Software update 2.6 | Eneco Community

Software update 2.6

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

244 Reacties

Reputatie 1
...

Het volledig wegvallen van de streepjes van het Wifi ikoontje trad bij mij gistermiddag voor het eerst op. 
Omdat het mij te lang duurde heb ik een reset gegeven en alles was weer oké. 

Ik ben er vanaf nu extra voorzichtig mee.
@allen,

Omdat het wegvallen van de streepjes van het wifi-ikoontje bij meerdere met de nieuwste update voor komt, denk ik toch sterk dat de eerdere bug nog niet voldoende is gerepareerd. Bij alle gevallen was er normaal en goed werkend wifi signaal.

@Moderators:

Is deze constatering bij jullie bekend??
Reputatie 6
Badge +1
Oke Ton, maar dan is de conclusie dus dat de bug in de netwerkadapter dus met deze update toch nog niet helemaal  is opgelost. Vroeger hoefde we nooit te resetten, of kwam er een spontane reset vanuit Toon. Sinds de voorlaadte update was dit schering en inslag. Nu met de nieuwe update, blijkt het geemmer dus nog niet helemaal opgelost. :(

Ik draag Toon een warm hart toe en blijf het een fantastische apparaat vinden, wat ik met veel plezier gebruik. Echter heb ik wel moeite met het feit dat ze andere opties introduceren terwijl de "basis"  ( thermostaatfunctie en verbinding ) nog niet goed onder controle hebben en er nog bugs inzitten. Zorg eerst voor een goede fundering en bouw dan uit. En niet anders om.
Reputatie 1
Ik draag Toon een warm hart toe en blijf het een fantastische apparaat vinden, wat ik met veel plezier gebruik. Echter heb ik wel moeite met het feit dat ze andere opties introduceren terwijl de "basis"  ( thermostaatfunctie en verbinding ) nog niet goed onder controle hebben en er nog bugs inzitten. Zorg eerst voor een goede fundering en bouw dan uit. En niet anders om.
Mee eens. Zoals wel bekend hier is bij ons het vertrouwen voorlopig niet hersteld, integendeel. Het aantal 'eigenaardigheden' wordt niet minder.
Oke Ton, maar dan is de conclusie dus dat de bug in de netwerkadapter dus met deze update toch nog niet helemaal  is opgelost. Vroeger hoefde we nooit te resetten, of kwam er een spontane reset vanuit Toon. Sinds de voorlaadte update was dit schering en inslag. Nu met de nieuwe update, blijkt het geemmer dus nog niet helemaal opgelost. :(

Hoi Jürgen,

Helemaal mee eens.
Want onafhankelijk is het WiFi probleempje opgedoken.
En juist het WiFi gebeuren is een belangrijk item voor een perfect functionerende Toon.
Maar we moeten het ook niet overtrekken.
Nu 6 daden na de update is het bij mij 1 keer gebeurd; 1 softreset gegeven en nu even afwachten of het terug komt.
Komt het later weer terug, dan is het een bug die niet is opgelost...................
Reputatie 1

Maar we moeten het ook niet overtrekken.

Knap hoe jouw vertrouwen niet te beschadigen is, petje af 🙂 Ik waardeer Eneco zeer omdat men hier snel reageert, maar eerlijk is eerlijk; in die paar dagen na de update poppen wel een paar zaken op (vergelijksdata, namen van gebruikers, wifi symbool, programmatijden gereset, p1 poort storing)... misschien hebben ze met elkaar te maken en overdrijf ik nu maar als leek en buitenstaander zijn dat wel verschillende puntjes. 

Nogmaals; ik vind Toon een mooi apparaat/dienst hoor, en dit komt wel goed... neemt alleen niet weg dat het eigenlijk nogal heftig is voor een software update al die puntjes. Ik werk in webdevelopment/software en dit is eigenlijk not-done... ik ken de procedures niet maar ik zou de testgroep uitbreiden (vebreden i.i.g.) om meer bugs voor release te pakken te krijgen.
Ja goed he!!
Maar het is simpel, mijn Toon functionneert perfect.
Het enige is de eerder bedoelde uitval van streepjes en een freeze, die nu in onderzoek is.

Je maakt overigens een fout mbt de P1 poort, die heeft helemaal niets te maken met de nieuwe update.
Trad daarvoor ook gewoon op en ik herhaal het nog maar eens, dat heeft te maken met een communicatie foutje tussen de software van slimme meters en Toon.
Ik met m'n domme meters heb daar dan ook geen last van.

