Slimme stekkers en Toon software versie 3.7 | Eneco Community
vraag

Slimme stekkers en Toon software versie 3.7

• 16 januari 2017
  • 31 reacties
  • 1121 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

31 Reacties

Badge +1
Ik heb al zitten zoeken naar een controller, of domoticz op de pc/raspberry maar dat vind ik allemaal nogal lastige oplossingen. tevens vind ik de TOON ( omdat ik hem niet als thermostaat gebruik ) vanwege deze extra mogelijkheden hue verlichting en slimme stekkers te schakelen te verantwoorden.

ik wil eigenlijk ook mijn stroom en gasverbruik waardes niet kwijt. het is nu gewoon leuk te weten dat ik met de renault twizy gisteren tot op 8% resterende accu capaciteit leeg gereden heb, er 5,9 kWh stroom in gegaan is. Normaal gesproken gaat er 4,8 kWh per dag in woon/werk verkeer. Tevens kan ik daardoor bij de belastingdienst die stroom aftrekken, want die Twizy is zakelijk gekocht.
En werkt niet!
Want de slimme stekkers van Fibaro werken maar op 1 controller.
Dus of Toon®️ of Fibaro.

Eigenlijk kies jij net als ik voor een totaaloplossing op 1 apparaat, daarom blijf ik Toon®️ ook nog even trouw.
Ik wil mijn PV koppeling met Toon en de kant en klare vergelijkingsmogelijkheden met andere verbruiken niet kwijt.

1 Apparaat aan de muur; dag en nacht meteen raadpleegbaar; alles op 1 plek.
Badge +1
Inderdaad.. dus is het wachten op de TOON®️ V2 met Zwave plus ondersteuning... trouwens.. op de TOON®️ zit toch een USB aansluiting.... kan daar geen Zwave+ dongel in...
Ja daar raak je bij mij weer een teer punt.
Volgens mij is dat Toon®️ 3
Ook ik kijk daar reikhalzend naar uit.
Draadloos bv? Ga ik wel van uit. Je hoort er NIETS over. Begrijpelijk.
Ooit werd 2017 genoemd als lanceerjaar. Ook daarover radiostilte.

Die USB poort is alleen te gebruiken als oplader; de gebruikelijke 5 volt staat er wel op.
Die poort is hardwarematig afgesloten.
Badge +1
In dat geval moeten ze maar een repeater/omvormer/tussenstation Zwave naar Zwave+ bedenken ... ik heb nog wel een stopcontact over...
Precies!
Heb de melding van Folkert net gelezen in een ander topic inzake zWave plus?

Test het svp even!!

https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/fibaro-wall-plug-z-wave-plus-12768/index2.html#post139244