Software update 2.5 | Eneco Community

Software update 2.5

• 16 september 2013
  • 292 reacties
  • 9347 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Bij Eneco blijven wij Toon®️ continu ontwikkelen. Deze week starten we met de uitrol van de nieuwste software update. De belangrijkste vernieuwing is een uitgebreide ‘hulp bij storing functionaliteit’. Daarnaast hebben we een aantal handige verbeteringen op Toon doorgevoerd, waardoor Toon nog gebruiksvriendelijker wordt.

Vanaf 17 september wordt de nieuwe software in drie weken groepsgewijs aangeboden aan onze Toon klanten.

Met deze software update krijgt je Toon de beschikking over een uitgebreide ‘hulp bij storing functionaliteit’. Als de storingsindicator in de statusbalk van het homescherm verschijnt, is er ergens een storing opgetreden. Bij de verwarming, de energiemeters of het internet.
Door op de storingsindicator te drukken, kom je in het Systeemoverzicht. Hier kan je zien waar de storing precies zit en wat je eraan kunt doen.

Toon is op nog meer punten verbeterd:

• De thermostaat-tab in het Systeemmenu heet nu ‘Verwarming’.

• Energiegegevens:
- Stroomverbruik na overstap naar dubbeltarief wordt nu meteen juist weergegeven.
- De indicator van de verbinding met de meteradapter gaf de eerste 24 uur na installatie altijd 5 sterren aan. Dit is aangepast. De indicator blijft nu na installatie grijs en toont pas na 24 uur de kwaliteit van
de verbinding. Toon heeft deze tijd nodig om de stabiliteit van de verbinding met de meteradapter te bepalen.

• Internet: er kan nu probleemloos naar een ander draadloos netwerk geswitcht worden.

• Deelname aan onderzoek: Eneco voert regelmatig onderzoek uit onder Toon klanten. U wordt hiervoor via e-mail uitgenodigd. Om uw deelname eenvoudig te kunnen bevestigen hebben we een extra instelling toegevoegd.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

292 Reacties

Oké, in de meeste gevallen is het zeer kort de melding en is zo weer weg. 
Straks krijgen we een fix voor de storingsmodule en zal het hopelijk afgelopen zijn. 
Reputatie 1
Had ook gekund, maar er stonden nog wat meer apparaten aan achter het modem die ik eigenlijk niet wilde stoppen. En aangezien het probleem in Toon zit wou ik die resetten toen hij ineens vastliep wat ik nog nooit eerder mee heb gemaakt. Niet dat ik me er erg druk om maak, maar het viel me op
Waarom heb je het modem niet even gerest?
Dan komt er een nieuwe koppeling en dan zou het ook over kunnen zijn.
Reputatie 1
Bij mij heeft gisteren bijna de hele dag het rode wifi kruis in het scherm gestaan terwijl er  gewoon verbinding was met het Service Center. Wel een vreemde actie, eind van de middag dacht ik een reset te geven, zodat het kruis misschien weer zou verdwijnen, maar het scherm leek wel bevroren. Ik kon overal drukken, meer er gebeurde niks. Zelfs de reset knop aan de onderzijde van Toon gaf geen enkele actie. Uiteindelijk maar de voeding losgetrokken om hem te resetten. Daarna werkte alles weer perfect. Geen rood wifi kruis, geen vastlopers of wat dan ook. Hopelijk komt er snel een fix....
Badge +1

We zijn nu een week verder!
Ik heb verder niets meer gehoord..............
Hoe is het nu?

Klopt, we zijn een weekje verder. en het wifi probleem is afgelopen zaterdag weer opgetreden.
Ja de update is gedaan naar versie 2.5.18.
Nu weer even een weekje of meer afwachten of het Wifi probleem hiermee opgelost is.

Hoi Toonje lager,

We zijn nu een week verder!
Ik heb verder niets meer gehoord..............
Hoe is het nu?
Nu weer even een weekje of meer afwachten of het Wifi probleem hiermee opgelost is.

Handiger is als je dit plaatst in het topic 2.5.18..................
Nou dat WiFi probleem is uiteraard niet opgelost, anders zou Joep dat wel gemeld hebben.:p
Badge +1
Wel even reageren in het topic over de 2.5.18 he..............
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb hem nog niet gezien. Maar hij staat wel klaar. Nou gauw update dan maar.
Hoi Hans,

Hier loopt ie al en is geinstalleerd.
Badge
Update vandaag!
Gelukkig!
Badge +1
Ook bij mijn Toon is inmiddels ook weer (ondanks de laatste software versie) het rode Wifi kruis opgetreden:mad:.

Na menu, systeem, software, herstart gaat hij wel naar een volgend scherm maar hangt dan blijkbaar. Zie foto.
Na een restart via het reset knopje aan de onderzijde kwam Toon weer goed op. Zie foto
Reputatie 4
Badge
Ik krijg nog met regelmaat een driehoek te zien dat een van de modules niet goed werkt. Die van het gas.
Terwijl hij er echt goed op zit en werkt.

Wat een muggezifter :rolleyes:
Taalfouten zijn niet belangrijk Jürgen, ik zal ze ook wel maken, als het gestelde maar over komt.
Het was gewoon een leuk bruggetje en ik twijfelde zelf ook sinds die laatste taalwijzigingen, zoale panne(n)koek.

