Reactiesnelheid LCD-scherm Toon | Eneco Community
beantwoord

Reactiesnelheid LCD-scherm Toon

Wat mij sinds de updare naar 2.8.16 opvalt is dat de reactie-snelheid van het LCD-scherm met sprongen is toegenomen.
Vroeger was de snelheid hoog als je net een soft-reset had gedaan en als je dan enige keren snel achter elkaar op een optie op het scherm had gedrukt, dan was het huilen met de pet op.

Nu kies ik een optie en binnen 1 seconde staat de gekozen optie op het LCD:D

Zou het cache-geheugen nu steeds snel geleegd worden?

Hoe is jullie ervaring nu?
icon

Beste antwoord door Folkert 20 augustus 2014, 09:55

@Brandje

Er zijn aanpassingen gedaan in het grafiekproces van de userinterface, met name het grafiekgedeelte zou daardoor iets sneller moeten werken.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

16 Reacties

Badge +5
Toon is best snel maar dat hij sneller is, is me niet opgevallen.
Nou dat was vroeger wel anders.
Afgelopen dagenvwad ik weer meer aan het spelen met Toon en toen merkte ik dus geen enkele hapering.
Alleen in het systeem menu is de respons tijd als enige een fractie van een seconde langer.
Reputatie 3
Badge +5
volgens mij reageert die idd iets sneller
Inderdaad he?
Uiteraard is de processor niet sneller geworden, maar het lijkt of Toon na de laatste update beter en efficiënter met z'n verwerkings mogelijkheden om gaat.
Reputatie 4
Badge
Maar het is wel even afwachten, net als je je pc opnieuw heb geinstalleerd draait alles lekker snel, en na verloop van tijd gaat het steeds langzamer als je hem niet bijhoud.
Maar het lijkt met sommige dingen iets sneller te zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Inderdaad he?
Uiteraard is de processor niet sneller geworden, maar het lijkt of Toon na de laatste update beter en efficiënter met z'n verwerkings mogelijkheden om gaat.

T,is mij nog niet opgevallen , maar ik ben ook niet zo snel meer:D
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Er zijn aanpassingen gedaan in het grafiekproces van de userinterface, met name het grafiekgedeelte zou daardoor iets sneller moeten werken.
@Brandje

Hoi Folkert,

Bedankt voor de uitleg, vandaar dan ik een duidelijke snelheidsverbetering merkte!
Het gaat steeds beter en sneller dus met Toon!:8
Reputatie 6
Badge +1
Even nog een andere vraag over het scherm. Sinds de update blijft het scherm staan op het tabblad waar je hem hebt opgezet.

Voorheen ging Toon terug naar de neutrale "homescreen" zodra het scherm ging dimmen. Als hij nu in dim gaat, dan blijft hij op de pagina staan die het laatst is bekeken.
Is dit bij jullie ook, of zie ik spoken.

En kan een moderator vertellen, waarom daarvoor nu is gekozen. Ik vind het persoonlijk niet handig, omdat bezoek niet hoeft te zien hoeveel geld ik aan gas of stroom verbruik, hoe ik het doe met het vergelijk, of welke apparaten ik met Toon aanstuur. Of is deze keuze optie instelbaar?
Dat is een goeie ja!
Ik had het verschil niet opgemerkt en nu je het noemt wel.
Dus geen spoken..........

Overigens ben ik er wel blij mee; zeker als ik denk aan het zichtbaar houden van de slimme stekker(s) zoals ik vandaag daar voor gekozen heb.
Dus ik ben er erg blij mee dat het laatst gebruikte pagina blijft staan!
Reputatie 7
Badge +6
@Jvp,

Er is geen bewuste verandering gemaakt ten opzichte van hiervoor dat het laatst gebruikte scherm blijft staan nadat Toon uit het dimscherm komt. We hebben gemerkt was het altijd al zo was.
Er is geen optie voor om het anders in te stellen.
Hoi Danielle,

Nu wordt het verwarrend voor mij, want ik heb de test gedaan:

Als je naar menu/systeem/internet gaat, gaat het scherm weer naar home
Als je naar stekkers gaat, blijft het scherm ook na dimmen op stekkers staan.

Dan is er toch een wezenlijke verandering door gevoerd?
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

Het heeft ermee te maken dat sommige schermen in een aparte 'App' openen op Toon. Dit is bijvoorbeeld bij 'Systeem'. Het tabblad 'Stoom', 'Gas' en bijvoorbeeld 'Stekkers' opent niet in een App en blijft daarom staan als Toon in dimstand gaat en je hem daarna weer aantikt. Er zijn daarin geen veranderingen aangebracht, vandaar dat ik me voor kan stellen dat het verwarrend is, omdat het ene scherm wel terugkeert naar Home en het andere niet.
Oké dat is dus de reden, want inderdaad het tabblad stroom had ik vaker lang openstaan omdat die per 5 minuten ververst.
Overigens ben ik juist met het niet teruggaan vanuit het tabblad naar home erg tevreden.

Bedankt voor de aanvullende uitleg.
Reputatie 6
Badge +1
Ook weer duidelijk, echter is het me eigenlijk nooit opgevallen, dat er meer schermen blijven staan naar dim Vandaar de melding.

Misschien sinds vergelijk en realtime verbruik met nota, dat ik er meer op kijk, als voorheen.
Hoi Jürgen,

Het is dat jij er over begon en toen begon ik me ook af te vragen waarom het verschil?
Maar eigenlijk is het wel logisch en was het me niet extra opgevallen.
Nu met de slimme stekker blijft Toon vaak op dat tabblad staan bij mij en dan is het niet terug gaan naar home erg prettig!

Nu met de uitleg van Danielle weten we nu wel wat de exacte reden is en weten we over de bediening weer een beetje meer.