Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Ik heb helemaal geen update. Als ik al een envelopje zie, dan meldt het dat er geen communicatie met de CV-ketel is.
Het blijft ellende met dat ding en met Eneco.

Gelukkig herken ik mij en mijn Toon niet in!
Alles werkt perfect!
Begin zelfs aan de nieuwe optie van de "gasbalk" in liters te wennen.
Wel blijven er nog wensen; ach we zijn pas een jaartje bezig......en ik zelf pas 5 mnd.......
Komt goed..................
Als bij jou alles perfect werkt, waarom krijg jij dan een update en ik niet? Welke logica zit hier achter?
Reputatie 3
Badge +3
Heb je al gekeken direct in de opties ? Ik had ook geen envelopje maar er stond wel een update klaar.
Reputatie 3
Badge +3
En als dat niet het geval is, de updates worden gefaseerd uitgerold. Dit kan betekenen dat je wat langer moet wachten op een update
Reputatie 7
Badge +7
@ Toon Econoom

zie ook wiki:

geduld

Geduld is een schone zaak.
Wie rustig afwacht wordt beloond.:)
Als bij jou alles perfect werkt, waarom krijg jij dan een update en ik niet? Welke logica zit hier achter?

@toon econoom,

Lees eens een stukje terug. 
De uitrol duurt 14 dagen, dat is de logica. 
Heeft niets te maken met of de Toon bij iemand goed of niet goed werkt. 
Je bent op een gegeven moment aan de beurt en tot die tijd even geduld svp
Heb je al gekeken direct in de opties ? Ik had ook geen envelopje maar er stond wel een update klaar.Ook daar geen update te zien.

En als dat niet het geval is, de updates worden gefaseerd uitgerold. Dit kan betekenen dat je wat langer moet wachten op een updateWat is dat voor onzin van Eneco. Is het een beta-test en hebben jullie je aangemeld als proefkonijn?
Heb je al gekeken direct in de opties ? Ik had ook geen envelopje maar er stond wel een update klaar.Ook daar geen update te zien.

En als dat niet het geval is, de updates worden gefaseerd uitgerold. Dit kan betekenen dat je wat langer moet wachten op een updateWat is dat voor onzin van Eneco. Is het een beta-test en hebben jullie je aangemeld als proefkonijn?

Zeker de openingsmail van Eneco niet gelezen??
We begrijpen dat je geërgerd bent, maar de uitleg is m.i. toch duidelijk genoeg
Kijk nog eens op je Toon misschien staat ie al klaar voor je.
Ik erger me altijd aan incompetentie. Veertien dagen nodig om een update van niks te versturen naar een paar duizend Toons.
Microsoft pusht iedere maand een heel pakket updates in één dag naar miljoenen computers over de hele wereld.
Hebben ze bij Eneco soms een afgedankte desktop als server ingericht.
Of zitten er bij de IT-afdeling nog steeds die fossielen die decennia terug al met die PDP-11's zaten te klooien.
Eneco mag dan misschien verstand hebben van elektriciteit vanaf zo'n 230V. Van alles wat met 5/12/24V werkt kunnen ze beter afblijven of op zijn minst daarvoor capabel personeel inhuren. Wat een trieste bedoening.
Reputatie 7
Badge +7
:eek: pfft wat een (onterechte) klager.
doe dit via de telefoon met Eneco , niet via dit forum.
of ga naar een andere energie leverancier.

" ik hoop dat je als laatste de update krijgt":D
Ik erger me altijd aan incompetentie. Veertien dagen nodig om een update van niks te versturen naar een paar duizend Toons.
Microsoft pusht iedere maand een heel pakket updates in één dag naar miljoenen computers over de hele wereld.
Hebben ze bij Eneco soms een afgedankte desktop als server ingericht.
Of zitten er bij de IT-afdeling nog steeds die fossielen die decennia terug al met die PDP-11's zaten te klooien.
Eneco mag dan misschien verstand hebben van elektriciteit vanaf zo'n 230V. Van alles wat met 5/12/24V werkt kunnen ze beter afblijven of op zijn minst daarvoor capabel personeel inhuren. Wat een trieste bedoening.

He hè eindelijk gelezen waarom het wat langer kan duren.....
En eigenlijk ontstaat deze reactie alleen maar omdat deze Toon gebruiker even wat langer moet wachten op z'n beurt. 
Eneco heeft duidelijk uitgelegd dat koste wat kost er een voorzichtige uitrol zou plaats vinden, juist om deze update zo soepel mogelijk zonder overbelasting te laten verlopen. 
Ik zou mij niet verder hier aan ergeren en m'n Toon gewoon inleveren. 
Als de reacties hiervoor nou zouden zijn geweest van Toon-bezitters die ook nog geen update hebben ontvangen, zou ik het nog enigszins kunnen billijken.
Nee, jullie zijn als eerste bediend en ja dan heb je geen klagen.
Ik heb Toon nu 8 maanden met allerlei problemen en ik sta daarin zeker niet alleen, wat blijkt uit de reacties op dit forum. In het begin heb ik allerlei suggesties aangedragen waarmee Eneco zijn voordeel had kunnen doen. In het merendeel van de gevallen kreeg je niet eens antwoord en als je al antwoord kreeg, dan was het dat het doorgegeven was aan de ontwikkelaars en vervolgens hoorde je ook daar niets meer van.
Het meest kwalijke deed zich voor bij de verstrekking van de hotfix enige tijd geleden. Een groot probleem waarmee velen hier op het forum worstelden. Een Toon die opdracht bleef geven om te stoken als dat niet nodig was, een enorme energieverspilling en voor de betreffende gebruikers onnodige kosten. Bedenk dan ook nog eens dat er op dit forum maar enkele tientallen actieve gebruikers zijn die Toon hebben. Duizenden zijn hier niet aanwezig.
De hotfix werd alleen verstrekt als je er in het forum om vroeg. Door Eneco zelf is gesteld dat als je het probleem niet had en de hotfix toch installeerde dat niet tot problemen zou leiden. Sterker nog de hotfix zou gewoon worden opgenomen in de volgende update.
Door dit vreemde beleid bleven veel Toon-gebruikers verstoken van een simpele oplossing om aan het onnodig doorstoken een einde te maken.
Het onthouden van die update betekent dat nog steeds veel Toon-gebruikers extra kosten maken. Daarbij is iedere dag er één te veel.
Noem mij een onterechte klager, een querulant en roep dat ik mijn Toon moet inleveren en een andere energieleverancier moet zoeken. Prima, ik lig er niet van wakker.
Ik vind dat ik hier best een geluid mag laten horen namens al die Toon-gebruikers die niet hier op het forum aanwezig zijn en misschien zelfs niet eens weten hoe Toon hen met dit probleem op extra kosten jaagt.
Jullie mogen dan als trotse bezitters van de eerste updates lekker achterover leunen en wegkijken van de problemen en kosten die anderen nog wel hebben vanwege het idiote
update-beleid van Eneco.

En ga ook nog eens voor jezelf na als je een mooie, nieuwe intelligente tv met internet hebt aangeschaft voor veel geld en dat je dan al 8 maanden met allerlei problemen wordt geplaagd. Je kunt nog wel tv kijken, maar het geluid valt regelmatig weg. Programma gemist terugkijken (één van de redenen voor aanschaf) lukt niet want de internetverbinding valt steeds weg.
De winkel waar je hem gekocht hebt, houd je al maanden aan het lijntje. Problemen zijn doorgegeven aan de fabrikant en er wordt gewerkt aan een oplossing.
Nu vertelt de winkel je dat een oplossing er is, maar je moet nog even geduld hebben er zijn nog vele wachtende voor je.
Dan wil je toch ook die verkoper over zijn balie heentrekken. Ik ben niet geweldadig, maar verweer me verbaal.
Reputatie 3
Badge +4
Bij de vorige update had ik echt het idee dat de actieve forum leden gelijk de update binnen kregen , wij waren daar ook bij . Ik heb me een tijdje niet op het forum  gezeten omdat onze Toon het gewoon echt goed doet. De gene die op de klanten avond zijn geweest hadden dus gelijk de update. Maakt mij verder niks uit hij werkt goed maar ben wel benieuwd naar de update . Ik ben het daarom wel met @ Toon Econoom eens .
Reputatie 7
Badge +7
Bij de vorige update had ik echt het idee dat de actieve forum leden gelijk de update binnen kregen , wij waren daar ook bij . Ik heb me een tijdje niet op het forum  gezeten omdat onze Toon het gewoon echt goed doet. De gene die op de klanten avond zijn geweest hadden dus gelijk de update. Maakt mij verder niks uit hij werkt goed maar ben wel benieuwd naar de update . Ik ben het daarom wel met @ Toon Econoom eens .

