Software release 4.22

Reputatie 6
Badge
Vandaag zijn we met de uitrol van update 4.22 gestart.

Deze uitrol vindt gefaseerd plaats net als bij voorgaande updates.

In deze update zitten diverse bugfixes en zijn er ook een aantal visuele aanpassingen gedaan. De update voor de WiFi chip in Toon 2 komt in update 4.23.

Groeten Chantal

93 Reacties

Jammer dat je nog steeds het adaptieve stoken niet uit kan schakelen en het aantal stookmomenten per uur niet kan instellen, nu is dat nog steeds 3x per uur bij aan/uit instelling.
Hopelijk komt dit ooit nog eens, ik mis dit erg.
Reputatie 7
Badge +8
Zit het automatische helderheid van scherm bij Toon2 ook in deze update?
Reputatie 7
Badge +2
Release notes?
Reputatie 6
Badge
@mAiden

Dit zit niet in update 4.22.
Reputatie 6
Badge
@Toonz

dit zijn de belangrijkste punten uit de release notes. Er komt nog een wat meer uitgebreide versie op de website te staan.
Reputatie 7
Badge +8
ChantalS wrote:

@mAiden

Dit zit niet in update 4.22.

3 maanden geen update niet uitgerold, terwijl er afgesproken was om de 2weken een update uit te rollen, dan zit de helderheid automatisch afstellen er niet in, de WiFi fix zit er niet in..

Erg teleustellend, krijg steeds meet het idee dat ik maar moet gaan overstappen naar een andere smart thermostaat.
Reputatie 5
Badge +2
ja er is qua service niet veel veranderd
veel beloftes maar er komt weinig los !
ChantalS wrote:

@Toonz

dit zijn de belangrijkste punten uit de release notes. Er komt nog een wat meer uitgebreide versie op de website te staan.

Dit zijn....??
Ik zie geen release notes staan 😲
Reputatie 5
Badge +2
zullen wel weer dingen zijn die totaal niet relevant zijn want Qbuy en Eneco doen toch wat ze willen.
als er iemand aan mij vraagt hoe bevalt Toon zal ik eerlijk zeggen kijk alsjeblieft verder want qua uitbouw van Toon zijn ze heel traag terwijl er bij de concurentie heel wat verder zijn .
Reputatie 6
Badge
@Allen

De release notes zelf worden nog gedeeld op toon.nl. Voordat we grotere veranderingen willen en kunnen uitvoeren willen we er zeker van zijn dat deze ook goed zullen functioneren.
Badge
Heb hem in me Toon 2 deze update.

Mag ik vragen wat er aangepast is. Graag een uitgebreide beschrijving.
Reputatie 6
Badge
@roncpjovertoom

Zoals in mijn eerder bericht aangegeven komt er nog een bericht op de website waar uitgebreider ingegaan zal worden op wat er aangepast is. Er zijn in deze update geen grote veranderingen.
Reputatie 6
Badge
Hierbij dan ook het bericht waarin uitgebreider op de update ingegaan wordt.

http://www.toon.nl/service/faq/software/software-update-422-wat-is-nieuw
Update uitgevoerd, kreeg na het opstarten melding dat gas en elektriciteit niet kon worden gemeten en of ik de P1 kabel wilde checken. Alles was korte tijd later weer ok. Update 4.22 7
Reputatie 5
Badge +2
wat een onzin om die dimstand naar max 10% te zetten.

mag ik zelf weten hoe hoog ik de dimstand zet als ik die op 25% wil zetten moet dat mogelijk zijn.
en geen betutteling door Eneco ?

nog ff gaat hij vast op 5% kunnen we helemaal niets meer zien op afstand in dimmodus

nee weer een plank mis geslagen !!!!

pfffff ??

graag terug naar de mogelijkheid om zelf mijn % in dimmodus aan te passen
Reputatie 6
Badge
@thewhale

De reden dat de dimstand niet hoger kan dan 10% is, omdat als de dimstand hoger kan dat het de meeting van de kamertemperatuur beïnvloed.
Reputatie 5
Badge +2
slecht toch !!!!
dan moet je die meting van kamertemperatuur aanpakken en niet doormiddel van de dimstand aan te pakken.
Reputatie 2
Badge +2
Misschien kan er een toelichting gegeven worden.

Is dit omdat er anders te veel warmte van het scherm komt? Wat de sensor beinvloed?
Reputatie 6
Badge +2
WesB wrote:

Misschien kan er een toelichting gegeven worden.

Is dit omdat er anders te veel warmte van het scherm komt? Wat de sensor beinvloed?

Correct. Scherm (en cpu natuurlijk ook wel) geeft warmte af en dat beinvloed de sensoren in de toon
Wel opvallend nu met vandaag deze nieuwe update dat de tempmeting Inderdaad alle kanten opspringt?. Weer niet goed getest.

Voor deze update geen enkele probleem. Dus heel snel de juiste update puschen.
Reputatie 4
Badge +1
Ben er niet bij mee met 10% dimstand..

Wij hebben altijd de dimstand aan, omdat we graag constant willen zien wat er op het scherm staat.. dit gaat met die 10% maar net..

Als het 15% kan worden, graag
thewhale wrote:

wat een onzin om die dimstand naar max 10% te zetten.

mag ik zelf weten hoe hoog ik de dimstand zet als ik die op 25% wil zetten moet dat mogelijk zijn.
en geen betutteling door Eneco ?

nog ff gaat hij vast op 5% kunnen we helemaal niets meer zien op afstand in dimmodus

nee weer een plank mis geslagen !!!!

pfffff ??

graag terug naar de mogelijkheid om zelf mijn % in dimmodus aan te passen

Hier staat hij al jaar en dag op 5%, niks mis mee.... scherm is nog vanaf enkele meters afstand goed af te lezen, zowel overdag en in de avonduren. Misschien is een nieuwe bril voor sommige een oplossing. 🤓
mpleizr wrote:

Wel opvallend nu met vandaag deze nieuwe update dat de tempmeting Inderdaad alle kanten opspringt?. Weer niet goed getest.

Voor deze update geen enkele probleem. Dus heel snel de juiste update puschen.

Totaal geen last van met Toon 1
Reputatie 5
Badge +2
prima voor jou is dus jou keuze maar voor mij is dit echt te laag.
en ik er niet van dat Eneco voor mij dingen gaat uitmaken.

en idd de temp. schiet nu alle kanten op voorheen nergens last van.

maar in het vervolg wacht ik wel met updaten dat ik exact weet wat er in zit
ChantalS wrote:

@thewhale

De reden dat de dimstand niet hoger kan dan 10% is omdat als de dimstand hoger kan dan dat het de meeting van de kamertemperatuur beïnvloed.

komt niet erg sterk over als dit nu pas bekend is. Hoelang zijn die Toon's er al.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen