Software update 2.2 en lancering Toon app | Eneco Community

Software update 2.2 en lancering Toon app

  • 11 december 2012
  • 272 reacties
  • 14017 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste forumleden,

Een aantal van jullie heeft afgelopen week flink zitten F5-en in de Apple Store en Google Play, in de hoop de Toon app te spotten. Inmiddels hebben jullie hem al gevonden en gedownload. Je kunt hem echter pas gebruiken als je de nieuwe software update hebt geïnstalleerd. Deze update zal in de loop van vandaag beschikbaar komen. Vanaf dat moment kunnen jullie de Toon-app gebruiken.
Let wel op, we rollen de update en de app gefaseerd uit. Dit betekent dat nog niet iedereen direct hiervan kan profiteren. De forumleden die in dit topic hebben aangegeven dat ze de app willen testen zijn in ieder geval in de eerste batch meegenomen.

Er is overigens nog geen tablet app beschikbaar maar de smartphoneversie is gewoon op de tablet te gebruiken.

De software update bevat de volgende zaken:

Toon op Afstand
De mobiele dienst Toon op Afstand is beschikbaar als app voor mobiele toestellen gebaseerd op iOS en Android. De apps komen beschikbaar via de Apple App Store en Google Play. Voor andere toestellen is een web app (web portal geoptimaliseerd voor browsers op smartphones) beschikbaar.
Toon op Afstand biedt de volgende functionaliteiten:
- Het bedienen van de Toon thermostaat (komt overeen met het thermostaatpaneel van Toon)
- Inzicht in huidig (momentaan) stroom- en gasverbruik (komt overeen met informatie op home-pagina van Toon)

Thermostaat verbeteringen
- Verbetering van de reactiesnelheid van de thermostaat bij handmatige bediening. Hierdoor duurt het minder lang voordat het effect merkbaar is van het handmatig verhogen of verlagen van de thermostaat.

Gemiddelde verbruik stroom en gas
- Gemiddelde verbruik wordt nu gemeten over een week in plaats van over een dag. Hierdoor fluctueert het gemiddelde minder.

Systeem
- Mogelijkheid om in de installatiewizard een verborgen wifi-netwerk te gebruiken
- Mogelijkheid om lange encryption keys te gebruiken
- Bugfix in wifi verbinding

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

272 Reacties

Dat is voor mij nieuw. Ik zie daar altijd een grafiek, behalve de nachtelijke uren. 
Men als je op de grafiek druk, wat gebeurt er dan??
Badge
Ja voor mij ook...:)  

Ook een reset van de Toon zorgt er niet voor dat het grafiekje weer gaat werken. Wel jammer want het geeft snel een indruk naar het gebruik zonder veel te moeten drukken op het scherm. De grote grafiek werkt overgiens wel gewoon...

Gr.
Thierry
Dan ga ik toch echt aan een defect denken! Dus ik zou een reactie van een moderator hier afwachten, dan wel hem een pb sturen of Eneco te bellen.
Op het forum ben ik nog niemand met een idenkieke klacht tegen gekomen.

Maar....doet dat grafiekveld het ook niet bij de keuze stroom??
Reputatie 3
Badge
Ik heb er wel is melding van gemaakt. Dit vind bij mij plaats na er soft reset. Na enkele uren kwam de grafiek geheel weer terug. Dus registratie was wel gedaan. Gemeld en er werd mij om een foto gevraagd. Eerlijk toegeven, heb ik nooit meer verstuurd.
Jammer is dat Twijland niet verder gereageerd heeft. Toen ik nadere info aan hem vroeg was het 3 uur later en de grafiek was er toen nog niet.

Maar of een soft reset de oplossing biedt, vraag ik me af; Twijland meldt namelijk dat ie al een reset heeft gedaan!!
eerst app geïnstaleerd -> melding 'Toon' heeft minimaal versie 2.2.0 nodig

ok.....even Toon updaten....daarna: dezelfde melding

App verwijderd, opnieuw geïnstaleerd....nog steeds zelfde melding

Nogmaals app verwijdert, opnieuw geïnstaleerd.....zelfde foutmelding.....

