Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Reputatie 3
Badge
Bij de klantenavond was ook iemand van het ontwikkelteam aanwezig. Had wel idee dat hij wist waar ik over sprak dus kennis genoeg.
Reputatie 7
Badge +7
Bij de klantenavond was ook iemand van het ontwikkelteam aanwezig. Had wel idee dat hij wist waar ik over sprak dus kennis genoeg.

Stroom ziet  er dan toch wel mooier uit toch !
De kennis zal er wel zijn daar twijfel ik niet aan.
Maar het netjes en mooi implementeren is iets heel anders.
En zoals ik al eerder zei smaken verschillen nu eenmaal.
Al doende leerd men of niet :)
Ook wat betreft de omlijning van diverse zaken in het scherm , kan beter / aansluiten.

Bug in Toon,s nieuwe software klok programma.
Tijdelijk op gelost door een extra periode thuis tussen te voegen op mijn comfort temperatuur.
En daarna over te schakelen naar de nacht temperatuur.
Dan schakeld hij niet ff over naar een temperatuur / programma  van 6 graden wat niet bestaat.

En dat werkt !
Net gezien 🙂
Reputatie 3
Badge
Wat heb ik eraan om te zien dat ik 1200 liter per uur verbruik? Ik zie bij stroom dit wel graag maar dan in watt maar bij gas zie ik liever het totaalverbruik. Voor mij den flinke verbetering. Grafisch alleen wat anders gewenst maar wie weet ooit. Zoveel klanten, zoveel meningen. 😉
Badge
Ik vind het een grote verbetering de laatste update.
Prettig ook om op het moment van kijken je precies ziet wat je kosten al zijn geweest voor je gas verbruik, zou dit voor electriciteit ook wel handig vinden ipv het laagste verbuik en wat dat je zou kosten in een jaar (dat is toch niet haalbaar)

Volgende stap zou kunnen zijn om je gas gebruik niet per temperatuur in te stellen maar op basis van een vastgesteld bedrag per dag. Het is dan aan Toon om te berekenen op basis van inleren hoe hij het beste je te besteden bedrag verdeeld over een dag om het toch warm te houden.

Tevens zou het vebruik aan verwarming en tapwater gescheiden kunnen zijn, ik ben op zich wel benieuwd wat warm water verbuikt en wat de verwarming verbuikt.

Bovenstaande is geen verzoek tot ontwikkelen maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit ooit ook eens tot de mogelijkheden gaat behoren.

Verder heel dik tevreden met Toon.

Groet
Ronald
Reputatie 3
Badge
Ideeen zijn altijd welkom en fijn te horen dat je veel plezier hebt van toon.
Reputatie 3
Badge +3
update nu ook binnen. (zag dat niet aan het welbekende rode envelopje, maar direct ind e settings gekeken.)
Alles werkt top. Wat mij echter opvalt is dat de wifi sterkte weer is ingezakt. Ik had permanent 3 streepes .. nu weer 1 en dat terwijl mijn router amper 3 meter ervanaf staat 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Zoals ik al eerder melde op het forum.
Er zat en zit ook in de nieuwe update een bug in de software , Toon gaat om 0.00 uur bij mij over op een niet bestaand programma.

Volgt programma 6,0 graden  ( Brrrrrrr.)

Nu doet hij dit tijdens het programma comfort wat tot 0.20 moet lopen.
Na 0.00 uur schakeld hij over naar dit niet bestaand programma.
Er onder staat dan weer.

Om 0.20 op slapen.

Waar die dan ook netjes weer naar toe schakeld.:)

Dus als tijdelijke oplossing denk ik er over om de periode thuis te gebruiken / in te schakelen zodat mijn comfort temperatuur,
Na 0.00 uur iets verlengt word.
Morgen maar eens instellen.

@jvdl

Graag onderzoeken we voor je wat er zich afspeelt in je Toon. Zou je de toegang klantenservice aan willen zetten en dit willen terugkoppelen?
Reputatie 7
Badge +7
Zoals ik al eerder melde op het forum.
Er zat en zit ook in de nieuwe update een bug in de software , Toon gaat om 0.00 uur bij mij over op een niet bestaand programma.

Volgt programma 6,0 graden  ( Brrrrrrr.)

Nu doet hij dit tijdens het programma comfort wat tot 0.20 moet lopen.
Na 0.00 uur schakeld hij over naar dit niet bestaand programma.
Er onder staat dan weer.

Om 0.20 op slapen.

Waar die dan ook netjes weer naar toe schakeld.:)

Dus als tijdelijke oplossing denk ik er over om de periode thuis te gebruiken / in te schakelen zodat mijn comfort temperatuur,
Na 0.00 uur iets verlengt word.
Morgen maar eens instellen.

@jvdl

Graag onderzoeken we voor je wat er zich afspeelt in je Toon. Zou je de toegang klantenservice aan willen zetten en dit willen terugkoppelen?

@folkert
Sorry vandaag wat laat op het forum.
Ik zal de toegang aanzetten.
Is het de bedoeling dat ik de Toon instellingen gewoon hou staan zoals ik ze nu heb staan ?
of het programma weer zo instellen dat het aangeeft.
Volgt programma 6,0 graden. ?

Ik hoor het morgen wel als jullie weer op je post zitten :)
mvg,
jan
Reputatie 3
Badge +4
:(Hier nog steeds geen update. Hoop dat ik geen 2weken hoeft te wachten .
Reputatie 1
Wel echt de instellingen ingaan en kijken of je een knop software updaten hebt, er verschijnt nl geen envelopje!
Er verschijnt geen envelopje............................

Toen ik afgelopen maandag avond terug kwam van de klantenavond stond er toch echt een envelopje in het homescherm met een uitroepteken erin!!
De update was om 15:00 uur online gezet;; hoorden we op de klantenavond
@ pietermary troost je hier ook nog niks binnen 🙂
Er is gemeld dat de totale uitrol 14 dagen duurt.........
Reputatie 6
Badge +1
ik ga rustig zitten wachten op de update. Hopelijk is hij er voor vrijdag. Kan de monteur ( die komt voor andere zaken ) dat nog eens een keer uitleggen hoe en waar dat dat zit, want dat zou mijn eerste update zijn.😕

daarbij kan ik meteen controleren opfdat de verbinding met de meetmodule nu wel goed constant blijft.:rolleyes:
Reputatie 1
@Brandje: nou bij mij ging het anders, ik las hier s middags van de update, keek op Toon, en niks, geen envelopje. Toen dacht ik laat ik toch even in systeem duiken, en zag tot mijn verbazing dat ik kon upgraden. Nadat ik dat knopje had ingedrukt verscheen er ineens wel een envelopje en begon de upgrade.
Ik was daarmee een van de eersten die hem binnen had:)
Wie weet helpt deze methode ook anderen, het gaat blijkbaar niet bij iedereen hetzelfde.........Vandaar dat ik deze tip even deel.
Reputatie 7
Badge +7
@Brandje: nou bij mij ging het anders, ik las hier s middags van de update, keek op Toon, en niks, geen envelopje. Toen dacht ik laat ik toch even in systeem duiken, en zag tot mijn verbazing dat ik kon upgraden. Nadat ik dat knopje had ingedrukt verscheen er ineens wel een envelopje en begon de upgrade.
Wie weet helpt deze methode ook anderen, het gaat blijkbaar niet bij iedereen hetzelfde.........Vandaar dat ik deze tip even deel.

Was bij moi ook zo:D
Reputatie 3
Badge

Ik heb deze tip ook al een aantal keer gegeven. 🙂 bij mij ook geen enevelopje
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb nog geen envelopje en geen update, maar ik hou het in de gaten. Weet dat het 2 weken kan duren. zoals eerder aangegeven, als hij voor vrijdag is, kan de monteur het nog een kkeer uitleggen. Dat is veilig en makkelijker.
Is ook de gevoeligheid van het aanraakscherm verbeterd?
Reputatie 3
Badge
Nee, daar zou zowiezo niets mis mee zijn. Meer mensen zijn hier over gevallen maar het heeft allemaal met de processor te maken. het is dus voor de toekomst ook goed kijken wat wel en niet ontwikkeld kan worden. toon heeft maar een bepaalde grens van wat hij aan kan.
Reputatie 6
Badge +1
Mmmm. Ik dacht dat bij de vorige hotfix deze wel iets gevoeliger was geworden. Echter heb ik nooit deze hotfix gehad, en zou de gevoeligheid ook verbeterd worden bij de eerstvolgende grote update , zoals nu het geval is. 

Maar ik wacht wel af en ervaar het dan zelf

Jammer, maar helaas.

@toon160113,

Opzich klopt dat, want mijn 1e update deed ik ook zo. 
Zodra je zeker weet dat de update is uitgerolt en je het envelopje niet ziet dan kan je het oproepen door in het blanco veld naast update te drukken. 
Er werd gereageerd dat het envelopje nooit zou komen en mijn reactie was bedoeld om aan te geven dat dat niet juist is. 
Immers om 15:00 kwam de melding en pas om 22:30 had ik de mogelijkheid en toen stond het envelopje er keurig. 
Ergo: kan je niet wachten roep het envelopje dan op en anders wacht op het envelopje in het homescherm. 
Reputatie 3
Badge
Ben benieuwd naar de update.

Hoop ook dat het scherm is aangepakt  moet soms meerdere keren ergens druken om het scherm te activeren.
we wachten het maar af 😉
Er is geen update voor het scherm. Na een update is het geheugen (casche) leeg en lijkt het erop dat er op het aanraken sneller wordt gereageerd. 
Die ervaring is snel achterhaald als je diverse opdrachten doet. 
Dan wordt de reactiesnelheid net weer als voorheen. De processor kan gewoon niet sneller werken. 
Met een update kan je dat niet realiseren het is tenslotte hardware!
Reputatie 7
Badge +7
De functie " Vergelijk"
is mede gebaseerd op het ingeschat verbruik door eneco.
Laat ik daar nu na allerlei maatregelen afgelopen jaar en begin dit jaar ,zowel voor stroom - 22 procent als voor gas - 22 procent lager zitten.
Terwijl dat dus "vergelijk" aan geeft dat ik een veelste hoog verbruik heb ten opzichte van het gemiddelde.
Dus die weergave van " vergelijk " klopt niet.
Ik heb helemaal geen update. Als ik al een envelopje zie, dan meldt het dat er geen communicatie met de CV-ketel is.
Het blijft ellende met dat ding en met Eneco.