Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

@toon econoom,

Komt nog bij, schreef ik net eerder, dat m.i. deze optie weinig wordt gebruikt.
Want deze fout zat in de vorige update al en is toen ook niet opgevallen.

Kan misschien mooi in de toekomst voor andere extra mogelijkheden van Toon worden gebruikt waar meer vraag naar is.

P.s 
Heb je de zaak nu weer een beetje van je afgeschreven?
En.......wel even melden als je je update hebt gehad he?
Dat foutje lost zich vanzelf wel op, waarschijnlijk een foutje van de dataleverancier. Deze info wordt niet door Eneco zelf verzameld, maar overgenomen/doorgelinkt van een (web)leverancier waarmee ze een contract hebben.

Zoals al meer gesteld, heb ik niet voor mezelf af moeten schrijven. Ik leef met Toon en zijn tekortkomingen, maar zal altijd kritisch blijven.
Dat ik in mijn stijl nogal heftig ben, is omdat Eneco in de aflopen maanden veel te veel vragen en opmerkingen hier op het forum volstrekt heeft genegeerd.
Daarmee roepen ze dit soort reacties en niet alleen van mij, over zich af.

Hoi Toon Econoom,

Geeft niet dat je kritisch bent en blijft.
Zolang het in taal gebruik netjes blijft en personen niet beschadigd worden. (let op slaat niet op jou, maar in z'n algemeenheid!!!)
En dat negeren is terloops op de klantenavond ook ter sprake geweest hoor.
Maar ik redeneer dat maar: ze zijn net een jaartje bezig; hadden geen ervaring met een forum; enz enz.
Dit alles moet nog groeien. Waar ik wel moeite mee heb is dat je hun IT afdeling en alles wat er omheen hangt niet kan vergelijken met bv Microsoft en Apple (ja ik weet het uitersten).
Toon en zijn ICT problemen zijn pas 3/4 jaar geleden breed in de markt gezet. 

Ik ben al blij dat van de ±30.000 Toons die er nu zijn uitgezet ik er indergeval 1 ben waar alles tot volle tevredenheid werkt.
Het percentage wat problemen heeft ben ik helaas vergeten.
Zal nog wel worden aangevuld door iemand
Reputatie 3
Badge
Eneco is energieleverancier en heeft bewust (uitleg op avond) ervoor gekozen om andere strategie toe te passen. ze moeten hierin groeien. tips van klanten zijn dus altijd welkom maar zullen niet altijd direct worden overgenomen.
Qua groeien ben ik het met je eens; dat schrijf ik ook vlak hiervoor.................

En ja tips blijven geven is altijd goed om de zaak levend te houden.
Voorlopig hebben ze al een heleboel op hun lijstje staan.

Wat je schrijft dat ze een energieleverancier pur sang zijn, dat was ik ff vergeten.
Dat is ook waarmede ze aangeven dat ICT niet hun core-business is!
Jeroen, ik heb het niet over tips, maar over klachten/tekortkomingen/problemen. Die moet je als bedrijf altijd serieus nemen.
Als je er voor kiest om met klanten te communiceren via een forum, dan moet je daarin ook netjes reageren als daarin klachten/tekortkomingen/problemen worden geuit.
Daar heeft Eneco het in heel veel gevallen laten afweten. Dat ze niet alle wensen voor vernieuwing kunnen inwilligen zal voor iedereen duidelijk zijn.
Reputatie 2
Badge +1
@jvdl @Jeroen

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb het uitgezet zodat het onderzocht kan worden.

Het fout weergeven van de dagen in de Buienradar applicatie is een bug vanuit Buienradar zelf en staat los van de nieuwe software. Het is bekend bij Buienradar en ze werken aan een oplossing.
Reputatie 3
Badge
Mooi dat er al snel een antwoord is. Raar, dat het mensen nu pas op is gevallen.
Mooi dat er al snel een antwoord is. Raar, dat het mensen nu pas op is gevallen.

Is niet raar, vind ik.....
Er wordt gewoon weinig gebruik van gemaakt. 
De meeste kijken gewoon op hun smartfone als ze daar in geïnteresseerd zijn. 
Reputatie 7
Badge +7
@jvdl @Jeroen

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb het uitgezet zodat het onderzocht kan worden.

Het fout weergeven van de dagen in de Buienradar applicatie is een bug vanuit Buienradar zelf en staat los van de nieuwe software. Het is bekend bij Buienradar en ze werken aan een oplossing.

Bedankt joep voor de info.
Reputatie 2
Badge +1
De Buienradar bug is opgelost. Na een reset van Toon is dit zichtbaar.
Klopt helemaal, maar een reset is totaal niet nodig!

Tenminste niet bij mij, maar......ja ik heb ook zo'n goed werkende Toon................
Reputatie 2
Badge +1
@Brandje

Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 3
Badge
Hier was het ook niet nodig. Maar toch nog even extra wel gedaan. 🙂 je weet maar nooit.
Ik lees heel vaak; "toch maar even een reset gedaan".
M.i. gewoon vaak zinloos; nu na bijna 6 maanden heb ik vandaag voor het eerst een reset aan de meteradapter geven.
De ledjes knipperden namelijk niet; gaf niets want de sensoren deden prima hun werk.
Toon heb ik zelfs nog nooit na de installatie door de monteur een reset (behoeven) te geven.
En nu wordt er weer driftig geknippert in de werkkast; valt tegen hoe lang Toon nog met khet inregelen van de adapter bezig is.
Hoewel het verbruik perfect wordt weergegeven ben ik nu al 30 minuten verder...............
Reputatie 3
Badge
Inmiddels geen inregelen meer?
Effe kijken
Nou er staat nog steeds: "Sensoren worden ingeregeld"

We zijn dus nu 6 uur verder.

Eigenlijk vind ik het niet vreemd, want hoe beter ze zijn ingeregeld; hoe beter ze de gegevens zullen opnemen en doorgeven aan Toon, ja toch?

En in de werkkast wordt er weer driftig geknipperd; nu op dit tijdstip maar door 1 ledje.
Ook logisch want het gasverbruik is nihil ivm de Slapen stand.
Hoi Jeroen,

Nu ik terug denk, herinner ik me weer dat de monteur dat ook vertelde bij de 1e installatie van Toon.
Maar ik ben pas na enige dagen met Toon gaan kijken hoe alles in elkaar zat.
Dus is het mij verder niet opgevallen. De rust die Toon toen kreeg, was goed voor het inleren, ja toch...............

Ps
Zeker net van het werk en ff gauw het forum nalopen?
Morgen meeklussen met de buurman?
En ik vergat nog even te reageren op je QR-code; die heb ik natuurlijk ff gescanned vanaf het beeldscherm; je bent wel in stijl he; want je hebt voor www.enco.nl gekozen.
Wel zo lang zou het toch echt niet moeten duren. De gegevens worden er niet beter door. Het is geen inregelen zoals bij de thermostaatfunctie.
Er moet enig wisselend verbruik geregistreerd worden en met analoge meters moeten er wat omwentelingen zijn gemaakt.
Nu met mijn slimme meters was dat inregelen heel snel.
Ik zou nog even de meteradapter een paar minuten uit het stopcontact halen en er daarna weer inzetten.
Even voor elektriciteit een grote gebruiker aan. Gas hobbelt er altijd iets achteraan.
Redelijk snel krijg je te zien "verbonden met stroom". "Verbonden met stroom en gas" volgt meestal iets later.
Hoi Toon Econoom,

Bedankt voor de tip.
Ik sta op het punt om de koffer in te duiken; dus dat wordt morgen.
Vanmorgen stond de adapter nog op in regelen. Dus dat is uiteraard niet goed.
Overigens komt de data dan gewoon goed door. Verlies aan data heb ik dan ook niet.
Toen kort de adapter van stroom gehaald.
Ook geen oplossing, want er werd meer dan een uur ingeregeld!?!?

Vervolgens via verwijderen de adapter opnieuw aangemeld volgens de procedure in het scherm van Toon.

Pas na een reset (m'n eerste handmatige reset sinds installatie op november 2012) gaf Toon meteen weer aan: "verbonden met stroom en gas"

Kennelijk is bij deze procedure toch een reset vereist!

In ieder geval knipperen de ledjes weer keurig op de adpter in de werkkast.

Ach ik beschouw het maar weer als een inleer proces voor deze Toon-gebruiker
Goede morgen allemaal,
staan er bij meer mensen in de vooruitzichten van het weer de dagen een beetje vreemt ?

vr wo zo ma di.  ( wo lijkt mij za te moeten zijn)

ik weet niet hoe dit in de oude software was.

mvg,

Nergens last van. Dagen staan keurig in de goede volgorde!!
Dat was gister al gewijzigd.
De gegevens worden door www.buienradar.nl geleverd. 
Toen enige dagen geleden de 1e meldingen kwamen, bleek dat het zelfs in de oude update ook al fout stond. 
Buienradar heeft een wijziging door gevoerd en alles is weer oké 
Reputatie 5
Badge +3
Wordt de nieuwe update op bepaalde tijdstippen uitgestuurd. Of gebeurt dit continue. Nog niets binnen maar is wel handig als ik weet wanneer ik weer moet kijken of de update beschikbaar is
Afgelopen maandag 11 maart is de uitrol gestart en duurt maximaal 14 dagen. 
Gewoon elke werkdag rond 16:00 uur even controleren; je komt vanzelf aan de beurt. 
Reputatie 3
Badge
Als het envelopje er niet is kan je altijd kijken onder menu, instellingen, software of de update knop al aanwezig is.