App verwijdert....soft reset 'Toon'........App opnieuw geïnstaleerd, opgestart.....en....Voilá....hij doet het!

🙂
Badge
Op het forum ben ik nog niemand met een idenkieke klacht tegen gekomen.

Maar....doet dat grafiekveld het ook niet bij de keuze stroom??


Hoi Brandje,

Bij het tabblad stroom werkt het grafiekje wel. Als ik overigens op het lege gas grafiekje druk krijg ik wel de grote grafiek te zien waar wel alles goed wordt bijgehouden. Softreset is al meerdere keren gedaan maar bied geen oplossing voor dit probleem.

Gr.
Thierry
Badge +1
Ik ben net terug van 2 dagen kerstshoppen in Duitsland, Toon ingesteld op 2 dagen vakantie.
Terug op de hotelkamer gekeken hoe Toon erbij stond, hij bleek toch het gewone standaard
programma aan het af draaien te zijn, via de app Toon ingesteld op weg.

Ik vind dit toch wel heel geweldig en app(art) dat dit mogelijk is:)
Ik gebruik de optie redelijk veel. 
Heb je na invoering wel op "Opslaan" gedrukt??
Badge +1
Ik gebruik de optie redelijk veel. 
Heb je na invoering wel op "Opslaan" gedrukt??


Kan best zijn dat ik dat ben vergeten, maar volgens mij
heb ik dat wel gedaan, maar dankzij de app is dat
geen probleem.
Klopt! Je kiest op de optie "Weg" slotje er op en klaar is Kees!
Sinds de update geeft mijn stroom aan dat ik 2800 wat verbruikt maar er staat niets aan. dit was eerst ook het geval met het gas maar die is vanazelf op nul gegaan als we geen gas verbruiken. iemand een idee wat dit kan zijn
Ik zou de zender van de adapters even van de stroom afhalen. 
Reputatie 3
Badge +4
Ik vindt software update zeer slecht werken. Bij ons geeft ie heel vaak de gas standen niet door. De Toon reageerd super traag als je nog een keer drukt blijft de Toon maar vernieuwen. Terug naar het hoofd menu knopje reageerde vaak niet geeft nog steeds foutcode 0 meldingen van mijn ketel  Ga nu niet reageren met je moet resetten en je dit of dat doen heb alles al gedaan.  Dan nog wel een plus puntje de app werkt wel najaar behoren. Dus mijn ingeschatte verbruik klopt al niet meer omdat hij op bepaalde tijden niets meet . Begin steeds meer te tweivelen om hem van de muur te halen als niet snel wat gebeurd.
goedemorgen,

paar dagen geleden de update uitgevoerd, niks an de hand, denk ik, gisterenochtend de app geinstaleerd, niks an de hand, denk ik dan nog, tot ik om 6 uur 's avonds totaal geen gegevens meer heb, nou waren die al niet helemaal zichtbaar, een duimpje heb ik  nog nooit gezien, dus ik heb ook geen ingeschat verbruik, waar t mij dus eigenlijk om ging,  maar nu sta ik helemaal op 0,  maar kom ook tot de ontdekking dat toon  de hele nacht gewoon op comfort heeft gestaan, dus staan draaien op 20 graden ipv 17, zoon vond t wel prettig toen die er om 5 uur uitmoest, lekker warm, ma minder met de gasprijzenen het verbruik,  nu heb ik al een paar keer m'n twijfels gehad waar t van zou zijn, maar heb al een aantal keren gedacht waar mijn nachtelijk gasverbruik van zou zijn, op een tijdstip waarop alles uit is.
dan lees ik dus op het forum dat er dus meer mensen last van hebben, in dit geval het missende duimpje, pas geleden gebeld, het zou aan mij liggen, ik zou de boel hebben gereset, dus gegevens weg, nou dit ligt niet aan mij, maar aan m'n meter, maar dat zei de jonge dame niet, die meter is zo slim, is hier ook speciaal voor geplaatst, maar dus niet zo slim dat tie m'n gegevens door geeft zo als t zou moeten.
ik dacht dat ik een meter had die mij zou helpen met bezuinigen, maar daar he ik toch nu wel mn bedenkingen bij, zoals al meer mensen zeggen, ik moet toon kopen 120 euro, slimme meter plaatsen 60 euro, ik ben naar mijn idee voorlopig alleen maar meer kwijt.
maar wat moet ik nu doen om mijn gegevens weer gewoon in beeld te krijgen, durf nu helemaal niks maar aan te raken, straks ben ik echt alles kwijt.
gr karel
Reputatie 3
Badge
Hallo Karel,

Bij een slimme meter is er nog geen mogelijkheid om het duimpje te krijgen. Dit wordt misschien in de toekomst wel mogelijk maar voor nu. helaas nee. Je zegt dat je geen gegevens ziet? wat bedoel je precies? zie je geen actueel stroom verbruik? worden de grafieken niet gevuld met gegevens uit het verleden? heeft het wel gewerkt? heb je een simpele reset al geprobeerd. kan je ons iets meer vertellen?

Gr. Jeroen
goedemiddag,

dat ik een slimme meter heb, en dus geen duimpje krijg, was al tot ons doorgedrongen, alleen nog niet bij de dame die mij aan de telefoon hielp, en wat mijn gegevens betreft, mijn gegevens uit het verleden heb ik nog, maar sinds zondag  1800 u geen actueel gebruik meer, kreeg via toon al een berichtje dat de boel niet goed is aangesloten maar er is niets veranderd, en hiervoor had ik deze gegevens wel, dus gooi t maar in mn pet snap r niks meer van.

gr karel
Reputatie 3
Badge
In het instructieboekje kun je lezen hoe je de meteradapter reset. 10 seconden van de stroom halen? Werkt dat?
In het instructieboekje kun je lezen hoe je de meteradapter reset. 10 seconden van de stroom halen? Werkt dat?


dat heb ik net nog toch nog even geprobeerd, maar doet ook niks, de ellende is begonne na de laatste update, dus ik denk dat t op een andere manier opgelost moet worden.

gr karel
hier mijn laatste update, zo spontaan  toon er mee stopte, zo spontaan is hij er weer mee begonnen , t zal wel een raadsel blijven.

allemaal bedankt voor t meedenken, en fijne dagen verder , gr karel
@karel,

Zo zie je maar weer, kennelijk moet Toon even de tijd gegund worden zich weer in te stellen.
Maar voor jou is uietraard het belangrijkste dat Toon het weer doet.

Maar ik was even nieuwsgierig hoe is het nu met je "oude" gegevens?
@karel,

Zo zie je maar weer, kennelijk moet Toon even de tijd gegund worden zich weer in te stellen.
Maar voor jou is uietraard het belangrijkste dat Toon het weer doet.

Maar ik was even nieuwsgierig hoe is het nu met je "oude" gegevens?

goedemiddag,

mijn oude gegevens heb ik nog allemaal, alleen de tijd dat er geen verbinding was, is blanco, alleen op mijn eneco/mijn snelle meter kan ik mijn verbruik wel zien.

gr karel


mijn oude gegevens heb ik nog allemaal, alleen de tijd dat er geen verbinding was, is blanco, alleen op mijn eneco/mijn snelle meter kan ik mijn verbruik wel zien.

gr karel


Dank voor de terug koppeling, daar was ik ff nieuwsgierig naar!

En we zijn 2 dagen verder; nog steeds een goed werkende Toon??
Reputatie 3
Badge
hier mijn laatste update, zo spontaan  toon er mee stopte, zo spontaan is hij er weer mee begonnen , t zal wel een raadsel blijven.

allemaal bedankt voor t meedenken, en fijne dagen verder , gr karel


@brandje, inmiddels wel. blijft dus een storing die niet echt te verklaren is tot dusver.