Software update 2.6 | Eneco Community

Software update 2.6


Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Vandaag starten we met de uitrol van de nieuwste software update 2.6.24. De uitrol zal naar verwachting zo'n 2 weken duren.


1. Nieuw: Vergelijk met anderen

Op Toon kan je dagelijks zien hoe je verbruik zich
verhoudt tot het verbruik van andere Toon-gebruikers.
Je stroom- en gasverbruik wordt vergeleken met
soortgelijke huishoudens. Zo krijg je nog beter inzicht in of je
veel of weinig energie verbruikt.
Ook kan je specifiek vergelijken met vrienden die ook een
Toon hebben, door ze via Toon uit te nodigen. Zo kan je
eenvoudig zien wie van je vrienden zuiniger is. De
grafieken geven extra inzicht. Hiermee zie je snel hoe
je verbruik verloopt ten opzichte van gemiddelde en
zuinige huishoudens. De grafieken geven zo ook inzicht
in hoeveel er mogelijk nog te besparen is.

De handleiding van Vergelijk kan je hier vinden.

Nieuwe instelling voor klanten in regio’s met afwijkende
daluren voor laagtarief

De specifieke tijden waarop de stroommeter omschakelt
naar laagtarief verschillen per regio en kunnen per
netbeheerder verschillen. Standaard daluren (periode
waarin laagtarief wordt berekend) gelden doordeweeks
van 23.00 tot 7.00 uur. Heb je een analoge meter in
een regio waar andere daluren gelden (van 21.00 uur tot
07.00 uur)? Je kan dit handmatig wijzigen. Het wijzigen
heeft alleen invloed op de weergave van meetgegevens

Verbeterde hulp bij storingen
Bij een verbroken internetverbinding was het soms niet
duidelijk wat het probleem was. Dat is verbeterd. De
WiFi-indicator dient niet langer als storingsindicator.
Bij slimme meters is het aansluitschema net iets anders
dan bij analoge meters. Het systeemoverzicht liet dat
verschil niet zien. Dat kon verwarrend zijn bij problemen
met de slimme meter. Toon laat in het systeemoverzicht
nu een apart aansluitschema zien bij slimme meters.
Zonder koppeling met de meteradapter kan Toon geen
energieverbruik meten. Het systeemoverzicht laat een
aparte melding zien als Toon niet gekoppeld is met de
meteradapter.

Bugfix
Er is een klein aantal klanten die sinds 2.5.18 last hebben van een afwijking in de temperatuur. Dit is opgelost in in deze update.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

244 Reacties

Reputatie 4
Badge
Zal ik dan maar beginnen met iets positiefs. Wij hebben de Toon nu vanaf augustus 2012 en wij zijn er zeer tevreden over. Na wat aanloop problemen werkt ie gewoon goed.

Dat is mooi om te horen, ik moet zeggen na de laatste update had ik in het begin ook nog wat probleempjes, maar die zijn spoorloos verdwenen.
De laatste dagen werkt hij hier ook goed, hoop dat hij dat blijft doen ook en dat er weer snel leuke dingen bijkomen.
Zal ik dan maar beginnen met iets positiefs. Wij hebben de Toon nu vanaf augustus 2012 en wij zijn er zeer tevreden over. Na wat aanloop problemen werkt ie gewoon goed.

Helemaal juist PieterMary,

Wij hebben Toon nu 15 maanden en sinds het begin werkt het probleemloos!
Het enige wat er nog aan schort is een update voor de storingsmodule, maar dat mag de pret van het hebben van een Toon niet deren.
;)HIEPERDEPIEP🆒


Ja u leest het goed wij hebben na 4 maanden een Toon die werkt en bezig is zich zelf in te regelen dank zij een monteur die ff wat verder ging dan andere, wij hebben na van de week al weer een nieuwe update 26.6.29 en meteradapter software 25/31 nu weer een nieuwe Toon en meteradapter gekregen ja onze 3e Toon dus en wat denk je het werkt!!

