Software update 2.3 | Eneco Community

Software update 2.3

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Zo zie je maar weer dat er rare dingen kunnen gebeuren .
Ik schaam me diep 😞

@Toon Econoom

Dit is niet de reden dat je 2.3.17 niet hebt gekregen. De uitrol van 2.3.17 is ook niet gestaakt geweest. Onze software ontwikkelaars zijn aan het onderzoeken waarom je de update niet hebt gehad en gaan dit zo spoedig mogelijk voor je oplossen.

@tooneconoom,

Ze hebben je gewoon van de lijst gehaald, omdat je de update niet zo belangrijk vond. 
Want dat was toch je reactie toen ff uitrol gaande was......
Of vergis ik mij en haal ik je met een ander forumlid door de war 
Je hebt gelijk dat ik me nogal kritisch heb uitgelaten over de wijze waarop de software update werd verspreid. Ik heb daarbij vooral oog gehad voor de Toon-bezitters die niet op dit forum aanwezig zijn (dat zijn er duizenden), die net als veel anderen hier geconfronteerd zijn met onnodig doorstoken.
Hier op het forum kreeg je of kon je vragen om de hotfix. De niet-forummers Toon bezitters hadden die mogelijkheid niet en hebben weken - misschien wel onbewust -   onnodig extra kosten gemaakt. Voor hen was een snelle uitrol belangrijk.
Voor mij niet zo zeer omdat ik de hotfix al had en op vernieuwing van functionaliteit kan ik best wel even wachten.
Dat was mijn insteek, maar Eneco had daar geen boodschap aan.

Triest dat ze me nu vanwege die kritische houding van de lijst gehaald hebben.
Blijf het vreemd vinden dat ze me die update niet gewoon toesturen, maar eerst gaan onderzoeken waarom ze hem niet eerder hebben toegezonden.
Als het met die hotfix op verzoek kan, kan het nu ook.
Duidelijk. Zeker vwb dat hinderlijke doorstoken. 

Maar 'van de lijst' halen zal zeker niet zijn vanwege kritische houding. 
Ik ken ze niet anders dan dat ze daar gewoon volledig voor open staan. 
Ook ik vind vreemd dat ze niet p.o. die update klaar zetten. Fluitje van een cent. 
Maar dat ze de omissie willen onderzoeken vind ik wel logisch. 
Immers je kan bij een volgende update weer naast de boot vissen. 
Hoe dan ook, maar even afwachten wat de uitslag is/wordt. 
Ik ben (met jou denk ik) erg nieuwsgierig!!
Mijn bezwaar tegen de uitrolprocedure was gewoon terecht. Niks overbelasting servers of wat dan ook.
Ik heb er ruim 5 weken op moeten wachten.
De meest recente versie 2.3.29 wordt binnen een paar dagen uitgerold, dus geen weken.

Danielle wrote:

Vanaf vandaag en binnen enkele dagen wordt er aan iedereen een hotfix uitgerold ...

Deze zgn. hotfix is gewoon een compleet nieuwe versie, waarin naar alle waarschijnlijkheid maar een enkel bugje wordt gerepareerd.
Voor mij was het gewoon een volledige update vanaf versie 2.2.24
Wanneer gaat Eneco nou eens leren om de waarheid en niets dan de waarheid te vertellen.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Bedoel je nu dat 2.3.29 een volledige versie is?
Nou dat lijkt mij geheel onwaarschijnlijk gezien het zeer rappe uitvoeren qua installatietijd van deze update. 
Met opstarten mee heeft het net geen 30 seconden geduurd. 
Dat was wel even iets anders dan met een vorige update, dat duurde geloof ik bijna 2 minuten. 
Reputatie 7
Badge +7
Ik dacht al is onze Econoom ziek , je hoord hem niet zoveel meer .
maar zie daar hij/zij is er weer :D

dit was echt geen volledige nieuwe versie zoals brandje al schreef binnen 30 sec Toon weer up and running.
Nou en bij mij was ie up and running vanaf versie 2.2.24 (ook een hotfix), heb dus de complete versie 2.3.17 "gemist" en met de laatste hotfix zit ik op de complete versie 2.3.29. Dus de hotfix is een complete versie, anders zou mijn Toon niet (goed) meer werken als alleen de klok zou zijn gerepareerd.
O, en laat niet terzake doende, op de persoon gespeelde opmerkingen voortaan achterwege.
Reputatie 7
Badge +7

Nou en bij mij was ie up and running vanaf versie 2.2.24 (ook een hotfix), heb dus de complete versie 2.3.17 "gemist" en met de laatste hotfix zit ik op de complete versie 2.3.29. Dus de hotfix is een complete versie, anders zou mijn Toon niet (goed) meer werken als alleen de klok zou zijn gerepareerd.
O, en laat niet terzake doende, op de persoon gespeelde opmerkingen voortaan achterwege.

Ik denk dat je gelijk hebt wat het laatste betreft,
Wat vertel ik dan wat niet waar is. Wat ik hierboven geschreven heb, is de waarheid en niet anders.
Ik kreeg een email, vervolgens een envelopje op Toon.
Op het knopje "update" gedrukt en binnen een vloek en een zucht ging ik van versie 2.2.24 naar 2.3.29, gewoon een volledige update dus.
Kan er niks meer van maken. Desgewenst wil ik het voor de rechter onder ede verklaren. :D
Reputatie 7
Badge +7

Wat vertel ik dan wat niet waar is. Wat ik hierboven geschreven heb, is de waarheid en niet anders.
Ik kreeg een email, vervolgens een envelopje op Toon.
Op het knopje "update" gedrukt en binnen een vloek en een zucht ging ik van versie 2.2.24 naar 2.3.29, gewoon een volledige update dus.
Kan er niks meer van maken. Desgewenst wil ik het voor de rechter onder ede verklaren. :D

:) ik schreef het verkeerd neer 
we waren inmiddels al op 2.2.24 en nu de hotfix 2.3.29
het balkje van de vorige update naar 2.2.24 deed er lang over om op 100 procent te komen.
(kan ook van internet snelheid afhangen).
nu was dit ja warempel in no time gebeurd.
:rolleyes:rechter oef laat maar vertrouw ik ook niet meer na al die uitspraken de laatste tijd.
Jongens, jongens, rustig, het is maar een forum en het gaat maar over een update.
Reputatie 7
Badge +6
@Toon Econoom,

We hebben je zeker niet van een lijst gehaald, je maakt gebruik van het abonnement en pas als je deze opzegt zullen we geen updates meer naar je toe sturen. De uitrol van een update duurt maximaal 2 weken. Het is ons nog niet duidelijk waarom je de update niet gelijk met de andere forumklanten hebt ontvangen. Nadat we je in een andere gebruikersgroep hebben geplaatst heb je de update ontvangen.

De reden dat de uitrol van een update gefaseerd verloopt, buiten de redenen die Joep al genoemd heeft in zijn openingspost, is dat we na de uitrol van een update een tijdelijke toename zien in de reacties van klanten via de diverse media die we gebruiken(mail, telefoon , social media). Op deze manier kunnen we klanten die vragen hebben over een uitgevoerde update beter en sneller van dienst zijn.
Maximale duur uitrol is niet waar. De laatste is na die 2 weken gewoon nog met een week verlengd en zelfs daarna had nog niet iedereen de uitrol binnen.
Ik wil best aannemen dat mijn 5 weken een uitzondering is, maar wel een signaal dat het uitrolproces mankementen vertoont. Het verdelen in groepen en dan nog lopende het proces ingrijpen in die groepen, vraagt om moeilijkheden.
Natuurlijk zal er een toename zijn van vragen via verschillende media, dat is te verwachten en daar moet je op inspelen, zeker een grote organisatie als Eneco.
Heel veel vragen kunnen trouwens worden voorkomen door heldere informatie te verstrekken. Nog steeds ontbreekt het aan duidelijke release notes bij updates.
Die moeten hier op het forum een vaste plaats krijgen. Ook op de website van Eneco moet daar een plek voor worden ingericht.
Dat is waar tegenwoordig het eerst gekeken wordt als je ergens een probleem mee ondervindt. Niet iedereen zit hier op het forum, maar wel zoeken veel mensen naar informatie op de website van Eneco. Nergens te vinden, ook niet als ik een zoekopdracht doe met de zoekwoorden "update" en "Toon".
Geen wonder dat je telefoon roodgloeiend staat en je mailbox volloopt.
Tips:
1. Creëer een vaste plaats voor software updates met duidelijke release notes
2. Geef die updates ook een vaste plek op de website van Eneco
3. Reageer snel en duidelijk op vragen in het forum
4. Maak op de website een Faq waarin antwoord wordt gegeven op de meest gestelde vragen

Als consultant geef ik dit advies - alleen vandaag - helemaal gratis.

Als consultant geef ik dit advies - alleen vandaag - helemaal gratis.

Je bent te goed voor deze wereld!
Ik ben nieuwsgierig wat Eneco doet met jouw voorstellen. 

Overigens hebben we op de klantenavond ook het FAQ instituut aangekaart. 
Reputatie 1
Badge

De reden dat de uitrol van een update gefaseerd verloopt, buiten de redenen die Joep al genoemd heeft in zijn openingspost, is dat we na de uitrol van een update een tijdelijke toename zien in de reacties van klanten via de diverse media die we gebruiken(mail, telefoon , social media). Op deze manier kunnen we klanten die vragen hebben over een uitgevoerde update beter en sneller van dienst zijn. 

Oftewel, we hebben geen idee welke bugs we geintroduceerd hebben en we willen zeker weten dat we Toon niet ver*****n met deze update.
Amper geteste software dus.
Reputatie 3
Badge +1
Uh... als ik een update krijg dan ga ik er vanuit dat deze nodig is.
Een belangrijke update verneem ik graag wat er aan gedaan is, maar als er 100 kleine dingen zijn aangepast dan hoef ik dat echt niet te weten hoor.
Vraag me ook echt af voor wie dit belangrijk is?!?

Misschien moet men in het vervolg in de mail dan maar niet zetten dat ze een aantal bug's hebben aangepast.
Want dan wil opeens iedereen (een aantal dan) weten wat voor bug's dan. Als ze het niet vertellen dan weten we ook niet wat 🙂

Uh... als ik een update krijg dan ga ik er vanuit dat deze nodig is.
Een belangrijke update verneem ik graag wat er aan gedaan is, maar als er 100 kleine dingen zijn aangepast dan hoef ik dat echt niet te weten hoor.
Vraag me ook echt af voor wie dit belangrijk is?!?

Misschien moet men in het vervolg in de mail dan maar niet zetten dat ze een aantal bug's hebben aangepast.
Want dan wil opeens iedereen (een aantal dan) weten wat voor bug's dan. Als ze het niet vertellen dan weten we ook niet wat :)

Iedere zichzelf respecterende software leverancier verteld de klant welke wijzigingen in een update zijn verwerkt, hoe klein of hoe groot de wijziging ook is. Dat verwacht ik ook van Eneco!

Zelfs Windows updates installeer ik niet domweg "omdat het wel nodig zal zijn". Ik wil voor installatie weten waar het mee te maken heeft en wellicht invloed op heeft. Ik raad Eneco dan ook aan het gratis advies van @Toon Econoom gewoon op te volgen.
Hallo, 

Tot op heden (8-3-2013 gebruik toon) nogsteeds geen vergelijk data. Ook na deze software update geen prijsweergave meer in het display. 
Moet ik nog langer wachten op deze vergelijk data ? Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben (geen prijzen meer)?

Ik hoop gauw alle functies te kunnen gebruiken.....

Vriendelijke groet, René Petersen
Reputatie 6
Badge +1

Hallo, 

Tot op heden (8-3-2013 gebruik toon) nogsteeds geen vergelijk data. Ook na deze software update geen prijsweergave meer in het display. 
Moet ik nog langer wachten op deze vergelijk data ? Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben (geen prijzen meer)?

Ik hoop gauw alle functies te kunnen gebruiken.....

Vriendelijke groet, René Petersen

hallo,

kijk even in dit forum. Daar vind je antwoord op jou vraag. Het is in ieder geval een bekend probleem en Eneco ontwikkelaars zijn bezig met een fix, om dit op te lossen. Echter is er nog geen release datum bekent. Sorry 😞
Reputatie 4
Badge
Is er al iets bekend over de volgende update?
Reputatie 7
Badge +7

Is er al iets bekend over de volgende update?

Het zou deze maand toch moeten gebeuren , volgens eerder bericht.
maar het is en blijft verdacht stil.
van Eneco zijde
Nog even geduld zou ik zeggen.
Reputatie 4
Badge
De maand is nog niet voorbij, dus ik heb geduld. Maar mijn vraag blijft of er al iets bekend is?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen