Slimme stekkers en Toon software versie 3.7 | Eneco Community
vraag

Slimme stekkers en Toon software versie 3.7

• 16 januari 2017
  • 31 reacties
  • 1121 Bekeken

Ik heb van de bespaarshop een paar slimme stekkers gekregen welke ik wil gebruiken om verbruik te monitoren echter daarvoor is volgens een begeleidend schrijven software versie 3.7 nodig welke midden deze maand uitgerold gaat worden.
Kunnen jullie mij op de uitrollijst zetten?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

31 Reacties

Badge +1
Daar hoop ik elke dag ook op... Werkt voor geen meter nu, geen verbruik, stekkers repeaten niet, rookmelder steeds buiten bereik terwijl hij op 5 meter van een werkende (slimme) stekker hangt.

Beloofde repeater is nog steeds niet thuis aangekomen ( zal wel naar mijn oude adres gestuurd zijn, want automatisch gaat alles fout )
Geen paniek!
Nog enkele dagen en 3.7.x wordt uitgerold.
Badge +1
Geen paniek!
Nog enkele dagen en 3.7.x wordt uitgerold.

Hoe weet jij dat nou allemaal...
Dat heb ik al enige dagen voor m'n vakantie gemeld.
Toen was er sprake van medio januari.
Meestal wordt dat wat later dus ik ga uit van 3e week januari.
We zitten ondertussen al in de laatste week van januari, is hier nog enige zicht op wanneer de update uitkomt ?
Of is het gewoon wachten 😞
We zitten ondertussen al in de laatste week van januari, is hier nog enige zicht op wanneer de update uitkomt ?
Of is het gewoon wachten :(

Precies, dat laatste.
Eneco noemt nooit vooraf een release datum.
Reputatie 7
Badge +8
Ik ga uit van eigen ervaring (inmiddels 1jaar)

Updates komen over het algemeen op een Donderdag of Vrijdag..
Weet bijna zeker dat er iets gaat gebeuren, aangezien de SC is aangepast vandaag..

We gaan het zien!
Reputatie 1
Badge +1
Toevallig krijg ik hier net evenlopje met toon update naar 3.7
Dat is mooi!
Heb je slimme strkkers met zWave plus?
Reputatie 1
Badge +1
Nee niet update is nu bijna klaar heb wel toon zon
Nee niet update is nu bijna klaar heb wel toon zon

Oké dat is jammer, want fan kon je de werking meteen controleren.
Reputatie 1
Badge +1
Status verbruik is o.a vernieuwd hij heeft versie 3.7.8 geïnstalleerd hier

Ja dat klopt!
De layout is nu totaal anders.
Je bent ook je totaal ingeschatte jaarverbruik nu kwijt. Je ziet het alleen nog per maand.
Daar is nog geen verder antwoord op.....
Veel plezier met je nieuwe versie.

Jammer dat een moderator geen aankondiging heeft gedaan.
Dan krijg je meestal ook de releases-notes door.
Ik heb er al vragen over gesteld via de App.
Reputatie 1
Badge +1
@brandje inmiddels is de aankondiging gedaan door moderator
Ik heb het gezien, was mijn melding via de App toch nog goed daar voor.
Reputatie 7
Badge +8

Ja dat klopt!
De layout is nu totaal anders.
Je bent ook je totaal ingeschatte jaarverbruik nu kwijt. Je ziet het alleen nog per maand.
Daar is nog geen verder antwoord op.....
Veel plezier met je nieuwe versie.

Jammer dat een moderator geen aankondiging heeft gedaan.
Dan krijg je meestal ook de releases-notes door.
Ik heb er al vragen over gesteld via de App.

Hoi Ton,

Ik ben des duivels dat ik mij jaarverbruiken kwijt bent op Toon..
Heb Eneco zojuist ook geappd hierover, verwacht ook op een zeer korte termijn een update hiervan.. En mij jaarverbruiken weer terug op hun plekje..
Dat ben ik ook, maar helaas heb ik voor mijn vakantie geen vragen op het platform aan Quby kunnen stellen, want dat ligt plat.
Het is mij een raadsel waarom de zg I knop is verdwenen.
Mi is dat essentieel.
Ik snap het idee er ook niet achter........
Reputatie 7
Badge +8
Dat ben ik ook, maar helaas heb ik voor mijn vakantie geen vragen op het platform aan Quby kunnen stellen, want dat ligt plat.
Het is mij een raadsel waarom de zg I knop is verdwenen.
Mi is dat essentieel.
Ik snap het idee er ook niet achter........

Had zojuist antwoord terug van Rodney, bij webcare team is nog weinig bekent, wat betref de update..
Ze gaan het wel snel bepraten.. Anders gaat er nog en poll de lucht in, 'Wij willen onze jaarverbruik kunnen zien op Toon'..
Ik zou maar met die Poll beginnen, want Eneco zal niet meer weten wat wij testers al een maand weten.
Reputatie 7
Badge +6
@P.W.M. van Heerebeek,

De update 3.7.8 heb ik net aan je toegekend! Je kunt hem binnen halen.
Reputatie 7
Badge +6
@Huibtech,

Ook jij kunt de nieuwste update op Toon binnen halen.
Heb je de repeater inmiddels ontvangen?
Badge +1
@Huibtech,

Ook jij kunt de nieuwste update op Toon binnen halen.
Heb je de repeater inmiddels ontvangen?

Update uitgevoerd. geen verbruik slimme stekkers, geen repeat functie van Z-wave Plus stekkers en rookmelders, en helaas nog steeds geen repeater ontvangen...

Hoi Huibrecht,

........., geen repeat functie van Z-wave Plus stekkers en rookmelders,

Bedoel jij met repeat functie het zg routerende extra functie bij zWave plus?

Quote Tweakers:

In 2013 kondigden Sigma Designs en de Z-Wave Alliance de nieuwste generatie Z-Wave 500-chips en het z-wave plus-certificatieprogramma aan. Z-wave plus-producten maken gebruiken van de nieuwe z-wave 500-chip, die een groter bereik, lager energieverbruik, ondersteuning voor over-the-air firmware-updates en ondersteuning voor network wide inclusion biedt. Dit laatste houdt in dat een apparaat dat toegevoegd wordt op het netwerk, geen direct bereik op de primaire controller in het z-wave-netwerk meer hoeft te hebben, maar ook indirect via andere routerende z-wave plus-apparaten toegevoegd kan worden. Naast de eerder genoemde verbeteringen werd de bandbreedte verhoogd van 40 naar 100kbit/s en werd het aantal frequentiekanalen waarop z-wave-apparaten kunnen communiceren verhoogd van één naar drie, zodat de apparaten minder gevoelig zijn voor storingen van andere apparaten op de 868MHz-band. Producten die z-wave plus ondersteunen, komen inmiddels langzaam op de markt, maar de beschikbaarheid is nog beperkt.

Einde quote

Want dat zal dus nooit werken zolang Toon®️ hardwarematig daar niet voor wordt aangepast.
Kijk het verbruik ophalen zal nog lukken, want dat is al gemeld, maar m.i. blijft het daarbij....
Of zie jij dat anders?
Badge +1
Ik heb op 10 meter afstand van de TOON®️ een Zwave plus stekker in een stopcontact zitten als een soort repeater.

5 meter daarvandaan heb ik een 2e stekker zitten. die werkt meestal wel, maar soms ook niet.

1 verdieping hoger, houten vloer met gipsplaten plafond, heb ik een rookmelder hangen.
Die rookmelder hangt dan uiteindelijk op zo'n 7 meter (hemelsbreed) vanaf de eerste slimme stekker en 3,5 meter vanaf de 2e slimme stekker en zo'n 15 meter vanaf de TOON®️

De rookmelder heeft 50% van de tijd geen signaal door, ik krijg daar regelmatig een foutmelding van in mijn app.

Het zou mooi zijn als ik de repeater in de plaats van die eerste slimme stekker kan plaatsen om zodoende te proberen of ze dan wel betrouwbaarder schakelen. Eigenlijk wilde ik ook nog de buitenverlichting schakelen maar dat is nog 8 meter verder en werkt dus nu niet. De Hue lampen die ik daarvoor in de plaats heb gekocht werken overigens wel, en die afstanden zijn bijna net zo groot. :?
Ik kan alleen de repeater kwaliteit van de gewone (niet plus) slimme stekkers beoordelen.
De verste zit 1 etage hoger, signaal moet dus door muur en vloer heen en werkt perfect. Nog nooit sinds 30 maanden uitval gehad.

Het voordeel van de plus uitvoering in samenhang met die nieuwe chip geeft een veel betere routerende oplossing.
Ik ben bang dat die kwaliteiten via Toon®️ er niet uit zullen komen.
Wel uiteraard met de nieuwe Fibaro controlller.