Software 2.9.18 update | Eneco Community
vraag

Software 2.9.18 update

• 11 januari 2015
  • 21 reacties
  • 1774 Bekeken

Beste Eneco,

Ik krijg een bericht met de melding dat er een update beschikbaar is : namelijk 2.9.18.
Ik kan nergens updaten naar deze versie in het systeem en ik kan ook op dit forum niets terug vinden over deze release ? Wellicht verkeerd verzonden bericht?

Mvg,

Mark

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Daar zou ik maar niet opletten. Na een algemene update (2.9.15) kan er altijd natuurlijk nog iets extra bij komen en wordt het versienummer verhoogd.
Gewoon installeren zou ik zeggen.

Daarbij ga ik er van uit dat je 2.9.15 nog niet hebt gehad!

Is het wellicht ook niet nav dit bericht:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/status-verbruik-beschikbaar-vanaf-undefined-7965/index2.html#post71788
Jawel ik heb nu 2.9.15 . Ik heb ook alleen het bericht in mijn inbox . Ik kan nergens op update/upgrade drukken. Afgelopen vrijdag heb ik het bericht gehad
Heb je m'n aanvulling ook gelezen?
Ja heb ik gelezen, maar dat had puur te maken dat ik even moest wachten.
Klopt. Werkt de status melding over je verbruik dan nu wel?
En is undifined nu weg....
Heb je nog nooit eerder een update verwerkt?
Reputatie 7
Badge +6
@Dielessen

Je hebt onterecht dit bericht ontvangen. We hebben de mogelijkheid om de update binnen te halen zo snel mogelijk verwijderd. Wanneer deze update wel uitgevoerd is zullen er geen berichten in het geval van een storing worden verstuurd. De storings-indicator op Toon werkt wel.
Toch leuk om dit nu te weten.
Krijgen we dus toch nog een tussen versie, voordat we naar 3.0 overgaan?

Of is het een tussen versie, die incidenteel wordt uitgereikt; dat vermoedde ik eerder namelijk!
Reputatie 7
Badge +7
volgens mij is/was dat een versie voor klanten
die een onderhoudscontract hebben voor hun CV
bij Eneco

waarbij Toon
als er problemen met de cv zijn
deze doorgeeft aan de installateur.
Aiii dat kan, want die was inderdaad aangekondigd!
Badge
Ik heb Toon Ketelcomfort, maar zit nu al een tijdje op een update te wachten. Volgens mij is dat niet deze versie hoor?
Oké, ken je dan de release notes van 2.9.18??
Badge

Nee, maar gezien het topic al 16 dagen oud is... Dan zou ik toch wel een update hebben verwacht in de tussentijd...? Gezien ik die niet heb gehad, lijkt het me dat de versie helemaal terug is getrokken?

Nee, maar gezien het topic al 16 dagen oud is... Dan zou ik toch wel een update hebben verwacht in de tussentijd...? Gezien ik die niet heb gehad, lijkt het me dat de versie helemaal terug is getrokken?

Folkert was duidelijk in zijn bericht. De 2.9.18 was ten onrechte bij de ts er door geslipt.
Ze zijn er uiteraard mee bezig en wanneer deze update of een andere wordt uitgerold daar doen ze nooit uitspraken over.
Dus gewoon even afwachten of er door Eneco een topic wordt gestart waarbij de uitrol wordt aangekondigd en besproken.
Reputatie 7
Badge +6
@FunFair,

Software-update 2.9.18 is inderdaad terug gehaald. Wanneer de update definitief wordt uitgerold voor jou voor Ketelcomfort is nog niet bekend.
Reputatie 6
Badge +2
Laatste update is van 01-11-2014 ( 2.9.15) wanneer mogen we weer een update tegemoet zien ?
Reputatie 7
Badge +6
@RL van der Werf,

Over enkele weken komt er weer een update. Meer informatie over wanneer precies e.d. volgt tegen die tijd.
Reputatie 6
Badge +1
@RL van der Werf,

Over enkele weken komt er weer een update. Meer informatie over wanneer precies e.d. volgt tegen die tijd.

Weet je dat zeker @danielle? Dit omdat er in een ander topic wordt gesproken over het feit dat de update Toon met Zon aanstaande is......

En enkele weken is niet "zeer snel" of "eind deze maand komt er meer informatie" etc want direct kastjes gaan verkopen om zonnepanelen inzichtelijk maken voor Toon zonder update is hetzelfde als electrische aparaten ergens gaan verkopen waar geen stroom of batterijen voor handen zijn. Kort gezegd: dat schiet niet op :$

Maar we gaan het zien.........
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Toon en Zon staat los van de reguliere update. Er wordt ook hard gewerkt om Toon op een nieuw software basis te laten draaien. We gaan gebruik maken van de QT4 toolkit. We verwachten dit tegen de zomer uit te rollen.
Reputatie 6
Badge +1
@jvp

Toon en Zon staat los van de reguliere update. Er wordt ook hard gewerkt om Toon op een nieuw software basis te laten draaien. We gaan gebruik maken van de QT4 toolkit. We verwachten dit tegen de zomer uit te rollen.

Ik wist al dat toon op een nieuwe basis gaat draaien en dat Toon daardoor ook vlotter reageerd etc. Maar nu weet ik dus ook dat deze wijziging niet in de aanstaande update zit. Jammer, want volgens mij gaat Toon viade nieuwe basis prettiger werken.
Badge
Bij 2.9.15 had ik geconstateerd op mijn toon dat voor het jaar 2013 het gebruik helemaal verkeerd weergegeven werd, terwijl het in de voorgaande versies altijd ok was. Er werd toen aangegeven dat dit met een volgende update verholpen zou worden. Dus nog steeds niet. Nog altijd hetzelfde. In het jaaroverzicht onbegrijpelijk hoge aantallen in geld en in verbruik. Het lijkt er op dat er helemaal niet aan gewerkt wordt en alleen de aandacht naar nieuwe leuke dingen uitgaat zoals hue. Eerst de basis functies in orde lijkt me, is belangrijker.
Reputatie 7
Badge +6
@Joop558,

Vervelend dat 2013 geen waarschijnlijk verbruik en kosten weergeeft. We hadden verwacht dat de update het probleem zou verhelpen, maar helaas is dat niet het geval. We zijn er nog druk mee bezig, maar verwachtingen kunnen we nog niet geven.