Software update 2.2 en lancering Toon app | Eneco Community

Software update 2.2 en lancering Toon app

• 11 december 2012
  • 272 reacties
  • 14017 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

272 Reacties

Na de software update is het eigenlijk alleen maar berg afwaards gegaan met het hele Toon idee.. De complete bediening is zeer langzaam geworden en soms lijkt het wel of  touchscreen niet eens werkt .. gewoonweg irritant en dat lijkt me niet de bedoeling .. hoeveel keer ik de Toon ook reset en de app op mijn android opnieuw installeerd , het is mij na 4 weken nog steeds niet gelukt om met de telefoon of PC in te loggen met het Toon op afstand systeem. 
Nu is het al zo erg dat ik ook de gas -grafiek niet meet zichtbaar heb en mijn mailbox vol stroomt met foutmeldingen van de sensoren .. contact verloren en weer hersteld . pfff wat is dit voor meuk !  nu heb ik helemaal niets meer .. geen stroom , geen gas uitlezing en geen grafieken .. alles staat op nul (streepje) . het enige wat het nog doet is de cv sturing. 
Kortom .. Toon is een drama en ik ben van enorm enthausiast omgeslagen naar zeer sceptisch. het is troep van de bovenste plank wat met een paar updates helemaal in elkaar gestort is ..lekkere timing zo in de winter ....!  

Ik hoop op betere tijden maar dat moet niet te lang duren anders ga ik gewoon weer terug naar mijn vertrouwde temperatuur knopje.. 

Not Amused ! 
Reputatie 3
Badge
Het iets mindere snelheid waarmee toon nu functioneert was mij ook opgevallen maar na het lezen van jou verhaal mag ik dus nog van geluk spreken. Mijn toon functioneert gelukkig goed. Als toon echt heel traag is geworden zou ik even aanspraak maken op je garanti.
Dat de reactie snelheid van het touchscreen terug is gelopen, dat klopt.
Het lijkt soms wel of de IC (processor) de snelheid niet aan kan.
Als ik een paar keer te snel achter elkaar druk, krijgt Toon het soms Spaans benauwd.
Ik trap daar nu niet meer in en wacht geduldig 1 of 2 seconden totdat het scherm na een aanraking van mij heeft gereageerd.

Vreemd is ook dat soms is er meteen een reactie en soms zit die vertraging erin; heel vervelend
En dit alles in de hoop dat bij een volgende update de slakkegang eruit wordt gesloopt!

Verder op dit moment weinig te klagen; Toon doet gewoon wat ie moet doen!
Er loopt nog maar 1 wens en dat is variabele Thuis-temperaturen. 
Ik ben meteen gestart met deze software versie. Ik wist niet dat Toon voorheen sneller reageerde. Dacht dat het zo hoorde! Ik had al wel vraagtekens gesteld bij de snelheid van reageren, maar weet nu dus dat het anders hoort. Ik hoop idd dat daar dan snel iets aan gedaan wordt!!
Ik ben meteen gestart met deze software versie. Ik wist niet dat Toon voorheen sneller reageerde. Dacht dat het zo hoorde! Ik had al wel vraagtekens gesteld bij de snelheid van reageren, maar weet nu dus dat het anders hoort. Ik hoop idd dat daar dan snel iets aan gedaan wordt!!

Maar als je nu beheerst je opdrachten uitvoert, dus na de aanraking even Toon de tijd gunt om te reageren, dan is het nog best dragelijk!
Wil je snel snel ff, dan wordt je zelf geirriteerd en raakt Toon en je zelf in de war.

Maar als je nu beheerst je opdrachten uitvoert, dus na de aanraking even Toon de tijd gunt om te reageren, dan is het nog best dragelijk!
Wil je snel snel ff, dan wordt je zelf geirriteerd en raakt Toon en je zelf in de war.

Ik ben zo relaxed als wat, kijk maar naar mijn avatar.... 🆒, laat niet weg dat het sneller moet.
Reputatie 3
Badge
Inmiddels ben ik de langzame toon wel gewend maar in vergelijking met vorige update was het even wennen. Nu weet ik niet beter
Heel erg jammer dat ik de app niet kan installeren op mijn samsung y telefoon. Hij vindt android 2.3.6 Ongeschikt. Op de tablet werkt het goed en snel.
Jammer dat je de historie niet kan zien. Ik zie alleen de actuele verbruikscijfers van het moment.
Zou heel handig zijn om de verbruikscijfers bijv in een spreadsheet te kunnen laden.
Die traagheid was mij ook al opgevallen, lijkt ook erger te worden. Heb zo'n vermoeden dat het geheugen vol loopt en er eerst ruimte gemaakt moet worden.
Vooral het uit slaapstand halen, duurt lang. Je hebt de neiging het display dan nog een keer aan te raken, waardoor je dan net weer onbedoeld op een toets drukt en weer terug moet.
Werkt niet echt prettig.
Reputatie 3
Badge
Naast dat ik eraan gewend ben heb ik het idee dat de snelheid wel iets is verbeterd in de loop van de weken.
Die traagheid was mij ook al opgevallen, lijkt ook erger te worden. Heb zo'n vermoeden dat het geheugen vol loopt en er eerst ruimte gemaakt moet worden.
Vooral het uit slaapstand halen, duurt lang. Je hebt de neiging het display dan nog een keer aan te raken, waardoor je dan net weer onbedoeld op een toets drukt en weer terug moet.
Werkt niet echt prettig.

Ik weet niet of ik het me verbeeld, maar nadat ik het ip adres van Toon statisch heb gemaakt, heb ik Toon gereset (soft reset met knopje op Toon) en lijkt hij sneller te reageren op aanraken. Zou door die reset het geheugen/cache geleegd worden? 
Ik had er in het begin ook een klein beetje last van. Nu idd niet meer. Je moet wel onthouden dat er geen duo of quad-core processor inzit. Hij is niet heel snel maar geduld is een schone zaak :p!
Werkt niet echt prettig.

Ik weet niet of ik het me verbeeld, maar nadat ik het ip adres van Toon statisch heb gemaakt, heb ik Toon gereset (soft reset met knopje op Toon) en lijkt hij sneller te reageren op aanraken. Zou door die reset het geheugen/cache geleegd worden? 

Nou Rob druk maar eens 2 x achter elkaar op het scherm!
Hij is meteen trager.
Ik had Toon van dag 1 al statisch maar nog nimmer heb ik een reset gegeven..................
Het gaat toch niet zo'n apparaat worden he........ Echter zou het mij niks verbazen aangezien toon alle gegevens ook zelf opslaat. Maar als het goed is hebben ze toon genoeg geheugen meegegeven. Misschien toch een keer een reset overwegen brandje?
Werkt niet echt prettig.

Nou Rob druk maar eens 2 x achter elkaar op het scherm!
Hij is meteen trager.
Ik had Toon van dag 1 al statisch maar nog nimmer heb ik een reset gegeven..................

Hmmmm, heb toch een paar minuten het gevoel gehad dat het had geholpen... :(
Heb ik soms ook. Waarom? Omdat het zo erg verschilt.
Het ene moment reageert Toon snel en perfect en dan weer super traag, zodat je denkt heb ik wel gedrukt?

Wat daar toch de reden van is.................

Het enige wat ik heb ontdekt dat als er net info van de module komt, omdat er bv stroom of gas wordt verbruikt, dan hapert ie heel even als je dus extra commando's geeft.
Zoals al eerder werd gemeldt: is de procesor qua rekenkracht misschien toch te licht.........?
Reputatie 3
Badge
Bij de aanschaf dacht ik echt dat Toon net als een tablet eenscherm van glas zou hebben. Stevig enz enz... Het is nu een soort TomTom. Ik ben er blij mee hoor maar ik heb zo;n vermoeden dat over een tijdje Toon 2.0 gaat komen en dat we dan alweer achterlopen. Beetje Apple gevoel zeg maar.
Bij de aanschaf dacht ik echt dat Toon net als een tablet eenscherm van glas zou hebben. Stevig enz enz... Het is nu een soort TomTom. Ik ben er blij mee hoor maar ik heb zo;n vermoeden dat over een tijdje Toon 2.0 gaat komen en dat we dan alweer achterlopen. Beetje Apple gevoel zeg maar.

Dat gevoel had ik idd met de iPad3..... Laat me dat niet weer meemaken met de tOon2 🆒
Reputatie 2
Badge
Check deze video op 27:10: https://www.youtube.com/watch?v=dlY-mgW4rd0

Arjan Noorbergen, CTO van Quby (de ontwikkelaar van de Toon) verteld:

"Ja, misschien mag ik dat zeggen, misschien ook niet, maar we zijn driftig bezig met wat plannetjes voor een tablet versie van de app en daar kun je uiteindelijk wel meer mee doen."

Ik ben benieuwd wanneer die uitkomt 😮
Reputatie 3
Badge
Was jij 1 van de testers voor Toon beschikbaar kwam? Zit jij heet bij het vuur?
Reputatie 1
Badge
Ik had de link gepost in een ander topic, ik dacht meteen hetzelfde als JSE.

Ik ben een van de early testers van Toon en hobbymatig ben ik flink aan het stoeien met Toon, ik heb iemand beloofd alleen dingen te zeggen die algemeen bekend zijn of via andere manieren ook op te zoeken zijn. Eigen onderzoek mag ik natuurlijk wel neerzetten.
Reputatie 3
Badge
Maar de problemen op dit forum die allemaal besproken worden zijn voor jou ook nieuw. Niet dat ik ineens allemaal vragen aan jou wil gaan stellen maar kan me voorstellen dat jij wel weet of Eneco tegen een aantal zaken aanloopt waarbij ze nog weinig tot niets loslaten hier