Ja dat opnieuw opstarten is voor jou inderdaad lastig; als ik die rode kruizen af en toe heb; krijg ik vrijwel nooit een spontane opstart.
Dat heb ik tot nu toe maar 1 keer, heel in het begin, gehad!
Reputatie 6
Badge +1
]
Over muggenzifter gesproken; ik keek het even na en je schrijft het met een n, dus muggenzifter. :p

Gelukkig beïnvloed het verder niet de goede werking, bij mij althans, van Toon, dus hoop ik ook gauw op die fix.
Het is een kwestie van nog even geduld hebben. 

mijn nl taal is niet mijn sterkste punt, dus voor schrijffouten mijn excusus, maar niet iedereen is overal even goed in :)

Bij mij is het in zoverre een probleem, omdat als Toon vanzelf opnieuw opstart ook de temperatuur dan weer 0,5 graden omhoog gezet moet worden. Is al een eerder onopgelost isseu, die ze niet kunnen traceren. Normaliter is daar niks mis mee, maar nu met deze bug dus wel.
... Met enige regelmaat kijk ik op Toon en dat rood kruis irriteerd toch op een of andere manier :p. Dus ik hoop gauw op de fix.Ik heb er niet zo erg veel last van, maar ik ben toch wel benieuwd waardoor het nu getriggerd wordt. Eneco heeft kennelijk het lek boven, want er is een fix voor aangekondigd.
Het zou toch wel prettig zijn als Eneco vooruitlopend op de update-fix al kan aangeven wat nu de oorzaak is.
Net als bij ziekte is het al fijn te weten wat het is en waardoor het komt.
Nee, je bent geen muggenzifter, vanmiddag zag ik ook weer voor 20 seconden lang het rode kruis voorbij komen! En dan bedoel ik niet de organisatie "Het Rode Kruis"
Over muggenzifter gesproken; ik keek het even na en je schrijft het met een n, dus muggenzifter. :p

Gelukkig beïnvloed het verder niet de goede werking, bij mij althans, van Toon, dus hoop ik ook gauw op die fix.
Het is een kwestie van nog even geduld hebben. 
Reputatie 6
Badge +1
En toch Ton........:p Met enige regelmaat kijk ik op Toon en dat rood kruis irriteerd toch op een of andere manier :p. Dus ik hoop gauw op de fix.

goh wat ik ben ik toch een muggezifter. Al zeg ik het zelf.
Precies, eigenlijk redeneer ik ook zo.
De meeste keren is het kruis hier binnen een halve minuut verdwenen.
We wachten gewoon op de fix, ja toch?

Toon doet verder wat ie moet doen en dat is eigenlijk het belangrijkste!
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben voort heel makkelijk geworden. Ik laat het rode kruis gewoon staan,zolang Toon werkt en berijkbaar is. Gaat het fout, dan start hij vanzelf op en is het weer goed. Persoonlijk ga ik hem niet steeds een softreset geven, met de wetenschap dat het over een aantal dagen weer hetzelfde liedje is.

Hoeft hij ook niet steeds opnieuw in te leren.
Ja dat inleren klopt zeker; het is uiteindelijk een constant proces!
@Marcel en @TJACHA brandje vindt dit topic waarschijnlijk zo. Hier is in het verleden vaak melding van gemaakt. Na iedere reset moet toon weer opnieuw inleren. Dit geeft ook zijn weerslag op de thermostaat. Ik neem aan dat hij niet spontaan aansloeg. Dit deed hij vroeger vaak wel.
Dat Toon het warm krijgt na het rode kruisje heb ik ook gehad.

Afgelopen zaterdag opeens het Wifi-kruisje. PC, telefoon, tablet allemaal normaal connected met de router.

Op het scherm de reset gedaan. Deze liep vast met een mededeling "software opnieuw opstarten " o.i.d. Op het scherm stond alleen deze mededeling verder niets.

Na een half uur maar met de paperclip een nieuwe reset uitgevoerd. Deze startte wel door.

Wat inderdaad opviel was dat de temperatuur op het homescherm opeens meer dan twee graden hoger was(24 ipv 21,5) . Om de kachel toch aan te zetten moest er dus een temperatuur hoger dan toon dacht ingesteld worden. (25 C)

Aan het einde van de dag stond de gemeten temperatuur wel weer op normale waarden in vergelijk met een weerstation op gelijke hoogte. Toon en het weerstation lopen qua temperatuur normaal nagenoeg gelijk.

Na het veel voorkomende gaskruisje bij geen gasverbruik hoop ik dat dit kruisje voorlopig wegblijft.
Reputatie 1
Badge +1
Ons toontje heeft schijnbaar door de storm een bad hairday 😛 eerst om half 2 vanmiddag vloog deze op rood kruis (geen internet) terwijl alle pc's het wel gewoon deden. net om 21.00 uur idem maar dit keer kwam de verbinding niet terug, ook toen deden de laptop/pc het prima. Ik heb het toontje maar een soft reset gegeven op een temperatuur van 21 graden, na de reset had het toontje het schijnbaar warm gekregen want volgens het toontje was het ineens sub-tropischs in ons huisje, het was 24.5 graden!

Afijn, geen paniek, kan gebeuren, sinds de release van 2.5 1 keer kort een uitval gehad en deze twee keer van vandaag dan. Meld het dan ook ter info voor de modjes. Ik ga er vanuit dat het gewoon en tijdelijk foutje is in de toon.