Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goede morgen allemaal,
staan er bij meer mensen in de vooruitzichten van het weer de dagen een beetje vreemt ?

vr wo zo ma di.  ( wo lijkt mij za te moeten zijn)

ik weet niet hoe dit in de oude software was.

mvg,
Reputatie 3
Badge
Klopt. Hier zelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +7
Klopt. Hier zelfde probleem.

Dan kunnen ze dat nog ff snel verbeteren in de update voor de mensen die de nieuwe software nog niet hebben gehad.:)
Reputatie 2
Badge +1
@jvdl @Jeroen

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb het uitgezet zodat het onderzocht kan worden.
Ik heb de oude versie nog en ook hier is het morgen woensdag!
Reputatie 7
Badge +7
@jvdl @Jeroen

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb het uitgezet zodat het onderzocht kan worden.

Geen dank Joep.

Met een beetje van quby / Eneco / en ons komt het goed:)
Badge
Wel jammer om te lezen dat enkele forumleden die geen problemen hebben en als eersten de update hebben gekregen, zich zo weinig bekommeren om de problemen van vele anderen die echt geholpen kunnen worden met de update om hun problemen op te lossen.
Ik heb al vaker hier op het forum duidelijk gemaakt, dat ik niet voor mij persoonlijk een kritisch geluid laat horen over Toon en Eneco.
Mij maakt het niet zo veel uit wanneer die update voor mij komt. Als ik zou willen hang ik 10 Honeywell’s of ICY’s op, ik eet er geen boterham minder om. Desnoods huur ik een vent in met een digitale thermometer om aan de hand van mijn instructies de ketel handmatig aan en uit te zetten.
Daar gaat het me helemaal niet om. Eneco laat al maanden gebruikers de dupe zijn van doorstookproblemen die veroorzaakt worden door hun software. Daar zitten veel mensen bij die heel zuinig met hun geld moeten omgaan. Dan heb je al een oplossing (met de hotfix) en dan zeg je nog doodleuk tegen die mensen: wacht nog maar even lekker op je beurt. Dat is arrogantie ten top en nog wel ten koste van mensen die al niet zo’n goed gevulde portemonnee hebben.

Kom bij mij ook niet aan dat de server het niet aan kan om een paar duizend updates uit te rollen. Een gemiddelde IT-organisatie draait daar tegenwoordig zijn hand niet voor om, desnoods wekelijks.
Het argument dat je eerst wil zien of de update niet voor problemen zorgt, is er één van onvoldoende vertrouwen in je product (de update). Iedere bouwer van software hanteert testprotocollen en dat testen gebeurt in fasen, waaronder het inzetten van betatesters.
Wat ook kan, is het publiek maken van een zgn. release candidate zodat iedereen die dat wil kan testen, met alle risico’s van dien.
Breng je de definitieve release uit, dan vertrouw je erop dat het product goed is en daarop moet de afnemer ook kunnen vertrouwen. Als je in deze fase (definitieve release) nog een slag om de arm moet houden, ben je niet goed bezig.
Zelfs bij een perfecte testprocedure is er geen 100% garantie dat er zich bij een brede uitrol geen problemen meer kunnen voordoen. In de grote omgeving van alle dag ("In the wild" zoals IT-ers dat noemen) kunnen zich situaties voordoen die in de testfase niet voorzien hebben kunnen worden.
Daar kampen alle software-leveranciers mee en dat leidt dan weer tot bug-fixes. Niets bijzonders.

Geen enkele reden dus om niet alle Toon-gebruikers gelijktijdig in het bezit te stellen van de update.

Ik hoef ook niet bij Eneco aan te komen met de mededeling dat ze nog even geduld moeten hebben met mijn betaling omdat ze nog niet aan de beurt zijn.

IT technisch ben ik het wel eens met Tooneconoom, tegenwoordig mag servercapaciteit geen belemmering meer zijn om iedereen op hetzelfde moment van een update te voorzien. En als dan toch blijkt dat er nog een bug in de update zit dan kan je ook heel snel een Rollback aanbieden.

Ik kan het niet helemaal eens zijn met de veronderstelling dat als je aan het forum meedoet je dan wel of niet voorrang krijgt op een update of een hotfix. Het lijkt misschien zo omdat we verder niet heel veel horen van mensen die problemen hebben maar die telefonisch met Eneco contact opnemen.

Ik kan me zo voorstellen dat als een moderator op het forum iets roept over een hotfix, dat hetzelfde ook geroepen wordt als je aan de telefoon zit.

Om hier iets over te kunnen zeggen zouden we de cijfers moeten inzien van geregistreerde gesprekken mbt tot klachten over Toon. Misschief naief maar ik ga er vanuit dat er geen onderscheid door Eneco gemaakt wordt in forum gebruikers en mensen die telefonisch contact opnemen. Ook ga ik er vanuit dat in de eerste uitrol van deze update ook mensen hebben gezeten die niet op het forum zitten.

Groet
Ronald
Reputatie 3
Badge
Natuurlijk gaat het ook om niet forum leden maar ik denk dat een aantal fanatieke mensen hier wel in de 1e lichting zijn gezet door hun enthousiasme. toen waren er nog weinig problemen gemeld. ging toen puur om de nieuwschierigheid.

net als de jaarnota zal iedere nieuwe toonbezitter in de computer gezet worden en zal de update zoals gezegd gefasseerd uitgerold worden. problemen of niet. de update komt tot op heden niet direct bij iedereen.
@jvdl @Jeroen

Geen dank Joep.

Met een beetje van quby / Eneco / en ons komt het goed:)

Net ook even gekeken. En ja hoor hetzelfde probleem.
En na nu blijkt zat de fout ook in de oude software.

Geeft wel aan dat er eigenlijk weinig naar gekeken wordt.
Geldt voor me zelf ook; ik gebruik de optie zeer weinig.

Gelukkig is deze fout op de totale werking niet van invloed.
Toon is hier nog steeds een gekoesterd item, die geheel doet wat ie moet doen...............
Badge
Natuurlijk gaat het ook om niet forum leden maar ik denk dat een aantal fanatieke mensen hier wel in de 1e lichting zijn gezet door hun enthousiasme. toen waren er nog weinig problemen gemeld. ging toen puur om de nieuwschierigheid.

net als de jaarnota zal iedere nieuwe toonbezitter in de computer gezet worden en zal de update zoals gezegd gefasseerd uitgerold worden. problemen of niet. de update komt tot op heden niet direct bij iedereen.

Jeroen,

Het gaat mij ook niet om wie er wel of niet een lichting zitten, het is gewoon vreemd dat er gezegd wordt dat men meerdere lichtingen heeft om een update uit te rollen ivm servercapaciteit, dat is anno 2013 een beetje vreemd. Wat ik al zei iedereen tegelijk updaten moet geen probleem zijn, en als er dan toch een bug in zit dan kan je ook iedereen tegelijk een rollback aanbieden.
Wat nu als je na 11 dagen uitrollen er achter komt dat er een bug is en dat een rollback gewenst is, dan zou een rollback dus ook weer 11 dagen duren, dat lijkt mij toch niet wenselijk. Het excuus van servercapaciteit gaat er bij mij gewoon niet in dat is alles.

Groetjes
Ronald
... staan er bij meer mensen in de vooruitzichten van het weer de dagen een beetje vreemt ?
...
Kijk, en dat foutje heeft nou helemaal niets met deze update te maken.

Wat nu als je na 11 dagen uitrollen er achter komt dat er een bug is en dat een rollback gewenst is, dan zou een rollback dus ook weer 11 dagen duren, dat lijkt mij toch niet wenselijk. Het excuus van servercapaciteit gaat er bij mij gewoon niet in dat is alles.

Groetjes
Ronald

Hoezo 11 dagen? Mag het ook 4 dagen geleden zijn??
De update is afgelopen maandag 11 maart om ongeveer 15:00 uur uitgerold........................
Badge
Hoezo 11 dagen?
De update is afgelopen maandag 11 maart om ongeveer 15:00 uur uitgerold........................

Volgens mij is toen de uitrol gestart en duurt het ongeveer twee weken voordat iedereen een update heeft gehad omdat er meerdere lichtingen zijn!
Dus kan het nog steeds dat je na 11 dagen uitrollen er achter komt dat er iets heel goed fout zit, toch?

Groetjes
Hoezo 11 dagen?

Volgens mij is toen de uitrol gestart en duurt het ongeveer twee weken voordat iedereen een update heeft gehad omdat er meerdere lichtingen zijn!
Dus kan het nog steeds dat je na 11 dagen uitrollen er achter komt dat er iets heel goed fout zit, toch?

Groetjes

Zo kan je het ook lezen.
... staan er bij meer mensen in de vooruitzichten van het weer de dagen een beetje vreemt ?
...
Kijk, en dat foutje heeft nou helemaal niets met deze update te maken.

@toon econoom,

Komt nog bij, schreef ik net eerder, dat m.i. deze optie weinig wordt gebruikt.
Want deze fout zat in de vorige update al en is toen ook niet opgevallen.

Kan misschien mooi in de toekomst voor andere extra mogelijkheden van Toon worden gebruikt waar meer vraag naar is.

P.s 
Heb je de zaak nu weer een beetje van je afgeschreven?
En.......wel even melden als je je update hebt gehad he?
Reputatie 3
Badge
Dan liever het verkeer eruit. 🙂
Badge
Dan liever het verkeer eruit. :)

Mee eens 😉
Dan liever het verkeer eruit. :)

Ja inderdaad die mag er ook uit!
Komt er ruimte en wordt de processor ook ontzien
Een beetje forens heeft tegenwoordig toch een tomtommetje ( mag ook een andere zijn hoor) met filemeldingen, ja toch.....................

P.s ik ben een beetje gek op TT, omdat ie zo lekker draait op m'n iPhone....................
Oeps dit was off topic; ik ben weer ON
Reputatie 2
Badge +2
Helemaal mee eens, echt een overbodige optie. Het weer kan blijven.
Helemaal mee eens, echt een overbodige optie. Het weer kan blijven.

Dat bekijk je toch gewoon via duizend verschillende App's op je smartfone....................
Reputatie 2
Badge +2
Gaat me niet om de vooruitzichten maar om het actuele weer op het Homescreen, dat vind ik wel leuk staan.
Prima, maar dat staat bij mij op de smartfone ook.
En hoe mooi Toon ook is, op m'n smartfone kijk ik meer op dan op Toon.
@toon econoom,

Komt nog bij, schreef ik net eerder, dat m.i. deze optie weinig wordt gebruikt.
Want deze fout zat in de vorige update al en is toen ook niet opgevallen.

Kan misschien mooi in de toekomst voor andere extra mogelijkheden van Toon worden gebruikt waar meer vraag naar is.

P.s 
Heb je de zaak nu weer een beetje van je afgeschreven?
En.......wel even melden als je je update hebt gehad he?
Dat foutje lost zich vanzelf wel op, waarschijnlijk een foutje van de dataleverancier. Deze info wordt niet door Eneco zelf verzameld, maar overgenomen/doorgelinkt van een (web)leverancier waarmee ze een contract hebben.

Zoals al meer gesteld, heb ik niet voor mezelf af moeten schrijven. Ik leef met Toon en zijn tekortkomingen, maar zal altijd kritisch blijven.
Dat ik in mijn stijl nogal heftig ben, is omdat Eneco in de aflopen maanden veel te veel vragen en opmerkingen hier op het forum volstrekt heeft genegeerd.
Daarmee roepen ze dit soort reacties en niet alleen van mij, over zich af.
Reputatie 2
Badge +2
@Toon Econoom Dat hebben we op de klantenavond ook tegen ze gezegd.