Release Notes Toon® van Eneco versie 3.0 | Eneco Community

Release Notes Toon® van Eneco versie 3.0

Reputatie 7
Badge +6
Beste Communityleden,

Gisteren is de software update live gezet, Toon haalt al meteen data binnen wanneer deze live staat, om de tijd die het kost om de update uit te voeren te beperken. Vandaag worden de eerste e-mails gestuurd dat de update uit te voeren is. Ik zie dat een aantal van jullie deze al uitgevoerd heeft. De uitrol van 3.0 duurt ongeveer 2 maanden daarna worden 3.1 en 3.2 uitgerold.

Vernieuwd

1. Nieuw schermdesign

Toon ontwikkelt zich razendsnel en maakt uw huis steeds slimmer. Door alle nieuwe functies raakte het homescherm wel erg vol. Daarnaast zijn we alweer drie jaar op weg met Toon. De hoogste tijd voor een opfrisbeurt: alle schermen zijn aangepast!

Dit zijn de vijf grootste verbeteringen:

• Persoonlijker.
Je kunt bijvoorbeeld uw eigen homescherm samenstellen. Zo bepaal je zelf wat je waar ziet. • Frisser. Toon heeft een moderner design gekregen. Met nieuwe kleuren, een beter leesbaar lettertype en verrassende, speelse elementen. Meer van nu.
• Sneller.
Met de nieuwe software navigeer je veel sneller door Toon heen. Het voelt alsof je een compleet nieuwe Toon hebt.
• Gebruiksvriendelijker.
We vragen regelmatig feedback aan Toon-gebruikers. Wat vind je prettig? Of juist onhandig? Het nieuwe schermdesign is helemaal op deze wensen gebaseerd. Zodat je bijvoorbeeld sneller bij je favoriete functies bent.
• Eén familie.
Het design van Toon, Toon op Afstand en Toon op Tablet zijn nu gelijk aan elkaar en vormen zo één mooi geheel. Toon is nooit af. Momenteel wordt al gewerkt aan de volgende updates: onder meer het nieuwe schermdesign beschikbaar maken voor gebruikers met Toon Zon. Deze wordt in september 2015 verwacht.

2. Het nieuwe homescherm

Met zoveel nieuwe functies op Toon is de vertrouwde structuur met de tabbladen onderaan het homescherm niet meer toereikend. Het nieuwe homescherm biedt een goede oplossing met tegels. Een tegel (1) geeft je alvast de belangrijkste informatie. U ziet bijvoorbeeld hoeveel Watt je op dit moment verbruikt in uw huis. Verdiepende informatie verschijnt wanneer je op een tegel drukt. Alle actieve tegels zijn te benaderen via de navigatie (2). Via het homescherm is het mogelijk om je thermostaatprogramma aan of uit te zetten (3). Wil je in één keer het volledige menu zien? Wanneer je Menu (4) selecteert verschijnt een centrale menu-pagina (5). Aan het nieuwe Update-icoon (6) herken je wanneer er een nieuwe software update voor uw Toon beschikbaar is. Updaten is nu met één druk op Toon geregeld. Release Notes Toon®️ van Eneco software versie 3.0 (juli 2015) Eneco maakt regelmatig nieuwe software versies voor Toon®️. Met deze software updates bieden wij je voortdurend nieuwe functionaliteiten en productverbeteringen. Hieronder vind je het complete overzicht van de verbeteringen van software update 3.0 (juli 2015).

3. Je eigen homescherm samenstellen

Je kunt je eigen homescherm samenstellen door zelf tegels toe te voegen (7). Wanneer je hierop drukt, verschijnt een nieuw scherm (8) met daarin alle keuzemogelijkheden die voor je beschikbaar zijn. Een tegel verwijderen doe je door de tegel even ingedrukt te houden. Er verschijnt vanzelf een optie waarmee je de tegel kunt verwijderen (9). Zo bepaal je zelf wat je waar ziet.

4. Het bedienpaneel

Heb je Slimme Stekkers en/of Philips Hue lampen gekoppeld aan je Toon? Voor de bediening hiervan is een centraal bedienpaneel gemaakt. Snel bereikbaar en makkelijk te vinden. Open het paneel via het nieuwe schuifje (10). Je vindt daar ook een knop Bedien opties, waarmee je onder meer Slimme Stekkers en (scenes van) Philips Hue lampen kunt beheren.

Verbeterd

De hoeveelheid informatie in de Vergelijkfunctie is vereenvoudigd en daarmee overzichtelijker geworden. Vergelijken en Vrienden staan nu in hetzelfde overzicht. Vrienden worden zichtbaar door de daarvoor bestemde optie aan te vinken (11).

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

373 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Enkele vragen naar aanleiding van wat je beschrijft:

Je hebt het over 3.1 en 3.2 welk na 3.0 uitgerold gaat worden.
Kunnen jullie al iets aangeven over wat er in 3.1 en 3.2 zal zitten?

Voor Toon Zon heb je het over september, terwijl elders was aangegeven augustus.
Wordt dit nu september of mogelijk toch augustus?

Zou het overigens niet handiger zijn om dit gewoon in één codebase te stoppen.
En op basis van een instelling de Zon functies te activeren?
Ergo.. zowel voor met en zonder zon de zelfde software versie.
Reputatie 7
Badge +6
@Robin Harmsen

De verwachting is half september zoals beschreven in de release notes. In eerste instantie heb ik half augustus gehoord maar deze uitrol duurt naar verwachting 2 maanden, daarna word met de uitrol van 3.1 en 3.2 begonnen.
Ik kan alleen zeggen dat de gemaakte keuzes wel overwogen zijn, dat alle opties zeker langs zijn gekomen en dat we voor de huidige werkwijze hebben gekozen.
Reputatie 3
Badge +5
Heb hem zojuist geinstalleerd, ziet er een stuk frisser uit. Morgen eens kijken welke tegels ik precies waar wil hebben.
Reputatie 4
Badge +1
@Folkert
Helder
Reputatie 3
Badge +4
Hier vanmiddag ook geïnstalleerd. De installatie verliep goed. Ziet er goed uit
Ook hier de update mogen ontvangen (thanks) en geinstalleerd zonder enig probleem.
Zelfs de wederhelft zag het vanmiddag, ze zei dat het nu een sieraad aan de wand nu was, ook in de dimmode.

Het grotere screen van buienradar.nl is nu heel actueel met de weeromslag van vandaag.
Reputatie 7
Badge +7
wel jammer dat de Toon Zon gebruikers die er nog extra voor hebben moeten betalen ook
achtergesteld worden :(
terwijl we al 2 jaar op deze Solarpower functie hebben zitten wachten
en dan moeten we ook nog wachten op Toon 3. zoveel
shame you Eneco:8
kom op met de Toon 3.1 of 3.2 ik betaal niet voor de kat z,n viool !
voor Toon abbo
voor Toon Zon
2 maanden wachten is te veel van het slechte , eeh ik bedoel het goede .
dat kan en moet voor de Toon solarpower en betalers sneller kunnen.
wel jammer dat de Toon Zon gebruikers die er nog extra voor hebben moeten betalen ook
achtergesteld worden :(
terwijl we al 2 jaar op deze Solarpower functie hebben zitten wachten
en dan moeten we ook nog wachten op Toon 3. zoveel
shame you Eneco:8
kom op met de Toon 3.1 of 3.2 ik betaal niet voor de kat z,n viool !
voor Toon abbo
voor Toon Zon
2 maanden wachten is te veel van het slechte , eeh ik bedoel het goede .
dat kan en moet voor de Toon solarpower en betalers sneller kunnen.

Ja Jan het is goed balen, maar het was op voorhand al door Folkert uitgelegd.
De versie 3.0 was dus kennelijk niet meer (tijdig) te wijzigen voor de Toon Zon klanten; ik weet bijna zeker dat de fouten die daar in zitten en zorgen voor verkeerde berekeningen enz, pas heel laat naar voren zijn gekomen.
De versie 3.0 was toen natuurlijk final.
Tja en dan is er maar 1 manier en gauw een 3.1 uitbrengen om de foutjes te herstellen.

Let op he; ik verdedig hier Quby niet, want ook ik zit te balen, maar Toon Zon maakt voorlopig dit gemis meer dan goed!

Ook deze 3.1 versie kost ook extra weer tijd met gevolg dus dat wij als Toon Zon klant pas medio september aan de beurt zijn.
Reputatie 7
Badge +7
hoi Ton ,
wel vreemd dat het een en ander door Eneco personeel getest was/is
pilot enz en dat werkte neem ik aan :8

wij mochten als klant niet mee doen.:?

voortaan moeten ze toch maar eens bij de eindgebruiker
dat zijn wij dus te rade gaan.
dan was het een en ander toch beter/sneller verlopen.
dat weet ik 100 procent zeker.:)
hoi Ton ,
wel vreemd dat het een en ander door Eneco personeel getest was/is
pilot enz en dat werkte neem ik aan :8

wij mochten als klant niet mee doen.:?

