Software update 2.6 | Eneco Community

Software update 2.6


Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Vandaag starten we met de uitrol van de nieuwste software update 2.6.24. De uitrol zal naar verwachting zo'n 2 weken duren.


1. Nieuw: Vergelijk met anderen

Op Toon kan je dagelijks zien hoe je verbruik zich
verhoudt tot het verbruik van andere Toon-gebruikers.
Je stroom- en gasverbruik wordt vergeleken met
soortgelijke huishoudens. Zo krijg je nog beter inzicht in of je
veel of weinig energie verbruikt.
Ook kan je specifiek vergelijken met vrienden die ook een
Toon hebben, door ze via Toon uit te nodigen. Zo kan je
eenvoudig zien wie van je vrienden zuiniger is. De
grafieken geven extra inzicht. Hiermee zie je snel hoe
je verbruik verloopt ten opzichte van gemiddelde en
zuinige huishoudens. De grafieken geven zo ook inzicht
in hoeveel er mogelijk nog te besparen is.

De handleiding van Vergelijk kan je hier vinden.

Nieuwe instelling voor klanten in regio’s met afwijkende
daluren voor laagtarief

De specifieke tijden waarop de stroommeter omschakelt
naar laagtarief verschillen per regio en kunnen per
netbeheerder verschillen. Standaard daluren (periode
waarin laagtarief wordt berekend) gelden doordeweeks
van 23.00 tot 7.00 uur. Heb je een analoge meter in
een regio waar andere daluren gelden (van 21.00 uur tot
07.00 uur)? Je kan dit handmatig wijzigen. Het wijzigen
heeft alleen invloed op de weergave van meetgegevens

Verbeterde hulp bij storingen
Bij een verbroken internetverbinding was het soms niet
duidelijk wat het probleem was. Dat is verbeterd. De
WiFi-indicator dient niet langer als storingsindicator.
Bij slimme meters is het aansluitschema net iets anders
dan bij analoge meters. Het systeemoverzicht liet dat
verschil niet zien. Dat kon verwarrend zijn bij problemen
met de slimme meter. Toon laat in het systeemoverzicht
nu een apart aansluitschema zien bij slimme meters.
Zonder koppeling met de meteradapter kan Toon geen
energieverbruik meten. Het systeemoverzicht laat een
aparte melding zien als Toon niet gekoppeld is met de
meteradapter.

Bugfix
Er is een klein aantal klanten die sinds 2.5.18 last hebben van een afwijking in de temperatuur. Dit is opgelost in in deze update.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

244 Reacties

We dachten het al dat hij zou komen! Zit nu op mijn werk. Vanavond maar eens kijken.
Reputatie 6
Badge +1
Daar hebben we de lang verwachte update. Yes the candystore is open :p
Reputatie 1
Ik kreeg om 15:00 een mail van Eneco over de update met de vernieuwingen, mooi getimed allemaal met de melding op het forum. Tot zover complimenten!

Ik zit op mijn werk, dus kan er nu even niks mee, maar als ik straks thuis kom en zal ik de nieuwe update installeren en eens kijken wat de vernieuweingen zijn 🙂 Wordt vervolgd.
Reputatie 6
Badge +1
Nieuwe update is binnen. Hij was zo opgehaald (via de kabel :p).
Alleen het instaleren duurt tussen de 2 en 3 minuten.  Vooral het laaste stukje 90 naar 100% duurt lang. 
Maar volgens het scherm zijn er leuke dingen. En ik herken die dingen
Ik ga eens op ondezoek uit.

tot nu toe geen problemen. Alleen toen toon hit zijn update kwam was de temp 1 graden lager dan waar hij mee begon. Je zou verwachten dat de temp hoger zou moeten zijn. Echter heeft hij zich nu hersteld. Ook de app functioneerd.
Reputatie 3
Badge +4
Kreeg net een mailtje dat de update klaar staat vanavond even installeren en hopen dat de bugs zijn opgelost met de temperatuur. 
Reputatie 3
Badge
Jammer dat er nog niet op afstand geupdate kan worden 😞.

Vanavond  laat maar is kijken.
Reputatie 3
Badge +4
Nieuwe update is binnen. Hij was zo opgehaald (via de kabel :p).
Alleen het instaleren duurt tussen de 2 en 3 minuten.  Vooral het laaste stukje 90 naar 100% duurt lang. 
Maar volgens het scherm zijn er leuke dingen. En ik herken die dingen
Ik ga eens op ondezoek uit.

tot nu toe geen problemen. Alleen toen toon hit zijn update kwam was de temp 1 graden lager dan waar hij mee begon. Je zou verwachten dat de temp hoger zou moeten zijn. Echter heeft hij zich nu hersteld. Ook de app functioneerd.


Ik zag hetzelfde effect van 20 graden naar 18,5 celcius na de update ?
Reputatie 3
Badge +4
Prima Update alleen kunnen we niet veel met de "vriendenlijst", ik heb geen vrienden of zal ze hier moeten maken :D.
Dus nu de vraag: Wie wil er vrienden met me worden ?
Reputatie 6
Badge +1
Prima Update alleen kunnen we niet veel met de "vriendenlijst", ik heb geen vrienden of zal ze hier moeten maken :D.
Dus nu de vraag: Wie wil er vrienden met me worden ?


