Slimme rookmelder en software-update 3.1 woensdagmiddag beschikbaar | Eneco Community

Slimme rookmelder en software-update 3.1 woensdagmiddag beschikbaar

Reputatie 7
Badge +6
Beste community-leden,

Een aantal van jullie hebben de slimme rookmelder(s) onlangs besteld en inmiddels in huis. Om de rookmelder te kunnen koppelen aan Toon®️,
heeft Toon de nieuwe softwareversie 3.1 nodig. Helaas heeft deze nieuwe software-update vertraging opgelopen.
Naar verwachting is de update vanaf woensdagmiddag 16 september beschikbaar:

• De software-update krijgt u automatisch binnen op Toon.
• U start de update door in het ‘Menu’ naar ‘Meer’ en ‘Systeem’ te gaan.
• U drukt bij ‘Software’ op ‘Update’.
• Toon voert vervolgens de update automatisch uit.

Wij houden jullie graag op de hoogte via dit forum. Zodra de update beschikbaar is, zullen wij hier bericht over plaatsen.
Dank voor jullie geduld.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

87 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Allen,

De update voor de rookmelder staat inmiddels klaar bij klanten die de rookmelder hebben besteld!
Badge
Beste Moderator,

Bedankt voor de update!

Ik zou graag een rookmelder bestellen maar heb hierover de mail met aanbieding nog niet ontvangen. Ik zie enkel de normale prijs in de webshop (zonder €5,- korting voor klanten met Toon).

Hoe kan ik de rookmelder met korting bestellen?
Badge
Ja bij mij komt die nu binnen.
Ik heb de update geïnstalleerd, maar krijg het nog niet voor elkaar de rookmelders te koppelen door 3x kort op de knop te drukken.

Update: Je moet dus echt heel snel 3x het knopje indrukken. Het is nu gelukt om mijn 2 rookmelders te koppelen ☺️.
Wanneer krijgen de klanten die geen rookmelders hebben gekocht de update...? Ik heb zelfs de 3.0 nog niet gehad en draai nog op 2.9*.
Badge
Update geïnstalleerd, 2 rookmelders gekoppeld nu maar hopen dat ze nooit afgaan:D
Reputatie 4
Badge +4
@Pim

Wat voor opties heb jij nu om op afstand gewaarschuwd te worden?
SMS, email??
Zit er ook een testfunctie op, zodat je ook weet dat het werkt als er onheil dreigt?

ppj
Reputatie 4
Badge +4
http://@R Leijten,

Je kan de rookmelder bestellen via onze webshop, dat doe je via deze link. Om gebruik te maken van de korting voor Toon-gebruikers voeg je eerst het artikel toe, ga door naar de kassa en log vervolgens in met je klantnummer en het bij Eneco bekende e-mailadres.
Reputatie 4
Badge +4
@Rowan,

Ik heb de nieuwste software aan je toegewezen, je kan de update uitvoeren. Veel plezier ermee!
Badge
Bedankt voor de snelle reactie en duidelijke uitleg EvavdZ 😃
@Allen,

De update voor de rookmelder staat inmiddels klaar bij klanten die de rookmelder hebben besteld!
Rookmelders gisteren ontvangen en zoals beloofd vanmiddag de update naar 3.1.22 ontvangen.

Update verloopt soepel, even geduld en de Toon is up to date.

In het menu onder instellingen zit nu een tab meldingen, hier kan je 2 telefoonnummers invoeren, nog geen emailadressen zoals in de gebruiksaanwijzing staat aangegeven.

Het koppelen van de rookmelders is ook eenvoudig. In het menuscherm zit een aparte button voor de rookmelders. Ook loopt het menu elke stap door om de rookmelders te koppelen aan Toon. Vergeet niet om onder de tab Waarschuwen aan te geven op welke telefoonnummers de meldingen moeten binnen komen, hierbij is er een keuze voor SMS, gebeld worden of beiden.

Wat ik alleen mis is een testfunctie om te controleren of de rookmelders goed functioneren. Dus niet alleen qua verbinding met Toon, maar ook het vervolgtraject als er daadwerkelijk een melding komt.

Dus dit maar even op de "ouderwetse" manier geprobeerd. Rook naar de melder geblazen op zolder, dus degene die het verste bij Toon vandaan hangt. De melder springt in alarm, er gaat een rood lampje knipperen en een heel scherp luid alarm. Heel krachtig voor zo'n klein apparaatje. Maar nu het belangrijkste, binnen 10 seconden nadat de melder in alarm springt komt de SMS binnen en 2 seconde later gaat de telefoon over.

Dus eindconclusie: update loopt soepel, koppelen is heel eenvoudig en binnen 10 seconden is een melding binnen op de smartphone.

En zelfs de app van Toon is al aangepast zie ik.
nog geen update gekregen wel twee rookmelders in huis en excuses van telefoondame Eneco Toon dat mail niet verzonden had mogen dat update vanmiddag zou komen. SLECHTE COMMUNICATIE MET DE KLANT, LANGE WACHTTIJD TOT JE TE TELEFONISCH ( WEL CORRECT ) WOORD 13 MIMIN WACTTIJD ( NIET DE EERSTE X ) DE PROTOCOLLAIRE EXCUSES ALS VANOUDS, OOK BIJ BESTELLEN TOON ZON AFMELDING 3 UUR VAN TE VOREN DAT MONTEUR NIET KON KOMENDOOR OMSTANDIGHEDEN ( WEL DAG VRIJ GENOMEN ) GA ZO DOOR ENECO EN/OF TOON, KUN JE OP TERMIJN KLANTEN MEE VERLIEZEN,
nog geen update gekregen wel twee rookmelders in huis en excuses van telefoondame Eneco Toon dat mail niet verzonden had mogen dat update vanmiddag zou komen. SLECHTE COMMUNICATIE MET DE KLANT, LANGE WACHTTIJD TOT JE TE TELEFONISCH ( WEL CORRECT ) WOORD 13 MIMIN WACTTIJD ( NIET DE EERSTE X ) DE PROTOCOLLAIRE EXCUSES ALS VANOUDS, OOK BIJ BESTELLEN TOON ZON AFMELDING 3 UUR VAN TE VOREN DAT MONTEUR NIET KON KOMENDOOR OMSTANDIGHEDEN ( WEL DAG VRIJ GENOMEN ) GA ZO DOOR ENECO EN/OF TOON, KUN JE OP TERMIJN KLANTEN MEE VERLIEZEN,

In het menu naar instellingen gaan, dan naar software en kijken of de update hier wel staat. Op mijn Toon was er ook nog geen melding op het startscherm te zien dat de update er was, maar wel in de tab software
Badge
Rookmelders gisteren ontvangen en zoals beloofd vanmiddag de update naar 3.1.22 ontvangen.

Update verloopt soepel, even geduld en de Toon is up to date.

In het menu onder instellingen zit nu een tab meldingen, hier kan je 2 telefoonnummers invoeren, nog geen emailadressen zoals in de gebruiksaanwijzing staat aangegeven.

Het koppelen van de rookmelders is ook eenvoudig. In het menuscherm zit een aparte button voor de rookmelders. Ook loopt het menu elke stap door om de rookmelders te koppelen aan Toon. Vergeet niet om onder de tab Waarschuwen aan te geven op welke telefoonnummers de meldingen moeten binnen komen, hierbij is er een keuze voor SMS, gebeld worden of beiden.

Wat ik alleen mis is een testfunctie om te controleren of de rookmelders goed functioneren. Dus niet alleen qua verbinding met Toon, maar ook het vervolgtraject als er daadwerkelijk een melding komt.

Dus dit maar even op de "ouderwetse" manier geprobeerd. Rook naar de melder geblazen op zolder, dus degene die het verste bij Toon vandaan hangt. De melder springt in alarm, er gaat een rood lampje knipperen en een heel scherp luid alarm. Heel krachtig voor zo'n klein apparaatje. Maar nu het belangrijkste, binnen 10 seconden nadat de melder in alarm springt komt de SMS binnen en 2 seconde later gaat de telefoon over.

Dus eindconclusie: update loopt soepel, koppelen is heel eenvoudig en binnen 10 seconden is een melding binnen op de smartphone.

En zelfs de app van Toon is al aangepast zie ik.

Niet goed de gebruikershandleiding gelezen. 10 seconden de B knop indrukken totdat de rode led gaat branden en de melder gaat piepen. Dit is een testmelding. Dan volgt ook de sms en eventueel de telefonische melding met indicatie dat het een testmelding betreft.
Reputatie 2
Badge
@Allen,

En hoe zit het met klanten die de rookmelder al hadden? Moeten die nu wachten omdat ze de rookmelder niet bij Eneco hebben gekocht ?
@moderator

Zou ook graag de update ontvangen.
Bedankt!
En hoe zit het met klanten die de rookmelder al hadden? Moeten die nu wachten omdat ze de rookmelder niet bij Eneco hebben gekocht ?

Ik heb de rookmelders zelf online een maand of drie geleden gekocht en kreeg vanmiddag de update binnen zonder daar verder wat voor gedaan te hebben.
Reputatie 2
Badge

Ik heb de rookmelders zelf online een maand of drie geleden gekocht en kreeg vanmiddag de update binnen zonder daar verder wat voor gedaan te hebben.

Heb hem zonet ook gehad, bedankt Eneco! Heb ik vanavond weer wat te testen 🙂
Ik heb wel een rookmelder maar (helaas) geen update gekregen (ondanks de mail dat ik een update zou krijgen). Ik las in een ander bericht in dit forum dat deze update niet Toon Zon beschikbaar is en heb daarop met de volgende vragen gereageerd:

1. Klopt het dat de update niet beschikbaar is voor Toon Zon:
2. Waarom wordt dit niet bij de verkoop gemeld
3. Hoe kan ik mijn rookmelder retourneren?
Reputatie 2
Badge
Het aanmelden van 1 van de rookmelders is niet goed gegaan. Het resultaat is dat ik er nu een 2de rookmelder geconfigureerd is die ik niet kan verwijderen. Hij heeft een ID, maar als ik hem probeer te ontkoppelen zegt hij dat er een onbekende rookmelder is ontkoppeld.

Hoe krijg ik nou die tweede rookmelder weg die ook geen verbinding aangeeft?
Ik heb wel een rookmelder maar (helaas) geen update gekregen (ondanks de mail dat ik een update zou krijgen). Ik las in een ander bericht in dit forum dat deze update niet Toon Zon beschikbaar is en heb daarop met de volgende vragen gereageerd:

1. Klopt het dat de update niet beschikbaar is voor Toon Zon:
2. Waarom wordt dit niet bij de verkoop gemeld
3. Hoe kan ik mijn rookmelder retourneren?

1. Klopt, de versie 2.10.12 Toon bezitters krijgen pas bij versie 3.2 deze mogelijkheid.
2. Waarom wacht je gewoon niet even tot deze versie wordt uitgerold?
Reputatie 2
Badge
Kan iemand van het Eneco team deze update naar mijn Toon pushen. Wacht er met smart op.
Reputatie 4
Badge
Hoi JSE, als het goed is heb je de update inmiddels al ontvangen. Veel plezier ermee.

Groet Martijn

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen