Poll: Prioriteit voor Schakelschema's Slimme Stekkers okt-'16 | Eneco Community

Poll: Prioriteit voor Schakelschema's Slimme Stekkers okt-'16

Badge +5
Het wachten op Eneco's "Schakelschema's" voor de "Slimme Stekkers" duurt nu al zo'n 26 maanden.
Het is tijd om gezamenlijk duidelijk te maken dat bij veel "slimme stekker bezitters" het geduld op is.
Het is uitermate vervelend dat deze dure stekkers nog steeds niet volgens een schema ingesteld kunnen worden en tevens dat er geen verklaring is hoelang het nog gaat duren alvorens het echt gaat werken.

Triggi is een leuke api, het Toon®️ Channel is echter onbruikbaar vanwege de instabiliteit.

Breng hier uw stem uit zodat Eneco/Quby er sneller en beter werk van maakt.

Eneco, geef de schakelschema's voor Slimme Stekkers meer prioriteit.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

637 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Triggi is een mooi alternatief voor als je nu al schakel momenten wil hebben met de slimme stekkers. Ik maak er uiteraard ook gebruik van. Triggi schakelt Toon zelfs op 15graden als buiten warmer is dan 16graden, ideaal.
Reputatie 7
Badge +8
EINDELIJK duidelijkheid. In mijn optiek een belofte die Eneco heeft gebroken!
Ik kan het niet anders zeggen dan dat ik zeer teleurgesteld ben!!

Bij deze ook dank aan @Brandje en @PPJ die mij geholpen hebben tot dit resultaat te komen.
Groet, Theo.

Hoi Theo!
Graag gedaan; uit eindelijk hebben we gezamenlijk een mooi resultaat bereikt!
Reputatie 4
Badge +4
Nu weten we eindelijk waar we aan toe zijn en hoeven we ons niet meer druk te maken of schakelschema's binnen Toon worden geïmplementeerd. Zou wel handig zijn maar dat zien we dan wel. Bedankt voor de reactie en uitleg @MarcoG.
Badge +5
Hallo allemaal!

Beter laat dan nooit: op herhaaldelijk verzoek van een aantal van jullie ben ik deze week alsnog in de organisatie navraag gaan doen over waarom de schakelschema's die aanvankelijk in de planning stonden bij de productontwikkelaars uiteindelijk nooit gekomen zijn.

Twee voornaamste redenen:

1. Toon heeft lange tijd alle focus gehad op het stabiel(er) krijgen van het product: storingen aan Toon en de app van Toon hebben steeds voorrang gekregen op andere productverbeteringen zoals de schakelschema's, hoe vervelend ook.

2. Gedachte achter de Toon API is dat derde partijen allerlei slimme oplossingen kunnen gaan bouwen die met Toon samenwerken.

...en dat laatste is ook gebeurd. Schakelschema's, ofwel het automatisch aan en uit laten zetten van slimme stekkers die gekoppeld zijn aan Toon, kunnen inmiddels ingesteld worden met Triggi.

Zojuist heb ik een nieuw topic geopend met een stappenplan voor het instellen van schakelschema's voor je slimme stekkers met de app van Triggi:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/triggi-stel-schakelschemas-aanuit-voor-slimme-stekkers-gekoppeld-zijn-toon-14215/index1.html#post146822

Bij vragen weten jullie mij te vinden! :)

Marco, dank voor je uiteenzetting.
Uiteindelijk is mijn wens in zijn geheel vervuld en mag dit topic als poll afgesloten worden.
Triggi werkt bij mij prima en voldoet ruimschoots aan mijn wens.
Bij deze ook dank aan @Brandje en @PPJ die mij geholpen hebben tot dit resultaat te komen.
Groet, Theo.
Hoi Marco,

Bedankt voor deze uitleg.
Wat ik mis of er in de toekomst toch nog plannen zijn om de scenes binnen Toon®️ te implementeren of dat de beslissing is gemaakt dit altijd aan een 3e partij over te laten.
Reputatie 4
Badge
Hallo allemaal!

Beter laat dan nooit: op herhaaldelijk verzoek van een aantal van jullie ben ik deze week alsnog in de organisatie navraag gaan doen over waarom de schakelschema's die aanvankelijk in de planning stonden bij de productontwikkelaars uiteindelijk nooit gekomen zijn.

Twee voornaamste redenen:

1. Toon heeft lange tijd alle focus gehad op het stabiel(er) krijgen van het product: storingen aan Toon en de app van Toon hebben steeds voorrang gekregen op andere productverbeteringen zoals de schakelschema's, hoe vervelend ook.

2. Gedachte achter de Toon API is dat derde partijen allerlei slimme oplossingen kunnen gaan bouwen die met Toon samenwerken.

...en dat laatste is ook gebeurd. Schakelschema's, ofwel het automatisch aan en uit laten zetten van slimme stekkers die gekoppeld zijn aan Toon, kunnen inmiddels ingesteld worden met Triggi.