Dus dat mijn vertrouwen hoog is dat lijkt me evident.
ook de vergelijkingen werken perfect; alle data is beschikbaar en ik zit nu pas 1 week na de update.
Reputatie 1
Ja goed he!!
Maar het is simpel, mijn Toon functionneert perfect.
Het enige is de eerder bedoelde uitval van streepjes en een freeze, die nu in onderzoek is.

Je maakt overigens een fout mbt de P1 poort, die heeft helemaal niets te maken met de nieuwe update.
Trad daarvoor ook gewoon op en ik herhaal het nog maar eens, dat heeft te maken met een communicatie foutje tussen de software van slimme meters en Toon.
Ik met m'n domme meters heb daar dan ook geen last van.

Dus dat mijn vertrouwen hoog is dat lijkt me evident.
ook de vergelijkingen werken perfect; alle data is beschikbaar en ik zit nu pas 1 week na de update.

Zullen we van Toon ruilen? 🆒
Nou dat lijkt me geen goeie keus.

Ik heb 'm al 14 maanden en loop er nog steeds mee weg, maar kom steeds weer terug.....................
Storingen van niet functioneren ken ik eigenlijk niet, soms een probleempje, maar dat is niets onoverkomelijk.

En qua WiFi wordt Toon hier verwend; apart 2,4 Ghz SSID, statisch IP-adres, dus Toon waagt het niet om te klagen.

Wel wil ik op termijn slimme meters, maar dan pas als ALLE kinderziektes er uit zijn en dan met name bij Eneco met het goed en tijdig ophalen van de meterstanden bij EDSN.

Maar wie weet heeft juist afgelopen weekend het onderhoud een verbetering gebracht.
De 1e reacties daarover heb ik nog niet gelezen.
Badge
Een hoop onvreden over de nieuwe update als ie er bij mij is wacht ik nog wel met instaleren 
Ik zou zeggen een verkeerde keuze!!!
Badge
Bij jou is alles in orde ?
Reputatie 4
Badge +4
Een hoop onvreden over de nieuwe update als ie er bij mij is wacht ik nog wel met instaleren 

Ter geruststelling: bij mij draait de Toon als een "zonnetje" ( met slimme meters)!

Peter-Paul
Als je dit topic doorleest, zie je dat er geen enkel serieus probleem is.
Toon functionneert hier verder perfect!
Badge
okej, ik zal hem dan instaleren. 😉 ( als ie beschikbaar is bij mij de update moet natuurlijk helemaal met de boot naar Texel) :p
Tja dat lijkt mij overduidelijk.
Ik hoop dat ze de juiste veerboot-mij nemen.
Anders gewoon een postduif:p
Badge
overtollige vogels worden afgeschoten op Texel 
Dat geldt toch alleen voor konijnen??
Reputatie 6
Badge +1
****reactie in verkeerde topic geplaatst*******

maar gelukkig ben ik geen leverende koalabeer op Texel 😉
Badge
Haha geen idee hoor ze schieten ook ganzen etc. 
Reputatie 3
Badge +4
Hier ook alleen WiFi antenne. Geen streepjes Toon werkt verder goed. Wacht het nog even af. 
Oké. Dus ook de 1 e keer na de laatste update?
Als het te lang duurt, dan even een softreset. 
Ik ben nieuwsgierig of het een 2 e keer voor komt. 
In iedergeval is de bug in de storingsmodule nog niet afdoende gerepareerd. 
Gelukkig tast het verder de goede werking van Toon niet aan. 
Badge
Laat maar door komen die update :-) 

@ Ton, heb je het bericht van de moderator gelezen over mijn duimpje, sinds 22 december klant en toon al vanaf 10 december aan de muur. en dan krijg ik me duimpje pas in April :(
Reputatie 4
Badge +4
Laat maar door komen die update :-) 

@ Ton, heb je het bericht van de moderator gelezen over mijn duimpje, sinds 22 december klant en toon al vanaf 10 december aan de muur. en dan krijg ik me duimpje pas in April :(

Ja en dan maar hopen dat je niet direct het "depri-duimpje" krijgt ( verbruik hoger dan ingeschat) :p

Peter-Paul
Badge
Haha ja stel je voor dat zou wel gelijk een flop zijn. Hehehehehe

naja er staat 2 volle maanden voor dus ik snap niet waarom het een maand langer moet duren. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen