Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Misschien zijn er morgen rond 16:00 uur weer wat meldingen van Toon gebruikers die de update nog niet hebben gehad.

Haha, je bent aan het vissen Ton....
Reputatie 3
Badge +4
Wat een geweldigde discussie hier. :)

Sorry Jeroen, maar ik ga er maar één credits geven in dit topic (als het zo ver komt 🆒).
. En dat is Eneco zeker 🙂
Misschien zijn er morgen rond 16:00 uur weer wat meldingen van Toon gebruikers die de update nog niet hebben gehad.

Haha, je bent aan het vissen Ton....

Ja uiteraard,  want hoe meer Toon gebruikers deze methode toepassen/bemerken hoe mooier het voor mij is.
Reputatie 3
Badge +4
En toch kan ik me in het verhaal wel wat voorstellen zoals Brandje het beschrijft . Hoop dat de Moderators hier antwoord op kunnen geven. 
En toch kan ik me in het verhaal wel wat voorstellen zoals Brandje het beschrijft . Hoop dat de Moderators hier antwoord op kunnen geven. 

Die kunnen hoogstens deze werkwijze eens bij Quby (de software leverancier) uitzetten en laten testen. We wachten maar af.
Reputatie 3
Badge +4
Mijn verbinding met meteradapter is slechts 1 ster, hoe kan dit worden verbeterd? 

Ik las het onderstaande maar begrijp het onbderstreepte deel niet :-) 

Om te voorkomen dat de gemeten energiegegevens onjuist zijn, bewaakt Toon nu continu de kwaliteit van de draadloze verbinding met de meteradapter in de meterkast. Via Menu ? Systeem ? Energiemeters geeft Toon op een schaal van 1 tot 5 aan wat de kwaliteit van de verbinding was in het afgelopen etmaal. Als de verbinding aan het eind van de dag veranderd is naar slecht of zeer slecht, dan ontvang je automatisch een bericht. Je kan dan proberen de verbinding te verbeteren door de meteradapter om te draaien of een beetje te verplaatsen. Je ontvangt opnieuw een bericht als de verbinding vervolgens een heel etmaal verbeterd is.

Ik heb inderdaad 1x de melding gehad dat de meter adapter verbinding slecht was.
  • Verplaatsen van de meteradapter in de meterkast is geen optie.
  • De Meterkast zit op ca. 6 meter hemelsbreed van TOON begane grond.
Als verplaatsen geen optie is, waarom probeer je de adapter dan niet te verdraaien?
Je zegt dat je dit onderdeel niet begrijpt. Er wordt bedoeld dat de ingebouwde "antenne" wellicht een betere richting krijgt richting Toon.
Als 1 * verlies van data betekent, wat ik ook vermoed, dan zou ik contact opnemen met Eneco voor het plaatsen van een repeater.
Reputatie 3
Badge +4
Als verplaatsen geen optie is, waarom probeer je de adapter dan niet te verdraaien?
Als 1 * verlies van data betekent, wat ik ook vermoed, dan zou ik contact opnemen met Eneco voor het plaatsen van een repeater.

Wat bedoel je met adapter verdraaien? 

Wat bedoel je met adapter verdraaien? 

Ik heb de tekst net nog even aangepast heb je dat meegekregen?
Verdraaien betekent dat je de adapter waar de plaksensoren op aan gesloten zitten, zodanig wordt gekanteld/gedraaid dat het aantal *** wellicht oploopt op Toon
Reputatie 3
Badge +4
Naar mijn gevoel zit dat goed want de groene lampjes knipperen prima, het gaat om de electronica in het stopkontakt in de meterkast die naar TOON zendt, dat signaal schijnt te laag te zijn. Ik heb maar 1x een melding sinds de update afgelopen week.
Ik geloof dat we nu langs elkaar heen praten.
De groene knipperende ledjes hebben niets te maken met de **** op Toon.
Deze ledjes knipperen om aan te geven dat er data gelezen wordt van de gas en stroom meter
Reputatie 7
Badge +7
Meter adaptor andersom in,t stopcontact .?
Verleng snoerke er aan en iets verplaatsen. ?
Ge weet maar nooit.
Reputatie 3
Badge +4
Ik geloof dat we nu langs elkaar heen praten.
De groene knipperende ledjes hebben niets te maken met de **** op Toon.
Deze ledjes knipperen om aan te geven dat er data gelezen wordt van de gas en stroom meter

We zitten nog op dezelde golflengte hoor, inderdaad wordt er prima data gelezen maar het zal wel goed verzonden moeten worden naar TOON ,en dat signaal is te laag. Mogelijk door onze heerlijke betonnen woning 🙂
Maar heb je nu geprobeerd die adapter waar die 2 stekkertjes inzitten iets te verdraaien, want dan zend de antenne wellicht beter uit naar Toon.
Reputatie 3
Badge +4
Heb jullie adviezen opgevolgd maar signaal blijft ongewijzigd, morgen nog maar eens kijken. Wat kost een extra repeater plaatsen?
Oke dan is dat ook gecontroleerd.
Als je contact met Eneco opneemt dan is de plaatsing volgens mij gratis!!
Kan je mooi doorgeven welke acties je al ondernomen hebt.
En als je goed voorbereid wilt zijn lees dit topic dan even.
Dan ben je helemaal goed geinformeerd en zie je zelfs een foto van de repeater waar ik het steeds over heb.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/gas-standen-komen-soms-niet-door-5578/index3.html#post30922
Reputatie 3
Badge
Repeater is gratis (volgens mij) en je de monteur kan nu in 1x zien dat je signaal slecht is. Heb je al en stekkerdoos in de meterkast liggen? Zo nee dan zou je die kunnen plaatsen waardoor je de meteradapter ook een x aantal cm (50cm ?) kan verplaatsen.
Badge +2
Hoi Rob,

Ja dat klopt uiteraard. Na 1 a 2 keer drukken en er komt niets, dan gaat het over. Dan was je dus nog niet aan de beurt.....
Want je kan de server van Eneco uiteraard op deze wijze niet dwingen jouw de update met voorrang te geven.

Met deze methode overbrug je de de tijd die het kennelijk kost om het update ikoontje in je home scherm te plaatsen, terwijl "onder water" de update voor je al beschikbaar is.

@ Brandje

U hebt gelijk bij mij net zo als je het vertelde

karst
Reputatie 3
Badge
Dus jij zag nog geen knop maar probeerde het wel?
Badge +2
@ jeroen

klopt geen knopje of envelopje drukte twee keer naast de software waar dat knopje oorspronkelijk komt
en walla daar was het update knopje

Karst
Reputatie 1
@ allen: volgens mij is deze verborgen 'feature' nu genoeg belicht?:) Ik lees hier al dagen over knopje weg en zo....
Is het een idee om weer on topic te gaan en dat de mensen die de update inmiddels gebruiken hier laten weten wat ze er van vinden?
Dus jij zag nog geen knop maar probeerde het wel?

Hoi Jeroen,

Je ziet het, het werkt wel degelijk. 
Ik ben blij dat er steeds meer Toon-gebruikers het ook onder vinden. 
Probeer het bij een volgende update zelf maar eens. 
Al eerder stelden we voor of Eneco of Quby erop wil reageren. 
Afwachten maar. 
Krijg net (vandaag dus 19 maart) een Email binnen inzake deze update 2.3.17.......................
De update had ik al vorige week maandag 11 maart al.

In deze mail wordt keurig uitgelegd wat er veranderd/verbeterd is.
Op zich prima.

Maar..............Eneco is dit geen mosterd na de maaltijd.

Het moet toch mogelijk zijn via de bestaande lijst van gefaseerde uitrol/push van een update om gelijktijdig, liever eerder, deze mail te sturen??