Hulde aan deze Monteur rustig blijven en nadenken dan moet het lukken zij hij.🆒


Dat is toch logisch, want de nieuwe adapter daar zat de crux
Reputatie 3
Badge +4
Zal ik dan maar beginnen met iets positiefs. Wij hebben de Toon nu vanaf augustus 2012 en wij zijn er zeer tevreden over. Na wat aanloop problemen werkt ie gewoon goed.
Reputatie 4
Badge
Tjonge jonge, wat een ellende op dit forum.

Dat is nou meestal op een forum, de meeste komen hier met de reden dat ze een probleem hebben. Positieve verhalen hoor je helaas maar heel weinig. Maar dat is op bijna alle fora zo, niet alleen hier.
Tjonge jonge, wat een ellende op dit forum.

Ik ben benieuwd hoeveel Toongebruikers procentueel tevreden zijn en geen klachten hebben.
Daar zou ik nou wel Eens inzicht in willen hebben. zijn wij de uizondering of de regel?
Het is toch niet te geloven dat dit product zoveel forumruimte besteedt aan klachtjes?

Heeft iemand al gezien dat Toon ipv €125,- nu ineens een stuk duurder is?
Support kost geld!

ik wacht mijn Toon wissel maar even af en hoop dat ik nu 1 van die incidenten ben die je bij ieder uitrol van een nieuw product tegenkomt.

(meet module net weer gereset,  KWh werkt weer, gas nog niet)
;)HIEPERDEPIEP🆒


Ja u leest het goed wij hebben na 4 maanden een Toon die werkt en bezig is zich zelf in te regelen dank zij een monteur die ff wat verder ging dan andere, wij hebben na van de week al weer een nieuwe update 26.6.29 en meteradapter software 25/31 nu weer een nieuwe Toon en meteradapter gekregen ja onze 3e Toon dus en wat denk je het werkt!!

Hulde aan deze Monteur rustig blijven en nadenken dan moet het lukken zij hij.🆒
Als je de p1 kabel verwijdert en 1 minuutje wacht en weer aansluit gaat het dan beter. 
Neem morgen ook evdn contact op met Eneco wellicht dat je adapter vervangen moet worden ivm een update van de adapter. 
Help, ik heb sinds de update naar 2.6.26 problemen dat toon vastloopt.
energie verbruik blijft op continu bijv 340w hangen en dat de hele tijd. En mijn gas blijft dan ook hangen op bijv 1m.
om de drie dagen moet ik naar de meterkast lopen om het witte adapter te herstarten, daarna doet ie het weer voor 3 a 4 dagen.
ik heb dit sinds de update. Heeft iemand advies? Ik heb een slimme meter.
Reputatie 7
Badge +6
@IrmaBram

Je hebt nu de juiste firmware op je meteradapter, kan je nu wel je verbruik zien?
Wij hebben nu 2.6.26 update maar er werkt nog steeds niks de slimme met de meteradapter is niet verbonden terwijl alles correct is aangesloten meteradapter piep niet goede ontvangst 5 sterren verbinding etc Help?

Hoi Irma,

Zoals Jürgen ook zegt zal de software versie van jouw adapter ook wel onjuist zijn en dient vervanging te worden gedaan.
Ik zou tot maandagmiddag in de gaten houden of jouw melding door een moderator wordt ontdekt.
Stuur anders 's-middags even een pbtje aangezien het voor hen een kleine moiet eis om de nieuwe adapter per post toe te sturen.
Als je de installatie niet ziet zitten geef dat dan meteen aan, dan wordt er een monteur gezonden.
Reputatie 4
Badge
En er was een storing, ik weet niet of die al opgelost is, maar dat zal denk ik wel.
Niet iedereen had hier last van.
Vanaf 1800 uur geen internet op Toon gehad. Heb me router een keer aan en uit gezet en gewacht.  Geen resultaat. Net maar even een soft reset gegeven . Nu is ie weer online ! Kan het zijn dat de standen die toon weer geeft niet kloppen? 

