Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Toch wil bij mij de update knop er eerder zijn dan het berichtje in toon. Bij mij komen sommige berichten pas na een update binnen. 🙂 dat verhaal van brandje heb ik ook nog niet gezien. Ik herken me wel als ik benoem dat ik nog geen ericht in me postvak in gezien had maar wle al kon updaten.

@Jeroen,

Precies dat bedoel ik.
Als ik aan de beurt ben, kan ik wachten tot de melding (rechtsboven) dat er een update is, maar ik heb het de vorige keer gewoon opkunnen roepen door in het (nog) lege update vlakje (achter het nummer van de huidige software-versie) te drukken.
Want hoe vreemd ook die schakelaar is daar (onder water) echt wel aanwezig, maar (dan nog) niet actief............
Dus een volgend keer als we weten dat er een nieuwe versie aankomt, gewoon eens proberen.
Inheb nu de update binnen. Maar het is echt een verbetering. P.s. Bij mij reageerde het panel wel sneller dat de oorspronkelijke update.

@jvp,

Dat is maar tijdelijk. Kijk Toon is opnieuw opgestart en z'n cache is weer leeg, daarom reageert Toon wat sneller.
Als je nu een paar opdrachten achter elkaar doet, zal je zien dat Toon weer even snel of traag is, hoe je het ook wilt noemen..............
@Folkert,
Kun jij wat informatie geven op welke manier de update uitgerold wordt. Is dit op bepaalde tijdstippen of zit er iets anders achter.

Ook ik ben nieuwsgierig naar jouw antwoord Folkert. Al heb ik het ideen dat nieuwe updates altijd rond 15:00 uur uitgerolt worden.
Ik zit er niet ver naast denk ik zomaar.
Reputatie 3
Badge +4
Precies dat bedoel ik.
Als ik aan de beurt ben, kan ik wachten tot de melding (rechtsboven) dat er een update is, maar ik heb het de vorige keer gewoon opkunnen roepen door in het (nog) lege update vlakje (achter het nummer van de huidige software-versie) te drukken.
Want hoe vreemd ook die schakelaar is daar (onder water) echt wel aanwezig, maar (dan nog) niet actief............
Dus een volgend keer als we weten dat er een nieuwe versie aankomt, gewoon eens proberen.
[/quote]Nu net weer geprobeerd maar kan drukken todat ik een ons weeg geen update   Blijf nu maar wachten tot morgen.  
Hoi PieterMary,

Vooral niet drukken tot je een ons weegt. Eén a twee keer is echt voldoende.
Probeer het nog eens rond 16:00 uur.............................
Reputatie 3
Badge +4
Dat wordt vanavond.  Hou jullie op de hoogte. 
Prima, maar als je aan de beurt zou zijn dan staat het wel inmiddels in je homescherm rechtsboven. 
Maar we wachten af. 
Eneco heeft nog een volle week om tot volledige uitrol te komen. 
Even tussen door: je bent toch wel verbonden met het servicecentrum hè??
Reputatie 3
Badge
We zijn nu pas een week verder inderdaad. Dat is lang geleden haha. Wat brandje zegt. Check in de ochtend en avond even en verder geen aandacht aan besteden.
Reputatie 3
Badge +4
De update is binnen , gelijk geïnstalleerd dit ging goed. Wel even  wennen . Gelijk alles even vlot nagelopen of alles nog goed stond en dat stond het uiteraard. Wat mij betreft mogen ze het verkeers info eraf halen hier hebben we dat nog niet een keer gebruikt. Ook hier geen envelopje met de mededeling voor de update.
Reputatie 3
Badge
Kwam het envelopje wel achteraf?
De update is binnen , gelijk geïnstalleerd dit ging goed. Wel even  wennen . Gelijk alles even vlot nagelopen of alles nog goed stond en dat stond het uiteraard. Wat mij betreft mogen ze het verkeers info eraf halen hier hebben we dat nog niet een keer gebruikt. Ook hier geen envelopje met de mededeling voor de update.

Goed hè? En weer rond 16:00 uur. 
En je ziet hè dat je de update kunt OProepen........
Het klinkt gek, maar het is precies wat ik ook meemaakte. 
Reputatie 5
Badge +3
Bij mij ook binnen. Geen envelopje! Wel toen ik op update drukte. Ziet er verder goed uit. Vind alleen het balkje voor gasverbruik vandaag qua vormgeving en kleur niet bij het geheel passen. Jammer!
Heerlijk voor jou en voor mij, want het is dus inderdaad te forceren door een keertje in dat lege veld te drukken. 
En wat vind je van de update los van het balkje?

Overigens vond ik dat balkje met cumulatieve verbruik in liters aanvankelijk ook niets, maar ben er nu toch aan gewend geraakt. 
Reputatie 3
Badge +4

. Maar waarom kregen we hem dan vorige week niet toen je me uitlegde hoe ik het moest doen.  
Reputatie 3
Badge +4
Kwam het envelopje wel achteraf?
Ja eerste bericht was update is geslaagd , 2 de bericht was update staat gereed.
Heerlijk voor jou en voor mij, want het is dus inderdaad te forceren door een keertje in dat lege veld te drukken. 

Hoi Ton, je zult me wel een pessimist vinden, maar ik schaar dit soort dingen onder toeval, geluk of Efteling verhalen. Ik ben benieuwd wat Eneco hierover te vertellen heeft alvorens ik overtuigd kan worden :D

. Maar waarom kregen we hem dan vorige week niet toen je me uitlegde hoe ik het moest doen.  

Dat had ik toch uitgelegd?
Het is niet zo dat je via deze methode de server bij Eneco kunt forceren. 
Eneco moet immers de update eerst aan jouw Toon ter beschikking stellen en dat gebeurt in fases. 
Het enige wat je op deze wijze bereikt is een overbrugging van de tijd van ter beschikking tot het moment dat het envelopje in de rechterbovenhoek verschijnt. 
Maar ik vind het wel leuk dat wat ik eerder ontdekte en door menigeen, begrijpelijk, niet werd geloofd, wel waar is en een versnelling van je update geeft. 

Veel gebruiksplezier met je Toon!
Reputatie 5
Badge +3
En wat vind je van de update los van het balkje?

Overigens vond ik dat balkje met cumulatieve verbruik in liters aanvankelijk ook niets, maar ben er nu toch aan gewend geraakt. 

Bij stond er wel een update knop. Drukken op een leeg veld had tot nu toe geen effect. Update vind ik prima. Dat het gas nu cumulatief weergegeven wordt is een verbetering voor Toon gebruikers met een slimme meter. Het enige wat ik jammer vind is de kleur en vormgeving.

Verder werkt alles goed.

Hoi Ton, je zult me wel een pessimist vinden, maar ik schaar dit soort dingen onder toeval, geluk of Efteling verhalen. Ik ben benieuwd wat Eneco hierover te vertellen heeft alvorens ik overtuigd kan worden :D

Leuk dat je nog even reageert. Je snapt toch wel dat nu 2 bestaande gevallen mijn veronderstelling nu staven. 
Het enige wat nu bewezen wordt is dat je qua tijd de update kunt versnellen. 
Het blijft gissen hoeveel tijd later het envelopje zou komen als je niet in het lege veld drukt......

Leuk dat je nog even reageert. Je snapt toch wel dat nu 2 bestaande gevallen mijn veronderstelling nu staven. 
Het enige wat nu bewezen wordt is dat je qua tijd de update kunt versnellen. 
Het blijft gissen hoeveel tijd later het envelopje zou komen als je niet in het lege veld drukt......

Ton, je krijgt van kij pas een "Mea Maxima Culpa" als onomstotelijk vastgesteld wordt dat het echt zo werkt. Twee gevallen vind ik niet steekhoudend. Als Eneco je theorie bevestigd dan zal ik je in hoofdletters roemen in dit topic :)
Hoi Rob,

Nou dat hoeft natuurlijk niet, want dat jaag ik niet na. En....je bent geen pessimist hoor, je bent geoon gezond kritisch en dan mag uiteraard. Had je overigens ook de technische verklaring van Toon Econoom hierover gelezen?

Eneco zal dat niet kunnen bevestigen denk ik, dat zou Quby, via een testje, moeten doen moeten doen, maar die vinden dit hoogstwaarschijnlijk niet interessant.
Uiteraard ga ik bij een volgende update (als we het moment weten uiteraard) toch "mijn" procedure uitvoeren.
Ben ik mooi weer de 1e..........ha ha; 't is gewoon een sport, ja toch
Reputatie 3
Badge
Wat een geweldigde discussie hier. 🙂
Wat een geweldigde discussie hier. :)

Ja goed he! Ik zit voorlopig te glimmen hier, hoor....................
Wat een geweldigde discussie hier. :)

Sorry Jeroen, maar ik ga er maar één credits geven in dit topic (als het zo ver komt 🆒).
Misschien zijn er morgen rond 16:00 uur weer wat meldingen van Toon gebruikers die de update nog niet hebben gehad.