Stuur maar een pb met de gegevens. (Toonnummer en postcode) Zet ik je hierin mijn toon. Ik had ook geen vrienden die Toon gebruiken en nu heb ik er al 4 :)


En als je temp weer corrigeerd naar normale waardes, zo was het bij mij, dan is het goed.
Reputatie 1
Badge +1
Wat en rust nog? bij vorige release werd er al behoorlijk wat besproken, nu na 7 uur amper 6 reactie's. Helaas heb ik hem nog niet maar dat komt omdat in september onze displaycode is veranderd en daardoor ergens verderop in de wachtrij zijn geplaatst grrrr.
Reputatie 6
Badge +1
Het belangrijkste nieuwtje van deze update is de vergelijker die veranderd is en dat je "vrienden" kunt uitnodigen waarmee je een catagorische vergelijk kunt maken. Meer daarover in dit topic.

voor de rest zitten er acher de schemen fixes in deze update. Dat is alles
Reputatie 3
Badge +4
Leuk, ik ga de gegevens opzoeken. Pilsje staat klaar :o
Reputatie 4
Badge
maar ligt het nu aan mij maar zit de fix van het wifi probleem er nu wel of niet bij voor de verbinding tussen een experiabox v8 en toon want dan schiet het weer niet op en die eco modus krijg ik ook de ...... van.
en zo niet wanneer gaat dat probleem verholpen worden ????
Reputatie 3
Badge +4
Tussenwoning, tuin op zuiden, 2 personen, ca 300 Kub, Wie wil er met mij vergelijken?
Mijn verwachting is precies uitgekomen, zelfs de tijd. 
Ik heb net het envelopje gezien wat al 8 uur in het scherm staat. 
Dus heb ik eerst de release gegevens gelezen en ga nu de update starten. 
Reputatie 7
Badge +7
Mijn verwachting is precies uitgekomen, zelfs de tijd. 
Ik heb net het envelopje gezien wat al 8 uur in het scherm staat. 
Dus heb ik eerst de release gegevens gelezen en ga nu de update starten. 


succes Ton,
we horen het wel 🙂
Badge
Laatste update 2.6.24 (d.d.15-01-2014)

Toon loopt vast in de nieuwe "vergelijk optie" na het aanpassen van het persoonlijk profiel.
Na deze aanpassing blijft de melding dat de gegevens bijgewerkt worden meer dan een uur in beeld staan
Er gebeurt verder niet meer, daarom de Toon maar een reset gegeven.
Toon werkt nu weer normaal.
Laatste update 2.6.24 (d.d.15-01-2014)

Toon loopt vast in de nieuwe "vergelijk optie" na het aanpassen van het persoonlijk profiel.
Na deze aanpassing blijft de melding dat de gegevens bijgewerkt worden meer dan een uur in beeld staan
Er gebeurt verder niet meer, daarom de Toon maar een reset gegeven.
Toon werkt nu weer normaal.


Hoi john,

Bij mij startte het verwerken van de vergelijkingsgegevens om 00.06 uur.
Nu na 16 minuten is Toon daar nog mee bezig.
Was het wel handig om een reset te geven?
Had je al vrienden toegevoegd?

En hoe is het nu met je vergelijk na de reset?
succes Ton,
we horen het wel :)


Hoi Jan,

Toon loopt als een tierelier, net als voorheen.
Nu net 5 vienden opgenomen en dat gaat goed de rest ga ik morgen uitvlooien.
Jouw akkoord is binnen en ik heb je afgevinkt voor opname in de vergelijking.
maar ligt het nu aan mij maar zit de fix van het wifi probleem er nu wel of niet bij voor de verbinding tussen een experiabox v8 en toon want dan schiet het weer niet op en die eco modus krijg ik ook de ...... van.
en zo niet wanneer gaat dat probleem verholpen worden ????


Die zit er niet in, want het is KPN gebonden; die zou met een update voor de V8 komen.
IK heb daar geen hoge pet van op en adviseer altijd:
  • niet opwachten
  • KPN vragen om een V9
  • of voor enkele tientjes een routertje kopen en probleem is meteen opgelost.
  • kan je ook nog kiezen voor DUAL band want die zal je nu wel niet hebben.
Badge

Quote Brandje

Hoi john,

Bij mij startte het verwerken van de vergelijkingsgegevens om 00.06 uur.
Nu na 16 minuten is Toon daar nog mee bezig.
Was het wel handig om een reset te geven?
Had je al vrienden toegevoegd?

En hoe is het nu met je vergelijk na de reset?


Toon doet het nu weer goed en Toon zal morgen 16-4-2014 zijn vergelijkingsdata ophalen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Toon loopt als een tierelier, net als voorheen.
Nu net 5 vienden opgenomen en dat gaat goed de rest ga ik morgen uitvlooien.
Jouw akkoord is binnen en ik heb je afgevinkt voor opname in de vergelijking.


hier draaid Toon ook goed  Ton , ik had niet anders verwacht🆒
mis alleen nog iets van solarpower , maar dat zal wel komen als de zon weer wat sterker word.

hier 4 vrienden en wachtend op nog 1

er mogen er zich via een pb nog meer aanmelden hoor .

beter vol dan leeg :D
het is in iedergeval een leuke gadget.

nu nog een nieuwe app update .

en een schop onder de kont van mijn Eneco tussen stand "slim"
die loopt inmiddels 4 dagen achter , terwijl de site enelogic 1 dag achterloopt !!!!
kom op Eneco dat kan beter😕
Reputatie 4
Badge +4
@allen: vraagje: is het dag-overzicht van gasverbruik nog in liters/uur? Of is het verbruik in homescherm in meer dan 1 decimaal (m3)?

Peter-Paul
Reputatie 4
Badge
@allen: vraagje: is het dag-overzicht van gasverbruik nog in liters/uur? Of is het verbruik in homescherm in meer dan 1 decimaal (m3)?

Peter-Paul



nee de aanduiding is in m3
Reputatie 4
Badge +4
@ljr75: ook bij de grafiek???

Peter-Paul