Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Als het envelopje er niet is kan je altijd kijken onder menu, instellingen, software of de update knop al aanwezig is.

Weet ik, maar helaas......
Nogmaals, gewoon 1 x per dag controleren en ook het lege veld achter software update indrukken. 
Op een gegeven moment verschijnt toch echt de update mogelijkheid. 
Laat dit niet je leven beheersen!
Reputatie 3
Badge +4
Nogmaals, gewoon 1 x per dag controleren en ook het lege veld achter software update indrukken. 
Op een gegeven moment verschijnt toch echt de update mogelijkheid. 
Laat dit niet je leven beheersen!
wat bedoel je met het lege veld achter software update?  Bij mij staat er nergens update. 
Daarom is dat veld nu ook leeg.

Al 2 keer heb ik (en vele andere ook) als de update uitgerold was en ik de melding nog niet had, daar op dat lege veld gedrukt en vrijwel meteen verscheen het woordje update.

Dat wordt bedoeld dus.
en ook het lege veld achter software update indrukken. !

Die snap ik niet Ton? Als er geen updatebutton zichtbaar is dan kan je drukken wat je wil, maar er gebeurt dan niets......!
Hoi Rob,

Ja dat klopt uiteraard. Na 1 a 2 keer drukken en er komt niets, dan gaat het over. Dan was je dus nog niet aan de beurt.....
Want je kan de server van Eneco uiteraard op deze wijze niet dwingen jouw de update met voorrang te geven.

Met deze methode overbrug je de de tijd die het kennelijk kost om het update ikoontje in je home scherm te plaatsen, terwijl "onder water" de update voor je al beschikbaar is.
Hoi Rob,

Ja dat klopt uiteraard. Na 1 a 2 keer drukken en er komt niets, dan gaat het over. Dan was je dus nog niet aan de beurt.....
Want je kan de server van Eneco uiteraard op deze wijze niet dwingen jouw de update met voorrang te geven.

Met deze methode overbrug je de de tijd die het kennelijk kost om het update ikoontje in je home scherm te plaatsen, terwijl "onder water" de update voor je al beschikbaar is.

Ik snap hem nog steeds niet.... Drukken op een leeg vlak is zoiets als drukken op een leeg scherm van mn iPad. Dan gebeurt er ook niets.

Ik ga er een nachtje over slapen.....
Reputatie 3
Badge +4
Helaas werkt niet bij mij 😞 . Wacht wel af komt vanzelf? Morgen maar weer kijken . 
Hoi Rob,

Ik snap hem nog steeds niet.... Drukken op een leeg vlak is zoiets als drukken op een leeg scherm van mn iPad. Dan gebeurt er ook niets.

Ik ga er een nachtje over slapen.....

hoi Rob,

Slaap jij er maar even over. 
Ik geef toe met jouw ICT achtergrond dat je het wat ongeloofwaardig vind. 
Maar het gebeurde toch echt. 
Als ik een uurtje of zo gewacht had dan zou ongetwijfeld het update ikoontje ook verschenen zijn. 
Helaas werkt niet bij mij 😞 . Wacht wel af komt vanzelf? Morgen maar weer kijken . 

Gewoon volhouden; je zal echt niet overgeslagen worden. 
Ik vermoed dat Eneco op z'n servers batches klaar heeft staan, dus zou ik het weekend ook updates kunnen verschijnen. 
Ton, ik vergelijk het met het dashboard van mijn auto. Ik heb daarop een rij schakelaars zitten en in één vakje een klepje omdat er geen schakelaar achter zit. Dat plekje is gereserveerd voor een optie die mijn auto niet heeft. Ik kan dan wel vrolijk op dat klepje drukken, maar dat zorgt er niet voor dat ik toch de schakelaar krijg in de toekomst!
Rationeel gezien snap ik die plek op het dashboard van jou. 
Maar hier hebben we het over een touch-scherm er daar gebeurd toch iets meer onder water. 
Rationeel gezien snap ik die plek op het dashboard van jou. 
Maar hier hebben we het over een touch-scherm er daar gebeurd toch iets meer onder water. 

Als je voor mij documentatie hebt over dat feneomeen dan houd ik mij aanbevolen! Tot die tijd zie ik het meer als wishfull thinking. Ik heb er nog naar gegoogled maar kan er niets over vinden. Wel over touchscreens uiteraard, maar niets over updates die reageren op plekken op je scherm waar geen button zichtbaar is.
Nee documentatie heb ik niet. 
Op de plek waar ik druk zit de schakelaar wel degelijk alleen is ie even niet actief. 
Ik spreek gewoon uit ervaring. 
Ik wist dat de update online was gezet en er zat geen schakelaar. 
Ik drukte 2 keer en voilà hij was er. 
Kan natuurlijk toeval zijn, dat realiseer ik mij, maar het gebeurde wel. 

Bij een volgende update ga ik het uiteraard weer testen. Vorige week kon dat helaas niet, toen waren we onderweg naar Rdm. 
Nee documentatie heb ik niet. 
Op de plek waar ik druk zit de schakelaar wel degelijk alleen is ie even niet actief. 
Ik spreek gewoon uit ervaring. 
Ik wist dat de update online was gezet en er zat geen schakelaar. 
Ik drukte 2 keer en voilà hij was er. 
Kan natuurlijk toeval zijn, dat realiseer ik mij, maar het gebeurde wel. 

Bij een volgende update ga ik het uiteraard weer testen. Vorige week kon dat helaas niet, toen waren we onderweg naar Rdm. 

Ik zie maar één juist antwoord en dat verschijnt hopenlijk maandag als de mods er weer zijn..... Het berust mij allemaal teveel op toeval. Een bit heeft twee standen uit of aan (0 of 1) en als op de plek van de button in de software op dat moment de variabele het stuurbit 0 heeft, dan kan je volgens mij drukken wat je wil, maar gebeurt er niets. Met het klaarzetten van de software wordt het stuurbit pas omgezet en wordt de knop actief.
Reputatie 1
Badge
Het zijn vier commando's
1. "Update_available?Yes/NO"
If YES (commando_show_button)
(active area=button size) de plek waarop je moet drukken voordat de knop ook wat doet
functie "start_update_programma". 

If NO (do nothing untill message "update_available received)

(Dit is zoals het in het algemeen werkt)

Het kan zijn dat de knop niet wordt getoond maar dat de plek van de button nog wel reageert.  Beetje raar geprogrameerd zou dat er dan zo uitzien

1. "Update_available?Yes/NO"
If YES (commando_show_button)
if NO (commando_hide_button)
(active area=button size) de plek waarop je moet drukken voordat de knop ook wat doet
functie "start_update_programma"

Onder water doet het programma_start_update als er geen update is niets.
(Error: update not available) (commando_hide_button) Programma stopt.
Dit zie je niet want je ziet geen logfiles maar zoiets zou het dan zijn.
Dus het kan wel.

Reputatie 3
Badge +4
Vandaag weer geprobeerd maar drukken op de plek waar de update knop staat homaar geeen update.  
Vandaag weer geprobeerd maar drukken op de plek waar de update knop staat homaar geeen update.  

Volgens mij kan je drukken tot je een ons weegt, maar zo zal je die update niet krijgen. Gewoon wachten tot je het bericht in Toon zietdat de update klaar staat is mijns inziens de enige optie!
Reputatie 3
Badge
Toch wil bij mij de update knop er eerder zijn dan het berichtje in toon. Bij mij komen sommige berichten pas na een update binnen. 🙂 dat verhaal van brandje heb ik ook nog niet gezien. Ik herken me wel als ik benoem dat ik nog geen ericht in me postvak in gezien had maar wle al kon updaten.
Reputatie 6
Badge +1
Inheb nu de update binnen. Maar het is echt een verbetering. P.s. Bij mij reageerde het panel wel sneller dat de oorspronkelijke update.
Reputatie 3
Badge
Mooi, als je vragen hebt dan horen we het wel.
Reputatie 3
Badge +4
Hier nog geen update 😞
Reputatie 3
Badge
Vorige keer was jij volgens mij ook in 1 van de laatste lichtingen. 🙂
Reputatie 3
Badge +4
Nee zat toen gelijk met jou. 
Reputatie 5
Badge +3
@Folkert,
Kun jij wat informatie geven op welke manier de update uitgerold wordt. Is dit op bepaalde tijdstippen of zit er iets anders achter.