Software update 2.4 | Eneco Community

Software update 2.4

Reputatie 7
Badge +6
Bij Eneco blijven wij Toon®️ continu ontwikkelen. Vanaf deze week bieden we weer in groepen de software update aan. Deze update is mede tot stand gekomen door jullie feedback. Samen maken we Toon nog beter. Dit keer bestaat de update uit een aantal handige en belangrijke verbeteringen op Toon, waardoor Toon stabieler en gebruiksvriendelijker wordt. De release notes zijn tevens vanaf morgen te vinden via onze website. De update duurt ongeveer 10 minuten.

De update van de Ton app wordt uitgerold in september in verband met een nieuwe functionaliteit.

1. Status verbruik

Aan Status Verbruik zijn verschillende verbeteringen doorgevoerd:
  • In de tab ‘Maand’ wordt de status weergegeven per maand. Met de pijltjes naar links en rechts kunt je door de maanden heen bladeren.

• De eerste maand, die weergegeven wordt is de eerste kalendermaand na de maand waarin de installatie van Toon®️ heeft plaatsgevonden. De verbruiksgegevens in dit overzicht komen overeen met de Maandgrafieken.

• Nieuw icoon in statusbalk: Bij een verbruik van meer of minder dan 20% t.o.v. het ingeschatte jaarverbruik, zag je in de statusbalk een uitroepteken in een grijze driehoek. Dit werd door veel gebruikers gezien als een technische fout. Met het nieuwe icoon(rode duim met uitroepteken) is dit opgelost.

2. Ingeschat verbruik Stoom en gas in grafiek

De grafiek ‘Ingeschat verbruik’ Stroom en Gas is op
verschillende punten verbeterd:
  • Bij een update van het Ingeschat verbruik wordt de rode curve ‘Ingeschat verbruik’ in zijn geheel aangepast vanaf het moment dat de jaarnota is ontvangen of vanaf de installatie van Toon. Dus met terugwerkende kracht zie je nu een aanpassing van het ‘Ingeschat verbruik’. Voorheen liet de curve een knik zien.

3. Inzicht in je gasverbruik

In de vorige software update is de indicator voor gasverbruik
van vandaag aangepast. Om uw gasverbruik per
dag nog eenvoudiger te kunnen aflezen zijn de volgende
verbeteringen doorgevoerd:
  • Het gasverbruik wordt niet langer in liters getoond maar in m3.
  • Meer dan gemiddeld verbruik kleurt nu donkerblauw in plaats van rood.
  • De blauwe balk heeft nu ook dezelfde breedte als de indicator bij Stroom.
  • Het witte streepje tussen de gekleurde blauwe balken geeft het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen aan.

4. Overige verbeteringen/bugfixes

• Opstarten Toon: de totale opstartprocedure is versneld, opstartschermen zijn minder technisch en het zwarte scherm tijdens het opstarten is verkort.
  • Kleine verbeteringen zijn doorgevoerd bij het tonen van energiegegevens en thermostaatprogramma’s.
  • User Interface Display: [LIST=1]
  • Vanuit software update-bericht directe link naar updateknop (onder ‘Software’) zodat u direct kunt updaten.
  • Na een geslaagde update zie je een splash screen met informatie over de update. Wat is nieuw en wat is verbeterd?
  • Resetbutton geplaatst, zodat display minder snel teruggezet wordt op fabrieksinstellingen.

• WiFi/internet:
    1. Een lege WiFi-netwerklijst bij gebruik van een Sitecom router.
    2. Verbindingsproblemen met een Apple Time Capsule router.
    3. Onterechte melding dat er geen verbinding is met het Service Centre, waardoor er o.a. geen weersinformatie getoond wordt.
    [/list]

• Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

205 Reacties

De update (2.4.12) loopt hier; duurt vrij lang nu al meer dan 4 minuten. Dat is dus een behoorlijk grote update zeg!!

Update: loopt nu al 8 minuten. Majore wijziging dus!
    Nu 9e minuut start Toon op!
    Ik ben nieuwsgierig....................
    Reputatie 7
    Badge +6
    @Ton

Dat klopt, deze update duurt ongeveer 10 minuten, ik heb mijn reactie aangevuld.
    Oké Toon is wer online en inderdaad komt meteen  de vraag: Wat is er nieuw?
    Hoi Folkert,

Dat begin met wat is er nieuw vind ik erg prettig en duidelijk, meteen kan je bladeren; dat hebben jullie professioneel gedaan zeg!
    Dat zal menige Toon gebruiker kunnen waarderen.

Prettig ook in het sub-menu dat je de opdracht Toon herstarten zonder verlies van gegevens nu kan invoeren.
    In status verbruik nu dus ook de maand controle; die dit ik tot nu toe handmatig, kan ik ook mee stoppen; is een erg prettige extra controle punt!

Hoewel ik een Sitecom router (WL350) heb, heb ik ook deze keer geen enkel probleem gehad met de WiFi verbinding..........
    Verder zie ik geen zaken die niet goed zouden werken.
    Alle basisfuncties doen het meer dan perfect!
    Reputatie 6
    Badge +1
    Ik ben benieuwd, wanneer de update binnen zal vallen. Bij kleine updates was dat 5 dagen nar release, dus dat zal nu wel een week of 2 duren. Ik wacht vol spanning af. Ben benieuwd en nieuwsgierig tegelijk.

is het temp issue ook opgelost, of moet ik die weer eerst op 0 zetten en dan weer bijplussen?

is het temp issue ook opgelost, of moet ik die weer eerst op 0 zetten en dan weer bijplussen?

Dat weet ik niet, want dat speelt bij mij niet, maar willicht dat Folkert daar nog een mening over heeft.
    Reputatie 5
    Badge +3
    Hier zonder problemen binnen. Ziet er weer mooier uit.
    Leuke verbeteringen; vooral in het scherm Status Verbruik!
    Reputatie 3
    Badge
    Hier net geinstalleerd. Het werkt zoals het moet werken. Ik twijfelde wel aan de tijd die ik moest wachten. Ik hoop niet dat er klanten zijn die de resetknop gaan gebruiken. 🙂
    Nu de iPhone app nog aanpassen van liters naar m3.
    Reputatie 3
    Badge
    Moet zeggen dat ik niet echt een nieuwe functie heb kunnen ontdekken. Ik had wel iets meer verwacht.
    Reputatie 4
    Badge
    Ik heb geen berichtje gekregen, normaal zie je toch een bericht op de toon?
    Toen ik bij de software versie ging kijken zag ik ineens wel update staan, hij is daar nu mee bezig. Ben benieuwd zo.
    Reputatie 4
    Badge

Dat klopt, deze update duurt ongeveer 10 minuten, ik heb mijn reactie aangevuld.
    Het is maar goed dat ik dit lees, wilde al gaan resetten enzo.
    Nu de iPhone app nog aanpassen van liters naar m3.

Ik ben er van overtuigd dat dat bij Apple (ter goedkeuring) ligt en er binnen enkele dagen een update zal zijn.
    Moet zeggen dat ik niet echt een nieuwe functie heb kunnen ontdekken. Ik had wel iets meer verwacht.

Hoi Jeroen,

En wat dacht je van het maand overzicht dan??
    Reputatie 3
    Badge
    Daar moet ik nog even op wachten 🙂 maar ik vond de nieuwe functie zoals het vergelijken met je buurt wel grappig. maar je hebt gelijk.
    Reputatie 4
    Badge
    Voorlopig krijg ik na de update wat ik ook doet geen verbinding meer. Vraag me af of er meerdere mensen zijn met dit probleem.
    Reputatie 2
    Badge +2
    Ook hier update geinstalleerd. Zeker weer een verbetering in de scherm weergave en ook de uitleg van de verbeteringen in de update zal zeker voor niet Forum gebruikers een verbetering zijn.
    Toch nog een punt waarvan ik zelf vind dat dit er nu al veel te lang in zit. Ik zag vanmorgen toen ik het Forum bekeek dat er een update was en moest toen in Toon toch weer zelf naar de update pagina gaan om daar inderdaad te zien dat een software update was en deze te starten.
    Als de update gedaan is zie je daarna pas twee nieuwe mailtjes. In de eerste dat er een software update klaar staat (overbodig want die heb ik al gedaan) en in de tweede dat de software update is gelaagd.
    Dit gaat dus nog steeds niet goed. Mijns inziens zou Toon een paar keer per dag zelf op die update moeten controleren en dan ook het mailtje Tonen dat er een update klaar staat. Ik heb zelf nog nooit gezien dat de software update melding er staat maar dat kan komen omdat ik zelf meestal nogal snel met updaten ben.
    Reputatie 3
    Badge +3
    Waarschijnlijk zal de update bij mij vanavond wel klaar staan. 🙂 Ben benieuwd
    Reputatie 3
    Badge +3
    Mijns inziens zou Toon een paar keer per dag zelf op die update moeten controleren en dan ook het mailtje Tonen dat er een update klaar staat. Ik heb zelf nog nooit gezien dat de software update melding er staat maar dat kan komen omdat ik zelf meestal nogal snel met updaten ben.

Heloemaal eens met Paul
    Reputatie 1
    Ik ga de update nu binnen halen, ben benieuwd, maar de verbeteringen klinken goed!

Update is binnen, ongeveer 8 minuten. Nu is Toon op aan het starten. Opstartscherm ziet er rustig uit.

Na de opstart krijg je netjes een 'Wat is nieuw' scherm met de wijzigingen. Dat ziet er erg netjes uit en is ook erg netjes. Ook voor mijn vrouw die in een minuutje alle nieuwe dingen weer heeft gezien en niet zelf op onderzoek uit hoeft. Complimenten!!!

De overige functies en de nieuwe functies werken verder prima. Maandoverzicht is prettig om het verbruik te analyseren. Al met al ziet er de update er goed uit!
    Reputatie 4
    Badge
    Waarschijnlijk zal de update bij mij vanavond wel klaar staan. 🙂 Ben benieuwd
    Ik denk dat hij er al staat, je moet even handmatig kijken of hij er al is.

Als de update gedaan is zie je daarna pas twee nieuwe mailtjes. In de eerste dat er een software update klaar staat (overbodig want die heb ik al gedaan) en in de tweede dat de software update is gelaagd.

Hoi Paul,

Grappig dat jij dat ook constateert. Ik dacht gister dat ik gewoon erg snel was. Ik updatte namelijk enkele minuten na plaatsing van het topic van Folkert.
    En ook ik kreeg pas na de update de melding van 2 Emails.
    1e was de aankondiging en de 2e was dat de update geslaagd was.
    Overigens kreeg ik op reguliere wijze een Email pas vanmorgen om 10:01 uur in m'n inbox.
    Dus kennelijk gaat dat nog niet helemaal zoals het hoort en dan bedoel ik met name het plaatsen van het update/email ikoontje in de rechter bovenhoek van Toon.

Even afwachten of Folkert daar nog een mening over heeft!
    Reputatie 4
    Badge
    Mijn toon heeft eindelijk weer verbinding. Maar als ik nu op mijn smartphone of via internet kijk kloppen de waardes niet met mijn toon, en deze blijven dan ook op hetzelfde staan.
    Ook heeft hij moeite met verbinding te maken. Heb toon al gereset maar mag niet helpen.
    Reputatie 2
    Badge +2
    Mijn toon heeft eindelijk weer verbinding. Maar als ik nu op mijn smartphone of via internet kijk kloppen de waardes niet met mijn toon, en deze blijven dan ook op hetzelfde staan.
    Ook heeft hij moeite met verbinding te maken. Heb toon al gereset maar mag niet helpen.

Ik heb dit gelijk even gecheched. Ik kreeg moeizaam verbinding met mijn Toon en er werd een wachtwoord gevraagd. Toen ik begon met het intoetsen van het wachtwoord schoot hij ineens gewoon door.

Waarden schelen iets. Electra op Toon 230 de app 220 Watt, Gas 1.1 m3 en de app 1059 liter.
    Buiten dat de waardes niet gelijk zijn constateer ik gelijk ook dat de app nog omgezet moet worden naar m3 voor het gasgebruik.