Software update 2.6 | Eneco Community

Software update 2.6

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

244 Reacties

Reputatie 4
Badge
een extra  thermometer ergens plaatsen om te zien of het gevoel niet bedriegd:D

Heb ik gedaan, en er zat 3,5 graden tussen. Vanmorgen was de ketel weer voor niks aan het stoken.
Ik kwam mijn bed uit en hoorde de ketel stoken, toon stond op "Slapen" en dat staat hier op 16 graden ingesteld. Op toon stond 17 graden aangegeven, dus waarvoor stookt hij?
Toen ik toon herstarten stond deze ineens op 20,5 graden, dus ook 3,5 graden verschil. Ik heb intussen alles inclu de ketel al eens opnieuw opgestart, maar mag niet helpen.

Nu stoken wij dus voor jan. 😞
Reputatie 3
Badge +4
WiFi streepjes staan er weer. Zonder dat ik heb gereset. 
Reputatie 6
Badge +1
WiFi streepjes staan er weer. Zonder dat ik heb gereset. 

Het kan zijn dat hij vannacht een spontane reset heeft gedaan, of is het vak met wiffi verbindingen leeg.
Reputatie 3
Badge +4
Gisteren stond er alleen een WiFi antenne zonder signaal streepjes. Wel gewoon verbinding. Vanmorgen gewoon 5 volle streepjes. 
Reputatie 6
Badge +1
Gisteren stond er alleen een WiFi antenne zonder signaal streepjes. Wel gewoon verbinding. Vanmorgen gewoon 5 volle streepjes. 

Dat heb ik 2 berichten geleden ook gelezen, maar mijn vraag was ofdat toen ook je vakwiffie verbindingen leeg was. ( meneu--instellingen-internet en optie netwerk.) 
Reputatie 3
Badge +4
Sorry daar had ik niet na gekeken. Had wel gewoon verbinding met service center. 
Reputatie 1
Heb ik gedaan, en er zat 3,5 graden tussen. Vanmorgen was de ketel weer voor niks aan het stoken.
Ik kwam mijn bed uit en hoorde de ketel stoken, toon stond op "Slapen" en dat staat hier op 16 graden ingesteld. Op toon stond 17 graden aangegeven, dus waarvoor stookt hij?
Toen ik toon herstarten stond deze ineens op 20,5 graden, dus ook 3,5 graden verschil. Ik heb intussen alles inclu de ketel al eens opnieuw opgestart, maar mag niet helpen.

Nu stoken wij dus voor jan. :(

Kan je dit eens doorlezen? Misschien heb je er iets aan en lijkt het erg op jouw probleem?

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/temperatuur-blijgt-hangen-6749/
Sorry daar had ik niet na gekeken. Had wel gewoon verbinding met service center. 

Hoi PieterMary,

Als je het meer dan 1 keer na de nieuwste update hebt, dan is het vreemd.
Want voor zo ver ik nu weet hebben sommige het nu 1 keer gehad en is het dus zeker dat er nog een bugje in de storingsmodule zit.
Reputatie 4
Badge
Kan je dit eens doorlezen? Misschien heb je er iets aan en lijkt het erg op jouw probleem?

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/temperatuur-blijgt-hangen-6749/
Wie bedoel je hiermee, want de problemen die ik hieer lees lijken niet op de mijne?

@PieterMary, heb je je modem/router ook als eens een reset gegeven, misschien helpt dat?

Oké PieterMary,

Dat moet je ook als eerste meteen controleren en voor de zekerheid je eigen netwerk kijken of je gewoon internet hebt.
Dan simpel afwachten; herstelt vanzelf.

@ Ton, heb je het bericht van de moderator gelezen over mijn duimpje, sinds 22 december klant en toon al vanaf 10 december aan de muur. en dan krijg ik me duimpje pas in April :(

Hoi Toy,

Jazeker heb ik dat gelezen. 
Maar je hebt toch later slimme meters gekregen?
Normaliter duurt het 2 volle maanden voor het duimpje verschijnt. 
Badge
Ik heb al 2 jaar een slimme meter. 
Nou dan is 1-4-2014 wel weer treurig!
Er is eerder gemeld dat een bepaalde groep pas op 1-4 het duimpje zou krijgen. 
Jammer genieg behoor je nu dus tot die groep. 
Badge
Helaas pindakaas! 
Reputatie 3
Badge +4
Had wel gekeken  de Toon was gewoon verbonden met internet ( via log van de router) , alleen er stonden geen streepjes naast de antenne. Soms lost de problemen zich vanzelf op, ik schiet niet meer zo snel in de stress als iets niet werkt  :) . In de 11 jaar dat wij glasvezel hebben is het pas 1 keer voorgekomen dat wij geen internet hadden 🙂 en dat dat was dan maar voor een uurtje. 
Hoi PieterMary,