Ik ben niet op de klanten avond geweest en had de update wel als 1 van de eerste binnen.
Toevallig omdat ik s,middag ff op het forum keek.
De mensen die naar de klanten avond gingen kwamen er daar pas achter dat de update werd,
Uitgerold op dat moment.
Dus waren ze zeker niet voorberecht.
Met sommige dingen van Toon Econoom ben ik het ook wel eens.
Maar om dan zo Toon en Eneco af te kraken en te pushen om dat je je zin niet krijgt.
Vind ik niet erg volwassen.
Hoi jvdl,
Ik was wel op de klantenavond.
Daar hoorden we dat rond 15:00 uur de update werd/was uitgerold.

De conclusie dat diegene die op die avond er waren meteen de update kregen, die conclusie die snap ik echt niet en vraag me dan ook af hoe PieterMary aan die wijsheid komt....................

Ja er waren er inderdaad een paar, waaronder ik, die wel op de 1e uitrol stonden, maar nogmaals heeft niets met de klantenavond van doen.
Ik kwam er pas achter toen ik thuis kwam..............

En dan te bedenken dat er nu zo ontevreden wordt gereageerd omdat men niet bij de 1e uitrol zit; onvoorstelbaar deze reacties.........
Terwijl Eneco toch duidelijk heeft aangegeven wat de bewuste reden was van het gefaseerd uitrollen.
Reputatie 3
Badge +4
Sorry begrijp mij niet verkeerd . Wij hebben de Toon al vanaf augustus bij de eerste update kregen de gene die actief was op dit forum wel degelijk voorrang ? Toen wordt ook  gezegd dat ze de bij de volgende update het gefarceerd uit zouden rollen om evt bugs vroeg te kunnen ontdekken en de uitrol stop konden zetten. Het maakt mij verder niet uit wij zijn tevreden Toon gebruiker hij werkt 100% . Daarin tegen ben ik wel benieuwd naar de update om evt bugs te ontdekken en dat mee te delen op dit Forum. Ik begrijp best dat sommige waar de Toon niet goed werkt deze update graag wil hebben. 
Reputatie 7
Badge +7
Hoi jvdl,
Ik was wel op de klantenavond.
Daar hoorden we dat rond 15:00 uur de update werd/was uitgerold.

De conclusie dat diegene die op die avond er waren meteen de update kregen, die conclusie die snap ik echt niet en vraag me dan ook af hoe PieterMary aan die wijsheid komt....................

Ja er waren er inderdaad een paar, waaronder ik, die wel op de 1e uitrol stonden, maar nogmaals heeft niets met de klantenavond van doen.
Ik kwam er pas achter toen ik thuis kwam..............

En dan te bedenken dat er nu zo ontevreden wordt gereageerd omdat men niet bij de 1e uitrol zit; onvoorstelbaar deze reacties.........
Terwijl Eneco toch duidelijk heeft aangegeven wat de bewuste reden was van het gefaseerd uitrollen.

klopt brandje,
dat schreef ik ook in mijn post, dat jullie niet bevoorecht waren.
ik was jammer genoeg niet op de klanten avond en had hem s,middags ook binnen en geinstalleerd.

vind het jammer dat er mensen zijn die zo moeten reageren.

maar goed gelukkig werkt bij mij alles uitstekend.
zelfs de foutmeldingen van mijn AWB thermomaster 3HR24T , op opentherm modulation
zijn verdwenen als sneeuw voor de zon 🆒
dus mij hoor je niet mopperen Eneco ga zo door !
Badge
Als de reacties hiervoor nou zouden zijn geweest van Toon-bezitters die ook nog geen update hebben ontvangen, zou ik het nog enigszins kunnen billijken.
Nee, jullie zijn als eerste bediend en ja dan heb je geen klagen.
Ik heb Toon nu 8 maanden met allerlei problemen en ik sta daarin zeker niet alleen, wat blijkt uit de reacties op dit forum. In het begin heb ik allerlei suggesties aangedragen waarmee Eneco zijn voordeel had kunnen doen. In het merendeel van de gevallen kreeg je niet eens antwoord en als je al antwoord kreeg, dan was het dat het doorgegeven was aan de ontwikkelaars en vervolgens hoorde je ook daar niets meer van.
Het meest kwalijke deed zich voor bij de verstrekking van de hotfix enige tijd geleden. Een groot probleem waarmee velen hier op het forum worstelden. Een Toon die opdracht bleef geven om te stoken als dat niet nodig was, een enorme energieverspilling en voor de betreffende gebruikers onnodige kosten. Bedenk dan ook nog eens dat er op dit forum maar enkele tientallen actieve gebruikers zijn die Toon hebben. Duizenden zijn hier niet aanwezig.
De hotfix werd alleen verstrekt als je er in het forum om vroeg. Door Eneco zelf is gesteld dat als je het probleem niet had en de hotfix toch installeerde dat niet tot problemen zou leiden. Sterker nog de hotfix zou gewoon worden opgenomen in de volgende update.
Door dit vreemde beleid bleven veel Toon-gebruikers verstoken van een simpele oplossing om aan het onnodig doorstoken een einde te maken.
Het onthouden van die update betekent dat nog steeds veel Toon-gebruikers extra kosten maken. Daarbij is iedere dag er één te veel.
Noem mij een onterechte klager, een querulant en roep dat ik mijn Toon moet inleveren en een andere energieleverancier moet zoeken. Prima, ik lig er niet van wakker.
Ik vind dat ik hier best een geluid mag laten horen namens al die Toon-gebruikers die niet hier op het forum aanwezig zijn en misschien zelfs niet eens weten hoe Toon hen met dit probleem op extra kosten jaagt.
Jullie mogen dan als trotse bezitters van de eerste updates lekker achterover leunen en wegkijken van de problemen en kosten die anderen nog wel hebben vanwege het idiote
update-beleid van Eneco.

En ga ook nog eens voor jezelf na als je een mooie, nieuwe intelligente tv met internet hebt aangeschaft voor veel geld en dat je dan al 8 maanden met allerlei problemen wordt geplaagd. Je kunt nog wel tv kijken, maar het geluid valt regelmatig weg. Programma gemist terugkijken (één van de redenen voor aanschaf) lukt niet want de internetverbinding valt steeds weg.
De winkel waar je hem gekocht hebt, houd je al maanden aan het lijntje. Problemen zijn doorgegeven aan de fabrikant en er wordt gewerkt aan een oplossing.
Nu vertelt de winkel je dat een oplossing er is, maar je moet nog even geduld hebben er zijn nog vele wachtende voor je.
Dan wil je toch ook die verkoper over zijn balie heentrekken. Ik ben niet geweldadig, maar verweer me verbaal.

Je hebt een tv vol problemen en je geeft aan de fabrikant precies aan wat de problemen zijn. Zo zijn er problemen met het scherm, werkt de hardware niet correct en zijn er diverse opstart problemen die tv kijken onaangenaam maken. Goed zegt de fabrikant we gaan er aan werken. 

En dan komt de fabrikant met een update: Nieuw randje rond het scherm, voet verbeterd  ( nu van chroom ) en we hebben de tv een nieuw kleurtje gegeven.

Dat doet mij toch wel denken aan: toon. 😉
Wel jammer om te lezen dat enkele forumleden die geen problemen hebben en als eersten de update hebben gekregen, zich zo weinig bekommeren om de problemen van vele anderen die echt geholpen kunnen worden met de update om hun problemen op te lossen.
Ik heb al vaker hier op het forum duidelijk gemaakt, dat ik niet voor mij persoonlijk een kritisch geluid laat horen over Toon en Eneco.
Mij maakt het niet zo veel uit wanneer die update voor mij komt. Als ik zou willen hang ik 10 Honeywell’s of ICY’s op, ik eet er geen boterham minder om. Desnoods huur ik een vent in met een digitale thermometer om aan de hand van mijn instructies de ketel handmatig aan en uit te zetten.
Daar gaat het me helemaal niet om. Eneco laat al maanden gebruikers de dupe zijn van doorstookproblemen die veroorzaakt worden door hun software. Daar zitten veel mensen bij die heel zuinig met hun geld moeten omgaan. Dan heb je al een oplossing (met de hotfix) en dan zeg je nog doodleuk tegen die mensen: wacht nog maar even lekker op je beurt. Dat is arrogantie ten top en nog wel ten koste van mensen die al niet zo’n goed gevulde portemonnee hebben.

Kom bij mij ook niet aan dat de server het niet aan kan om een paar duizend updates uit te rollen. Een gemiddelde IT-organisatie draait daar tegenwoordig zijn hand niet voor om, desnoods wekelijks.
Het argument dat je eerst wil zien of de update niet voor problemen zorgt, is er één van onvoldoende vertrouwen in je product (de update). Iedere bouwer van software hanteert testprotocollen en dat testen gebeurt in fasen, waaronder het inzetten van betatesters.
Wat ook kan, is het publiek maken van een zgn. release candidate zodat iedereen die dat wil kan testen, met alle risico’s van dien.
Breng je de definitieve release uit, dan vertrouw je erop dat het product goed is en daarop moet de afnemer ook kunnen vertrouwen. Als je in deze fase (definitieve release) nog een slag om de arm moet houden, ben je niet goed bezig.
Zelfs bij een perfecte testprocedure is er geen 100% garantie dat er zich bij een brede uitrol geen problemen meer kunnen voordoen. In de grote omgeving van alle dag ("In the wild" zoals IT-ers dat noemen) kunnen zich situaties voordoen die in de testfase niet voorzien hebben kunnen worden.
Daar kampen alle software-leveranciers mee en dat leidt dan weer tot bug-fixes. Niets bijzonders.

Geen enkele reden dus om niet alle Toon-gebruikers gelijktijdig in het bezit te stellen van de update.

Ik hoef ook niet bij Eneco aan te komen met de mededeling dat ze nog even geduld moeten hebben met mijn betaling omdat ze nog niet aan de beurt zijn.
Reputatie 3
Badge
Ik weet dat ik als vast forumlid graag snel de eerste update van toon wilde hebben samen met een paar andere vaste leden hier. Toen zijn wij door een moderator in de 1e lichting gezet.

Forum en toon waren nog niet zo oud en de sfeer was erg gezellig en ja de echte gadgets freaks wilde graag snel de update zien. Mogelijk staan we dus nu altijd in de eerste lichting... Maar dit heeft niets te maken dat wij als vaste leden dan voorgetrokken worden. Het is nu eenmaal zo ontstaan.
Reputatie 3
Badge +4
Ik weet dat ik als vast forumlid graag snel de eerste update van toon wilde hebben samen met een paar andere vaste leden hier. Toen zijn wij door een moderator in de 1e lichting gezet.

Forum en toon waren nog niet zo oud en de sfeer was erg gezellig en ja de echte gadgets freaks wilde graag snel de update zien. Mogelijk staan we dus nu altijd in de eerste lichting... Maar dit heeft niets te maken dat wij als vaste leden dan voorgetrokken worden. Het is nu eenmaal zo ontstaan.
Vroeger was alles beter..  Even serieus begrijp wat je bedoeld , dat bevestig nu ook mijn antwoord. Vanochtend even gekeken en nog geen update dus zit ik bij de 2de lichting dat is voor de gene die geen problemen hebben met de Toon.;)
Badge +2
Ik geef Toon econoom toch wel een beetje gelijk
En tuurlijk zijn er Toon gebruikers die lopen te zeiken waaronder IK zelf dat geef ik toe

Maar er zijn ook Toon gebruikers die net beginnen en denkt er verstand er van te hebben
Terwijl ze Toon maar een blauwe maandag hebben en dan al een oordeel hebben
Of denken dat ze verkeert worden voorgelicht.

En ja bij een aantal gaat het ook goed daar ben ik ook blij voor maar bij en aantal niet en vergeet ook niet die hebben ook geïnfesteerd in Toon daar moet ook respect voor getoond worden
U moet naar je zelf kijken als maanden iets niet werk en vele telefoontjes en uurtje er in gestoken word dan raak U van geïrriteerd (dan breek de hel los is mijn ervaring dan hebben ze geen geduld meer)

En tuurlijk is het makkelijk gezegd ga je toch naar een ander als je niet tevreden bent
Nee, een product moet goed werken en je mag daar best kritisch over zijn als het niet goed werk want dat doet U ook als het niet goed werkt

Maar bij mij werkt Toon al vanaf het begin niet naar behoren zie diverse topics
En er werden van allerlei suggesties aangedragen die je ook uit probeert en dat niet hielpen
Dan ga twijfelen toch is er kennis of is er geen kennis of leg het aan mij

Kijk ik hoef de update niet want bij mij zit het is de communicatie tussen gas en Electra meter
Zijn we na maanden achter gekomen en tuurlijk hebt de andere hot fix het door stook probleem gedeeltelijk verholpen en als dat andere probleem is verholpen dan ga ik pas over op de nieuwe update instaleren

Maar goed ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn probleem veel plezier met toon en het forum

Groet Karst
Reputatie 3
Badge
Maar ik mis denk ik een hele hoop? De gadgetsfreak zoals die ook bij de bijeenkomst waren waren stiekem beetje overdonderd toen ze hoorde over de update. waarom wisten we het nog niet. als grap stonden er nog mensen op om snel naar huis te gaan ook. :)

Dit zijn de mensen die uiteindelijk wel of geen problemen hebben gekregen met toon maar door hun enthousiasme mogelijk in de 1e lichting zijn gezet. ik denk dat eneco verder geen onderscheid maakt in problemen met toon of niet. net als de jaarnota's worden klanten ingedeeld in verschillende lichtingen en ja dan ben ik blij dat ik steeds in de 1e lichting heb gezeten terwijl toon verder goed werkt.

maar wat begrijp ik niet? dat is dat er mensen zouden zijn die anderen hier niet zouden willen helpen? ik mis denk ik op dat gebied iets.
Badge +2
Maar ik mis denk ik een hele hoop? De gadgetsfreak zoals die ook bij de bijeenkomst waren waren stiekem beetje overdonderd toen ze hoorde over de update. waarom wisten we het nog niet. als grap stonden er nog mensen op om snel naar huis te gaan ook. :)

Dit zijn de mensen die uiteindelijk wel of geen problemen hebben gekregen met toon maar door hun enthousiasme mogelijk in de 1e lichting zijn gezet. ik denk dat eneco verder geen onderscheid maakt in problemen met toon of niet. net als de jaarnota's worden klanten ingedeeld in verschillende lichtingen en ja dan ben ik blij dat ik steeds in de 1e lichting heb gezeten terwijl toon verder goed werkt.

maar wat begrijp ik niet? dat is dat er mensen zouden zijn die anderen hier niet zouden willen helpen? ik mis denk ik op dat gebied iets.

over U heb niets te zeggen je hebt altijd geholpen en ik heb ook gezegt dat ik hem niet in alles gelijk geeft maar dat sommige personen iemand anders in twijfel terkt
en ja ik ben  een gadgetsfreak had er ook bij willen zijn en had ze het hemd van het lijf gevraagt maar goed ik heb mij niet op gegeven dan moet ik niet zuren ook

maar het gaat mij hier om als je alles leest zijn er sommige mensen die dan krities zijn af geschilder worden als zeikers en dat ze Toon in een kwaat dag licht willen zetten

Karst