Poll: Prioriteit voor Schakelschema's Slimme Stekkers okt-'16 | Eneco Community

Poll: Prioriteit voor Schakelschema's Slimme Stekkers okt-'16

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

637 Reacties

Reputatie 5
Badge +6

Wel grappig trouwens. Je kunt de Meter module aan Fibaro koppelen en zelf programmeren. Krijg je ook je stroomverbruik binnen.

Opbrengst zonnepanelen blijft dan nog wel een uitdaging denk ik.
@Ton van Rijn
Ik ben dit ook van plan ivm me de vele storingen bij Toon en de nalatigheid van Eneco waardoor inderdaad de slimme stekkers en slimme rookmelder via Toon helemaal niet zo slim zijn.
Wat is het verschil tussen de fibaro lite en de hc 2 ?

Hoi Pieter,

Los van de prijs de ene 250 en de andere 500 euries, kan je hier de hele opsomming lezen:

https://www.robbshop.nl/verschillen-tussen-fibaro-home-center-2-en-home-center-lite
Reputatie 7
Badge +8
@pieterzegwaard, Brandje was me voor.
@pieterzegwaard, Brandje was me voor.

Hoi Ton,

Ja dat is simpel, toen ik eerder jouw verhaal las, was ik m'n kwaadheid al weken bezig mij in te lezen op Fibaro lite Center.
Ik roep hier op het forum nu 2,3 jaar om die scenes en ik ben het zooo zat!
Net als jij dus.
De prijs houdt mij nu nog tegen; ik heb dan ook op MP een zoekopdracht openstaan, maar daar durven ze nog €150 te vragen, terwijl nieuw al voor €199 is te krijgen.
Al met al ben ik er nog niet uit.
Ik wil persé het zWave protocol ivm de terugmelding van je actie.
Reputatie 7
Badge +8
(Daar ben ik er zo'n een van:()
Lang leve Marktplaats.
Reputatie 3
Badge
Tnxx @brandje en @ton

Ik zag er idd ook een aantal op Internet staan
Ben er ook nog niet over uit wat het makelijkste/goedkoopst is
Hoi Pieter,

Ik weet uiteraard niet hoe ver je wilt gaan, maar als ik me beperk tot slimme stekkers, dan kan je met lite eenvoudige scenes maken.
Maar wil je uitgebreide, dan zal via "lua" gewerkt moeten worden en dat is alleen via C2 mogelijk.
Ook gestemd hoe eerder hoe. Dit kan echt niet moeilijk zijn. Ik ben IT en kan het weten.
Badge +5
55 Stemmen tot op deze zonnige dinsdag.
Vind je het belangrijk dat er schakelschema's komen voor de "slimme" stekkers?

Breng dan nu je stem uit in deze poll
Reputatie 1
Badge

Done. Lijkt me ook echt appeltje/eitje om erin te bouwen.
Badge +5

Done. Lijkt me ook echt appeltje/eitje om erin te bouwen.

Ja, als ik de reacties hier zo lees en dat zijn er meer dan die van Eneco, dan zou het toch niet moeilijk moeten zijn.
Ik heb alleen zo'n idee dat dan de servercenter problemen dan echt losbarsten. Vraag me toch af wat daar als basis fout zit?

Ja, als ik de reacties hier zo lees en dat zijn er meer dan die van Eneco, dan zou het toch niet moeilijk moeten zijn.
Ik heb alleen zo'n idee dat dan de servercenter problemen dan echt losbarsten. Vraag me toch af wat daar als basis fout zit?

