Software update 2.6 | Eneco Community

Software update 2.6

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

244 Reacties

Ja, slimme meters:
Landis Gyr E350 electriciteit en Uniflo G4SRV voor gas.

Bijzonder is dat ik zojuist ook bij "mijn eneco" zie dat de meters sinds 10-januari ook geen meterstanden hebben doorgegeven aan Eneco. Mogelijk dat er een relatie is. Tot de update was er wel een koppeling met de Toon. Ik kreeg het verbruik van dat moment wel door.
Reputatie 7
Badge +6
@ppj

Het probleem dat Toon aangeeft dat er geen sensoren worden gevonden komt bij een klein aantal van de klanten voor en is niet afhankelijk van het type meter dat je hebt. De software ontwikkelaars hebben hier een oplossing voor, hiervoor dient wel de klantenservice toegang aan te staan.
Reputatie 7
Badge +6
@Lowietje

De standen zijn vandaag weer opgehaald via de P4 voor Mijn Eneco dit staat los van Toon. Krijg je ook de melding geen sensoren gevonden?
Reputatie 4
Badge +4
@ppj

Het probleem dat Toon aangeeft dat er geen sensoren worden gevonden komt bij een klein aantal van de klanten voor en is niet afhankelijk van het type mete.

Duidelijk!. Bij mij, na installeren update, ook geen problemen zo te zien.

Peter-Paul
Bedankt allemaal!

Het werkt nog steeds niet, maar in elk geval staat externe toegang aan.

Hoi CenE,

Heb je het nieuwste bericht van Folkert gelezen?
Bij enkele Toon's met slimme meters komt tenonrechte de melding van de sensoren.

En de update heb je al want dat berichtte je 2 uur geleden.
Even wachten tot via de externe klantenservice de zaak hersteld wordt.
@Folkert, ik heb het probleem zojuist doorgegeven via de storingsmelding. Mijn externe toegang staat open en nu maar afwachten. De temperatuur is inmiddels weer op de normale waarden.
Reputatie 7
Badge +6
@Lowietje

Goed om te horen! Ik heb het ingeschoten bij de softwarebeheerders.
Reputatie 4
Badge +4
@allen: Niets schokkend, maar het display gaat bij mij niet meer automatisch op zwart na 60 minuten ( blij slapen). Meer mensen dit?

Peter-Paul
Badge
Toon geeft nog geen vergelijkingsdata weer?
Heeft iemand al zichtbare data?
Reputatie 6
Badge +1
Toon geeft nog geen vergelijkingsdata weer?
Heeft iemand al zichtbare data?

kijk even in dit topic dan zie je dat bij heel veel mensen de vergelijker niet werkt. Dus tot op heden is dat normaal. We wachten op uitleg van een moderator.
Hier ook de update geinstalleerd, en werkt zoals altijd weer naar behoren.
Eigenlijk nooit geen problemen met Toon gehad sinds de aanschaf 1,5 jaar geleden.
Af en toe en bugje maar dat nemen we voor lief :-)

Jammer dat Eneco zoveel tijd en energie (en geld?) gestopt heeft in de naar mijn inziens enorm waardeloze
functie vergelijken waar je als bezitter 0,0% profijt van hebt.
Ze kunnen zich beter orienteren op functionele toepassingen.
@allen: Niets schokkend, maar het display gaat bij mij niet meer automatisch op zwart na 60 minuten ( blij slapen). Meer mensen dit?

Peter-Paul

Hier niets aan de hand, Toon gaat na 60 minuten keurig op zwart. 
Reputatie 3
Badge
Eigenlijk nooit geen problemen met Toon gehad sinds de aanschaf 1,5 jaar geleden.

Jammer dat Eneco zoveel tijd en energie (en geld?) gestopt heeft in de naar mijn inziens enorm waardeloze

Volgens mij hadden ze ook beter met iets kunnen komen  waar we echt wat aan hebben o.a. bediening van de verlichting en dergelijke.

Die vergelijkingen zijn meer voor Eneco handig dan voor ons zelf .

ik ga het dan denk ook niet gebruiken.

Hoi Erreen,

Heb je het topic over Toon 3.0 gelezen?
Dan is je vraag toch wel beantwoord?
Hier ook de update geinstalleerd, en werkt zoals altijd weer naar behoren. Eigenlijk nooit geen problemen met Toon gehad sinds de aanschaf 1,5 jaar geleden. Af en toe en bugje maar dat nemen we voor lief 🙂 Jammer dat Eneco zoveel tijd en energie (en geld?) gestopt heeft in de naar mijn inziens enorm waardeloze functie vergelijken waar je als bezitter 0,0% profijt van hebt. Ze kunnen zich beter orienteren op functionele toepassingen. Hoi Erreen, Heb je het topic over Toon 3.0 gelezen? Dan is je vraag toch wel beantwoord?

