Software update 2.2 en lancering Toon app | Eneco Community

Software update 2.2 en lancering Toon app

• 11 december 2012
  • 272 reacties
  • 14017 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

272 Reacties

Werkt het nu dan wel?
Ja het werkt eindelijk
Okay, dus kennelijk dan gelijk de update ? Een soort harde reset....
Ik wacht even tot morgen en anders ook zoiets porberen.

Gaan ze een App uitbrengen en dan niet gelijk je Toon kunnen updaten...... Dat valt me weer tegen. Amateurs...
Ik ken ook niet wachten tot ik de Software update krijg, Heb al gekeken onder software maar helaas.... Nog geen update knopje te zien.
Hoop echt dat hij zo nog binnen komt!
Net met klantenservice gesproken. Kan tot maandag duren voor iedereen de update heeft... Vul de rest maar zelf in...
Ik wil hier toch nog even reageren op de her en der negatieve reacties die ik tegenkom (zowel in deze thread als andere Toon threads).
Ik snap best dat je graag had gezien dat je alles fijn in 1 keer en als eerste hebt. Gadget freak als ik ben had ik de update ook al graag gehad, vanmorgen vroeg was hij er in ieder geval nog niet :rolleyes:, maar het is geheel normaal en begrijpelijk dat Eneco gefaseerd uitrolt. Wat heb je liever? Dat als er iets mis gaat bij de uitrol je met alle Toon gebruikers tegelijkertijd je Toon onwerkbaar hebt??? dat je dan misschien wel met alle Toon gebruikers tegelijk in de wacht staat bij klantenservice??? dan is het toch veel beter dat ze dit juist gefaseerd aanpakken? Ondanks dat wachten misschien niet leuk is, van mij uit niks dan lof voor de aanpak van deze uitrol!

Hadden ze wel eerst even de update van de Toon beschikbaar mogen maken vóór ze de App lanceerde. Dit is echt een beetje een vreemd...

Ik ken de reden niet, maar ik kan me voorstellen dat ze dit  hebben gedaan omdat  je de app niet gefaseerd kan uitrollen, die komt in 1 keer voor iederen beschikbaar in de app store. Dan gaat iedereen min of meer gelijktijdig installeren en proberen. Als er dan problemen opduiken, komen alle klachten tegelijk bij de helpdesk. Of in het ergste geval zitten er een hoop mensen tegelijk in een koud huis - dat geeft een hoop onvrede om nog maar te zwijgen over negatieve  publiciteit. Doe je het omgekeerd dan kan je de uitrol stopzetten op het moment dat er op grote schaal problemen dreigen te ontstaan. 
Reputatie 3
Badge
De app. is fijn als deze functioneerd, maar bij een defecte toon hebben ze meer problemen. Als ze rustig de Toon haden laten updaten had iedereen de update in huis. Kunnen ze kijken of elke toon nog functioneerd. Daarna de app. Werkt deze niet, krijg je telefoontjes of boze recencies maar dan kan daarvoor een update komen. Nu krijg ik een mail dat Toon op afstand bediend kan worden maar ondanks dat ik hem al kan bedienen, zijn er genoeg die dit nog niet kunnen.
Reputatie 3
Badge +3
Hoe geweldig zou het zijn als je ook vanuit deze app apparaten aan- en uit kan zetten. 🙂 🙂
Reputatie 3
Badge
Dan liever de app toevoegen aan homewizzard, geen gebruiker ervan maar dat is toch meer de centrala plaats ervoor. Toon zelf (energie) moet je niet gaan koppelen aan klikaan/klikuit bijvoorbeeld. 🙂 mijn mening.
Reputatie 3
Badge +3
Mee Eens. 
@MartijnSnels Bedankt voor het informeren, dan wachten we het nog even 'geduldig' af.
Reputatie 2
Badge
@ Joep Zit er ook in de update het communicatie probleem met AWB ketels. Wordt er beetje gek van om dagelijks de berichten te verwijderen.

Dit zou ik ook graag willen weten!

Ik durf het niet te testen want anders moet ik straks weer de fabrieksinstellingen terug zetten en ben ik weer al mijn data kwijt...
De app. is fijn als deze functioneerd, maar bij een defecte toon hebben ze meer problemen. Als ze rustig de Toon haden laten updaten had iedereen de update in huis. Kunnen ze kijken of elke toon nog functioneerd. Daarna de app. Werkt deze niet, krijg je telefoontjes of boze recencies maar dan kan daarvoor een update komen. Nu krijg ik een mail dat Toon op afstand bediend kan worden maar ondanks dat ik hem al kan bedienen, zijn er genoeg die dit nog niet kunnen.

Ja dat is vervelend, maar niet meer dan dat. Ik denk dat ze de zekerheid van milde ergernis bij een klein deel van de gebruikerpopulatie enerzijds hebben afgewogen tegen het risico op woedende klanten anderzijds en dat de keuze (begrijpelijkerwijs) ten nadele van hen die de update nog niet hebben ontvangen is uitgevallen. 
Reputatie 3
Badge +1
Hij is er... VERSIE 2.2.18

Wij hebben hem nog niet 😞
Ach ja, zo voel ik me dan net een beta tester van hun software. (Als dat de reden zou zijn - met al dat gissen hier)
Reputatie 2
Badge +1
Prachtig, maar waar blijft de functie voor het advies inzake je maandbedrag voor mensen met een slimme meter? Jammer dat die niet in deze update zit.

Die update wordt nu al sinds augustus beloofd, maar het komt maar niet? Kan Eneco aangeven hoe dat zit?

@Radicofani

We werken hard aan een oplossing. Tijdens het testen van de oplossing is er een ander probleem ontdekt wat ook verholpen moet worden. Dit maakt het helaas wat complexer waardoor het verhelpen van het probleem langer duurt dan verwacht. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 2
Badge +1
@ Joep Zit er ook in de update het communicatie probleem met AWB ketels. Wordt er beetje gek van om dagelijks de berichten te verwijderen.

@Mausberg @Rocco

Het communicatie probleem wordt veroorzaakt doordat AWB zich niet aan de Open Therm specificaties houdt. We wachten op een oplossing van AWB, zodat we dit mee kunnen nemen in een volgende software update.
Dit zou ik ook graag willen weten!

Ik durf het niet te testen want anders moet ik straks weer de fabrieksinstellingen terug zetten en ben ik weer al mijn data kwijt...

@ Rocco

Ik krijg nog steeds dezelfde meldingen binnen dus NIET!
Reputatie 3
Badge
hier ook nog geen update te zien  ik hoop wel dat hij er voor het weekend dan is ;)

de app is supper simpel maar wel  mooi in elkaar gezet .

We wachten we wachten 😉
Hi,

Ook hier vandaag de update uitgevoerd, alleen kwam tot de ontdekking dat de bar weergave voor het actuele gas verbruik hier niet meer werkt.
Zo te zien krijg de Toon wel de juiste info binnen omdat hij netjes het verbruik weergeeft alleen zonder een bar grafiek.
http://www.djdive.com/Download/IMAG0703.jpg

En dit zelfde zie ik ook gebeuren in de app.
Klopt dit?
Reputatie 3
Badge
Oei, dat is nieuw binnen het forum. De bekende reset al is gedaan?
"Bekende reset" nee sorry deze ken ik nog niet, vertel.
Reputatie 3
Badge
Onder de toon zit een kleine resetknop. Als je deze indrukt ben je niet alles kwijt maar reset hij (soft) de toon. Mogelijk zie je dan wel het verbruik. Zo niet zou ik bijna een fabrieksreset adviseren, maar dan ben je alles kwijt.
Had eigenlijk nu gehoopt een spannende beschrijving te krijgen ;-)
Maar het is gelukt, hij is weer normaal in de lucht.

Hoop alleen dat ze de timer achter de zwave functie nu nog bij een eerst volgende update uitzetten en dat hij permanent open gezet kan worden.
Reputatie 3
Badge
Zo gemakkelijk kan het gaan. Had niet verwacht dat je een grafisch balkje zou missen. Misschien de softwaren niet helemaal goed geladen na het updaten. Veel plezier met toon op afstand.