Hoi Toy,

Je had hier toch op het forum gelezen dat dat een keer zou kunnen gebeuren?
Geen acht opslaan behalve als je internet echt weg is...............of dat je een freeze krijgt.
Maar niets doen geeft rust en het komt vanzef goed.
Ook de standen worden niet aangetast.
Reputatie 6
Badge +1
Wij hebben nu 2.6.26 update maar er werkt nog steeds niks de slimme met de meteradapter is niet verbonden terwijl alles correct is aangesloten meteradapter piep niet goede ontvangst 5 sterren verbinding etc Help?

Er taat ergens, dat er slimme meters in de roulatie zijn die software hebben, waarmee de meteradapter niet kan werken. Er is een proces gaande om, mensen die daar last van hebben, om de adapter om te wisselen. Helaas zijn de energieadapters (nog) niet op afstand te update 🙂
Wij hebben nu 2.6.26 update maar er werkt nog steeds niks de slimme met de meteradapter is niet verbonden terwijl alles correct is aangesloten meteradapter piep niet goede ontvangst 5 sterren verbinding etc Help?
Reputatie 7
Badge +7
Vanaf 1800 uur geen internet op Toon gehad. Heb me router een keer aan en uit gezet en gewacht.  Geen resultaat. Net maar even een soft reset gegeven . Nu is ie weer online ! Kan het zijn dat de standen die toon weer geeft niet kloppen? 


Toon ff rustig bij laten komen van de schrik nu :)

temperatuur weergave kan een poosje in de war zijn.
( mocht hij gaan stoken terwijl het al warm genoeg is dan met de hand temperatuur wat verlagen)
stroom weergave zou goed moeten zijn
gas waarschijnelijk pas na 0.00 uur
Badge
Vanaf 1800 uur geen internet op Toon gehad. Heb me router een keer aan en uit gezet en gewacht.  Geen resultaat. Net maar even een soft reset gegeven . Nu is ie weer online ! Kan het zijn dat de standen die toon weer geeft niet kloppen? 
Reputatie 7
Badge +7
Jeej 1 dag na de update heb ik ook geen internet meer . 

Ik neem aan dat je bedoeld op Toon,
werkt de weer / verkeer app nog op Toon?

waarschijnelijk niets aan de hand ff afw8te.
eventueel later een soft reset geven knopje onderzijde Toon.
Badge
Jeej 1 dag na de update heb ik ook geen internet meer . 
Reputatie 1
Badge +1
Dit is even niet voor mijzelf, mischien dat en moderator zou willen kijken in de toon van mijn ex, de update die jongsleden is uitgerold is bij haar nog steeds niet binnen. Ze heeft wel de email ontvangen dat de update er moet zijn maar al ruim anderhalve week later nog steeds niks. Het enigste wat verschilt is ons huisnummer, die moet nummer 14 zijn! ik heb aldaar de externe toegang aangezet.
Reputatie 7
Badge +7
Voor alle nieuwe mensen op het forum en pas met Toon werkend.
kijk en lees toch vooral eens goed op het forum.
voor een groot gedeelte van de problemen staat ergens wel een oplossing.

en heb je vragen stel ze gerust / na dat je zelf hebt gezocht:rolleyes:

Maar geeft ook gelijk wat informatie ,

zoals c.v. ketel merk en type
welke verwarming vloer en / of radiatoren.
welke software versie in Toon.
slimme meters met p1 aansluiting / of domme meters met plak sensoren.
Ik weet het niet zeker maar hij schiet wel iets door met verwarmen .
Volgens mij was dat eerst niet.

misschien weer opnieuw leren na update?


Niet op letten, Toon moet na de reset weer even wennen aan de nieuwe situatie.
Wacht morgen even af!
Heb laatste versie software 2.6.24
cv module niet gereset. Wel reset gedaan via TOON.


Dan zou ik de CV module ook maar even resetten, zoals ik beschreef.
Ik heb dezelfde versie. Al 10 m3 gestookt vandaag. Lijkt me wat veel 🙂
Heb laatste versie software 2.6.24
cv module niet gereset. Wel reset gedaan via TOON.