Hoi Theo,

Ze hebben daar nu 8 servers draaien, die met elkaar "praten"; ik zou zeggen een 9e voor de Slimme stekkers, zoals ik eerder de plaatjes hier plaatste en die weer koppelen, toch?
Ja inderdaad, kunnen er dan weer problemen ontstaan, zoals ook met het overvragen wat via de web-link binnen kwam, maar dat zal toch een kwestie van uitbreiding zijn van capaciteit........
En over back-up servers heb ik het dan nog niet eens......
Badge +5

Hoi Theo,

Ze hebben daar nu 8 servers draaien, die met elkaar "praten"; ik zou zeggen een 9e voor de Slimme stekkers, zoals ik eerder de plaatjes hier plaatste en die weer koppelen, toch?
Ja inderdaad, kunnen er dan weer problemen ontstaan, zoals ook met het overvragen wat via de web-link binnen kwam, maar dat zal toch een kwestie van uitbreiding zijn van capaciteit........
En over back-up servers heb ik het dan nog niet eens......

Ik vermoed dat dat praten meer tegen dovemansoren oren is gezien de regelmatige problemen. Is de boel dan zo uit zijn jas gegroeid? Niemand weet het in Jip en Janneke taal te verwoorden laat staan een reactie te geven op ons verzoek in de poll.
Ik snap het in ieder geval niet.:?
Weet je Theo, ik begin steeds meer te vermoeden dat in Toon®️ 2, de scenes verwerkt worden ivm beperkte capaciteit van Toon®️ 1.
Tenminste als het geintregeerd wordt op Toon®️. Je hoort daar niets van.
Kijk de controller van Toon®️ moet de slimme stekker uiteindelijk aan sturen, maar ze zouden ook kunnen kiezen voor een uitbreiding in de meterkast. Ik filosofeer maar wat in de ronde.
De pest is een Fibaro liter Center is zo gekocht, maar helaas kan die slimme stekker maar met 1 controller werken en dan ben ik het alles in één principe kwijt, wat ik zo graag wilde.....
Badge +5
Weet je Theo, ik begin steeds meer te vermoeden dat in Toon®️ 2, de scenes verwerkt worden ivm beperkte capaciteit van Toon®️ 1.
Tenminste als het geintregeerd wordt op Toon®️. Je hoort daar niets van.
Kijk de controller van Toon®️ moet de slimme stekker uiteindelijk aan sturen, maar ze zouden ook kunnen kiezen voor een uitbreiding in de meterkast. Ik filosofeer maar wat in de ronde.
De pest is een Fibaro liter Center is zo gekocht, maar helaas kan die slimme stekker maar met 1 controller werken en dan ben ik het alles in één principe kwijt, wat ik zo graag wilde.....

Inderdaad, weer een systeem erbij. Ik heb al een slimme stekker van Woonveilig, 7 Hue lampen en 5 Slimme stekkers van Fibaro en dat bediend via de diverse app's. Achteraf heb ik spijt van de slimme stekkers van Eneco, ik had ze beter van Woonveilig kunnen kopen.
Woonveilig gaat namelijk ook met Hue aan de gang.
De toevoegingen aan Toon®️ verliezen de glans die eerst heel glossy in de nieuwsbrief werd weergegeven.
Echte verdiende glans hebben ze nooit gehad net als de rookmelders, niet echt een succes. De watermeter een drama, zonnepanelen in Toon met extra kosten.
Het enige wat echt goed werkt is Toon®️ aan de muur als slimme thermostaat.
Zoals ik al eerder zei: Veel geschreeuw, weinig wol.
Waarbij ik bij Toon®️ Zon natuuulijk een aanvulling moet geven en een lans wil breken!!!
Inderdaad 99 euries, maar daarvoor kreeg je een nieuwe adapter; kWh verbruiksmeter en installatie door de monteur.
Dat kan je veel vinden, maar het systeem doet met veel glans z'n werk!
En het paste met z'n volledige integratie perfect op Toon®️.
Dus viel exact binnen m'n filosofie.
Tot de dag van vandaag ben ik daar dolblij mee en dit vind je bij geen enkele andere concurrent.

Voor de rest ben ik het met je eens!
We worden simpelweg in de kou gezet en dat nu 2,3 jaar lang; en het ergste zonder ook maar 1 enkele nadere uitleg.
Even dit topic weer naar voren gehaald.

Beste forumleden stemmen jullie meteen even op deze Poll.
Reputatie 5
Badge +6
Tenminste als het geintregeerd wordt op Toon®️. Je hoort daar niets van. .

Als je vermoeden juist is (iets dergelijks heb ik eerder ook al aangegeven) zou het zo maar kunnen zijn dat de gewenste functie alleen "gratis" voor nieuwe Toon klanten beschikbaar komt. Bestaande gebruikers zullen dan moeten omruilen. Maar ook dit is allemaal speculeren alleen Eneco zou speculeren kunnen voorkomen door eindelijk eens een inhoudelijke reactie te geven.
Tenminste als het geintregeerd wordt op Toon®️. Je hoort daar niets van. .

Als je vermoeden juist is (iets dergelijks heb ik eerder ook al aangegeven) zou het zo maar kunnen zijn dat de gewenste functie alleen "gratis" voor nieuwe Toon klanten beschikbaar komt. Bestaande gebruikers zullen dan moeten omruilen. Maar ook dit is allemaal speculeren alleen Eneco zou speculeren kunnen voorkomen door eindelijk eens een inhoudelijke reactie te geven.

Klopt Zuid,

Dat speculeren heb ik eerder gedaan toen in, ik dacht, Tweakers die melding verscheen inzake een nieuwe Toon®️. Ik noem die maar even Toon®️ 2.
Die Toon®️ heeft uiteraard hardwarematig meer mogelijkheden.
Hoe dat zou gaan met de belangen van de eigenaars oude Toon®️ Daar hebben we het toen ook over gehad.
Never nooit is er een reactie op dat gebied gekomen!
Dus helaas zal dat speculeren nog wel even door gaan!
Reputatie 7
Badge +7
stemmen mensen

voor🆒

Prioriteit voor Schakelschema's Slimme Stekkers ;)

En Eneco laat eens wat van u horen!!!:8
zonder na te denken over een verdien model.:8
het kost al meer dan genoeg!:@
Reputatie 1
Goedemorgen,
Ik kreeg gisteren bericht van Tom van Triggi dat de servers van Toon weer stabiel zijn en dat triggi weer zou moeten werken. Ik krijg echter nog steeds geen verbinding. zijn er triggi gebruikers die nog verbinding krijgen met Toon?
Badge +5
Goedemorgen,
Ik kreeg gisteren bericht van Tom van Triggi dat de servers van Toon weer stabiel zijn en dat triggi weer zou moeten werken. Ik krijg echter nog steeds geen verbinding. zijn er triggi gebruikers die nog verbinding krijgen met Toon?

Hier hetzelfde, "broken token". Geen verbinding met Toon®️ Channel.:@
Badge +5
Al je stem uitgebracht in de poll?

@Danielle, Folkert, Mike.
Al enige reactie omtrent de vragen "Sticky" of van de software afdeling.
Ook jullie mogen reageren hoor en zelfs een stem uitbrengen haha.;)
Reputatie 7
Badge +8
http://www.ithodaalderop.nl/spider-thermostaat/wat-kan-spider
Zelfs Itho Daalderop streeft Toon voorbij..
Inzicht zonnepanelen
Schakelen slimme stekkers MET SCHEMA'S!
Ventilatie bediening
Lucht kwaliteit meting. En veel meer.
Wakker worden Eneco, jullie moeten rap gaan doorontwikkelen anders is dit forum een grote opzeg pagina.
Reputatie 5
Badge +6
http://www.ithodaalderop.nl/spider-thermostaat/wat-kan-spider
Zelfs Itho Daalderop streeft Toon voorbij..
Inzicht zonnepanelen
Schakelen slimme stekkers MET SCHEMA'S!
Ventilatie bediening
Lucht kwaliteit meting. En veel meer.
Wakker worden Eneco, jullie moeten rap gaan doorontwikkelen anders is dit forum een grote opzeg pagina.

Wet van de remmende voorsprong.

Grote ondernemingen hebben vaak moeite met het snel nemen van beslissingen, niemand durft de verantwoording te nemen.(of mag)
Het overnemen van Quby heeft m.i. de beslissingssnelheid voor Toon bemoeilijkt.