaald op € 24,00 actueel gebruik € 28,00

In de 3 managers heb ik een gebruik van € 25,34

De oude grafiekvergelijk zegt nog steeds dat ik minder verbruik. Hoe wordt dit binnen toon berekend?

Bereken ik nu alles door kom ik op 2% meer energie dus € 24,48

In de nieuwe situatie zou ik veel en veel meer stroom gebruiken???? Dus eigelijk is het wat mij betreft voor het oog gelikte uitstraling met een 0% toegevoegd waarde.

Oke, het mag dan wel een prognose zijn, maar als oude situatie wel voldeed en in de nieuwe niet meer.
Hoi Theo,

Gewoon proberen, maar dat je 'm eerst als repeater moet verwijderen lijkt mij evident, want Toon zal o.a. via de mac-adressen echt wel in de gaten houden wie aangemeld is!

Laat me even weten of het gelukt is.
Hier ook de sw update gedaan. helaas in 2x update wou niet lukken. Grafische ziet het er wel beter uit, echter waar ik al bang voor was zie ik in de nieuwe vergelijk ook terug.

In oude vergelijk die nog steeds op te vragen is gebruik ik veel minder dan wat eneco heeft berekend. Dit komt overeen met wat de 3 andere online managers ook zeggen.

In de nieuwe situatie zou ik veel en veel meer stroom gebruiken???? Dus eigelijk is het wat mij betreft voor het oog gelikte uitstraling met een 0% toegevoegd waarde.

Oke, het mag dan wel een prognose zijn, maar als oude situatie wel voldeed en in de nieuwe niet meer.

Is jouw geschatte jaarverbruik wel goed door Eneco gekozen?
Hoewel mijn prognose voor als nog redelijk klopt, ben ik ook sceptisch maar nu met een gering gasverbruik sla ik daar nog geen acht op. Straks met het stookseizoen en meer stroomverbruik ga ik de zaak weer monitoren.
Reputatie 3
Badge +4
Update geïnstalleerd. Installatie verliep goed. Enigste nadeel is dat pijltje boven in wat je verbruik aangeeft heel vel brandt als het scherm op dimmen staat. Kan je dat dimmen? Net zoals het WiFi antenne en standby knop.
Voor zover ik weet is er geen apart instelling voor.

Bij mij branden duimpje/wifi antenne/datum en standby knop allemaal even vel, uiteraard afhankelijk van het gekozen percentage.

Heb je geprobeerd je dimstand verder te verlagen?
@Brandje,

Jaarprognose gas is nog nooit correct door eneco doorberekend. Energie wel.

Ik vermoed dat het te maken heeft. dat er door eneco zonder toestemming mijn maandtermijn heeft verlaagd. Uiteindelijk heeft @Martijn alles laten corrigeren. maar zie nu in toon twee vergelijken 1 die als in de oude situatie en 1 uit de vernieuwde vergelijk

Is jouw geschatte jaarverbruik wel goed door Eneco gekozen?
Hoewel mijn prognose voor als nog redelijk klopt, ben ik ook sceptisch maar nu met een gering gasverbruik sla ik daar nog geen acht op. Straks met het stookseizoen en meer stroomverbruik ga ik de zaak weer monitoren.
@Brandje.

Wat mij opvalt is dat in de zomer maanden er een lichte stijging is te zien wat betreft mijn gebruik?. Maar dit is een momentopname. en wat je ook al aangeeft. Uiteindelijk telt het totaal plaatje.
Reputatie 6
Badge +1
@JVP, je geeft aan de Repeater als schakelaar te hebben ingesteld.
Bedoel je daarmee dat hij dan niet meer als Repeater werkt? Ik heb namelijk een Repeater voor de meteradapter zitten.

Klopt. Je moet dan eerst die stekker als repeater afmelden in Toon en dan aanmelden als slimme stekker. Echter vraag ik me nog steeds af ofdat het ontvangst van de meteradapter dan gelijk blijft. Dat weet ik dus niet.
Reputatie 3
Badge +4

Bij mij branden duimpje/wifi antenne/datum en standby knop allemaal even vel, uiteraard afhankelijk van het gekozen percentage.

Heb dim op 50% staan . Verder lopen zoeken maar kan niks vinden. Even de Toon een resset gegeven maar blijft.
Reputatie 6
Badge +1
Nog een klein puntje.. Als de Toon in dim stand staat valt het rondje (indicatie teveel of te weinig gebruikt tegenover geschat) rechtsboven bij de tijd heel erg op. Deze staat erg fel, tegenover de rest van het scherm. Is dat bij jullie ook?

Je bedoelt het rondje met een streepje erin om Toon standby te zetten?

Nee Ton, het is niet het standby teken, maar het staat nog meer naar links, en als je er op klikt dan kom je in status verbruik. Kijk maar op de foto. Dat is het teken dat je meer verbruikt dan Eneco in schat. Boven de temperatuur. Die vind ik irritant fel.
Badge +5
Bedoel je daarmee dat hij dan niet meer als Repeater werkt? Ik heb namelijk een Repeater voor de meteradapter zitten.

Klopt. Je moet dan eerst die stekker als repeater afmelden in Toon en dan aanmelden als slimme stekker. Echter
vraag ik me nog steeds af ofdat het ontvangst van de meteradapter dan gelijk blijft. Dat weet ik dus niet.

@JVP bedankt! Kan het allicht testen. met de Repeater wordt de verbinding ook wel eens verbroken.
Reputatie 6
Badge +1

Nee werkt niet, maar ik/wij hebben ook geen duimpje, maar een rondje met pijl mhoog en die is feller dan de dimknop of wifi icoontjes. Dat is jammer, want nu is het echt een eye catcher.

Maar ik lees wel dat ik niet de enigste ben die dat storend vind.:(
Reputatie 6
Badge +1

Klopt. Je moet dan eerst die stekker als repeater afmelden in Toon en dan aanmelden als slimme stekker. Echter
vraag ik me nog steeds af ofdat het ontvangst van de meteradapter dan gelijk blijft. Dat weet ik dus niet.

@JVP bedankt! Kan het allicht testen. met de Repeater wordt de verbinding ook wel eens verbroken.

Zeker doen, want dan heb je een indruk hoe het er uit gaat zien. Ik heb hem terug gezet en wacht op de fibaro stekker uitlevering en op de aanpassing van de apps.
@Brandje.

Wat mij opvalt is dat in de zomer maanden er een lichte stijging is te zien wat betreft mijn gebruik?. Maar dit is een momentopname. en wat je ook al aangeeft. Uiteindelijk telt het totaal plaatje.

Klopt. Het totaal plaatje is uiteraard maatgevend.
We willen allemaal proberen dat zo goed mogelijk te benaderen.

Misschien is voor het feller branden wel bewust gekozen om te triggeren.
Misschien dat een moderator morgen daar nog uitsluitsel over kan geven.
Overigens heeft het duimpje bij mij als het scherm uit de dimstand is een licht blauw kader.

Nee werkt niet, maar ik/wij hebben ook geen duimpje, maar een rondje met pijl mhoog en die is feller dan de dimknop of wifi icoontjes. Dat is jammer, want nu is het echt een eye catcher.

Maar ik lees wel dat ik niet de enigste ben die dat storend vind.:(
Badge +5
De Repeater zojuist afgemeld als Repeater en aangemeld als slimme stekker.
Bedienen op de stekker wordt gecommuniceerd met Toon, bedienen op Toon gaat vlekkeloos, niks mis mee (kleine knopjes).
De kwaliteit van de verbinding als slimme schakelaar is net als Repeater 5 sterren.
Er zit echter geen ander (zichtbare) mogelijkheid aan dan schakelen, geen afhankelijkheid van tijden of andere zaken. (Jammer)
Nog een klein puntje.. Als de Toon in dim stand staat valt het rondje (indicatie teveel of te weinig gebruikt tegenover geschat) rechtsboven bij de tijd heel erg op. Deze staat erg fel, tegenover de rest van het scherm. Is dat bij jullie ook?

Je bedoelt het rondje met een streepje erin om Toon standby te zetten?

Nee Ton, het is niet het standby teken, maar het staat nog meer naar links, en als je er op klikt dan kom je in status verbruik. Kijk maar op de foto. Dat is het teken dat je meer verbruikt dan Eneco in schat. Boven de temperatuur. Die vind ik irritant fel.

Hoi Jürgen,

Ja duidelijk, ik had het via een ander al door gekregen.
Maar nogmaals wellicht dat dat bewust is gedaan; om te triggeren.
De Repeater zojuist afgemeld als Repeater en aangemeld als slimme stekker.
Bedienen op de stekker wordt gecommuniceerd met Toon, bedienen op Toon gaat vlekkeloos, niks mis mee (kleine knopjes).
De kwaliteit van de verbinding als slimme schakelaar is net als Repeater 5 sterren.
Er zit echter geen ander (zichtbare) mogelijkheid aan dan schakelen, geen afhankelijkheid van tijden of andere zaken. (Jammer)

Zoals verwacht dus!
Toch makkelijk als je slechts geïnteresseerd bent in Aan/Uit, ja toch................
Reputatie 6
Badge +1
Maar goed dit is het begin van de slimme stekker. Er zal misschien ooit nog een uitbreiding op volgen.

Maar omdat het alleen aan uit betrof, heb ik hem weer als repeater in gebruik genomen.
Reputatie 6
Badge +1

Hoi Jürgen,

Oke, maar in dim en dan triggeren:? Het is een overweging, maar in dim kijk ik niet vaak op Toon.

Hoi Jürgen,

Oke, maar in dim en dan triggeren:? Het is een overweging, maar in dim kijk ik niet vaak op Toon.

Ik denk dat je nu zaken door elkaar heen haalt.
Ik probeer het nog een keer wat ik eerder over 2 of meerdere reacties plaatste.

Dat de verbruiksstatus veller brandt bij jou en Theo dat snap ik.
Bij Theo stelde ik voor op de dimstand verder te verlagen.
Verder zei ik dat wellicht bewust gekozen is voor een feller ikoontje om de klant te triggeren en het extra op te laten vallen.

Dat wordt gebruikte ik bij jou ook nog een keer in de verwachting dat je voorgaande reacties ook gelezen had.

Is het zo iets duidelijker?
Badge +5
@Brandje en JVP.
Hebben jullie aanwijzingen dat er met aan/uit een relatie met tijden komt?
In de App?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen