Software update 2.8.16 | Eneco Community

Software update 2.8.16

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

285 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Perfect Danielle en een paar uur eerder!
Loopt hier inmiddels ook!

Ik heb hem nog niet binnen. 😞 Dus ik kan hem helaas ook niet starten
@brandje
ook dit heb ik gedaan zoals vorige keer ook al door jou geopperd

Software update vorige maand al geïnstalleerd.
Maar sinds eenw dag 4 de toon slaat weer eens op hol
met regelmatigheid een verbruik van 950.000 kwh
afgelopen 2 dagen zag ik op de toon een totsal verbruik voor vrijdag van € 29 en voor de zaterdag € 79,00.
al meerdere malen gerest en stekkers er allemaal uit gehad
geen resultaat.
Ik heb nu sinds mei 2014 toon en nog geen een maand zonder problemen kunnen draaien
en daar vraagt eneco 3,95 voor echt belachelijk.
morgen maar weer eens met ze bellen-

Heb je de module van Toon onder de CV ook stroomloos gehad?
Wacht een minuutje en sluit 'm weer aan.
Reputatie 4
Badge
Nog even geduld hebben jvp. Ik zit al te wachten op de slimme stekkers 🆒
Badge +5
@naw.pel.
Heb je een plaksensor op de kWh meter? Zo ja kontroleer dan eens of hij wel goed gepositioneerd is ten opzichte van de "draaiende schijf". Het komt nogal eens voor dat de sensor er iets naast zit en dan gebeuren er rare dingen zoals pieken in de registratie. Als hij los zit dan met de reserve plakker de transparante sensor opnieuw recht voor de schijf plakken maar wel eerst het oppervlak goed schoonmaken.
Als je een slimme meter, dus geen plaksensor hebt dan kun je maar beter je meter standen eens noteren en die vergelijken met de Toon meterstanden. Uiteraard wel de adviezen eerst opvolgen die hierboven vermeld zijn.
Suc6.
Reputatie 6
Badge +1
pure geldklopperij dit keer van Eneco,het verlijken werkt al van geen meter.......het uitrekenen van wat iets kost,door middel van een slimme stekker kan gratis door middel van de wet van OHM,om daar nu een 64 euro aan te besteden.......mensen kijk uit en koop deze stekkers niet kan ook gratis door de formule die ik al aanhaalde

Niet alles is Ohms en niet iedereen weet wat je daarmee bedoeld. Je zult wellicht een calculator bij de hand hebben? ;)
Als voormalig installateur zie ik het nut er wel van in maar leg eens uit waarom jij daar anders over denkt.

Volgens mij mag gebruiksgemak iets kosten en daarbij....... Je mag de stekkers aanschaffen, maar je bent het niet verplicht!
@brandje
ook dit heb ik gedaan zoals vorige keer ook al door jou geopperd

Software update vorige maand al geïnstalleerd.
Maar sinds eenw dag 4 de toon slaat weer eens op hol
met regelmatigheid een verbruik van 950.000 kwh
afgelopen 2 dagen zag ik op de toon een totsal verbruik voor vrijdag van € 29 en voor de zaterdag € 79,00.
al meerdere malen gerest en stekkers er allemaal uit gehad
geen resultaat.
Ik heb nu sinds mei 2014 toon en nog geen een maand zonder problemen kunnen draaien
en daar vraagt eneco 3,95 voor echt belachelijk.
morgen maar weer eens met ze bellen-

Heb je de module van Toon onder de CV ook stroomloos gehad?
Wacht een minuutje en sluit 'm weer aan.

Oké naw.pel,

Je had het in je uiteenzetting hiervoor niet genoemd en deze reset is essencieel, vandaar.........:D
Reputatie 6
Badge +1
Hij is nu net ook bij mij aangeland en is bezig met update en installatie.
Hij is nu aan het opstarten, maar ik krijg lang een zwart scherm. Maar we wachten rustig af.

Update afgerond. Echter nu de meteradapter update. En ja nu geeft hij netjes het advies om hem dicht bij Toon te hangen. Dit is al een verbetering tegenover de vorige firmware update van de meteradapter, waardoor veel updates mislukte.
Kijken ofdat alles nu wel in een keer slaagt

Ik moet zeggen dat de adapter update tergend langzaam in % oploopt. Hij is er verhoudingsgewijs erg lang mee bezig
Reputatie 4
Badge
@naw.pel.
Heb je een plaksensor op de kWh meter? Zo ja kontroleer dan eens of hij wel goed gepositioneerd is ten opzichte van de "draaiende schijf".

Ik heb hetzelfde gehad, en dacht dat de sensor goed zat, maar dat zat hij dus niet. Hij zat wel recht, maar was in zijn geheel gezakt. Ook heb je kans dat het lichtje van de sensor dan knippert.

Dus ik zou toch eerst dat even controleren voordat je beld of wacht op een forum reactie van één van de moderators. Aan jou natuurlijk de keus.
Hij is nu net ook bij mij aangeland en is bezig met update en installatie.
Hij is nu aan het opstarten, maar ik krijg lang een zwart scherm. Maar we wachten rustig af.

Update afgerond. Echter nu de meteradapter update. En ja nu geeft hij netjes het advies om hem dicht bij Toon te hangen. Dit is al een verbetering tegenover de vorige firmware update. Kijken ofdat alles nu wel in een keer slaagt

Ongetwijfeld. Ik heb deze keer de adapter niet dichtbij Toon gehangen.
Ik zit op 33/37 op de adapter.
Ik had @Folkert al gevraagd of dat de nieuwe juiste versie was voor plaksensoren.

Ben nieuwsgierig of het bij jou deze keer wel meteen goed gaat!