Software update 2.2 en lancering Toon app | Eneco Community

Software update 2.2 en lancering Toon app

• 11 december 2012
  • 272 reacties
  • 13968 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste forumleden,

Een aantal van jullie heeft afgelopen week flink zitten F5-en in de Apple Store en Google Play, in de hoop de Toon app te spotten. Inmiddels hebben jullie hem al gevonden en gedownload. Je kunt hem echter pas gebruiken als je de nieuwe software update hebt geïnstalleerd. Deze update zal in de loop van vandaag beschikbaar komen. Vanaf dat moment kunnen jullie de Toon-app gebruiken.
Let wel op, we rollen de update en de app gefaseerd uit. Dit betekent dat nog niet iedereen direct hiervan kan profiteren. De forumleden die in dit topic hebben aangegeven dat ze de app willen testen zijn in ieder geval in de eerste batch meegenomen.

Er is overigens nog geen tablet app beschikbaar maar de smartphoneversie is gewoon op de tablet te gebruiken.

De software update bevat de volgende zaken:

Toon op Afstand
De mobiele dienst Toon op Afstand is beschikbaar als app voor mobiele toestellen gebaseerd op iOS en Android. De apps komen beschikbaar via de Apple App Store en Google Play. Voor andere toestellen is een web app (web portal geoptimaliseerd voor browsers op smartphones) beschikbaar.
Toon op Afstand biedt de volgende functionaliteiten:
- Het bedienen van de Toon thermostaat (komt overeen met het thermostaatpaneel van Toon)
- Inzicht in huidig (momentaan) stroom- en gasverbruik (komt overeen met informatie op home-pagina van Toon)

Thermostaat verbeteringen
- Verbetering van de reactiesnelheid van de thermostaat bij handmatige bediening. Hierdoor duurt het minder lang voordat het effect merkbaar is van het handmatig verhogen of verlagen van de thermostaat.

Gemiddelde verbruik stroom en gas
- Gemiddelde verbruik wordt nu gemeten over een week in plaats van over een dag. Hierdoor fluctueert het gemiddelde minder.

Systeem
- Mogelijkheid om in de installatiewizard een verborgen wifi-netwerk te gebruiken
- Mogelijkheid om lange encryption keys te gebruiken
- Bugfix in wifi verbinding

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

272 Reacties

Prachtig, maar waar blijft de functie voor het advies inzake je maandbedrag voor mensen met een slimme meter? Jammer dat die niet in deze update zit.

Die update wordt nu al sinds augustus beloofd, maar het komt maar niet? Kan Eneco aangeven hoe dat zit?
Reputatie 3
Badge
Fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid over bepaalde zaken is. Ik ga hem goed testen en mocht ik iets tegenkomen zal dit als feedback en niet als gezeik teruggekoppeld worden.
Reputatie 3
Badge
Hij is er... VERSIE 2.2.18
Reputatie 3
Badge
*** TOON KAN OP AFSTAND BEDIEND WORDEN ***

Het is zover, de update van Toon kwam binnen. Direct geinstalleerd en zonder problemen deed de verwarming hierna zijn werk.

Via mijn computer naar toonopafstand.eneco.nl gegaan en inloggen ging direct. Daarna mijn telefoon gepakt (IOS). Inloggen ging direct en reactietijd naar Toon en andersom was binnen 1 seconden. Helemaal super.

Toen ik de app. verliet om even mail te lezen kon ik probleemloos terugkeren. Na ongeveer 10 minuten (als je de app. verlaat) kan je niet meer in de Toon komen. Je krijgt bericht dat een nieuwe versie nodig is van Toon.
Ook als je de app. afsluit en op de home button drukt van je iPhone (2x) kan je de Toon app. helemaal afsluiten. Wil je daarna weer in de Toon app. komen moet je eerst weer inloggen. Je krijgt ook dan de melding. Dit is dus niet uitloggen wat kan in de app. zelf maar puur de applicatie sluiten om iets anders te doen in je iPhone.

Ben de app. opnieuw aan het instaleren. Mogelijk is dat de oplossing.

OPNIEUW DE APP DOWNLOADEN HEEFT BIJ MIJ GEWERKT.

