Release Notes Toon 2.7 | Eneco Community

Release Notes Toon 2.7

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Zojuist is de nieuwe update uitgerold.
Release notes versie 2.7.20

Mini handleiding: ‘Wat is Toon?’

Lang niet iedereen leest de uitgebreide handleiding.
Daarom staat er op Toon nu een mini handleiding.
Dit is een beknopte handleiding waarin de belangrijkste
schermen van Toon kort worden uitgelegd. Zo kunnen
nieuwe Toon gebruikers na het lezen van de mini hand-
leiding direct met Toon aan de slag

Verbeteringen ‘Vergelijk’

Vanaf januari 2014 is het mogelijk om met Toon je
verbruik te vergelijken met andere Toon gebruikers met
een vergelijkbaar huishouden. Ook bestaat de mogelijk-
heid om je verbruik te vergelijken met vrienden die ook
een Toon hebben. Op basis van de reacties van gebrui-
kers hebben we deze Vergelijk functie op diverse punten
verder verbeterd. Zo kun je bijvoorbeeld uw Toon een
naam geven van maximaal 15 karakters lang in plaats
van 10 karakters. Daarnaast zijn er diverse verbeteringen
in de teksten en leesbaarheid doorgevoerd.

Overige verbeteringen/bugfixes:

• Deze update beschikt over nieuwe firmware voor de
meteradapter. Deze nieuwe firmware zorgt voor betere
stabiliteit van de meteradapter en betere communicatie
met het display.
Je kunt na de update zelf controleren of je meteradapter
de meest recente versie heeft. Ga naar Menu > Meer >
Systeem > Software. De nieuwste meteradapter firm-
wareversies zijn 31/27 of 31/32.
• Er is een stabiliteitsverbetering doorgevoerd die
voorkomt dat het scherm tijdelijk niet reageert.
• De communicatie met de meteradapter en het uitlezen
van de meters is op diverse punten verbeterd.
• Verder is het probleem verholpen waarbij het dagver-
bruik gas, in uitzonderlijke gevallen, om middernacht
niet werd gereset.

19-05-2014

Er is opnieuw een kleine update uitgerold 2.7.22 deze staat klaar voor iedereen die de update al heeft uitgevoerd. De klanten die vanaf nu updaten krijgen meteen versie 2.7.22 aangeboden.
Deze update is ter bevordering van de stabiliteit van het Servicecenter.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

104 Reacties

Hoi Folkert,

Geeft deze update ook een oplossing voor de situatie als je enige uren geen gas hebt verbruikt en er een driehoekje voor de gas adapter verschijnt terwijl de adapter prima werkt.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Brandje,

De oplossing is er inderdaad. In 2.7 is er geen driehoekje meer zichtbaar als je enige uren geen gas meer verbruikt en de meteradapter goed functioneert.
Hoi Danielle,

Bedankt voor dit goede bericht.
Reputatie 6
Badge +1
Net geinstaleerd, het binnenhalen was zo gebeurd, echter het instaleren heeft erg lang geduurd. Nadat ik terug was in het scherm bleek de firmware van de energieadapter niet correct te zijn geinstaleerd en is nu bezig om dit opnieuw aan het updaten.
Heb wel conform advies op Toon even de adapter bij Toon gezet en nu branden de 2 groene lampjes op de adapter. Echte verloopt het update daarvan ook erg langzaam.

Het is gelukt! Athans hij blijft nu aangeven valideren:?

Nu bij de slimme meter gehangen en nu geeft hij de goede software versie aan. En het werkt weer.

Blijkbaar toch een vrij grote update, maar weinig nieuwe componenten op dit moment waarneembaar.
Reputatie 6
Badge +1
De nieuwste meteradapter firm-
wareversies zijn 31/27 of 31/32.

@folkert, wat is het verschil ?
Reputatie 7
Badge +6
@Jvp,

Het verschil is dat 31/27 voor een oudere generatie meteradapters bedoeld is en 31/32 voor de laatste nieuwe meteradapters.
Reputatie 1
Badge
Inderdaad duurde het upgraden lang, omdat de meteradapter ook ging. Bij kwam er de hele tijd het icoon dat er geen verbinding was met de adapter. Gelukkig dook ik eerst verder de menu's in en zag daar de upgrade-voortgang. Stond even op het punt de meteradapter stroomvoorziening te maken maar gelukkig dus eerst de menu's in gedoken.

Wel jammer dat er niets nieuws is - ik had van de overgang 2.6 naar 2.7 wel iets nieuws verwacht, maar het blijft bij wat tekstjes en een handleiding. Ben wel benieuwd waar het hele systeem heengaat. Zou fijn zijn als het ook als alarm en domotica bruikbaar zou worden.
Maar ik zou al blij zijn als status verbruik echt ging werken... Een slimmere koppeling met Mijn Eneco bijvoorbeeld en gekoppeld aan je voorschot. Nee, daar klopt helaas allemaal nog niets van. In elk geval niet bij mij.
Reputatie 6
Badge +1
@Jvp,

Het verschil is dat 31/27 voor een oudere generatie meteradapters bedoeld is en 31/32 voor de laatste nieuwe meteradapters.

Oke. Dank je wel. Was gewoon Nieuwsgierig.:$
Na update naar versie 2.7 krijg ik geen energie en gasverbruik meer op mijn Toon. Meteradapter gereset door uit het stopcontact te halen, de 2 groene lampjes branden.
Maar krijg geen verbinding met de adapter, iemand raad?
-correctie er brand alleen maar een lampje bij het gasmetertje
Badge +5
Als je bedoeld dat de led van de adapter voor het gasverbruik blijft branden:
Ik heb die situatie enkele malen gehad en zette dan en elektra en gasverbruik aan tot de gasled uit gaat en vervolgens nog twee keer knippert. Wellicht dat met de nieuwste update alleen het gasverbruik even aangezet moet worden. Na 24 uur zou dan de kwaliteit van de verbinding weergegeven moeten worden door enkele sterretjes . (Min. 2 en Max 5 voor een goede verbinding.
Succes!
Badge
Ik zit nog met software versie 2633, ik zie nog geen update, hoe kom ik aan versie 27 ?
Badge +5
Via menu, meer, systeem, software kijken of er een update button staat. Deze activeren.
Dat vind je overigens ook in de handleiding.
Als de update niet beschikbaar is even melden op dit forum.
Badge
Via menu, meer, systeem, software kijken of er een update button staat. Deze activeren.

Dat heb ik allemaal gedaan maar er is geen update button
Reputatie 7
Badge +7
als het net als de andere update,s gaat

dan is niet iedereen op het zelfde moment aan de beurt

er gaan een aantal dagen / weken overheen
Reputatie 6
Badge +1

Dat heb ik allemaal gedaan maar er is geen update button

zodra er voor jou Toon een update klaar staat ( is toegewezen aan Toon) komt er links boven in het scherm een envelopje staan. Zodra je daar op drukt dan krijg je de text dat er een update klaar staat enof je deze wilt activeren.

Het Klopt van jvdl zegt: Eneco geeft niet voor alle Toons de update vrij. Ze doen dit gefaseerd, om zo overbelasting van de server te voorkomen. Normaliter kan het tot 2 weken duren voordat iedereen zijn update heeft gehad.

dus het kan goed morgen zijn dat je de melding krijgt, maar het kan ook nog 1,5 week duren.
Badge
Beste forumleden,

Zojuist is de nieuwe update uitgerold.
Release notes versie 2.7.22

@ FOLKERT >

Jij spreekt over een update versie 2.7.22

maar ik heb hem geupdate,
maar bij mij staat versie 2.7.20 :?

Heb jij het nou mis, of ligt het aan mijn Toon ?
Reputatie 7
Badge +6
@Famous

Foutje van mijn kant, ik heb het aangepast. Bedankt voor het melden.
Badge
@Famous

Foutje van mijn kant, ik heb het aangepast. Bedankt voor het melden.

Ow maakt niet uit.
We zijn allemaal mensen toch, foutje is menselijk.
Dank je voor je snelle reactie, gelukkig hier dus alles okey 🙂.

Ging de eerste keer wel mis met de update voor de meter adapter.

Heb hem maar even uit de meterkast gehaald en vlakbij de Toon geplaatst.
Toe ging de update goed.
Reputatie 1
Badge +1
[quote=Famous]@Famous

Toe ging de update goed.

Had ik ook, al hangt de meter adapter slechts 3 meter hemelsbreed en vrij van de toon af, toch ging door de afstand de update mis, daarom heb ik in een ander topic ook gezegd dat men de meter adapter beter gelijk uit de kast kan halen en vlak onder toon te plaatsen.
Badge
[quote=marcel1970]@Famous

Toe ging de update goed.

Had ik ook, al hangt de meter adapter slechts 3 meter hemelsbreed en vrij van de toon af, toch ging door de afstand de update mis, daarom heb ik in een ander topic ook gezegd dat men de meter adapter beter gelijk uit de kast kan halen en vlak onder toon te plaatsen.

Inderdaad !!!
Reputatie 3
Badge +5
Ik kan hem helaas nog niet binnen halen 😞
Badge
Ik kan hem helaas nog niet binnen halen :(

ow wat vaag.
Want ik geloof niet dat het gefaseerd word gedaan,
en dan zou het erg vreemd wezen als je hem nog niet erbij ziet.
Reputatie 6
Badge +1
Sinds de update verliest toon steeds de stroom waardes. Reset ik Toon dan heb ik nog steeds geen electra. Reset ik de adapter dan zijn de waardes wee terug.

Dit betekend, dat sinds de firmware update van de meteradapter, deze niet meer stabiel is. Ik heb hem ook al een keer opnieuw verwijderd en aangemeld, echter zo der resultaat. Let wel. Tijdens de gewonen update is er een fout ontstaan en heb ik de meteradapter buiten het normale update proces nogmaals apart moeten update. Misschien iets fout gegaan met de update van de meteradapter?

Toegang staat aan;)
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Bedankt! Ik laat er naar kijken.