voortaan moeten ze toch maar eens bij de eindgebruiker
dat zijn wij dus te rade gaan.
dan was het een en ander toch beter/sneller verlopen.
dat weet ik 100 procent zeker.:)

Dat klopt uiteraard Jan, maar die hadden vermoedelijk geen versie 3.0 op hun Toon, maar gewoon 2.10.12.
Door de vermoedelijke late final van 3.0 kwamen ze dus te laat achter de fout.
Ik vond het inderdaad ook heel jammer dat ze geen ervaren eindgebruikers bij de pilot hebben ingezet!!
Hopelijk gebeurt dat meer met volgende pilots.
Reputatie 7
Badge +7
ik hoop het ook Ton,
maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet zoals het nu gaat :8
Hallo,

Nieuw op dit forum 🙂 Als je geen mail hebt ontvangen dan betekend dit automatisch dat je de update nog niet krijgt ? Moet je wachten op de e-mail voordat de update ook op toon verschijnt ? Op de iPhone maak ik al een tijdje gebruik van de nieuwe lay-out en deze ziet er stukken beter uit.
Hallo,

Nieuw op dit forum 🙂 Als je geen mail hebt ontvangen dan betekend dit automatisch dat je de update nog niet krijgt ? Moet je wachten op de e-mail voordat de update ook op toon verschijnt ? Op de iPhone maak ik al een tijdje gebruik van de nieuwe lay-out en deze ziet er stukken beter uit.

Hoi Elwin,

Klopt!
Maar slim is om bij menu/systeem/software af en toe eens te controleren of de update toch voor je klaar staat.

Hoi Elwin,

Klopt!
Maar slim is om bij menu/systeem/software af en toe eens te controleren of de update toch voor je klaar staat.

Oke super. Ga ik doen. Bedankt
Is er nog een mogelijkheid dat de update "gepusht" wordt naar extra enthousiaste Toon gebruikers? 😉
Badge
Hoe zit het met de 'ketelcomfort' gebruikers? Vorige updates kwamen ook later door deze feature. Betekent dat, dat ik bij Toon3 ook langer moet wachten?
Reputatie 7
Badge +6
@Martijntjuh & Elwin84

Jullie kunnen de update binnenhalen, wanneer je hem meteen uitvoert kan het even duren voordat hij binnen is aangezien Toon weinig tijd heeft om op de achtegrrond software binnen te halen.

@Funfair

Voor ketelcomfort komt deze inderdaad later, wanneer je graag gebruik maakt van de nieuwe functies, kun je tijdelijk geen gebruik maken van ketecomfort, laat me even weten waar je voorkeur naar uit gaat.
Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe design, maar tot op heden geen update dus nog even wachten 😉.
Reputatie 7
Badge +6
@Rodyw

Je kan hem nu binnenhalen 😉
@Folkert, ik zie het. Thxs!
Badge
@Martijntjuh & Elwin84

Jullie kunnen de update binnenhalen, wanneer je hem meteen uitvoert kan het even duren voordat hij binnen is aangezien Toon weinig tijd heeft om op de achtegrrond software binnen te halen.

@Funfair

Voor ketelcomfort komt deze inderdaad later, wanneer je graag gebruik maakt van de nieuwe functies, kun je tijdelijk geen gebruik maken van ketecomfort, laat me even weten waar je voorkeur naar uit gaat.

Ik ontvang graag de update vast. Krijg ik daarna automatisch weer de ketel comfort update? Of moet ik het weer ergens activeren?
Ik wacht ook vol spanning op 3.0 Ik heb sinds enkele weken Ton en Zon. Werkt naar tevredenheid. Top werk Eneco.. Vraagje betreffende de apps, wordt de iPhone apps gelijkgetrokken met de iPad apps? Ik heb zelf een iPhone 6 plus waar voldoende ruimte op is kwa schermomvang om meer info te kunnen plaatsen...
Reputatie 7
Badge +6
@JohnvanEck

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. De app voor de smartphone is net vernieuwd, en dat gaat ongetwijfeld nog een keer gebeuren maar ik verwacht niet op de zeer korte termijn. Ik kan 3.0 niet aan je toekennen omdat deze niet geschikt is voor Toon Zon, deze functie zou komen te vervallen tot minimaal half september wanneer deze aan je toegekend wordt.
Hier helaas ook nog geen update voor Toon.
Zou de update graag al willen ontvangen ☺️.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Arrie,

Leuk dat je de weg hebt gevonden naar de community! Je kan de update nu binnenhalen.

Groet,

Folkert