Software update 2.2 en lancering Toon app | Eneco Community

Software update 2.2 en lancering Toon app

• 11 december 2012
  • 272 reacties
  • 14017 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

272 Reacties

Eneco enig idee hoelang dat uitrollen gaat duren van de update. Ik heb nog niks gezien hier.
Het is erg aan te bevelen om eerst goed te lezen voor je een vraag stelt, want deze vraag is al erg vaak gesteld. Exact is dat niet te vertellen, want de uitrol gaat gefaseerd, maar kan zeker nog wel tot volgende week duren. 
Reputatie 3
Badge
Niets gezien??? 🙂 ik vind niet erg om het te vertellen maar inmiddels staat het er wel 20x :)

De eerste update enkele maanden geleden heeft wel 2 weken geduurd. Dit volgens zeggen van een moderator. Vanmorgen was er een klant die gebeld heeft met Eneco. Deze kreeg te horen dat het tot maandag kon duren. Het blijft afwachten.

Check regelmarig even: menu, instellingen, software.

Succes en laat maar weten als je hem hebt. 1 topic gebruiken ervoor is wel voldoende hoor. Welkom op het forum.

Ben je voor de rest tevreden over Toon?
Ik heb wel gelezen dat er een uitrol gefaseerd gaat plaatsvinden, maar ik snap niet in de huidige tijd waarom dat zo ingewikkeld moet lopen. Er zijn zat bedrijven die apparatuur in 1 keer kunnen updaten en kennelijk moet dat bij Eneco in fasen gaan plaatsvinden.
Voor de rest ben ik wel tevreden is een mooi apparaat. De info over het weer of files zijn wat mij betreft een beetje overdone en ik denk niet dat ik dat vaak zal gebruiken als je toch een ipad en iphone hebt om dit soort zaken te controleren.

Maar ik hou wel van gadgets en dan sluit dit mooi aan. Dat zal ook mijn ongeduld verklaren om de update binnen te halen.
Reputatie 3
Badge
Ik heb wel gelezen dat er een uitrol gefaseerd gaat plaatsvinden, maar ik snap niet in de huidige tijd waarom dat zo ingewikkeld moet lopen. Er zijn zat bedrijven die apparatuur in 1 keer kunnen updaten en kennelijk moet dat bij Eneco in fasen gaan plaatsvinden.

Die vraag heb je gesteld in een ander topic. Ik weet de reden niet en daarom had ik niet gereageerd. Het was een gerichte vraag aan Eneco en niet aan ons als klant en medeforumgebruiker.

Je vraag in dit topic was anders geformuleerd en die vraag is erg vaak al beantwoord.

Toon is een leuk ding en ben benieuwd wat de volgende stap gaat worden. Neeeeee ik ga er nog geen topic voor openen. voorlopig even genieten van de app.

Dat het envelopje er nog niet is in je homescreen wil niet zeggen dat de update er nog niet is. Ik keek bij zoals net gezegd bij

menu -> instellingen -> software en daar zag ik UPDATE staan. Check deze gewoon zodra je langs de thermosstaat komt.
Reputatie 1
Badge
Het is ook vrij zinloos om de update in fases uit te rollen als er verder niets mee gebeurt.

Ik bedoel, er zijn een paar redenen om een update gefaseerd uit te rollen.

1. We komen een bug tegen die we niet hadden verwacht en we stoppen de update en komen met een andere update.
2. We komen een bug tegen die we niet hadden verwacht en we stoppen de update om verdere problemen te voorkomen bij andere gebruikers.
3. De servers kunnen het niet aan.

1. Tussen de vorige update en deze zat een maand of wat. Door de gebrekkige terugkoppeling zitten er nog steeds bugs in en door de snelle ontwikkeling van de toon op afstand functie was er ook geen/weinig tijd om daar aan te werken. Na x% apparaten geupdate te hebben weet je wel of iets werkt of niet. Ik weet niet hoeveel Toons er inmiddels in omloop zijn...bij veel Toons weten ze het nu echt al wel dus kunnen ze deze wel gewoon uitrollen...