Zojuist heb ik een nieuw topic geopend met een stappenplan voor het instellen van schakelschema's voor je slimme stekkers met de app van Triggi:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/triggi-stel-schakelschemas-aanuit-voor-slimme-stekkers-gekoppeld-zijn-toon-14215/index1.html#post146822

Bij vragen weten jullie mij te vinden! 🙂
Badge +5
Het is de bedoeling dat door Eneco hier op het forum of op een andere wijze nog een reactie wordt gegeven wat met de schakelschema's wordt gedaan zoals hier bedoeld. Daarover zijn recent afspraken gemaakt met de Communitymanager en momenteel wordt daarover intern overleg gepleegd.
Dat Triggy werkt is uitermate prettig maar ook daar is geen eensluidende verklaring over afgegeven door Eneco of dit de vervanger is of dergelijke.
Reputatie 7
Badge +8
Uhm ja, helemaal gelijk heb je!
Een app en belofte maakt schuld!
Reputatie 4
Badge +4
Is het nog nodig deze poll onder de aandacht te brengen nu we tot nu toe een feilloos werkende Triggi hebben? Voor mij persoonlijk wel omdat ik graag alles onder een App wil hebben en Eneco te bewegen om meer mogelijkheden uit de (door hun gepromootte dure) slimme stekker te halen.
Ja dat is het zeker. Wat hier allemaal mee mogelijk is is fantastisch.
Op Toon®️ zal dat nooit geëffectueerd (kunnen) worden.
En. U maag hopen dat API Toon®️ toegankelijk blijft.
Maar gezien m'n 15 dagen test, zonder Toon®️ uitval heb ik daar alle vertrouwen in.
En dat allemaal mede dankzij The Cloud
Badge +5
Dat is heel slim Theo.
Vroeger ging ik altijd even op visite kijken of het licht asn stond bij Toon®️ Mobile.
Maar een pushmelding is wellicht handiger of gebruik je een e-mailtje?

Ik gebruik een e-mailtje Ton. Voor widgets een push melding vanwege het ontbreken van een animatie.
Maar ja je kunt er van alles van maken, da's het mooie van Triggi.
Dat is heel slim Theo.
Vroeger ging ik altijd even op visite kijken of het licht asn stond bij Toon®️ Mobile.
Maar een pushmelding is wellicht handiger of gebruik je een e-mailtje?
Badge +5
Triggi werkt als een (in dit geval ondergaand) zonnetje waarbij ik bij de Hue lamp die als eerste aangaat even een mailtje naar mezelf stuur als ik niet thuis ben. Zo weet ik dat het niet donker blijft in huis, de rest van Hue komt erna. Mooi toch?
Via Triggi ziet je dan het volgende, in mijn geval om 20:15 uur:

Dat doen we tot volle tevredenheid allemaal met Triggi!
Waarbij je je woonplaats kan invullen omdat het enkele minuten per dag kan schelen.
Ik zelf heb het nu 15 dagen getest en storingen komen niet voor.
Reputatie 3
Badge
Er kan nu gestemd worden voor de slimme stekker

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/poll-prioriteit-voor-schakelschemas-slimme-stekkers-okt-16-12310/index1.html#post125320

Hoi Cees, je wil geen gebruik maken van Trigg, is het een principe kwestie?
Inmiddels werkt bij mij Triggi bijna helemaal goed. Of de schakelschema's er nog komen weet ik niet, de samenwerking tussen Eneco en Triggi is in ieder geval wel goed, dat is zeker.

Ik wil nog éénmaal dit topic bovenaan zetten Klik klak en daarna kom ik er nog een keer om mijn conclusie achter te laten in het door mij gestarte topic.
Groet, Theo.

Wat is de stand van zaken momenteel ten aanzien van de schakelschema's voor slimme stekkers?
Of zijn we aangewezen op Triggi om een en ander te verwezenlijken?
Nu we het toch over slimme schakelaars hebben en daar aan te koppelen tijdschema's, zou ik ook graag een automatische inschakelmogelijkheid willen die afhankelijk is van zonsondergang c.q. zonsopgang.
Heeft iemand daar een werkende oplossing voor, voor zowel Hue lampen als slimme stekkers?
Badge
Ok is goed
Badge +5

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/poll-prioriteit-voor-schakelschemas-slimme-stekkers-okt-16-12310/index1.html#post125320

Hoi Cees, je wil geen gebruik maken van Trigg, is het een principe kwestie?
Inmiddels werkt bij mij Triggi bijna helemaal goed. Of de schakelschema's er nog komen weet ik niet, de samenwerking tussen Eneco en Triggi is in ieder geval wel goed, dat is zeker.

Ik wil nog éénmaal dit topic bovenaan zetten Klik klak en daarna kom ik er nog een keer om mijn conclusie achter te laten in het door mij gestarte topic.
Groet, Theo.
Badge

Is nooit verkeerd!
Ik ben er voor.
Reputatie 7
Badge +8
Ik gebruik daarbij ook nog de HC2 als beveiligings systeem.
Zou leuk zijn als de vrinden van Eneco een avondje organiseren zoals twee jaar geleden.
Zal dat forum eens even opzoeken.
Klopt, maar als ik Triggi gebruik combineer ik er twee, Toon®️ Slimme stekkers en Hue.
En over instelling thermostaat via Triggi heb ik het dan nog niet eens.
En dat lukt bij HC2 ook niet.
Komt nog bij dat Triggi gratis is en HC2 toch een pittige aanschaf.
Reputatie 7
Badge +8
Zoveel systemen, zoveel keuzes!
Het word er allemaal (niet) makkelijker op. 😉
Je hebt gelijk; op een gegeven moment moet je een keuze maken.
Kijk als ik Toon®️ 3 zou bedoelen dan had ik de term opvolger gebruikt.

Ik heb ook zitten dubben en had het geloof ok al eerder met jou over HC2.
Maar gezien nu mijn lovende ervaringen met Triggi neem ik nog even een afwachtende houding aan.
Ik heb net weer 2 slimme stekkers gekocht en heb de afgelopen dagen weer genoten van de scenes op Hue en Slimme stekkers van Toon®️ die gelijktijdig bediend werden via Triggi.