Onder WIFI en 3G is het opstarten van de app. in mijn ogen redelijk snel . Als je op het GPRS netwerk zit dan zit er een vertraging van hoogstens 3a 4 seconden. Dit is heel normaal in mijn ogen.De app. doet wat het moet doen en zal de komende 2 avonden is bekijken of hij netjes blijft weergeven zoals het werkelijk thuis is. BIj de DEMO kon je de weergave ook liggend weergeven. Dit kan in de echte versie niet meer. Jammer maar zeker geen ramp.

Ook het vlammetje is eerder gestopt. Dus dit zal veel onrust wegnemen bij sommige klanten hier die Toon hebben.

Ik denk dat deze app. een positieve eerste indruk mag hebben.

@eneco en alle moderators,

Ondanks dat er met een aantal van ons wat problemen zijn met gebruik van Toon of de instalalatie, is dit een mooie zet in de juiste richting. Ik merk dat er een aantal klanten hier zijn (waaronder ik) die jullie graag blijven ondersteunen. Het is aan jullie op welke manier jullie ons kunnen en willen gebruiken.

EDIT: Stroomverbruik wordt direct veranderd in de app. Ook hier reageren de apparaten goed op elkaar. Bij gas zit wel een vertraging van enkele minuten.
App geinstalleerd, Fimrware update uitgevoerd van Toon en werken!

Heb hetzelfde probleem als Jeroen gehad en bij mij heeft het eraf halen en opnieuw installeren geholpen. Blijkbaar is de update niet helemaal lekker verlopen.

App doet wat ie moet doen, Toon reageert vlot en ook inzicht in stroom en gas verbruik is een leuke extra.

Vooralsnog geen problemen gehad en kan niet anders zeggen dan dat het soepel is verlopen, netjes Eneco! en uiteraard bedankt dat ik in de eerste batch zit
Badge
@eneco en alle moderators,

Ondanks dat er met een aantal van ons wat problemen zijn met gebruik van Toon of de instalalatie, is dit een mooie zet in de juiste richting. Ik merk dat er een aantal klanten hier zijn (waaronder ik) die jullie graag blijven ondersteunen. Het is aan jullie op welke manier jullie ons kunnen en willen gebruiken.

Jeroen, bedankt voor deze opmerking. We zien absoluut dat jij en vast ook andere klanten ons graag ondersteunen en helpen. We willen daar zeker gebruik van maken; we moeten vooral nu kijken hoe we dit het beste kunnen doen. Daar probeer ik me echt hard voor te maken.

@hal you're welcome!
Hier ook de update geinstalleerd en is dus nu 2.2.18.
Toon op afstand werkt ook op iPhone en iPad en nu gaan we testen.
Qua reactiesnelheid van het handmatig verhogen van de temperatuur op Toon merk ik geen verschil; eerder is het trager........
Ook is er een overname op afstand door het Groen Advies Team van Eneco bij gekomen.
Die staat standaard op uit en kan, indien het Groen Team wil meekijken, aangezet worden.
Erg practisch dus!
Beste Eneco, complimenten voor deze zeer fraai uitziende en goed werkende applicatie. 

Mvg,
Bjorn.
Badge +1
Mijn dank, en het Toon scherm op de iPad is groot:)

Weer een leuk stukje speelgoed erbij, mijn complimenten Eneco
Reactie snelheid App Toon getest op iPhone.
Inloggen gaat in 1 seconde: PERFECT dus
Wijziging in stroom curve: op Toon zelf gewoon snel; iPhone reageert een 0,5 seconde later; PERFECT dus (via WiFi)
idem via GSM net:  op Toon zelf uiteraard weer snel; iPhone reageert  ook een 0,5 seconde later; soms 1 seconde seconde later; PERFECT dus

Ik kan met de snelle test van nu eigenlijk geen minpunt vinden.
Dus ENECO bedankt voor deze goed werkende update en daaraan gekoppelde App in de App-store
Reputatie 2
Badge +2
Applicatie ook hier probleemloos geïnstalleerd . Ik moest wel zelf naar software gaan en daar zag ik het knopje update.
vreemd genoeg kwam er toen wel ineens de melding dat er nieuwe software beschikbaar was.
App werkt op mijn android telefoon zowel via 3G als via Wifi probleemloos.

