Software update 2.6 | Eneco Community

Software update 2.6


Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Vandaag starten we met de uitrol van de nieuwste software update 2.6.24. De uitrol zal naar verwachting zo'n 2 weken duren.


1. Nieuw: Vergelijk met anderen

Op Toon kan je dagelijks zien hoe je verbruik zich
verhoudt tot het verbruik van andere Toon-gebruikers.
Je stroom- en gasverbruik wordt vergeleken met
soortgelijke huishoudens. Zo krijg je nog beter inzicht in of je
veel of weinig energie verbruikt.
Ook kan je specifiek vergelijken met vrienden die ook een
Toon hebben, door ze via Toon uit te nodigen. Zo kan je
eenvoudig zien wie van je vrienden zuiniger is. De
grafieken geven extra inzicht. Hiermee zie je snel hoe
je verbruik verloopt ten opzichte van gemiddelde en
zuinige huishoudens. De grafieken geven zo ook inzicht
in hoeveel er mogelijk nog te besparen is.

De handleiding van Vergelijk kan je hier vinden.

Nieuwe instelling voor klanten in regio’s met afwijkende
daluren voor laagtarief

De specifieke tijden waarop de stroommeter omschakelt
naar laagtarief verschillen per regio en kunnen per
netbeheerder verschillen. Standaard daluren (periode
waarin laagtarief wordt berekend) gelden doordeweeks
van 23.00 tot 7.00 uur. Heb je een analoge meter in
een regio waar andere daluren gelden (van 21.00 uur tot
07.00 uur)? Je kan dit handmatig wijzigen. Het wijzigen
heeft alleen invloed op de weergave van meetgegevens

Verbeterde hulp bij storingen
Bij een verbroken internetverbinding was het soms niet
duidelijk wat het probleem was. Dat is verbeterd. De
WiFi-indicator dient niet langer als storingsindicator.
Bij slimme meters is het aansluitschema net iets anders
dan bij analoge meters. Het systeemoverzicht liet dat
verschil niet zien. Dat kon verwarrend zijn bij problemen
met de slimme meter. Toon laat in het systeemoverzicht
nu een apart aansluitschema zien bij slimme meters.
Zonder koppeling met de meteradapter kan Toon geen
energieverbruik meten. Het systeemoverzicht laat een
aparte melding zien als Toon niet gekoppeld is met de
meteradapter.

Bugfix
Er is een klein aantal klanten die sinds 2.5.18 last hebben van een afwijking in de temperatuur. Dit is opgelost in in deze update.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

244 Reacties

Reputatie 1
Nog een vraagje over het vergelijken in 2.6... Je moet een aantal zaken opgeven, zoals type woning, bouwjaar, oppervlakte/inhoud... Is een ontzettend belangrijke vraag niet of 'er iemand overdag thuis is'? 

Met andere woorden; iemand kan in exact hetzelfde huis wonen, maar een compleet andere leven hebben (iemand met pensioen zal ander verbruik hebben dan een fulltimer die alleen 's avonds thuis is)... Hoe houdt Toon/eneco daar rekening mee? 
Reputatie 7
Badge +7
Mijn verwachting is precies uitgekomen, zelfs de tijd. 
Ik heb net het envelopje gezien wat al 8 uur in het scherm staat. 
Dus heb ik eerst de release gegevens gelezen en ga nu de update starten. 


succes Ton,
we horen het wel 🙂
Badge
Laatste update 2.6.24 (d.d.15-01-2014)

Toon loopt vast in de nieuwe "vergelijk optie" na het aanpassen van het persoonlijk profiel.
Na deze aanpassing blijft de melding dat de gegevens bijgewerkt worden meer dan een uur in beeld staan
Er gebeurt verder niet meer, daarom de Toon maar een reset gegeven.
Toon werkt nu weer normaal.
Laatste update 2.6.24 (d.d.15-01-2014)

Toon loopt vast in de nieuwe "vergelijk optie" na het aanpassen van het persoonlijk profiel.
Na deze aanpassing blijft de melding dat de gegevens bijgewerkt worden meer dan een uur in beeld staan
Er gebeurt verder niet meer, daarom de Toon maar een reset gegeven.
Toon werkt nu weer normaal.


Hoi john,

Bij mij startte het verwerken van de vergelijkingsgegevens om 00.06 uur.
Nu na 16 minuten is Toon daar nog mee bezig.
Was het wel handig om een reset te geven?
Had je al vrienden toegevoegd?

En hoe is het nu met je vergelijk na de reset?
succes Ton,
we horen het wel :)


Hoi Jan,

Toon loopt als een tierelier, net als voorheen.
Nu net 5 vienden opgenomen en dat gaat goed de rest ga ik morgen uitvlooien.
Jouw akkoord is binnen en ik heb je afgevinkt voor opname in de vergelijking.
maar ligt het nu aan mij maar zit de fix van het wifi probleem er nu wel of niet bij voor de verbinding tussen een experiabox v8 en toon want dan schiet het weer niet op en die eco modus krijg ik ook de ...... van.
en zo niet wanneer gaat dat probleem verholpen worden ????


Die zit er niet in, want het is KPN gebonden; die zou met een update voor de V8 komen.
IK heb daar geen hoge pet van op en adviseer altijd:
  • niet opwachten
  • KPN vragen om een V9
  • of voor enkele tientjes een routertje kopen en probleem is meteen opgelost.
  • kan je ook nog kiezen voor DUAL band want die zal je nu wel niet hebben.
Badge

Quote Brandje

Hoi john,

Bij mij startte het verwerken van de vergelijkingsgegevens om 00.06 uur.
Nu na 16 minuten is Toon daar nog mee bezig.
Was het wel handig om een reset te geven?
Had je al vrienden toegevoegd?

En hoe is het nu met je vergelijk na de reset?


Toon doet het nu weer goed en Toon zal morgen 16-4-2014 zijn vergelijkingsdata ophalen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Toon loopt als een tierelier, net als voorheen.
Nu net 5 vienden opgenomen en dat gaat goed de rest ga ik morgen uitvlooien.
Jouw akkoord is binnen en ik heb je afgevinkt voor opname in de vergelijking.


hier draaid Toon ook goed  Ton , ik had niet anders verwacht🆒
mis alleen nog iets van solarpower , maar dat zal wel komen als de zon weer wat sterker word.

hier 4 vrienden en wachtend op nog 1

er mogen er zich via een pb nog meer aanmelden hoor .

beter vol dan leeg :D
het is in iedergeval een leuke gadget.

nu nog een nieuwe app update .

en een schop onder de kont van mijn Eneco tussen stand "slim"
die loopt inmiddels 4 dagen achter , terwijl de site enelogic 1 dag achterloopt !!!!
kom op Eneco dat kan beter😕
Reputatie 4
Badge +4
@allen: vraagje: is het dag-overzicht van gasverbruik nog in liters/uur? Of is het verbruik in homescherm in meer dan 1 decimaal (m3)?

Peter-Paul
Reputatie 4
Badge
@allen: vraagje: is het dag-overzicht van gasverbruik nog in liters/uur? Of is het verbruik in homescherm in meer dan 1 decimaal (m3)?

Peter-Paul



nee de aanduiding is in m3
Reputatie 4
Badge +4
@ljr75: ook bij de grafiek???

Peter-Paul
Reputatie 4
Badge
@ljr75: ook bij de grafiek???

Peter-Paul



nee daar staat liter/uur.
Reputatie 4
Badge +4
nee daar staat liter/uur.

Gelukkig!! Ik schrok al: je nauwkeurigheid van je gasmeting naar de haaien en dan ook nog geen vriendinnen kunnen "aanmaken" ( alleen vrienden en daar zit ik niet op te kijken)  ;)

Peter-Paul
Toon doet het nu weer goed en Toon zal morgen 16-4-2014 zijn vergelijkingsdata ophalen.

Mooi, dan is dat ook weer opgelost.
Inderdaad straks om 24:00 uur zal er een 1e overzicht te zien zijn, ben nieuwsgierig hoe dat er uit ziet.
Voor de update was er niets aan de hand, maar Toon kan nu mijn meteradapter niet vinden, dus er wordt nu niks doorgegeven. Al geprobeerd de Toon opnieuw op te laten starten, via het instellingenmenu de meteradapter opnieuw te koppelen, heeft allemaal geen zin. Het koppelen lukt wel, maar er staat na het koppelen alsnog "Geen adapter gevonden" of iets dergelijks en het driehoekje met uitroepteken blijft staan.
Heb je slimme meters?
Ja, die heb ik.
Haal dan als 1e je kabel uit de P1 poort, wacht 1 minuutje en sluit de kabel weer aan. 
Reputatie 7
Badge +6
@Cene

Ik hoor graag ik of de tip van Brandje werkt. Mocht het niet zo zijn, stuur ik het door naar de software beheerders.
Nee, geen effect. Hij blijft aangeven "Geen sensoren gevonden" (maar volgens mij heb ik die niet, omdat ik een slimme meter heb).

Ik kan wel zien dat Toon verbinding maakt met de adapter, maar vanaf de adapter verder gaat het niet goed.
Klopt, jij hebt immers slimme meters. 
Zet in ieder geval je klantentiegang nu even aan. 
Maar ik zou, omdat je nu pas met de p1 kabel hebt gewerkt toch de adapter in Toon opnieuw verwijderen en de werkwijze die Toon je geeft opvolgen bij het opnieuw aanmelden. 
Reputatie 4
Badge +4
Ja, die heb ik.(slimme meters).

Welk merk/type slimme meter?

Peter-Paul
@Brandje
Heb hem weer opnieuw gekoppeld, maar nog steeds geen effect.

@ppj
Van Stedin, E350 zie ik erop staan met Landis Gyr.

Metertype: ZCF120ABds2

Metercode: KAAE

Fabrikant: Landis & Gyr
Dus je hebt de adapter ook stroomloos gehad?
Dat is essencieel namelijk!

Als laatste kan je Toon nog even een reset geven en in de tussentijd hoop ik dat ze via de externe toegang ook even gekeken hebben.
Ik zal het nog een keer proberen.
En sowieso zal ik externe toegang aanzetten.