Roadmap software updates | Eneco Community

Roadmap software updates

Reputatie 1
Badge
Het zou fijn zijn als Eneco kan aangeven wat ons te wachten staat in nieuwe updates aan functionaliteit.
Dan weten we of de €3.50 die we voor de updates betalen ook nog eens goed worden besteedt.

Ik heb namelijk het sterke gevoel dat de vroege gebruikers van de Toon gezamenlijk hebben betaald (en hebben meegeholpen) voor en aan de functionaliteit en nu de Toon redelijk bugvrij is wordt deze gratis aangeboden. De mensen die hem (danwel tegen korting) gekocht hebben voelen zich niet echt happy daarover denk ik.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Reputatie 3
Badge +4
Je betaald 3,50 ook voor buienradar , verkeer.  Dus betaald of je betaald niet voor de update.  Hier op het forum kan je al snel te weten komen wanneer er een update /Hotfix aankomt. 
Reputatie 1
Badge
Buienradar en verkeer is gratis. Is geen €3.50 waard. Is al zo vaak geprobeerd te vertellen. De updates die we tot nu toe hebben ontvangen zijn gemaakt om de Toon een normale thermostaat te maken. Aka...een werkende thermostaat, stabiel en zoals een thermostaat hoort te werken zonder kinderziektes en rare bugs die een simpele (geen smart) thermostaat niet heeft. De Toonopafstand app is zeker geen 3,50 waard aangezien die functionaliteit al in de eerste versie van Quby zat en die wel via je eigen netwerk was te benaderen. Dus dit is veiligheidshalve door Eneco aangebracht en ook zeker geen €3,50 waard. Ik heb nog steeds geen goede reden gehoord van Eneco waar die €3.50 dan voor dient. Alle functionaliteit waarvoor we betalen zat al jaren geleden in de eerste versie van Quby. Nu lijkt het alsof we €3.50 betalen om een uitgeklede versie te maken. wat klopt er niet...vandaar roadmap.
Reputatie 3
Badge +4
Met de upate levert Toon u continu inzicht en bent u altijd voorzien van de laatste updates van uw energieverbruik en –kosten, uw actuele tarieven en aanvullende diensten, zoals o.a. weer- en verkeersinformatie. Zo wordt het beschreven wat er bedoeld wordt met de 3,50 
Reputatie 6
Badge +1
Volgens mij betaal je de 3,50 om het Tóon servicecenter van Eneco draaiende te houden, met alle functies die daar bijhoren.
  • Dat applicaties gratis worden verkregen, wil niks zeggen. Er zijn ict-ers geweest die het programma hebben geschreven, zodat jij de weerapp en fileapp zichtbaar krijgt op je Tóon.
  • Er moet een server worden opgetuigd zodat alles met Toons kan worden gecommuniceerd. Ook hiervoor moet software ontwikkeld en doorontwikkeld worden.
  • die server moeten onderhouden worden
  • met storingen, moet Eneco een monteur sturen. Kosten zijn dan niet voor jou, maar voor Eneco ( zij zijn een bepaalde periode, onder bepaalde voorwaarde, verantwoordelijk voor het het goed functioneren voor Tóon. Bv Door een storing hebben ze bij mij een repeater moeten plaatsen. Benaderende kosten Eneco, Repeater €35,- + €60,- monteur en voorrijkosten= 95 euro)
  • Graag wil je toon uptodate hebben. Ook de updates moeten geschreven worden en klaar gemaakt worden voor Tóon. Volgens mij doen dat geen robots, maar mensen. Ook hebben ze gereedschap daarvoor nodig om het te kunnen uitvoeren.
  • Etc etc etc.
En misschien hebben ze ook wel wat "winst". Echter die zullen ze nodig hebben om te kunnen blijven inversteren in Tóon. Met andere woorden: er zijn meer kosten dn de kosten, waar wij iets van terug zien, maar die wij, als toongebruiker moeten ophoesten, omdat het voor ons direct of indirect word ingezet.
Reputatie 3
Badge
Eneco heeft ook gezegd tijdens de klantenavond...

3.50 per maand is deel winst voor Eneco en klant bespaard 10 procent op zijn jaarnota wanneer hij probeerde te bezuinigen icm toon. Klant blij en Eneco blij.
Reputatie 6
Badge +1

3.50 per maand is deel winst voor Eneco en klant bespaard 10 procent op zijn jaarnota wanneer hij probeerde te bezuinigen icm toon. Klant blij en Eneco blij.

Maar ik geloof nooit dat het een vetpot is, waarvan Eneco zo kunnen blijven bestaan,als morgen de Energieafname in elkaar zou storten.

Jeroen,

Er werd toch ook gemeld om de server (voor Toon zaken) draaiend te houden??

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen