Software update 2.6 | Eneco Community

Software update 2.6

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

244 Reacties

Oke, dan is het echt goed fout met het signaleren van storing in het WiFi-gebeuren en is de storings module dus NIET goed gerepareed in de laatste update.
Ik ben dus nieuwsgierig wat ook jouw klantentoegang oplevert.
Badge
Externe toegang klantenservice  heb ik net voor de gein is AAN gezet om te kijken wat er gebeurd, wat denk je? Na 1 minuut Pats internet icoontjes weg met een kruis boven in beeld en bij internet WiFi kwamen ook geen netwerken meer in het vakje te voorschijn! 
Hoi Toy,

Neem van mij maar aan dat dat een toevals treffer is; het ene heeft totaal niets met het andere te maken.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat er in de verbindingsmodule nog een bug zit. ik snap eigenlijk ook niet dat de de verbindingsmodule niet terug hebben gezet naar programmeer van 2 updates terug. Toen waren er geen problemen. De problemen zijn ontstaan na de invoering van de storingsindicator.

De problemen zijn ontstaan na de invoering van de storingsindicator.

Helemaal juist!
Daarvoor nooit, maar dan ook nooit, last er van gehad!
Reputatie 6
Badge +1
dus advies ( zal wel niet opgevolgd worden 😉 )

gooi de storingsmodule weer van Toon af en ga dat eerst in een pilot uitzetten, zodat de bug er uit is en inporteer hem dan opnieuw in Toon als het allemaal wel werkt.Want die verbinding met de router wordt nu wel heel belangrijk als je de vergelijkingsmodule wilt laten werken.

Maar zoals ik de storing kan beoordelen en kan inschatten hoe toon werkt gebeurt er het volgende:

Toon zoekt om de zoveel tijd naar de sterkte van je netwerk. Op een gegeven moment ziet hij geen netwerken (de bug)( netwerkenveld is leeg ) maar kriijgt wel input vanuit het netwerk ( optie verborgen netwerk) vandaar ook geen kruis maar alleen het antennetje zonder streepjes omdat hij geen netwerken ziet en dus ook niet de sterkte kan bepalen.

vervolgens vraagd de gebruiker iets van Toon en netwerk en moet Toon output gaan geven naar het netwerk, alleen welk netwerk, want hij ziet geen netwerk. Toon blijft zoeken, wat veel memorie kost en bevriest en valt uiteindelijk in zijn freesave mode en start opnieuw op. Nu ziet hij ook weer het netwerk en alles is normaal.
Badge
. Toen waren er geen problemen. De problemen zijn ontstaan na de invoering van de storingsindicator.
Helemaal mee eens, hier dezelfde ervaring!
Reputatie 3
Badge
hier totaal geen problemen mee Toon geeft het voledig haalbare  Wifi signaal 5 streepjes naast het  antenne icoon.

Vreemd dat er toch zoveel verschil in de  Toon's zit.
Helemaal mee eens, hier dezelfde ervaring!

Hoi Hans,

Hier werkt het als een speer. 
Mijn vergelijkbare huishoudens staan nu op 391. 
En Hans jouw gegevens zijn ook keurig opgehaald, ook die dag dat er geen gas-data was opgehaald. 
Zoals ik al voorspelde kan dat ook achteraf hersteld worden. 
Enig idee wanneer de rest van de mensen de update krijgen bij mij nog steeds niks gezien.
Badge
Ik kreeg vanmorgen een email dat ik vandaag de update zou krijgen 4 uur later kreeg ik een email:

Vanochtend heeft u een e-mail van ons ontvangen met de mededeling dat er voor uw Toon een nieuwe software update klaar staat. Echter is deze email per ongeluk te vroeg verstuurd. U ontvangt de update volgende week. Dit ziet u, op Toon, aan het rode envelopje in de rechter bovenhoek. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

Eneco

Dus zal nog wel weer een week wachten worden voor mij ! en dan ook me duimpje pas na 4 maanden. jammer!
Reputatie 6
Badge +1
Enig idee wanneer de rest van de mensen de update krijgen bij mij nog steeds niks gezien.

De uitrol van update's heeft de afgelopen keren rond de 3 weken geduurd. Als ik terug reken zitten we nu halverwege. Echter weet ik niet ofdat de update enige tijd stil heeft gelegen ivm problemen in de vergelijkingsmodule. Als dat het geval is geweest, dan zijn we dus nog niet, zoals ik voorgaande heb aangegeven. En zal deze uitrol dus meer tijd in beslag gaan nemen als normaal.
Maar wees gerust. Iedereen kont aan de beurd. 🙂
Gister avond kwam ik thuis en zette ik de verwarming aan. Na 20 min dacht ik wat blijft het toch koud. Kijken op toon. Gaf nog steeds 18 graden aan. Sloeg de ketel niet aan. Ketel adapter gereset en het werkte weer. Zit dus ergens een bug in de nieuwe update.
Hallo allemaal,

Na alleen het forum  maar te lezen ipv actief deel te nemen, vindt ik het nu wel tijd om te reageren.
Heb toon al sinds ik het begin en was dus onderdeel van de testgroep.

Bij de laatste update had ik het wel gehad met TOON.
Zit echt niet te wachten om mijn verbruik met " vrienden" te delen.
Heb inmiddels updates bij eneco afgezegd ( mooie besparing van €3,50)

Na de laatste updat heb ik nu dat mijn stroomadapter zegt dat ik pieken van 30.000 wat verbruikt????
Resetten helpt niet. Hebben meer mensen dit probleem?
Ben overigens niet meer de storingicoon van wifi meer tegengekomen bij nieuwe firmware.

Beetje jammer dat na alle updates ik nog steeds geen Nefit ketel heb die modulerend werkt!
Hadden ze toch wel na 1/5 jaar kunnen oplossen.

@eneco
haal al die onzin functies uit de TOON en zorg eerst dat deze goed werkt.
Daarna functies erin die echt handig zijn!!!
Ik heb sinds de update dat hij steeds 1 graden warmer stookt dan ingesteld. Dus als ik hem op 20 graden zet dan zorgt toon er voor dat het 21 graden blijft. Meer mensen last van?
Hallo allemaal,

Na alleen het forum  maar te lezen ipv actief deel te nemen, vindt ik het nu wel tijd om te reageren.
Heb toon al sinds ik het begin en was dus onderdeel van de testgroep.

Bij de laatste update had ik het wel gehad met TOON.
Zit echt niet te wachten om mijn verbruik met " vrienden" te delen.
Heb inmiddels updates bij eneco afgezegd ( mooie besparing van €3,50)

Na de laatste updat heb ik nu dat mijn stroomadapter zegt dat ik pieken van 30.000 wat verbruikt????
Resetten helpt niet. Hebben meer mensen dit probleem?
Ben overigens niet meer de storingicoon van wifi meer tegengekomen bij nieuwe firmware.

Beetje jammer dat na alle updates ik nog steeds geen Nefit ketel heb die modulerend werkt!
Hadden ze toch wel na 1/5 jaar kunnen oplossen.

@eneco
haal al die onzin functies uit de TOON en zorg eerst dat deze goed werkt.
Daarna functies erin die echt handig zijn!!!

Helaas geef je te weinig info. 
Misschien toch nog te weinig gelezen op het forum?

Heb je slimme of domme meters?
Ik weet het niet zeker maar hij schiet wel iets door met verwarmen .
Volgens mij was dat eerst niet.

misschien weer opnieuw leren na update?
Ik heb sinds de update dat hij steeds 1 graden warmer stookt dan ingesteld. Dus als ik hem op 20 graden zet dan zorgt toon er voor dat het 21 graden blijft. Meer mensen last van?

Welke update?
Dus welke versie draai je nu?
Heb je de CV module ook gereset? 1 minuutje stroomloos maken en weer aansluiten. 
Heb analoge meters!
Heb laatste versie software 2.6.24
cv module niet gereset. Wel reset gedaan via TOON.
Ik heb dezelfde versie. Al 10 m3 gestookt vandaag. Lijkt me wat veel 🙂
Heb laatste versie software 2.6.24
cv module niet gereset. Wel reset gedaan via TOON.

Dan zou ik de CV module ook maar even resetten, zoals ik beschreef.
Ik weet het niet zeker maar hij schiet wel iets door met verwarmen .
Volgens mij was dat eerst niet.

misschien weer opnieuw leren na update?

Niet op letten, Toon moet na de reset weer even wennen aan de nieuwe situatie.
Wacht morgen even af!
Reputatie 7
Badge +7
Voor alle nieuwe mensen op het forum en pas met Toon werkend.
kijk en lees toch vooral eens goed op het forum.
voor een groot gedeelte van de problemen staat ergens wel een oplossing.

en heb je vragen stel ze gerust / na dat je zelf hebt gezocht:rolleyes:

Maar geeft ook gelijk wat informatie ,

zoals c.v. ketel merk en type
welke verwarming vloer en / of radiatoren.
welke software versie in Toon.
slimme meters met p1 aansluiting / of domme meters met plak sensoren.
Reputatie 1
Badge +1
Dit is even niet voor mijzelf, mischien dat en moderator zou willen kijken in de toon van mijn ex, de update die jongsleden is uitgerold is bij haar nog steeds niet binnen. Ze heeft wel de email ontvangen dat de update er moet zijn maar al ruim anderhalve week later nog steeds niks. Het enigste wat verschilt is ons huisnummer, die moet nummer 14 zijn! ik heb aldaar de externe toegang aangezet.