Software update 2.5 | Eneco Community

Software update 2.5

• 16 september 2013
  • 292 reacties
  • 9347 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

292 Reacties

Ik heb er sinds enkele uren last van. Vanmiddag een update gedaan die blijkbaar geen nieuwe functies in zich had. Iemand die weet waarom er een update geweest is?

Hoi Jeroen,

Niet mee zo vaak op het forum he?
Zijn er nu nog problemen na je nieuwste update?
Had jij een rood kruis in het WiFi tekentje?
Mijn Toon geeft een storing weer: er is wel verbinding van Toon naar de router maar geen verbinding van de router naar Internet.

Mijn computer doet het gewoon. Dus rara, wat is er aan de hand?
Meestal gaat het rode kruis vrij snel weer weg; dit bericht is van 2 uur geleden; ik neem aan dat alles weer oke is!
Meestal gaat het rode kruis vrij snel weer weg; dit bericht is van 2 uur geleden; ik neem aan dat alles weer oke is!
Nee is niet weg, het staat al twee dagen zo.
Dat zou ik maar als eerst je modem resetten en daarna Toon.
Reputatie 6
Badge +1
@moderators,

is er al een oorzaak en natuurlijk aanstaande oplossing in de problemen met wiffi kruis, geen zichtbare wiffi verbindingen in met menu internet en wel alle storingsindicatoren groen afgevinkt.
Na een zelf reset van Toon lost het probleem zich tijdelijk op, maar niet structureel
Niet alleen wifi kruis, maar ook uitroepteken dat de verbinding met de energiemeter verbroken is, terwijl er gewoon niet gestookt wordt! Zodra er weer gestookt wordt is de "storing"  verholpen. Nooit last van gehad, maar sinds laatste update gebeurt dit heel vaak.....
Badge +1
Ook ik heb sinds de laatste update bijna wekelijks last van het rode Wi-FI symbool met een rood kruis er achter. Dit geeft mij aan dat er iets mis is met de Wi-FI verbinding tussen TOON en mijn Wi-FI (Cisco E2000) router.
De status meldingen die sinds deze versie mooi zichtbaar zijn onder de systeem optie, geven aan dat alles OK is. Ook een software restart werkt dan niet.
Alleen een soft herstart met het reset knopje aan de onderzijde lost het probleem op.
Wanneer kunnen we hiervoor een software update verwachten?
Loop je geen update achter?
Gezien je voetnoot. 
Badge +1
Loop je geen update achter?
Gezien je voetnoot.

Inderdaad, ik liep achter.
Nu heb ik ook 2.5.14.
Ik zal de voetnoot aanpassen.
Het gekke is dat ik geen melding heb gehad van deze update.
Je hebt wellicht geen Email gehad, maar in je scherm moet toch een melding hebben gestaan?
Badge +1
Je hebt wellicht geen Email gehad, maar in je scherm moet toch een melding hebben gestaan?

Geen melding in TOON.
Wel was de UPDATE knop actief. Nu na de update is de knop weg.
Dus dat had ook een indicatie kunnen zijn dat er een update was.
Nu gewoon maar even een tijdje afwachten.
De laatste update is al een tijdje geleden, dus die melding in je homescherm zal wel door ouderdom vanzelf verwijderd zijn.
Ik zou nu de zaak gewwon eens een weekje aanzien.
Ik en vele anderen hebben ook een probleemmelding van WiFi gehad.
Bij mij was het 1 keer en na 4 weken heb ik geen melding verder meer gezien.
Reputatie 6
Badge +1
Grom, grom. Weer een kruis door het wiffi gedeelte. Ook weer is het veld van de wiffi netwerken leeg. Nu is het wachten op de spontane Toon reset. Mag ik svp mijn oude firmware ( zonder storingsmodule) terug?
Geen paniek; laat maar waaien. 
De update is onderweg!!
Reputatie 6
Badge +1
Oke dan heb ik iets gemist. :rolleyes:
Oke dan heb ik iets gemist. :rolleyes:

Geeft niets!

Danielle heeft in een topic aangegeven dat Eneco het als een bug beschouwd en in een volgende update wordt het gefixt.
Dus een ieder kan op dit gebied rustig achterover leunen.
Komt goed!
Reputatie 6
Badge +1
:pIk moet ook zoveel bijlezen 
Ja als je even niet online bent, loop (rij) je meteen achter. 
Maar bijlezen  geeft jou toch een mooie afleiding?
Ik had vanmiddag weer een rood Wifi-kruis, dus het is niet bij één keer gebleven.
Onderzoek op het netwerk wees uit dat er wel degelijk verbinding was met het accesspoint en ook de route via de gateway naar het internet was in bedrijf.
In plaats van een reset heb ik op Toon vanuit het Home-venster gedetailleerde weersinformatie opgevraagd.
Daar kreeg ik een scherm dat enige minuten een venster met "Even geduld" liet zien.
Vervolgens verscheen toch de gevraagde informatie en was ook het rode Wifi-kruis verdwenen. Zonder reset dus.
Mijn conclusie hieruit is dat het rode kruis niet wordt veroorzaakt door het wegvallen/ontbreken van de Wifi-verbinding, maar door het geen toegang kunnen krijgen tot het Eneco Service Center.
Willen anderen die een rood Wifi-kruis krijgen dit ook eens proberen, dan kunnen we onze thuisnetwerk-situatie uitsluiten bij het zoeken naar de oorzaak van dit probleem.
Als ik het kruis zie, wil ik graag het zelfde testen. 
Maar Danielle heeft al aangegeven dat het een bug is en in een volgende update gefixt wordt. 
Reputatie 6
Badge +1
Ja Toon Econoom, maar als ik iets opvraag krijg ik een spontane reset van het systeem. Behalve laatst, toen duurde het even, kwam ik terug op de homescreen en was het kruis weer weg.
Enkele minuten geleden had ik een rood WiFi kruis.
Dus gedrukt op de weer App
Die kwam keurig en leek accuraat.
Vervolgens drukte ik weer op het scherm; er gebeurde niets!
Ook geen melding, 20 seconden later ging het scherm terug naar home en gelijkertijd was het rode kruis weer weg.

Verder geen spontane reset of zo; Toon gedraagt zich weer net als voorheen!
Het rode WiFi kruis heeft maximaal 1 minuutje geduurd.
Reputatie 4
Badge
Het lijkt soms of het scherm even bevriest en een paar seconde later pas een reactie komt. Dan werkt het weer even goed.
Het is vaak als hij even niet gebruikt is. Dit is erger geworden na de laastste update heb ik het idee.
Reputatie 1
Ik heb het inmiddels ook enkele malen mogen ervaren. Er is inderdaad korte tijd een rood wifi kruis te zien. Als je dan bij het systeem kijkt zie je overal groene vinkjes staan en bij internet staat dat er gewoon verbinding is met het Servicecenter. Inderdaad na een korte periode is het rode kruis weer weg. Ik was eerst aan het twijfelen dat het wellicht kwam doordat ik 2 wifi routers heb staan met hetzelfde SSID en dat Toon daar wellicht van 'in de war' raakte, maar zo te lezen is dat niet de oorzaak. Het doet gelukkig niks af aan de werking van Toon, dus we wachten even af tot de update 🙂