Perfect.
En nu maar afwachten of het wegblijft na deze ene keer.
Opnieuw je modem opstarten is uiteraard nergens voor nodig.
Hooguit, toen Toon in mijn geval vast zat; is een softreset van Toon nodig.
Reputatie 6
Badge +1
De wiffi indicator geeft een antenne weer, maar geen streepjes, terwijl ik met andere apparaten vol bereik heb. Hij zal er straks wel uitklappen en opnieuw opstarten. Ik ga er nu echt vanuit de de verbinding nog niet goed gerepareerd is met deze update. 😞
Hoi Jürgen,

Precies dat is mijn mening ook. 
Hoewel het verdwijnen van de streepjes bij mij slechts 1 keer bij de nieuwste update is voorgekomen. 
Eruit klappen hoeft helemaal niet trouwens. 
Het volledige icoontje komt vaak spontaan weer terug. 
Bij jou gebeurde het 3 uur geleden en hoe is het nu?
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Als ik het goed begrijp zien jullie dat de Toon aangeeft dat er geen WiFi signaal aanwezig is terwijl er nog wel verbinding is?
Of is er geen verbinding en hoort Toon eigenlijk een storing door te geven. Ik heb de display ids van iedereen die dit probleem heeft doorgegeven aan de software ontwikkelaars. We stellen het zeer op prijs als de toegang klantenservice aan staat.
Exact Folkert!
De verbinding met WiFi is er wel degelijk; ook met SC en toch geeft het icoontje een kaal zendertje aan en de streepjes zijn weg.
Kijk je dan naar je eigen netwerk dan is er totaal niets aan de hand.
6 dagen na de nieuwste update deed zich dit bij mij voor het eerst voor.
Nu een week later heb ik het niet meer gezien.

Vandaar dat wij redeneren de bug in de storingsmodule is nog niet vollledig hersteld.
Overigens mijn toegang staat nog steeds aan.
Reputatie 5
Badge +3
@Folkert:
Toon geeft geen foutmelding. Waar bij Wifi normaal 5 streepjes staan en een antenne, staat er nu regelmatij alleen een antenne. Dit probleem heb ik een paar dagen na de update voor het eerst gezien. Alles werkt verder wel normaal. Op andere Wifi apparaten is er gewoon vol bereik. Na een paar uur staan er weer gewoon 5 streepjes zonder dat er iets aan gedaan is.

Mijn Klantenservice staat aan.

@Allen

Als ik het goed begrijp zien jullie dat de Toon aangeeft dat er geen WiFi signaal aanwezig is terwijl er nog wel verbinding is?
Of is er geen verbinding en hoort Toon eigenlijk een storing door te geven. Ik heb de display ids van iedereen die dit probleem heeft doorgegeven aan de software ontwikkelaars. We stellen het zeer op prijs als de toegang klantenservice aan staat.
Reputatie 6
Badge +1
Hier ook. Wilde net iets opzoeken wat internet behoefd. Toon bevriest en start opnieuw op. Daarna is alles goed.en werkt Toon weer. Er is toch iets met de wiffi. Hier staat klantentoegang al aan vanaf dat de verbindingen te wensen over laat. 😞
Reputatie 6
Badge +1
@Allen

@folkert.

op de homescreen staat alleen de antenne zonder streepjes. Als je in het tabblad systeem en internet kijkt heeft toon verbinding met het thuisnetwerk en hij geeft ook status verbonden met service centrale.
Echter als je nu op de wijzigenknop van je thuisnetwerk drukt kom je in het tablad internet-wijzig netwerk.
Het vak onder beschikbare draadloze netwerken is leeg. Druk je op de vernieuwingsknop dan is hij in o,1 seconde klaar met scannen, maar het veld blijft leeg. (Er liggen hier 3 wiffi netwerken van mijn zelf, dus die info is niet goed )
underin blijft wel staan status:verbonden met service center.

Als ik niks doe en Toon en op een gegeven moment weer opvraag en hij moet hard denken, dan bevriest ongeveer 30-60 seconden en start daarna spontaan opnieuw op.
Hoi Jürgen,

Dus bij jou is het (wegvallen streeopjes wifi icoon) nu sinds de laatste update meerdere keren gebeurd?
Reputatie 6
Badge +1
jip. Helaas wel, maar ik moet wel zeggen dat ik zelf nog nooit gerest heb en dat de reset steeds vanuit toon is geweest.