Gied werk mensen van Eneco dit is een zeer welkome uitbreiding op de functionaliteit
Reputatie 3
Badge
Ook is er een overname op afstand door het Groen Advies Team van Eneco bij gekomen.
Die staat standaard op uit en kan, indien het Groen Team wil meekijken, aangezet worden.
Erg practisch dus!

Mooie optie dat je dit zelf mag beslissen of je dit wilt. Toch fijn als die service er is. Verder de reactiesnelheid is ook helemaal top.
Ik heb ook de reactiesnelheid van een temperatuur wijziging buitenshuis die je dus via de iPhone GSM-net verstuurt.
Als je op de iPhone de temperatuur met 0,5 verhoogd en komt de terugmelding 4 seconden later; alleszins acceptabel dus.
Ik had de Toon eerst op vakantie gezet; vervolgens Thuis aangezet en de temepratuur gezet op de gewenste aantal graden.
Alles gaat perfect, maar nogmaals er moet bij de gebruiker even een 4 seconden reactie ingebouwd worden.
Reputatie 3
Badge
Die 4 seconden zie je normaliter niet. Want... Je bent niet thuis, nu we het testen letten we er allemaal op. 20 sec zou ook echt geen probleem geweest zijn.
Die 4 seconden zie je normaliter niet. Want... Je bent niet thuis, nu we het testen letten we er allemaal op. 20 sec zou ook echt geen probleem geweest zijn.

Nou dat is nou juist niet waar, want je wilt de terugmelding op je scherm van je iPhone zien.
Anders weet je niet wat je thuis aan het veranderen bent.
Dan is uiteraard 4 sec alleszins redelijk, maar 20 vind ik toch echt te gek.
Reputatie 3
Badge +4
Hier nog steeds geen update :( Was te snel met reageren bij de vorige update kreeg ik een mail berichtje  in de Toon nu niet. Ben even naar software gegaan en daar stond ie de update . Ben benieuwd 🙂
Reputatie 3
Badge
Zit wat in... Heb je ook gelijk in, maar nu spelen we er mee. Straks is het puur je verwarming uit of aan zetten met enkele graden en je app weer afsluiten. Maar goed je hebt gelijk, terugkoppeling direct zichbaar is wel fijn en betrouwbaarder overkomen.
Helaas nog niet de def versie kunnen testen van Toon.

ondervinden wat problemen met Toon en WiFi, om een of andere reden wil deze het wachtwoord niet accepteren.

wel even aan het spelen geweest met de demo van Toon.
ziet er erg goed uit en goed nagedacht over de knoppen, alleen jammer dat er nog geen Ipad versie van beschrikbaar is.

Zodra eneco het wifi probleem heeft op gelost bij ons gaan we de app even helemaal testen en op de proef stellen.

Hopelijk zijn met de update van Toon ook alle andere "irritatie" probleempjes opgelost.
Reputatie 3
Badge
@Roelwijnands,

Probeer je Eneco wachtwoord is te veranderen op www.eneco.nl werkt het dan? Als ik kan inloggen zal Wifi probleem niet bij eneco liggen. Mogelijk is je account corrupt als ik het zo even mag zeggen? app al geforceerd gesloten en opnieuw geprobeerd. Werkt het via toonopafstand.eneco.nl ???
ik krijg nog steeds melding toon heb 2.2.0 nodig terwijl ik hem heb geupdate heb
de app heb ik ook al een paar keer opnieuwe gedownload maar krijg steeds die melding
wat moet ik doen 
Badge
Doe ik wat verkeerd?  Menu>syteem>software versie 2.1.0  geen update knopje.....?alleen herstel knop
Reputatie 3
Badge
De update is dan voor jou nog niet beschikbaar. Deze zal de komende dagen voor iedereen beschikbaar komen.
Reputatie 2
Badge +2
 @marco Zorg dat je de app op je iPhone of Android eerst goed afsluit of reboot de telefoon.
Badge
Ok wachten we het even af...