Ja, heb ik gelezen, en ik heb / had geen vraag.

Boeie wat Pietje per dag / week maand aan energie verbruikt t.o.v. mijn verbruik.
Er zijn zoveel variabele die meetellen, vergelijk heeft totaal geen nut.
Hoi Erreen,

Je stelde: 

Nou in dat topic is daar toch het bewijs van dat ze dat ook doen?

En uiteraard is een ieder vrij om mee te doen of niet; maar dat vergelijk totaal geen nut heeft is uiteraard totaal onjuist.
Immers jij kiest iemand (als je dat zou willen) die gelijkwaardig is en dan is het prima om te doen.
Misschien dat je zo iemand niet hebt of wilt nou prima dan toch??
Reputatie 6
Badge +1

Immers jij kiest iemand (als je dat zou willen) die gelijkwaardig is en dan is het prima om te doen.?

Maakt niet uit wie je kiest. Je krijgt straks een vergelijking op basis van doo Eneco bedachte Energie label. En er wordt door Eneco binnen een groep, met ongeveer dezelfde specificaties gekeken hoe jou energie verbruik is. Vervolgens krijg je op basis daarvan het door Eneco bedachte energie label. En zo kun je energie labels vergelijken met andere. Alleen de ander heeft zijn energielabel verkregen van uit zijn situatie en profiel vergeleken met andere van het zelfde profiel als hij.

snap je hem nog?

dus jij zit in groep 1. In die groep heb jij vergelijkenslabel a (zeer zuinig). Gekregen.  Ik zit in groep 2. Doordat ik binnen mijn groep redelijk verbruik, krijg ik energie label D. En zo zie je in de vergelijk dat jij goed bezig zou zijn en ik juist mindergoed en dus nog wat kan doen aan de besparing. Zo werkt direct de vergelijker.
Hoi Jürgen,

Dat verhaal vind ik prima en de indeling ook maar daar gaat hier niet om. 
Hier ging het om iemand die denk dat de vergelijking niet werkt. 
Nou dat los je op door iemand te kiezen die gelijkwaardig is aan jou, dan heb je meer zekerheid dat de parameters gelijk liggen en wordt de vergelijking betrouwbaarder. 
Beste leden. 

Wie wil wil met mij vergelijken? Wij heb een hoekwoning. Graag een PB en ik zal je een uitnodiging sturen. 

Alvast bedankt 

Martijn. 
Reputatie 4
Badge +4
@ Erreen:  Ik vind die optie "vergelijken" ook niets, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk. Ik denk wel dat het wat tijd gekost heeft om zo'n  optie in te bouwen en operationeel te laten werken.

Ben het met je eens dat ook ik liever (een) andere functie(s) gezien, zoals schakelen van apparatuur/lampen. Probleem daarbij zal voor Eneco zijn om dit te koppelen aan het abonnement en daarvoor zie ik zo 123 geen mogelijkheid.  Dat zal daarom mogelijk geen prioriteit hebben bij Eneco. Toon wordt gezien als een "klantenbinder"  en als de functionaliteit ook te gerbruiken is zonder abo, dan gaat dat niet meer op.

@ Brandje: krijg het display niet meer op zwart/uit. Heb de Toon net op "slapen" gezet: kijken over een uur of deze nu wel uitschakelt.

Peter-Paul
Wat mij opvalt is dat hij een stuk sneller lijkt, als je door toon heen gaat zie ik bijna geen zandloper meer.
verder als er mensen vrienden willen worden graag stuur me dan even pm.

ik zie ook liever dat ze zicht op stabiliteit focusen en geen nieuwe dingen dus eerst een goed bug fixen en dan verder kijken.
ik heb nog te vaak storing wifi bug enz.
Wat mij opvalt is dat hij een stuk sneller lijkt, als je door toon heen gaat zie ik bijna geen zandloper meer.
verder als er mensen vrienden willen worden graag stuur me dan even pm.

ik zie ook liever dat ze zicht op stabiliteit focusen en geen nieuwe dingen dus eerst een goed bug fixen en dan verder kijken.

zou ook graag zien dat je via app het zelfde kan als op toom dus meer opties.
of gewoon via internet protal ofzo nu moet ik alles op toon doen, en soms hangt hij bij mensen niet op een handige plek en komen mensen er moeilijk bij.

@ Brandje: krijg het display niet meer op zwart/uit. Heb de Toon net op "slapen" gezet: kijken over een uur of deze nu wel uitschakelt.

Peter-Paul

En als je 'm op Weg zet gaat ie dan wel meteen op zwart, zoals het hoort.

Als Toon is opgestart lijkt hij altijd wat sneller; z'n cache is leeg en dan wil het wel; enige tijd later komt het trage reageren op aanrakingen LCD gewoon weer terug!

Heb je een statisch IPadres in je router?
Heb je soms een V8 modem?