2. Klinkt logisch maar meestal maak je dan een risico analyse en rol je dan de oude update terug. Dit zal vast wel kunnen maar heb je geen Toon op afstand en dus geen USP meer. Niet echt handig.

3. Voor zover ik heb gezien/gemeten was de update niet echt groot (ergens rond de 800 KB) en het ging heel traag, paar KB/s. Dus dat is denk ik ook geen reden.
    Het zou kunnen dat in dit geval ze willen testen hoe de serverload zich verhoudt nu er de App bijgekomen is natuurlijk. Maar de vorige keer was het twee weken
   en hadden we geen Toon op afstand.

Ik zie dus echt geen reden om dit zo lang te laten duren.
Badge +1
Vandaag even de app kunnen testen, gisteren was ik wat leter thuis en nieuwschierig of er een envelopje klaarstond in het scherm van Toon.
Dit was het geval, effe updaten en de app testen.
ik heb hem getest met een i pad zowel op wifi en via mobiel data netwerk.
vooralsnog werkt het op beide, bij wifi(eigen netwerk) is er vrijwel direct een terugkoppeling op de app.
Het mobiele netwerk geeft soms geen terugkoppeling naar je tablet, de aangebrachte wijzigingen worden echter wel uitgevoerd.
vooralsnog doet de app wat hij moet doen en ben ik er zeer content mee.
Badge
Erg mooi die applicatie. Ik kan hem alleen nog niet gebruiken vanwege die update die nog gedaan moet worden. Het is alleen jammer dat mijn ketel er niet beter van gaat branden of dat de storingen hiermee zijn opgelost. Maar .. je moet ergens beginnen natuurlijk.
App al wel, maar helaas nog geen Update beschikbaar op de Toon. Hoe lang gaat dat nog duren?
Reputatie 3
Badge
Beste R_botman,

Welkom op het forum, zonder je meteen af te schrikken, zou ik je willen vragen om ook is de zoekfunctie te gebruiken 😉 Sinds de uitrol van de app. is er al minimaal 30x gevraagd waarneer de update komt.

Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat we in d war raken door een app die we niet meteen kunnen gebruiken.

De uitrol van de eerste update enkele maanden geleden kon wel 2 weken gaan duren. Afgelopen week heeft een ander forumlid laten weten dat er maandag is geroepen voordat iedereen gebruik kan maken van... Maar ik houdt rekening met 2 weken.

Onder:

menu, instellingen, software

kan je de toon updaten. Heb je voor de rest veel plezier van Toon?
Ja hoor, mijn achternaam begint met een V, (er vanuit gaande dat de uitrol op naam en aansluitdatum gaat) Moet ik dus nog twee weken wachten???:(

Heb de app al ruim een week maar nog steeds geen update voor toon ontvangen!?

Wederom twee woorden negen letters!! DUURD LANG!!!!

Wederom twee woorden negen letters!! DUURD LANG!!!!

Wat vind je van DUURLANG.........
Ik vindt hem scherp! ........ 
Hoi eneco wil de app graag testen en het ervaren.

Groeten Peter
Nou vandaag weer opgestaan vol verwachting maar weer geen update 
zou ik vandaag nog voorzien worden ? 
Hoop het wel voor het weekend 
Nou vandaag weer opgestaan vol verwachting maar weer geen update 
zou ik vandaag nog voorzien worden ? 
Hoop het wel voor het weekend 
Hier ook nog niets!
Hier ook nog niets!
+1 Is er een bepaalde systematiek in de uitrol ? Alfabet, geografisch, nummer lijst o.i.d. ?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Ik loop met zekere regelmaat even langs de Toon om te zien of er al een update beschikbaar is, maar helaas..
Ook nog steeds geen update gekregen,om de app te gebruiken.Waarom
moet het eigenlijk zo lang duren
Net toch maar even gebeld en nu zeggen ze uiterlijk aanstaande woensdag best raar omdat mij begin vd week door eneco werd verteld dan iedereen deze week over de nieuwe software zou beschikken pff dan maar weer afwachten 
Reputatie 3
Badge
Jammer dat medewerkers van Eneco dan maar gewoon iets roepen. Zeg dan... Ik roep mijn collega er even bij. Gissen heeft geen zin.
Nessie>

Dat is op zich wel te begrijpen.. Door het gefaseerd uit te rollen voorkom je een te hoge load bij je support resources, indien er toch zaken niet helemaal lekker gaan..
Er zal ongetwijfeld geen overschot aan FTE rondlopen op de afdeling.. Een bigbang was natuurlijk mogelijk geweest, maar brengt ook risico's met zich mee.

Het punt waar Eneco tegen aan is gelopen is dat de software reeds in de App/play store staat, terwijl de nieuwste update nog niet is uitgerold. Dat is op zich natuurlijk wel een bijzondere situatie. Ik weet dat, zeker bij Apple, het aandragen van een nieuwe app de nodige uitdagingen qua planning met zich mee brengt, maar anderzijds had er natuurlijk ook voor gekozen kunnen worden om EERST de fw update te realiseren op alle Toons. Mocht dat om wat voor reden wel zijn overwogen, maar is de keus op een ander scenario gevallen, dan nog hadden klanten beter geïnformeerd kunnen worden. Laat v1.0 van de app bij de eerste keer opstarten een popupje geven waarin wordt uitgelegd dat v2.2.0 vereist is en dat die wellicht nog niet voor iedereen beschikbaar is, met evt een korte planning qua uitrol. Wanneer alle Toons eenmaal de geüpdatete fw draaien, release je een versie v1.0.1 van de app, zonder de popup..

Deslaniettemin ben ik erg nieuwsgierig naar deze mooie feature en kan ik niet wachten tot m'n toon kan updaten.. :-) 
Reputatie 3
Badge
Het is ook vrij zinloos om de update in fases uit te rollen als er verder niets mee gebeurt.

Ik bedoel, er zijn een paar redenen om een update gefaseerd uit te rollen.

1. We komen een bug tegen die we niet hadden verwacht en we stoppen de update en komen met een andere update.
2. We komen een bug tegen die we niet hadden verwacht en we stoppen de update om verdere problemen te voorkomen bij andere gebruikers.
3. De servers kunnen het niet aan.

1. Tussen de vorige update en deze zat een maand of wat. Door de gebrekkige terugkoppeling zitten er nog steeds bugs in en door de snelle ontwikkeling van de toon op afstand functie was er ook geen/weinig tijd om daar aan te werken. Na x% apparaten geupdate te hebben weet je wel of iets werkt of niet. Ik weet niet hoeveel Toons er inmiddels in omloop zijn...bij veel Toons weten ze het nu echt al wel dus kunnen ze deze wel gewoon uitrollen...

2. Klinkt logisch maar meestal maak je dan een risico analyse en rol je dan de oude update terug. Dit zal vast wel kunnen maar heb je geen Toon op afstand en dus geen USP meer. Niet echt handig.

3. Voor zover ik heb gezien/gemeten was de update niet echt groot (ergens rond de 800 KB) en het ging heel traag, paar KB/s. Dus dat is denk ik ook geen reden.
    Het zou kunnen dat in dit geval ze willen testen hoe de serverload zich verhoudt nu er de App bijgekomen is natuurlijk. Maar de vorige keer was het twee weken
   en hadden we geen Toon op afstand.

Ik zie dus echt geen reden om dit zo lang te laten duren.

Beste Quack, lees dit ook even. Zonder reactie van Eneco blijft het gissen wat de reden is. 🙂