Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Ik heb nog geen update ontvangen ???  
Reputatie 3
Badge
Dat kan kloppen. Er is uitgelegd al meerdere malen en helemaal in de laatste update dat deze gefasseerd wordt uitgerold.
Reputatie 3
Badge
gekopieerd uit dit topic.

Vanaf vanmiddag wordt de nieuwe software versie 2.3 gefaseerd uitgerold. We streven er naar om binnen twee weken de update voor iedereen beschikbaar te stellen. We kiezen voor een gefaseerde uitrol om de servers niet te overbelasten en eventuele onvoorziene situaties snel op te pakken.
O oké. Dan wacht ik rustig af. :) 
Reputatie 3
Badge
Bij een slimme meter wordt het wel fijne om de update te hebben.

@brandje, ben jij er blij mee met de veranderingen?
Badge
Update is bij mij goed verlopen, mooie opties volgens mij, gasverbruik goed af te lezen op deze manier
Moet zeggen de nieuwe update is wel top! Vooral het gas voor mij omdat ik wen slimme meter heb! 
Reputatie 1
@ Maarten: kun je zeggen wat er precies "top" voor jou is?
Ik mis mijn gasbalkje eigenlijk wel en ook de m3, ik vind de liters minder handig zelf, maar deze update zal wel mede obv verzoeken uit het forum zijn samengesteld ? want iedereen is hier zo tevreden:rolleyes:
Reputatie 7
Badge +7
Gas balkje had voor het mooi,
het zelfde moeten zijn als de stroom verbruik balk.
kleine streepjes.
niet zo,n stijve balk.
ook de 3 vlammetjes had iets meer in overeenstemming mogen zijn met de cv ketel 6 streepjes geloof ik .
dus wat meer vlammetjes.
maar ja ieder zijn smaak toch.:D
@Joep, hebben jullie de melding van het ontbreken van de internetverbinding bij de nieuwe functionaliteit die vergelijking toestaat al doorgekopt naar de software ontwikkelaar (zie diverse meldingen in dit topic). Ik wil er - indien noodzakelijk - wel een screenshot van plaatsen.
Reputatie 7
Badge +7
@Joep, hebben jullie de melding van het ontbreken van de internetverbinding bij de nieuwe functionaliteit die vergelijking toestaat al doorgekopt naar de software ontwikkelaar (zie diverse meldingen in dit topic). Ik wil er - indien noodzakelijk - wel een screenshot van plaatsen.

@ Aaipad

bij mij werkt de functie vergelijk al .

@ Aaipad

Heb je daar een reset voor moeten doen of werkte en ineens? Zouden het dan toch die "kantoortijden" zijn.... :p
Reputatie 7
Badge +7

@ Aaipad

Heb je daar een reset voor moeten doen of werkte en ineens? Zouden het dan toch die "kantoortijden" zijn.... :p

:D hoi 
gistermiddag/avond deed het nog niks ( zei geen internet verbinding).
nu vanmorgen gekeken en het werkte ineens zonder reset of zo .
Reputatie 7
Badge +6
@ Maarten en anderen,

Scherp opgemerkt van jullie dat er geen internetverbinding was bij het vergelijkingsprofiel, terwijl er gewoon internet is op Toon.
Er was een tijdelijke storing in het vergelijkingsprofiel waardoor er een melding kwam dat er geen internetverbinding was.
Sinds vanmorgen 09.00 uur is deze storing verholpen. Als het goed is, is die melding nu niet meer de zien.

Verder vind ik het leuk om te zien dat er positieve reacties zijn over de nieuwe softwareupdate!
Hoi Danielle, bedankt voor je bericht. 
Bij mij werkt de vergelijking nu ook prima. Zit wel in de rode cijfers.....:mad:
Iets wat nu wel nog verschilt is het gasverbruik in de App tov de nieuwe weergave op de TOON. Mijn app geeft aan 992 lpu en mijn TOON het totaal van vandaag 4100 liter. Blijft dit zo?
Bij mij is de update prima verlopen. Ik heb een slimme meter en 5 sterren ontvangst, dus beter kan het niet. De vergelijking ook meteen ingevuld en kon zien dat mijn electra verbruik iets aan de hoge kant was in vergelijking met andere gemiddelde huishoudens. Maar daar is mijn 150x50x70 cm aquarium mede de schuld wel van. Gas daarintegen was weer lager.
Het is al met al een mooie update voor onze "Toon" 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@ Jeroen van der Burg,

De App zal na de gehele uitrol van de softwareupdate 2.3 ook ge-update worden, waarbij het gasverbruik op de App in weergave overeenkomt met het verbruik op Toon.
@ Danielle

Ok, dank je wel voor je reactie. Leuk om je gisteren te ontmoeten op de TOON bijeenkomst! 

Jeroen
Ook ik meldde gisteravond, na de update naar 2.3.17, de reactie van Toon: Geen internet.
Danielle meldde vandaag dag deze onmissie om 09:00 uur is hersteld.
Hier werkt deze nieuwe optie ook nu perfect!

De melding bij mij is nu:
Stroom: gemiddeld; ik sta met m'n poppetje exact in het midden.
Gas:      veel minder; het poppetje staat op het 2e blokje van links en in het wolkje staat een duimpje!

Aan de gasbalk, die nu dus het actuele aantal lietrs per dag aan geeft moet ik nog wennen. Eigenlijk had ik liever de vorige balk gehad.........
Gelukkig is de dagekijse grafiek per uur nog goed inzichtelijk.
Een aanwinst is de melding van de volgende stap in het programma wat op de rol staat! Handig.
Reputatie 3
Badge +4
Na lange tijd niks van van me te laten horen ( Toon werkt hier echt goed ) ben ik wel benieuwd naar de update. Zie niks anders dan positieve reactie . Zeg kom maar op met de update.
Reputatie 7
Badge +7
Even een update betreffende Toon en de AWB thermomaster 3HR24T. "Op opentherm modulation"
Met de nieuwste software update .
Durf het bijna niet hardop te zeggen.:)
Toon heeft al meer dan 24 uur geen fout meldingen meer gegeven .
Cv ketel draaid perfect.
Enigste bug is , als de comfort periode langer doorloopt dan na 0.00 uur (dus b.v.b 0.20)
Krijg ik de voor melding (Volgt programma 6,0 graden ) tot dat de nachtverlaging in gaat.
Dit op gelost door een extra periode thuis tussen te voegen op mijn comfort temperatuur.
En daarna over te schakelen naar de nacht temperatuur.
Lijkt me een fout in het klok programma.
Reputatie 4
Badge +1
Zojuist ook deze update binnen gehengeld, geen problemen alles werkt, maar wat een graf lelijke gas indicatie hebben ze erin gezet zeg:mad: zou bijna willen zeggen...dit kan je niet maken!
Heel snel weer dit verhelpen beste ontwikkelaars, want wie dit heeft uitgevonden heeft duidelijk liggen slapen tijdens de ontwikkeling:rolleyes:
Reputatie 7
Badge +7
Zojuist ook deze update binnen gehengeld, geen problemen alles werkt, maar wat een graf lelijke gas indicatie hebben ze erin gezet zeg:mad: zou bijna willen zeggen...dit kan je niet maken!
Heel snel weer dit verhelpen beste ontwikkelaars, want wie dit heeft uitgevonden heeft duidelijk liggen slapen tijdens de ontwikkeling:rolleyes:

Ik denk dat dit jonge broekjes zijn die het vak nog moeten leren:D