Software update 2.6 | Eneco Community

Software update 2.6

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

244 Reacties

Reputatie 4
Badge
@ljr75: ook bij de grafiek???

Peter-Paul

nee daar staat liter/uur.
Reputatie 4
Badge +4
nee daar staat liter/uur.

Gelukkig!! Ik schrok al: je nauwkeurigheid van je gasmeting naar de haaien en dan ook nog geen vriendinnen kunnen "aanmaken" ( alleen vrienden en daar zit ik niet op te kijken)  ;)

Peter-Paul
Toon doet het nu weer goed en Toon zal morgen 16-4-2014 zijn vergelijkingsdata ophalen.

Mooi, dan is dat ook weer opgelost.
Inderdaad straks om 24:00 uur zal er een 1e overzicht te zien zijn, ben nieuwsgierig hoe dat er uit ziet.
Voor de update was er niets aan de hand, maar Toon kan nu mijn meteradapter niet vinden, dus er wordt nu niks doorgegeven. Al geprobeerd de Toon opnieuw op te laten starten, via het instellingenmenu de meteradapter opnieuw te koppelen, heeft allemaal geen zin. Het koppelen lukt wel, maar er staat na het koppelen alsnog "Geen adapter gevonden" of iets dergelijks en het driehoekje met uitroepteken blijft staan.
Heb je slimme meters?
Ja, die heb ik.
Haal dan als 1e je kabel uit de P1 poort, wacht 1 minuutje en sluit de kabel weer aan. 
Reputatie 7
Badge +6
@Cene

Ik hoor graag ik of de tip van Brandje werkt. Mocht het niet zo zijn, stuur ik het door naar de software beheerders.
Nee, geen effect. Hij blijft aangeven "Geen sensoren gevonden" (maar volgens mij heb ik die niet, omdat ik een slimme meter heb).

Ik kan wel zien dat Toon verbinding maakt met de adapter, maar vanaf de adapter verder gaat het niet goed.
Klopt, jij hebt immers slimme meters. 
Zet in ieder geval je klantentiegang nu even aan. 
Maar ik zou, omdat je nu pas met de p1 kabel hebt gewerkt toch de adapter in Toon opnieuw verwijderen en de werkwijze die Toon je geeft opvolgen bij het opnieuw aanmelden. 
Reputatie 4
Badge +4
Ja, die heb ik.(slimme meters).

Welk merk/type slimme meter?

Peter-Paul
@Brandje
Heb hem weer opnieuw gekoppeld, maar nog steeds geen effect.

@ppj
Van Stedin, E350 zie ik erop staan met Landis Gyr.

Metertype: ZCF120ABds2

Metercode: KAAE

Fabrikant: Landis & Gyr
Dus je hebt de adapter ook stroomloos gehad?
Dat is essencieel namelijk!

Als laatste kan je Toon nog even een reset geven en in de tussentijd hoop ik dat ze via de externe toegang ook even gekeken hebben.
Ik zal het nog een keer proberen.
En sowieso zal ik externe toegang aanzetten.
Reputatie 7
Badge +6
@CeNe

Ik geef het door aan de software ontwikkelaars.
Hoi CenC,

Perfect!

En voor jou en Folkert; hier speelt exact het zelfde, dan kan er gelijktijd opgetreden worden:

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/software-updates-toon-4676/index14.html#post52263
Reputatie 4
Badge +4
@Brandje
Heb hem weer opnieuw gekoppeld, maar nog steeds geen effect.

@ppj
Van Stedin, E350 zie ik erop staan met Landis Gyr.

Metertype: ZCF120ABds2

Metercode: KAAE

Fabrikant: Landis & Gyr

@ Folkert: ik heb dezelfde meter(s). Eigenlijk was ik niet van plan om de software te laden, gezien de beperkte wijzigingen ( en/of voor mij niet van belang).
Ik wil het wel testen op mijn situatie, maar als het ook niet werkt, kan ik dan terug naar een oudere stabiele versie?

Peter-Paul
Bedankt allemaal!

Het werkt nog steeds niet, maar in elk geval staat externe toegang aan.
Graag gedaan CenE!
Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 1
Update gisteravond gedaan, installeren duurde na het downloaden ongeveer 5 minuten waarvan, zoals al eerder hier is aangegeven, van 90% naar 100% meerder minuten duurde. De temperatuur week ietsje af (0,5 graden), maar is nu weer zoals ik gewend ben. Alle functies werken verder goed en ook het tabblad vergelijk ziet er interessant uit. Iemand die 'vrienden' wilt worden ter vergelijk? Via een PB kunnen we de code en postcode uitwisselen.
Reputatie 4
Badge +4
Bedankt allemaal!

Het werkt nog steeds niet, maar in elk geval staat externe toegang aan.

@CenE / Folkert: Net toch maar de update geinstalleerd.  De info van de Landis&Gyr E350 wordt bij mij wel goed doorgegeven. Het lijkt er dus op dat deze Slimme meter dus goed kan communiceren met de nieuwe software !

Peter-Paul
Badge
Resetten met de knop onder bij toon geeft direct weer juiste temp meting
Ook bij mij sinds de update een temperatuurverhoging van 1 graad en geen verbinding met de meteradapter. Hoop dat het snel wordt opgelost!
Reputatie 4
Badge +4
Ook bij mij sinds de update een temperatuurverhoging van 1 graad en geen verbinding met de meteradapter. Hoop dat het snel wordt opgelost!

Slimme meter(s)? Geef je type even door, dan kan iemand anders  met hetzelfde type reageren hoe de situatie bij hem/haar is. Ook wat makkelijker voor Eneco/oplossing!

Peter-Paul
Badge
Tussenwoning, tuin op zuiden, 2 personen, ca 300 Kub, Wie wil er met mij vergelijken?
Hi,

mijn toon heeft als nummer eneco-001-002290
Postcode 3993BC

gaarne noteren cq uitnodigen.

mijn situatie komt aardig overeen met die van jou

alvast bedankt

Koen Bijl

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen